1.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Besøgshund ved TRYG (eller andre??) Besøgshund ved TRYG (eller andre??)

Overvejer at melde min hund Molly som besøgshund ved TRYG. Men i forhold til optagelses kravene står der at hunden skal være lydig og komme når man kalder.

Molly er meget lydig, går pænt i og uden snor og kommer når man kalder UNDTAGET på store åbne områder (meget store græsplæner/marker).

Så mit spørgsmål er: ved i hvor hundene testes henne? Inde/ude/på åbne pladser/inhegnet område??

OG: er der andre måde at blive besøgshundeekvipage end gennem TRYG?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøgshund ved TRYG (eller andre??)
  • #1   3. feb 2014 De bliver testet i de omgivelser, de skal være i = et plejehjem smiley

Min Shiba, Taiko, er godkendt som besøgshund igennem TrygFonden, til stor glæde for både ham og de ældre beboere på plejehjemmet.

• #2   3. feb 2014 Tak, det er jo også mest logisk, men man ved jo aldrig, og vil ikke køre efter det hvis jeg ikke er "sikker" på min hund består..

• #7   3. feb 2014 http://www.besoegshunde.dk/Besoegshunde/BARF_politik

• #8   3. feb 2014 Nå, Mai-britt var hurtigere smiley

• #9   3. feb 2014 Smittefaren ved det rå kød er åbenbart for stor.. My ville elske at være besøgshund - hun er SÅ god med mennesker og hun elsker at blive nusset! Men vi BARF'er og vil ikke opgive et foder, vorse hunde fungerer suverænt på for at de kan blive besøgshunde..

• #11   3. feb 2014 De afviser på så latterlige ting ved tryg.. Molly gik strygende igennem og de var så vilde med hende..
    Men hun blev afvist fordi hun fældede for meget.. -.-

• #12   3. feb 2014 *Molly*Kiki* Det lyder godt nok dumt! Fair nok de begrunder det med foderet, men når hunden ikke er der til dagligt, ja så synes jeg det er lidt langt ude at afvise pga. den fælder for meget..!

Men som jeg også spurgte om til at starte med, kender/ved i om der er andre veje til at blive besøgshundeekvipage?

• #14   3. feb 2014 Jeg ved nu ikke om jeg vil kalde Tryg hysteriske .. Når smitterisikoen og større ved råt foder, synes jeg det er ganske fair .. - Vi skal alligevel tænke på det er relativt svage mennesker, man besøger ..

Ang. fældning, det lyder lidt voldsomt. Medmindre hunden har smidt den halve manke til sessionen smiley

• #15   3. feb 2014 Jeg syntes ikke hun fælder synderligt, og hun vil jo blive ordnet inden hvert besøg.. Men det var åbenbart ikke godt nok.

• #16   3. feb 2014 Hmm .. Der blev intet nævnt om fældning, da jeg var til Session smiley

• #18   3. feb 2014 Jeg tænker bare at man skal se det i den kontekst, det nu er. Det er ældre mennesker, der i forvejen er svækket ..
    Og kan man gøre smitterisikoen mindre, så kan jeg godt forstå, man gør det smiley
    Taiko får nu aldrig rester osv., så han lever stadig i bedste velgående smiley

• #20   3. feb 2014 Jo, Taiko får kødben. Men han får ikke rå ben, nej ..
    Det har han aldrig været fan af, det er Herren for fin til smiley

• #21   3. feb 2014 Det blev der her.. Og kunne forstå på flere andre at de var blevet afvist af samme årsag..

• #22   3. feb 2014 jeg fik afslag fordi vi bor for langt væk. det var Næstved.

• #24   4. feb 2014 Aaaargh Karin ..
    Også andet end salmonella, der står blot særligt salmonella ..

Sakset fra besoegshunde.dk
    "Dyr, der fodres med råt kød, kan udskille en signifikant større mængde af sygdomsfremkaldende bakterier, herunder særligt salmonella-typer; og kan gøre det i ret lang tid efter, at de har spist maden. Bakterierne findes også på mad- og vandskåle samt i hundens umiddelbare omgivelser. Forbud omhandler flere typer af BARF-type foder, herunder frisk, råt foder og fryse- og lufttørret færdigfoder. Princippet gælder også, hvis hunden får råt kød, der er beregnet til menneskeføde, som heller ikke altid er salmonella-frit. "

Men til ts, tror det er et spørgsmål om at læse på TrygFondens hjemmeside smiley - Hvis du kan stå inde for de ting, der står der, så er det jo bare at melde sig til smiley Og se om din hund bliver godkendt.

• #25   4. feb 2014 Det sjove er jo at de ældre der bor hjemme eller på et plejehjem hvor der laves mad, de udsættes for råt kød hver dag;) og hvad med datteren der kommer på besøg og lige har spist tatar? Nej ærlig talt den er alt for langt ude, det kan godt nok blive luge pjattet nok;)

• #26   4. feb 2014 Spøjst at nogle hunde bliver afvist, for at fælde for meget. Aquis kuldsøster er besøgshund gennem Tryg, og hvis der er en race, der fælder, så er det da godt nok huskyen...

Den med råt kød virker også lidt for hysterisk for mig. Specielt når vi også er ude i tørret kød - så er der godt nok ikke meget af det lækre tilbage hundene må få.

• #28   4. feb 2014 De går glip af nogen gode besøgshunde smiley

• #29   4. feb 2014 Det foregår på plejehjem.

Hunden bliver dyrlæge kontrolleret og så kommer man igennem tests. Vi "dumpede" i første test smiley

Adfærdsdamen satte sig i en kørestol og tog derefter fat i Mickey's halsbund - så skulle Mickey satme ikke i nærheden af hende.

• #30   4. feb 2014 Halsbånd *

• #31   4. feb 2014 Bodil, de ældre kommer jo ikke i nærheden af den mad der bliver tilberedt, så de er ikke "udsat" for råt kød. Og hygiejnen i et plejehjemskøkken er meget stor, netop fordi en del af de ældre er svage.

Men vi går nu alligevel en tur på plejehjemmet med vores bamser, der bliver fodret med lidt af hvert. Vi har talt med personalet, og de er ikke hysteriske. Og om vovserne er officielle besøgshunde eller hvad, op et vist sted med det - de vækker glæde! smiley

Tryg m.v. sikrer sig nok bare imod at få dårlig omtale/sagsanlæg, hvis der skulle forekomme smitte fra nogen af besøgshundene.

• #32   4. feb 2014 På det plejehjem hvor min svigermor bor hjælper de gamle til i køkkenet hvis de vil;) så jo selvfølgelig kommer hun da i kontakt med kød, hun er et menneske ikke en genstand man sætter hen i en stol fordi den er gammel!

• #33   4. feb 2014 Hmmm - bliver da helt bekymret for mine forældres helbred. De er omkring 80 begge to, men i fuldt vigør og håndterer råt kød på daglig basis... Det må jeg da straks få dem til at holde op med!!!!

• #34   4. feb 2014 Bodil, det er åbenbart forskelligt fra plejehjem til plejehjem, nok efter hvor svage de ældre er og kommunernes madarrangementer....

De tre steder vi kommer, der er der ikke køkken de to steder, de får maden fra et andet plejehjem. Det sidste, der hvor min svigerfar bor, der har de ældre ikke adgang til køkkenet, men det er også et plejehjem for senildemente og meget svækkede beboere. De laver så til gengæld mad til flere andre plejehjem.

Karina, dine forældre er da så forhåbentlig ikke på plejehjem. smiley

• #35   4. feb 2014 Nej det er de ikke - men det kommer de da med den riskofyldte adfærd smiley

• #36   4. feb 2014 Prøv at tænke på at der er tale om ældre mennesker! Ikke ting;) det er mennesker som har levet et langt liv! Man kan da forpokker ikke forbyde dem at være i køkkenet! Det er jo en helt anden diskusion det ved jeg godt;) men jeg må indrømme jeg er forarget, hvad ligner det da at fratage gamle mennesker retten til at lave mad eller være i køkkenet i det hjem de bor i! For det er jo det de gør de bor der altså, det er deres hjem, ikke kommunens eller den ansattes;)

• #37   4. feb 2014 Hov - Bodil. Håber ikke den var til mig? Mine to indlæg er ment fuldstændig sarkastisk - min mor ville slå mig i hovedet med et grydelåg, hvis jeg blandede mig i noget som helst i hendes køkken...

• #39   4. feb 2014 Karin, vi har da masser af salmonella i Danmark.....

At den så ikke lige er i vores menneskefødevarer, det er noget andet. smiley

Karina, jeg kan godt lide din mor.... tror jeg, griner....

Bodil, ved du hvor dårlige de er idag, når de kommer på plejehjem? Mange af dem er ikke i stand til noget som helst, og da slet ikke lave mad. Så længe de er i stand til bare lidt, så kommer de i beskyttet bolig eller "længst muligt i eget hus" med besøg af plejen og frostmad fra centralkøkkener, hvis de ikke selv er i stand til at lave mad!

Ja, ordet velfærdsdanmark er lidt slidt og nedbrudt, ikke.....

• #40   4. feb 2014 Haha Kirsten, det kan jeg også. Hun er en sej gammel dame, der både er på FB og kan sende mig SMS´er smiley

• #41   4. feb 2014 Min svigermor er på plejehjem og jo hun hjælper i køkkenet sammen med alle de beboere som ønsker det;) det er deres hjem og de er ikke umyndiggjorde smiley
    Hun kan reelt set nok ikke lave noget fornuftigt;) men hun føler at hun klarer madlavningen og helt ærligt, det skal der være plads til;)

• #43   5. feb 2014 Du skal såmænd bare en tur ud i naturen, der vil der altid forekomme salmonella, det er jo en ganske almindelig bakterie....
    Læs lidt om salmonella her....
    http://www.vom.dk/index.php?id=14&mid=353

Det vigtigste for os mennesker er, at vi kan være rimelig sikre på, at de fødevarer, at vi køber er garanterede salmonellafri - det er det fødevarestyrelsen taler om.

• #45   5. feb 2014 Linket var bare for at fortælle dig omkring salmonellas oprindelse, du kan såmænd godt få et nyere (link fjernet)

Du påstår, at salmonella er udryddet, og så bliver du småmopset over at jeg fortæller dig fakta.

Du spiser vel ikke afføring fra dyr ude i naturen, en gulerod vasker du etc.... Så hvad er faren for dig eller de fleste andre? Men vi har stadig salmonellatilfælde, og svækkede mennesker, herunder f.eks. mange gamle har ikke den samme modstandskraft overfor bakterier/sygdomme som du og jeg.

• #47   5. feb 2014 nej, ældre på plejehjem udsættes ikke for råt kød hver dag. ikke engang et spejlæg måtte de få indtil for kort tid siden.

• #49   5. feb 2014 Afrodithe ville egne sig godt til at være besøgshund..
    Hun elsker mennesker og er glad som dagen er lang.. Hun fælder ikke og får ikke råt (endnu)..

Men hvis Doggymom kan blive afvist fordi hun bor i Næstved som er for langt væk, så dropper jeg da bare at ansøge.. Jeg bor nemlig i Fuglebjerg, 20 km uden for Næstved..

• #51   7. feb 2014 selv lige tilmeldt min Bamse for små 14 dage siden... Nogen der ved hvornår der ca er udtagelse/session?
    Fik en mail tilbage at der stod de ville kontakte mig når det var,men er det hver kvartal,halvårlig eller en gang om året de udtager?

Kommentér på:
Besøgshund ved TRYG (eller andre??)

Annonce