{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering af hunde
  • #3   6. feb 2014 Det må i gerne uddybe smiley




  • #4   6. feb 2014 det er det når hunden ikke har det godt hos dig, eller du ikke har det godt med hunden hos dig.

  • #6   6. feb 2014 Alle de grunde du nævner er i min verden rigtig gode grunde til forsøge at finde et nyt hjem til hunden, det er jo ikke altid man bounder med en hund og man kender jo ikke potentialet mm. Før den bliver voksen.

    En hund kan sagtens få en ny familie og få er fantastisk liv, selv har jeg haft 5 omplaceringshunde og alle med stor succes.


  • #7   6. feb 2014 Det er vel altid ok. Synes bare når man har købt og omplaceret flere gange inden for kort tid, at det bliver mindre ok. Så skulle man måske stoppe med at købe hund.

  • #9   6. feb 2014 Jeg tænker heller ikke så meget på <i>om det er okay</i> ..
    Men mere hvorfor folk gør det? ... eller ja smiley skal se om jeg kan forklarer mig.

    Jeg tænker at jeg selv ikke kunne omplacere en hund fordi den ikke passer ind til den sport jeg dyrker. Dog er mine 2 seneste hunde købt som egnet til sporten, håber jeg smiley

    Kan ikke sige noget omkring udstillings ønsker der ikke bliver til noget,fordi hunden af den ene eller anden grund ikke egner sig.

    At hund og ejer ikke passer sammen af temperament ved jeg heller ikke, jeg har selv en DSG jeg elsker over alt på jorden som de 2 andre, men min DSG og jeg svinger bare ikke 100% som jeg gør med de to andre. Men det giver mig ingen grund til at omplacere hende, for jeg mener stadig hun har det godt her hos os, og vi kan ikke undvære hende.

    At man ikke magter den, ja der er det nok bedst for hunden. Men slet ikke bedst for hunden fra start af, fordi man nok ikke har sat sig ind i hvad racen kræver, eller hvad det kræver at have hund.

    Det er mere det jeg mener med mit indlæg smiley
    Hvornår folk mener de selv ville kunne omplacere deres hund.


  • #10   6. feb 2014 I det øjeblik, hvor jeg var tvunget til at vælge barn og hund, hvis hunden ikke fik dækket sine behov og var mere til gene end glæde, hvis mine boligforhold ændrede sig og jeg virkelig ikke kunne finde et sted hvor han måtte være.
    Hvis jeg havde købt hund til et bestemt formål som fx vagt, betjent eller lign., og den ikke egnede sig.
    Min gammelpot ville så aldrig blive omplaceret, men blive sendt over regnbuebroen med stor tak for alle de år han har været der for mig.


  • #11   6. feb 2014 Jeg tror den eneste grund til at jeg kunne omplacere min hund, var hvis min mand eller jeg selv fik allergi.
    Hvis jeg blev skilt og jeg beholdte hunden, kunne jeg MÅSKE overveje at omplacere hende, da det ville betyde hun skulle være alene ca. 10 timer, når jeg arbejder.

    Hvis der skulle opstå adfærdsproblemer med min hund, ville jeg gøre rigtig meget for at få rettet op på dette, så kan ikke forestille mig at det skulle give anledning til omplacering... (nu regner jeg dog heller ikke med at jeg får adfærdsproblemer med min hund)


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #12   6. feb 2014 I min optik er det helt ok at omplacere, hvis det er til hundens bedste.

    Om årsagen så er, at omstændighederne har ændret sig (arbejdssituation, børn, skilsmisse, sygdom...), eller om omplaceringen skyldes, at man har anskaffet den "forkerte" hund, betyder egentlig ikke noget for min opfattelse af selve omplaceringen, hvis bare hunden får et bedre liv.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #13   6. feb 2014 Hvornår ville jeg selv omplacere? Forhåbentlig aldrig - dertil har jeg simpelthen investeret for mange følelser i mine kræ - men skulle jeg blive så syg, at jeg ikke længere ville være i stand til at passe hundene ordentligt, ville jeg nok være nødt til det.

    Jeg tror ikke, at jeg selv ville kunne omplacere en hund, fordi den ikke lever op til mine forventninger på træningsbanen eller udstillinger, men jeg går nu heller ikke så højt op i dens slags, at jeg ikke kan overskue at vente til "næste" hund.


  • #14   6. feb 2014 Jeg har omplaceret en gravhund fordi den ikke levede op til de behov/krav jeg havde til hunden.
    Trods grundigt forarbejde inden køb, havde hunden simpelthen ikke det der skulle til for at blive brugt som jagthund på drev og i grav og hun blev derfor ofte ladt alene tilbage, når jeg drog afsted med de 2 andre gravhunde, som jeg havde på det tidspunkt.

    Hun blev omplaceret til et ældre ægtepar og var højt elsket i de 13 år hun levede.
    Jeg er slet ikke i tvivl om, at hun havde et bedre hundeliv hos dem end hos mig smiley

    Omvendt da hun flyttede fik jeg en 8 måneders ustyrlig tæve ind, hun var et decideret fejlkøb hos den famile hun var havnet hos og de kunne slet ikke håndtere hendes høje driftsniveau.
    Jessie, som hun hed, blev min sidste gravhund af jagtlinier og den bedste jeg nogensinde har ejet, hun fik 13 aktive år som jagthund og knapt 3 som "pensionist". Hende kan jeg stadig savne, for pokker, hvor var jeg glad for den lille hidsigprop smiley

    Jeg synes næsten altid en omplacering er i orden, når den er til hundens bedste og som udenforstående skal man passe grueligt på ikke at dømme folk fordi de omplacerer en hund.


  • #15   6. feb 2014 Tusind tak for jeres svar alle sammen smiley

  • #16   7. feb 2014 "altid"

    kan man ikke give hunden det hjem den har behov for for at trives er det jo alt adet lige bedre den kommer et sted hen hvor man kan.
    Det samme gælder hvis hunden er lidt i vejen -måske fordi den ikke kunne bruges til den sport det var meningen eller hvad det nu måtte være.

    MEN det kan hænde at man en enkelt gang får valgt forkert hund, og finder ud af det ikke går... det er fair nok. Men hvis det er noget der gentager sig ofte, så ville jeg altså begynde at kigge på mig selv og mit hundehold. For har man f.eks. 3 gange i streg anskaffet sig brugshund men ikke formået at få den til at fungere i den sport den skal bruges til, så har man altså enten været for dårlig til at vælge hund eller (nok mere sandsynligt) simpelthen været for dårlig en hundefører... og så bør ma nok overveje at ændre noget ved sig selv før man skifter hunden ud


Kommentér på:
Omplacering af hunde

Annonce