{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

muskelhund flæser marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg talte med en veninde i dag. En god, gammel veninde, som ikke har hund, og er blevet groft forsømt længe af mig, af den grund *S*

Men de har lige haft en kedelig oplevelse.

De har to marsvin - deres børns - som har gået i et solidt bur hele sommeren på deres græsplæne...

Ræven har opgivet at komme ind i buret.......Det er MØJ solidt.

I nærheden bor en familie - med 5 børn, og 3 hunde - min veninde sagde pit-bulls - men det tror jeg nu ikke. Hun har så heller ikke den vilde forstand på hunde. Men det er "muskelhunde".

Trods anmærkninger fra politiet - grundet tidligere overfald på andre hunde - slap en af dem ud. Den endte op i min venindes have, fandt marsvinene og splitttede både bur og marsvin af. Der lå burrester og små stk. marsvin rundt i hele haven.

Forfærdeligt...........

Forfærdeligt, at familien ikke formår at holde sin hund inde - trods den tidligere har skambidt andre hunde.

Forfærdeligt for marsvinene - selvfølgelig.

Men det allerværste var, at min venindes børn ½ time tidligere havde siddet ude ved marsvinene. Hendes store skræk er, at hvis den var kommet der - og børnene havde forsøgt at skærme de små dyr - hvad så ???

Familien er politianmeldt - igen. Igen, igen...........

Intet er sket.

Men et helt kvarter frygter for den hund, som rask væk hopper over hegnet til haven - og der bliver ikke holdt øje med den fra ejernes side.

Træls!!!

Hvad pokker gør man ??

Min veninde er den direkte type - havde konfronteret ejeren - som havde sagt : Herregud, det er jo kun et par marsvin.

Hmmmmm......tjah............tjoh..........

Vi lader lige billedet stå!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muskelhund flæser marsvin
  • #1   22. aug 2006 TRAGISK!!!

• #2   22. aug 2006 øv øv - man skriver et brev til familien om at hvis deres hunde nogensinde bliver set uden for deres matrikel, så lever de i ca 2 sek!

Ej hvor er det sindssygt!

Jeg ville ringe til politiet hver dag indtil der skete noget!

• #3   22. aug 2006 Britta - Vil gætte på omkring Amager

Det er da dybt tragisk

• #4   22. aug 2006 Det er for galt.. Gør politiet virkelig ikke noget? Jeg var gået ned til politiet, banket i bordet og sagt "NU gør i fandme noget, ellers sagsøger jeg fandme jer".. Jeg var blevet stiktosset.. De hunde er en tikkende bombe som kan gå til angreb på enhver til hver en tid..
    Og "bare" marsvin.. Smid en gal hund ind til dem og lad den skambide deres børn og sig så "nå, hvad fanden. Det er jo bare børn.".. Undskyld, men er fandme gal..
    Marsvin er sgu også et dyr, som man kan elske sindsygt højt.. Jeg var simpelthen flippet ud..

• #5   22. aug 2006 Det er en grim oplevelse.

Jeg synes det er ekstra slemt at ejeren af hunden tiltaler marsvinene med "kun". Et kæledyr er et kæledyr, ligegyldig hvad slags det er skal man respektere det...

Jeg havde et marsvin der brækkede lårbenet en sørdag - hvad gør man? Man får den opereret. Sådan. Dyrlægen var flink - han tog ikke week-end takst - det kostede kun kr. 2200. Det svarede for 10 år siden til ca. 35 nye marsvin.

• #6   22. aug 2006 lørdag

gn gn

• #7   22. aug 2006 Britta

Det kan godt være muskelhunde har et stort jagtinstingt og at marsvin er byttedyr, men gør det det legetimt.

• #8   22. aug 2006 Det var i Hvidovre............

Og jo - det er muskelhunde.

Men indrømmet - jeg kan også have svært ved at skelne racerne fra hinanden. Faktisk tror jeg ikke de er racerene.........har set dem.

• #9   22. aug 2006 det er jo en frygtelig sag, hvor en hundeejer ikke har styr på sin hund, ligegyldigt om det er en muskelhund eller ej. Heldigt, at børnene ikke var der fordi en hvilken som helst hund med et byttedyr foran uden ejer - vil gøre ret meget for at få byttet og kan derved komme til at skade dem der står i vejen..Ærgerligt for alle de hæderlige ejere af muskelhunde, at der er få idioter der ødelægger typens navn og omdømme...

• #10   22. aug 2006 Dan F

Nu må jeg le *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Faktisk går jeg ekstremt meget op i hunde.......

Men jeg kan ikke sige om det er en raceren amstaff - eller om der et lidt pit-bull i, som min veninde påstår.

For mig at se, ligner det amstaff ........

• #11   22. aug 2006 Hvem f..... er Mette?

• #12   22. aug 2006 Britta.........

Jamen se, så er jeg jo på tynd is...........

For jeg ved jo ikke med GARANTI at det en amstaff, vel ?

Men jeg ved det er en hund af muskelhunde-typen....

• #13   22. aug 2006 Det må være mig der er Mette.......

Men så kan jeg kalde dem Nuskelhunde *GGGG*

• #14   22. aug 2006 Eller "kamphund".....

• #15   22. aug 2006 Øhhhh....undskyld.......

• #16   22. aug 2006 Hvad med at kalde den marsvine-dræberen.. så kan man da umuligt føle sig truffet...*gg*

• #17   22. aug 2006 * Miss Fich *
    He he.....

• #18   22. aug 2006 kan ikke se der er noget problem den møg køtter skulle bare have sprøjten!#%#"#"¤##¤%

• #19   22. aug 2006 Ikke med mindre der er mange hunde-ejere, hvis hunde render og flænser marsvin..........

Så er det måske tarveligt at gøre dem opmærksomme på det.

• #20   22. aug 2006 Ja Bebe....men så har vi vel også betegnelsen "kampmarsvin"......?

• #21   22. aug 2006 Bebe - det er en bur-hund *GGGGGGG*

• #22   22. aug 2006 eller smif den i hunde fængsel på livstid

• #23   22. aug 2006 smif=smid

• #24   22. aug 2006 .......den kæmpede vel også med hunden.......suk.....arme dyr....

• #25   22. aug 2006 * Bebe *>> ja han ligner også*GG*
    men var det ham der havde bidt bare EN gang havde jeg stærkt over vejet det men to gange ingen tvivl

• #26   22. aug 2006 * Bebe *>> hvor er jeg skuffet.. mopstippe????
    du ved da godt han er en dejlig sød pugalier (mops cavalier)

• #27   22. aug 2006 Jeg synes det er alvorligt...........

Men forstår udemærket man kun kan joke, når man gang på gang bliver mødt med den samme kedelige retorik....

Nu mangler vi bare den med gravhunden.......

• #28   22. aug 2006 Den med at det ligeså godt kunne være en gravhund.......

meeeeen - det var det altså ikke.

For de så hunden..............*GGGGG*

• #29   22. aug 2006 Søde Britta!

Forstår godt det er SÅ skræmmende en oplevelse, at du er nødt til at sætte spørgsmålstegn ved detaljerne......

Jeg kender hunden - eller ved i hvert fald hvordan den ser ud.

Boede selv i Hvidovre tidligere - men er nu fraflyttet. Såeh - det er mit gamle kvarter........

• #30   22. aug 2006 Jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk farer sådan op over at der er en type hunde der bliver kaldt kamphunde eller muskelhunde.
    Når det nu er et fakta at det var en sådan hund der angreb, hvorfor så føre debatten over i en mase flæberi om hvad man skal kalde denne hundetype.
    Jeg syntes det er respektløst overfor ejer af denne tråd, da det jo slet ikke er det der er lagt op til.

• #31   22. aug 2006 Tjah............

Mine collier er også vilde med mine kaniner........

Jeg har angora-opdræt

Har ofte grebet Gimli med hår i munden.....

Han synes nemlig de er så søde, så han vasker dem i hovedet - til stor fryd for begge parter.......

Men det var sikkert bare det den ville med marsvinene....har en lidt ru tunge.........

Selvfølgelig da........

• #32   22. aug 2006 Annette J.......

Nej det er ved Vigerslevparken

• #33   22. aug 2006 Hov - slettede Annette sit indlæg igen ???

Hmmmmm ..........

• #34   22. aug 2006 Nette - er her, og synes stadig at det er en frygtelig historie...og at det kan være lige meget om det er den ene eller anden race.

Slettede det andet da jeg synes jeg havde skrevet det lidt rodet.:o)

Synes bare ikke det er særligt betryggende, at de hunde kan komme ud på trods af alt det der har været sket...gyser helt ved tanken om hvis man var uheldig og lige gik forbi med sine hunde samme dag som hundene slap ud :o(

• #35   22. aug 2006 HAHA!! så er børnehaven igang igen!!

Skulle vi ikke holde den gode tone og bevare fokus på det denne tråd handler om.
    En hund som gentagne gange slipper ud og skaber utryghed hos omkringliggende naboer, og hunde ejere!

Personligt kan jeg da heller ikke sige mig fri for at min hund ville æde et par marsvin hvis den fik chancen, han tænder vildt på kaniner, marsvin, mus og andre små gnavere, det tror jeg de fleste hunde ville gøre.

Forskellen ligger vel i om man er en ansvarlig hundeejer som sørger for at have sin vovse under kontrol inde som ude, og det lyder umiddelbart ikke som om disse ejere har fattet dette budskab.

Hvis jeg stod med et lign. problem ville det lokale politi ikke få fred for mig før end de havde sikret sig at disse ejere enten kunne holde deres hunde forsvarligt indelukket, ell. kom af med dem.

mvh

Rikko

• #36   22. aug 2006 hihi morsomt....

så fik i den.. ja man skal passe på med at dømme...

• #37   22. aug 2006 tine.. kan kun holde med dig, man retter da ikke på folk.

alle er ikke lige gode til at stave og tit er det måske bare en tastefejl fordi man skynder sig...

som du selv siger, så længe man forstår dig.. hvorfor så have trang til at nedgøre andre og rette dem? hvis du forstår hvad der bliver skrevet. som du selv siger

• #38   22. aug 2006 Britta: Hvis det var mig du skrev til i dit første indlæg, så var det ikke for at sammenligne, men princippet i at det var en latterlig måde at reagere på "Nå ja, det var bare et marsvin".. Man kan fandme elske et marsvin lige så højt som man kan elske en hund.. Jeg elskede mit marsvin, og hun var mit et og alt da jeg var lille..
    Desuden har familiens hunde jo angrebet andre (Nette, var det ikke andre hunde de også havde angrebet) og mener du at det er fair at familien bare "latterliggører" familien med marsvinene.. Det kalder jeg mangel af respekt..Og det at hele kvarteret er bange for hundene sige rvel også lidt om det hele?

• #39   22. aug 2006 sjovt du skriver at vi burde gå op i de rigtige problemmer, og så går du selv op i grammatik, ,mener vist du startede ud med at rette på folk.. hvad havde dette med tråden at gøre,,??

har vist kun foragt over for voksne mennesker som nedgører folk, og så ikke kan undskylde for det, men lader som ingen ting, og slutter ud med... de rigtige problememr handler ikke om grammatik, men du startede selv på det??

hmm , sjovt

• #40   22. aug 2006 Tine:
    Jeg syntes det er et meget voldsomt angreb på Nette du der kommer med.
    Nette forklarer sagen på den måde på den måde som både hun og den pægældende veninde ser sagen.... det skal man vel have lov til.

• #41   23. aug 2006 tine. det var da også helt lige gyldigt om hun så skrev det med 3..

gad egentlig ikke kommentere indlægget fordi jeg ved godt folk kun mener såkaldte kamphunde kan finde på sådan noget, for hunde har jo bestemt ingen jagt instinkter i sig, det er kun kamp hunde, det har alle andre jo ikke, og alle de andre hunde ville aldrig løbe efter en kat, eller en kanin der hopper osv.... eller en fugl som flyver lige foran ens hund, nej alle andre hunde kigger vel ikke engang på´fuglen

nej vel???

• #42   23. aug 2006 Jannie: Enig.. Nette skriver tilfældigvis at hundene har angrebet flere gange. Tror du så ikke at de er lidt halvfarligt.. Og som Bebe (tror jeg nok det var) skrev, så er hendes datter blevet angrebet af en hund, fordi hun stod i vejen mellem den og kaninen.. Hundene bliver jo ikke tirret i hjemmet, da der ikke er gnavere eller byttedyr.. Så det er jo klart at den derfor kan bo med børn til dagligt...

Nette: Hvad har hunden(e) før angrebet? Hunde, mennesker eller "kun" (skal ikke misforstås) ganvere?

• #43   23. aug 2006 Karina: Bella siges at være en terrierblanding, men har aldrig krummet håret på andre dyr.. Vi har et hamster som kan rende frit hos hende, hun fandt en fugleunge som hun bare stod og gloede på og "Passede på" indtil jeg kom og hentede det... Ja, hun løber efter fugle og katte hvis hun ser dem, men hun rører dem ikke.. Det er kun fordi hun kan lide at løbe..

• #44   23. aug 2006 Jeg mener selv at Britta startede ud med at det garanteret ikke var en muskelhund, men en person som havde havde nogen forstand på hunde.. Det kalder jeg at dreje emnet.. Emnet handler om en hund (ligegyldig hvilken race) har angrebet gang på gang.. Det er der flere der bliver stødt over og jeg er også en af dem.. Jeg elsker muskelhund, men derfor skal man da ikke påstå at det i hvert fald ikke var en muskelhund, når man absolut ikke aner noget om det.. Og da slet ikke kalde nogle personer uvidende..

• #45   23. aug 2006 Jeg syntes det er helt ok at folk skriver kamphunde og muskelhunde.
    Jeg bestemmer hvad jeg kalder denne hundetype og alle andre bestemmer så hvad de kalder dem.
    Jeg bryder mig som hovedregel ikke om den slags hunde, da de efter min overbevisning har en større mulighed for at komme i blodrus.... ved ikke om det er det i kalder jagtinstinkt.
    Jeg tror på at de som hovedregl er nemmere at trigge og derfor syntes jeg ikke de horer hjemme i et børnehjem.
    Selvom at en hund ikke har gjort nogen noget før, betyder det jo ikke at den ikke kan finde på det.
    Jeg ved godt at alle andre hunde også kan finde på at bide og dræbe, men min overbevisning er at mange af disse muskelracer oftere vil ty til bid.

Husk nu at dette er min overbevisning og den behøves ikke at hagles ned

• #46   23. aug 2006 tine- tror ikke det er tilladtt på hg at haver en anden mening end "flokken" så bliver man hurtigt udstødt af flokken tror jeg.

Dina: ja man kan vænde hunde til mange ting.. men jeg kender mange hunde, terrier, labrador , og mange andre racer som virkelig har jagtet mnage dyr på fælleden og diverse steder, hvis de havde fået fat i de dyr, gad je gikke vide hvad der ville ske...

har selv hamster, mine hunde gør ikke mit hamster noget, har også hest, ikke sådan at de hopper op og sætter sig på struben af den, nej de kan nu godt lide den,. og ja mine forældre har katte, hundene løber tit hen imod dem så løber kattene fordi de får en chok men de gør dem ikke noget.

nogle dyr har nok bare et kraftigere jagt instinkt uanset race, det tror jeg.

• #47   23. aug 2006 janne.... ingen hagler dig ned, du har jo helt lov til at have din mening..

mener bestemt at have læst at shæfere, labrador var talt for flest bid i danmark´og nogle andre racer.. .imod mennesker.

de såkaldte muskelhunde racer kan sagtens være gode familie hunde, de elsker mennesker og børn..

at de oftes er hurtigere at trigge med hensyn til andre dyr, skal jeg ikke kunne sige, ved bare de er fantastiske familie hunde, som alle andre hunde hvis man behandler dem ordentligt

• #48   23. aug 2006 Karina: Ja.. Og det er der jeg mener at man som hundeejer må vænne hunden til mindre dyr og sørge for at de ikke går til angreb på alt der er mindre end dem.. Ved at Bellas bror bliver brugt som jagthund og tit tygger mus og fugle ihjel.. Bella snappede en lille smule efter vores hamster til at starte med, men fik hurtigt sagt nej.. Hun lærte det efter 2 gange og mere træning behøvede hun ikke..
    Så nej.. Det er garanteret ikke hunden i sig selv, men familien der ikke har opdraget deres hunde ordentligt.. Sådanne tilfælde støder man da i hvert fald meget på for tiden...

• #49   23. aug 2006 Tine: Hun siger at det ligner en amstaff, men ikke var sikker på at det var en blanding.. Måske interesserer Nette sig ikke for denne race og har derfor ikke undersøgt nærmere? HUn siger desuden at hun boede i Hvidovre før i tiden og kender til familien.. Så tror nu altså hun har godt fat på hvordan det hele foregik..

• #50   23. aug 2006 dina- hvad nu hvis familien ikke har små dyr? må de låne dit eller mit hamster =? så de kan vænde sig til små dyr.. nej vel...

har hundene ikke set sådan et dyr før, tror jeg det er svært at forklare den at det er forkert.

men lige meget hvad er det meget uansvarligt at hunden er kommet ud..

synes der stod et sted den hoppede over hegnet, måske har ejerne sat hegn op for at den ikke slipper ud, måske sprang den uden de vidste de.. nogle hunde kan springe højere end man tror...

• #51   23. aug 2006 Hvis man kikker længere oppe så kan man læse at Nette ved det er en muskelhund det hun er i tvivl om er om det en blanding med noget andet.

• #52   23. aug 2006 janni- er din egen ikke en amstaff blanding?? ligner det, med farverne og størrelse osv..

• #53   23. aug 2006 Hunden har da garanteret før mødt katte eller fugle og ud fra det kan man også tæmme dens instinkt..
    Hvis man kan tæmme en terriers jagtinstinkt, kan jeg ikke andet end at tro at man også kan tæmme en såkaldt muskelhund, eller hvad man nu må kalde dem..

• #54   23. aug 2006 Nej det er han ikke. Han er scefer/lab.... måske er der en smule vædeløbshund (kan ikk huske hvad de hedder) i ham, men amstaff det tvivler jeg nu på

• #55   23. aug 2006 Tine: HUn skrev først pittbull (som veninden havde sagt, men at det nok var amstaff)..

• #56   23. aug 2006 dina dem lige hvad du vil hihi

men som tine siger det er mange hunde vi snakker om.. alle race hunde, så måske nemmere at kalde dem ved deres race navn, såner alle sikre på hvad der bliver snakket om (ved godt hvad vi snakker om i denne tråd, altså hvad for en hund)

for muskel hunde er rigtig mange forskellige hunde, puha der er mange.

• #57   23. aug 2006 Schæfer/lab er da ikke en muskelhund? Så vidt jeg har forstået er det muskelhunde (især amstaffs) som hun har denne holdning om.. Har jeg ret Janni, eller er jeg helt forkert på den?

• #58   23. aug 2006 janni okay men du er ikke sikker? han har virkelig amstaff farver, og med striber og det hele...

hmm labrador, kan jeg ikke se, lidt shæfer kan man nok se....

men fin hund ellers.

• #59   23. aug 2006 Karina: Ja, I know.. Så siger vi amstaff/pittbull.. *s*

• #60   23. aug 2006 dina- nej tror jeg ikke de hører under......

tror mere tine mener, nu når hun holder sigvæk fra muskel hunde pga de oftes bider

har hørt om rigtig mange bid på mennesker som er begået af shæfere, ex men er ikke imod dem skærer ikke alle over en kam

• #61   23. aug 2006 Jeg er helt sikker på schæfer... det ses tydeligt på sadlen på ryggen.
    Lab ved jeg på at han har svømmehud... det har ingen af de andre racer der evt kunne være i.
    Grunden til at jeg er næsten 100% sikker på at der ikke er amstaff i er at dyrlægen siger at det der som sftest skinner igennem ved blandinger af denne race er tandsættet og dette sidder som på en schæfer. Syntes også han er alt for spinkel til at være Amstaff.
    Når man ser ham løber griber han ind under sig som en væddeløber

• #62   23. aug 2006 dina- godt så ved vi alle hvad det er for en race eller hvad den er blandet med for igen puh der er mange inde i den kategori.

hmm tror jeg vil gå i seng skal tidligt op

så tror jeg vil tage mine farlige muskel hunde med mig ind i sengen, så de kan putte med mig som de plejer...

• #63   23. aug 2006 janni nok bare farven og hoved der godt kunne minde, det der er svært med blandinger, de er oftes svære at se, hvad der er i dem men jo shæfer bygning har den bestemt......

• #64   23. aug 2006 Tine: Jeg ved godt hvad man betegner som "muskelhund"
    Jeg har selv en og har haft nogle stykker af dem. ( andre end fransk bulldog)..... Men tak. ;o)

• #65   23. aug 2006 Ja, det har jeg også hørt.. Men de har jo forskellige instinkter.. De hunde der er avlet til kamphunde vil jo klart have dette instinkt i sig.. Sådan er alle racer forskellige, så det er jo i teorien ejerne det handler om.. Og grunden til at folk har fået så meget respekt/er bange for "kamphunde" (kan ikke lige komme på anden betegnelse) er jo at der er så mange forkerte ejere til disse racer, fordi de er modehunde i øjeblikket.. Og det er skide ærgeligt, fordi det er skønne hunde i de rigtige hænder.. Overvejede selv at skulle have en amstaff eller staffordshire, men tør ikke, da jeg ikke er sikker på at jeg er erfaren nok til en sådan hund.. De kræver sgu noget...

• #66   23. aug 2006 Hehe Karina.. Pas nu på at de ikke går til angreb.. smiley
    Ej, synes nu aldrig jeg har hørt lign. historier med ambull? Jeg har i hvert fald aldrig hørt dårligt om denne race.. *s*

• #67   23. aug 2006 tine- i lige måde hyggeligt, ja jeg gør det samme, får sjældent sovet når de farlige dyr ligger og snorker míg ind i hoved,,,,

hæhæ de sover sgu tungere end mig, meget sjovt, hundene er da gået kolde for længe siden.. de åbner et øje en gang i mellem og tænker hvad laver tossen derovre, det samme gør kæresten hihi.. når man nu kan sove........

sov godt til jer alle, og tak for snakken

• #68   23. aug 2006 Tine: Skulle du ikke i seng? "GG"
    GD, Boxer , alle former af bulldogs jeg nævner ikke alle dem! "G" Amstaff, osv.....

• #69   23. aug 2006 dina- ja holder øje hver minut,,

har hørt om det imod andre hunde, ikke imod mennesker.. men tror stort set alle racer, har været oppe at toppes med andre før

pas nu selv på, har hørt at de der terrier blandinger, er bidske, så ville også sove med et øje åben i nat hvsi jeg var dig. hihi

og sig også det til dit hamster, den skal ikke stole på fjenden. hæhæ

• #70   23. aug 2006 presa canario, tosa´´en . pittbull, amstaff, stafford shire bullterier. bullterier, alle bulldogs, mastiffer, cane corsa, dogo argentino, fila brasileno..

puha der er vist mnage flere

måske også dinas hund??? hihi får vi se i morgen om hun stadig er her

• #71   23. aug 2006 ja jeg startede vist med sige godnat. hmm ja smutter nok nu...

blev lige revet med, får man nogle point for at nævne fleste racer hihi

• #72   23. aug 2006 Hold da op...........

Jeg var jo altså nødt til at gå i seng i går...........

For god ordens skyld for de paranoide.........

Jeg har intet imod muskelhunde generelt. Mine hunde har et par legekammerater, hvoraf jeg VED at den ene er renavlet amstaff ( med stamtavle ), og den anden VED JEG er en bull terrier.

Lad venligst være med at skyde mig holdninger i skoene jeg IKKE har.

Men det ændrer altså ikke ved, at den pågældene hund i denne sag var en amstaff-type ( er det godt nok?) .

Ja - jeg "kender" familien - børnene og hundene af useende - som man nu gør når man bor få huse fra hinanden. Men nej - har IKKE talt med dem, og spurgt til om den er raceren eller med stamtavle.

Skulle det være nødvendigt ? I siger jo, selv det er ligegyldigt hvilken race ?????

Jo - den er politianmeldt - 2 gange.

Den har tidligere skambidt en gravhund. Den ejer kender jeg godt - og også gravhunden. Sød, ældre hund. De har politianmeldt ejeren.

Derfor blev amstaff-ejeren påbudt at sætte hegn op - hvilket de gjorde. 70 cm. Den hopper over så let som igenting - hvilket den har gjort flere gange siden. Og sidst var det så min venindes marsvin der stod for tur.

Og jo - der lå marsvine-dele rundt omkring. Den ene pige fandt hovedet af sit marsvin under en busk smiley

Politiet gør ikke meget. De har været ude at tage billeder af hegnet, og nu bliver sagen " behandlet". De tager laaaaang tid - alt i mens et kvarter er ved at gå op i limningen.

Det er det samme, hvor jeg bor nu.

En amstaff ( renavlet!!! ) har indtil nu flænset tre hunde. To af dem var det maven, som blev flænset op - og de måtte syes sammen igen - den 3. hund fik sit ene øre bidt halvt af.

Er det da komplet uforståeligt at jeg synes det er en grim trussel, med disse hunde ?

Jeg har selv to bløde hunde - og en baghave fyldt med angorakaniner - og børn.

Jeg er ikke ude på at pege fingre af racen - kender som sagt søde ekssmplarer. Men synes nok, at bare sige at det er ejerne den er gal med - er for letkøbt.

For det er jo netop den type hund, vi hører om hele tiden.

DKK er også godt på mærkerne omkring det. Havde en lang leder i forrige nr. af hunden.

Og min hverdag er sku præget af, at der 10 huse herfra bor en hund, der nu har flænset 3 hunde. Meldt til politiet for de 2 af overfaldene. Jamen, ejeren går stadig med den herude - løs.

ØV!!!!!!

Og øv, at I gider blive ved med at argumentere med den kedelige retorik.......

• #73   23. aug 2006 Og gør hvad, MGP?

Jeg kan oplyse dem om de sager jeg har kendskab til.....klart nok.

Men det er jo ikke mig der er den forurettede part. D.v.s. at jeg er ikke i stand til at køre sagsanlæg på de pågældene ejere. Dermed er jeg et lidt tyndt kort......

Men jeg vil meget gerne henvise min veninde til den instans. Og tror bestemt også hun er meget motiveret for at kontakte dem. For hun er temmelig oprørt.....særligt over politiets nonchalente indfaldsvinkel.

Så jeg sender lige dit indlæg til hende.......

Håber det var det, du ville have mig til at gøre.........;-)

• #74   23. aug 2006 De kloge hundenennesker på tv siger det ikke er hunden der er problemet men mennesket. Man kan ikke rette op på en hund - ligegyldig race - hvis mennesket ikke vil ændre holdning.....

• #75   23. aug 2006 Detr rigtigt. Man oplever dog også at hunden er så skadet at der ikke er andre muligheder end aflivning. - Igen menneskets skyld.......det er jo dem der skader hunden.

• #76   23. aug 2006 Britta: 5. Fordi vi har et latterligt politi der ikke tager dyr for en skid.. Har så tit hørt at de ikke vil gøre noget, ikke lige har tid eller lign, når folk har ringet og anmeldt en mishandlet hund.. Jeg har simpelthen ikke oplevet politiet på andre måder en negativt og kan derfor, desværre, ikke tale godt for dem.. Mine forældre har haft så mange problemer med deres nabo der gang på gang lavede bund ulovlige ting, gemte tyve i deres hus, osv og hvad gjorde polititet når de ringede? Intet. De kom nogle dage senere og vendte hurtigt rundt og kørte så væk igen.. Tak for hjælpen..

• #77   23. aug 2006 Nette: Puha, hvor ubehageligt.. Tror jeg ville køre et andet sted hen og lufte hunden hver dag.. Synes sgu heller ikke det kan være rigtigt at et helt kvarter kan være bange for en hund, uden der sker en pind... Krydser fingre for at der snart bliver gjort noget - i begge sager!

Og Karina: Jeg lever sgu stadig.. Pew.. Men havde godt nok en lidt urolig nat, da der først var en hund der prøvede at sætte sig på mit hovede (en farlig blanding af gravhund, beagle og dansk svensk gårdhund), der derefter lå og sparkede mig og derefter Bella som kom og ville ligge i arm. Neej, det var slemt.. Den værste nat nogensinde smiley

• #78   23. aug 2006 MGP: Så er du sgu godt nok en af de heldige.. MIne forældre bor i ishøj og de har aldrig fået hjælp.. Selvom vi gang på gang har kunnet bevise at naboen lavede ulovlige ting.. De er så uheldige altid at få naboer der er nogle spader ogh laver ulovlige ting.. Men de er heldigvis alle sammen gået fallit i løbet af nogle år.. Tror det er et "uheldshus".. Folk der bor der bliver psykopater.. *G*

• #79   23. aug 2006 Mærkeligt som i ALLE overhører Rikko fuldstændigt :o)

• #80   23. aug 2006 *GGGGGGGGGG* *MGP*

• #81   23. aug 2006 Jeg læste godt Rikkos indlæg - og klappede i hænderne.

Som sædvanligt fornuftigt........

Gid der var flere som ham.........

• #82   24. aug 2006 Der er jo ikke så meget at svare på.. Han kom med en konstatering, som jeg tror de fleste er enige i.. smiley

• #83   24. aug 2006 Nette jeg kan sagtens forstå dig og din harme

Jeg tror Tine reagerer over at der pludselig gøres grin med Brittas stavning - hvílket jeg også synes er enormt barnligt, unødvendigt og usagligt - grunden er sikkert at hun ikke bare var enig!

• #84   26. aug 2006 Det er vel underordnet om det er em muskelhund eller ej.
    Men Britta du får det til at lyde som om det er skide lige meget at den har dræbt nogle børns højtelskede marsvin.
    Det er jo ejerens ansvar at holde deres hunde inde.
    Det er da åbenlyst at der skal gøres noget ved at deres hund, som åbenlyst ik en venligsindet overfor alle andre dyr, ik skal rende løs rundt.

Kommentér på:
muskelhund flæser marsvin

Annonce