710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mave tarm infektion Mave tarm infektion

Min stakkels Marley måtte akut indlægges igår morges, da hun pludselig kastede blod op. Det viste sig at hun havde en mave tarm infektion. Hun lå med drop i 8 timer, da hun var dehydreret, og fik så det medicin hun skulle have og så fik vi hende hjem igen i går aftes. Nu er sagen den at jeg er meget bekymret for om hun får væske nok de næste par dage. Dyrlægen sagde at hun var dækket ind i et døgn mht. væske. Men hun har kun drukket 2 mundfulde siden vi fik hende hjem kl.21 i går. Hvordan skal jeg få hende til at drikke noget? smiley Eller tror i det nok skal komme når hun er kommet sig lidt mere?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mave tarm infektion
  • #1   10. feb 2014 Jeg ville nok ringe og høre dyrlægen ad..

• #2   10. feb 2014 Vand i en engangssprøjte

• #3   10. feb 2014 Hvis du har en engangssprøjte, uden nål selvfølgelig, så kan du med jævne mellemrum give direkte i munden på hunden. Må den få fx boullon vand? Det kan ofte lokke væske i dårlige hunde, smager mere lækkert end blot vand, eller lidt dåsemad i rigeligt vand? Måske du har fået sådan noget dåse skånekost med fra dyrlægen?
    havde for år tilbage en meget syg hund, som en gang i døgnet i en lille uge fik væske ind under huden, hun lignede en dromedar med pukler, men det holdt væskebalancen.
    men det var ekstremt, prøv med sprøjten!
    og rigtig god bedring med patienten

• #4   10. feb 2014 I dag må hun kun få havrevælling og så skal hun have ris og kylling fra i morgen af. Det med bouillon var en god idé, ringer og hører dyrlægen ad. Har snakket med dem en del gange efterhånden. Men de kan ikke rigtig komme med andet end at jeg skal se tiden an til i aften, om hun vil drikke, og ellers må jeg komme ind med hende igen...

• #5   10. feb 2014 salten i boullion gør at den vil drikke mere.

• #6   10. feb 2014 Vil hun have vællingen, er der jo også pænt med væske deri.
    har ikke selv haft held med at egne hunde ville røre det. Med mindre det blev skovlet ind i gabet smiley

• #7   10. feb 2014 Ja, vællingen vil hun meget gerne have smiley

• #8   10. feb 2014 Fint, rigelig tynd, så skal hun nok få en del væske derigennem smiley

• #9   11. feb 2014 Oralade er også godt til at rehydrere hunde. Kan købes hos nogle dyrlæger.
    Det er en væske med kyllindeleversmag. Den indeholder elektrolytter, aminosyrer, dextrose, mm.

Kommentér på:
Mave tarm infektion

Annonce