{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Ferie med hunden ( camping) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre jer om nogle af jer har prøvet at holde ferie med hund? gerne hvis i har camperet og har haft hunden med? Jeg syntes selv at det er en fantastisk oplevelse at have hunden med og kunne dele ferien med den. Jeg har selv haft ham med i alle mine sommerferier smiley

I må meget gerne fortælle jeres oplevelser omkring at have hund med på ferie ( gerne camping) smiley

Bare hygge emne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie med hunden ( camping)
  • #1   10. feb 2014 Vi har de seneste år haft hundene med på camping i Sydeuropa..

    har lejet mobilhome både i Kroatien og i Sydfrankrig, det har fungeret fint og været en dejlig oplevelse at have dem med.... lidt varmt, men de har badet og hvilet i skyggen ..... Kan klart anbefales hvis man ellers indretter sig på at de er med og ikke drøner rundt i byer, men mest slapper af på pladsen.



  • #3   10. feb 2014 Jeg har haft både den nuværene og tidligere hund med på Camping.. jeg synes det er en dejlig oplevelse smiley

  • #4   10. feb 2014 I maj sidste år havde vi Blaze med på telttur smiley Han elskede det!
    Vi synes det var lidt koldt men vil helt klart gøre det igen smiley


  • #6   10. feb 2014 Når vi camperer i DK har vi altid hunden med. Vi har selv campingvogn. Vi har hende ikke med sydpå, altså når vi i sommerferien tager til kroatien. Det er der flere grunde til bla. at hun ikke har det godt med for meget varme og så selvfølgelig det faktum at det er forbudt at tage hunden med ind på området ved swimmingpoolen. Vi har tre børn så det ville være lidt trist at den ene af os går til poolen med børnene og den anden sidder hjemme med hunden.
    I DK har vi hende altid med og hun elsker det. Hun bliver ved vognen og inde på vores matrikel så hun behøver ikke snor.
    Ingen tvivl om at hun nyder at være på camping hvor hun må sove i sengen. Får masser af gåture og en masse mennesker der synes hun er sød.


  • #7   10. feb 2014 Ja det er også en dejlig oplevelse - hvis man altså har tænkt over hvad man så ikke altid lige kan gøre end hvis man ikke havde hund med smiley

    Isabelle: jeg har ikke prøvet det, men syntes selv at det lyder super godt, man skal dog være opmærksom på at hvis der er meget varmt så skal man have en aircondition.


  • #8   10. feb 2014 Vi har både camperet i telt og campingvogn med vores gravhunde igennem tiden. Det er super nemt, hunde tilpasser sig hurtigt til, at teltet/campingvognen er deres hjem. smiley

    Sidste år var vi 2 uger i Østrig med campingvognen og gravhunden, det var også nemt. smiley


  • #10   10. feb 2014 Hvor det er fedt at se på cykelferie?

  • #12   10. feb 2014 Nårh, haha!
    Jeg kan se, at du er fra KBH, ærgerligt for Fyn er dejlig. Vi har camperet en del på vindebyøre camping og der plejer, at komme en del cykelcampister. smiley


  • #13   10. feb 2014 Vi har haft vores med i campingvogn et par gange , det har fungeret ganske fint. Vi har bare haft jordspyd med, og så en lang sporline i. Så har de kunne hygge sig udenfor, og gå omkring på hele det stykke vi nu har haft. Der er selvfølgelig begrænsninger, hvis man er afsted om sommeren, og gerne vil se en masse ting, hvor hunde ikke er velkommen. Her tænker jeg på at der jo bliver ret så varmt i et lukket telt/lukket campingvogn/bil. Men de gange vi har været afsted med hundene, har vi bare hygget på pladsen.

    Min far og stedmor har deres vogn til at stå fast på en plads, og de har altid deres hund med. Hun ELSKER at være på camping, og bliver også på matriklen, så hun er kun i lang line hvis hun er i løb smiley


  • #15   10. feb 2014 Hej Isabelle,
    Underligt der ikke er nogen der har svaret dig endnu - altså det med autocamper og hund. Der er nemlig rigtig mange autocampister der har hund med - inkl. os selv.
    Vores nuværende hund har vi ikke haft med endnu af den simple grund at vi ikke har haft ham så længe og vi har ikke været afsted i den periode - men om godt en måneds tid, SÅ kører vi.
    Vores tidligere hund, Bluie, var med i både campingvogn og autocamper da vi fik den. Og det gik fint - bedst i autocamperen. Bluie var slem til at blive køresyg i bilen, men i autocamperen var det slet ingen problem. Vi vil ikke undvære at have vores hund med, men det sætter lidt begrænsninger på hvad man kan. Det må man så indrette sig efter. Ham vi har nu er jo ikke større end han kan være i en rygsæk, så han kommer bare med ind alle steder. Det kneb lidt med en collie.
    Jeg lavede gerne en løbesnor til ham. DVS en lang snor spændt stramt ud mellem to pløkker og en relativ kort snor sat i den lange snor med en karabinhage og så i hundens sele. Så havde han en meget stor område han kunne bevæge sig i uden at snoren væltede borde og stole alt for tit.
    Da vi er et par halvgamle nisser kan vi jo køre uden for højsæsonen, så varmen er ikke noget problem.


  • #16   10. feb 2014 Vi har haft vores Tjalfe med på en telttur smiley en forlænget weekend i et iglo-telt, kæresten, Tjalfe og så jeg selv.

    Det var SUPER hyggeligt! Og man keder sig heller ikke på en campingplads når man har hund med... Den skal jo være under opsyn HELE tiden, specielt når man er i telt smiley

    Det eneste ''minus'' der er, er at man kun kan finde seværdigheder hvor hunde kan komme med.


  • #17   10. feb 2014 Vi har vores med hver år, vi har købt 4-5 tråd kompost hegn, = 16 trådsektioner på 75x90 cm, det sætter vi op udenfor campingvognen, så har de en løbe gård det er meget skønnere end at have dem i snor.Vi har aldrig fortelt oppe så det står der hvor forteltet ellers ville stå... Vi er glade for at have hundene med..

  • #18   10. feb 2014 Mine forældre campere året rundt, hvor de har klunte med hver weekend. Han elsker det! .. Om sommeren er mine forældre begyndt på at leje en hytte på en campingplads, hvor Klunte også er med. Der er rigtig mange fine campingpladser rundt omkring i landet, som er ekstremt hundevenlige og med gode skove/strande/andre oplevelser i nærheden, hvor hunden kan være med. Dog er det kun i Danmark, de har været indtil videre. De drømmer om at købe en autocamper og så køre rundt, hvor Klunte også er med.

  • #19   10. feb 2014 Vi har flere gange haft hund med i både sommerhus og på camping.

    Luna har været med to gange i sommerhus, hvilket har været rigtig hyggeligt. Den første gang gik vi lange ture ved stranden hver dag, men anden gang (sidste år) kunne hun ikke holde til de lange ture, så det blev til en masse hygge, leg og træning i haven. Heldigvis kan hun gå frit (under opsyn), så det har været rigtig nemt at have hende med.

    Vi havde også vores gamle hund, Zita, med på camping og i sommerhus. Det var dog noget mere problematisk, eftersom hun ikke kunne gå løs og derfor altid skulle have snor på. Campungturen var heller ingen succes, fordi det regnede hele ugen, og så er det altså ikke sjovt at få en våd samojed ind i teltet.

    Generelt nyder jeg at have hunde med på ferie/camping, og nyder også at være på besøg hos nogen, der har deres hund med på camping.


  • #20   11. feb 2014 Vi har faktisk aldrig taget på ferie uden hundene. Det kræver lidt planlægning og at man tilrettelægger ferien så den er hundeegnet. Vi har ofte camperet med hundene og det har hver gang været en positiv oplevelse. Sidste år var vi på Gotland med hundene og vores telt. Det var en helt fantastisk uge, hvor både hundene og vi fik en på opleveren. På billedet sidder Perle 'på' en campingstol og nyder udsigten smiley
    Hun var meget ferm til det stunt og væltede ikke med stolen en eneste gang - selvom jeg var lidt skeptisk smiley


    profilbillede
  • #21   11. feb 2014 På samme campingplads som vi lå på på Gotland var der faktisk en familie på cykelferie med to små chi'er. Hundene sad i en cykelkurv på styret på en af cyklerne.

  • #22   11. feb 2014 Ej hvor er det dejligt at høre hvor mange der egentlig har deres hunde med på camping ferie smiley

  • #23   11. feb 2014 Jeg har haft hundene med på sejlferie flere gange havde en lille 21 fods båd, og da vi tit og ofte brugte hele sommer halvåret på båden havde de lært at være alene i kahytten når vi var i land og proviantere /bade m.m Det har altid været super hyggeligt, også når vi havde 2-3 store hunde og et par små med.
    I den forbindelse har de største vanskeligheder nok været at vænne hundene til redningsvest (dvs det var kun den ene der var lidt bøvlet) men når de elskede at sidde ude i forstavnen når vi sejlede var det en nødvendighed at de havde vest på hvis de faldt/sprang i vandet så vi havde et håndtag at fiske dem op i.

    Har dog lige solgt båden, hev den op af vandet for et par år siden og har ikke fået den i igen, mistede lysten til at sejle dengang min bio far døde, det er bare ikke det samme at være selv afsted som at have familien med som vi plejede.


  • #24   11. feb 2014 Min mor havde sin hund med på camping sidste år. Så var de vågnet en nat fordi teltet stod åbent - hunden var da gået sig en tur!! - ud til madskålen.....

  • #25   11. feb 2014 Vi har endnu ikke været på camping efter vi har fået hund nr. tre, men jeg er sikker på at det ikke bliver noget problem. I sommers var vi en uge i sommerhus med alle tre, det var fantastisk. De to er også med ude og sejle, det elsker de! I sommers var kæresten og Mingus på vandet i en uge, det nød de smiley

  • John B
    John B Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   11. feb 2014 Vi har haft en Hofavarden, en pragtfuld dame, som elskede at komme på camping, - i Danmark eller i Frankrig. elskede at køre bil - Bade - og gå ture. nu er hun ikke mere, men efter 3 mdr. uden hund, er der kommet en lille ny golden retriver i hjemmet. Hold da op, man havde næsten glemt at det er et stort arbejde at få en lille ny, ( det kan sammenlignes med at være på barsel )
    Vi er begyndt at køre bil gå i snor og lære sit navn.
    Hans far er fra Frankrig, så han har fået navn efter en af de 3 musketerer Arthos
    Vi forventer at det bliver umuligt at køre på camping uden hund.
    I Frankrig har vi kun oplevet positive ting vedr. hunde. der er MEGET få steder man ikke kan tage sin hund med. og hvis man sætter sig et sted for at slukke tørsten, er det som regel hunden som får vand først.


  • #27   13. feb 2014 Petra : ja det er jo også lidt vanskeligt, men hvis du køber sådan en her som vi har så kan hunden ikke komme ud og så behøver den heller ikke at have snor på, så er den mere "fri" og kan lægge sig som den vil smiley

    http://www.bigbullies.dk/Shop/hundebure/stof-bure/gigant-hundebur-130-x-90-x-100cm.aspx


  • #28   13. feb 2014 John B: ja jeg vil i hvert fald ikke kunne campere uden min vuffer. Jeg har mange gange camperet med min familie i Frankrig of der er de jo virkelig hundevenlige! vi havde vores med i en af de der lifte op på bjerget de sagde bare" i skal bare løfte den og have den i snor, så sker der intet - bare tag den med op" vi blev helt forbavset men det gik da godt smiley

  • #29   14. feb 2014 Stoler ikke på stofbure, min mors hund (rottweilerblanding) går bare igennem ting hvis han ikke lige kan se hvordan han ellers skal komme videre, hihi smiley

  • #30   17. feb 2014 Wow det lyder voldsomt hah smiley ej min lille dreng elske r bare når han ikke skal sove med snor på, men i stedet kan sove og lægge sig som han vil smiley Er der nogle af jer der ved hvor i skal hen til sommer med hunden smiley

  • #31   17. feb 2014 http://www.danskhundeferie.dk/

  • #32   17. feb 2014 Vi tager afsted i april i et par måneder, og Dream skal med. Vi kører med autocamper, og kører ned gennem Tyskland og Østrig til Italien hvor vi vil køre rundt primært i Toscana, Umbrien og Lasio. Om Dream glæder sig ved vi ikke, for han har ikke været med os på tur endnu. Men han elsker at køre bil, så hvorfor han ikke også gerne vil med i autocamperen kan jeg ikke rigtig se. Han har det bare sådan, at han helst vil være der hvor vi er.

  • #33   19. feb 2014 Held og lykke mes turen! Det lyder virkelig som om at turen vil blive hyggelig! smiley men hvis han for kan lide at køre bil, så skal det nok gå med at køre i autocamper, det tror jeg smiley

Kommentér på:
Ferie med hunden ( camping)

Annonce