Nogen der har vandret med sin hund? Hvad med fodder? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne vandre med Akila. Men jeg er alene og har fået gigt. Så derfor bliver det med rygsæk (til det lette) og vogn. Dels som hun skal trække, og dels som jeg skal skubbe. Men hvad med mad? Hun er jo ikke en lille hund. Og jeg har regnet ud at en uge vil ca. være 2kg mad! Det er mange ekstra kg. Da ekstra vand osse kræves.
Jeg kan ikke købe som jeg bare når frem, da hun ikke kan tåle korn.
Der var en der foresklog klipfisk/tørfisk? Men det kan man da vist ik få herhjemme? Eller hvad?
Og nej, hun skal ikke selv have rygsæk på. For når hun ikke trækker vognen skal hun have "fri". Jeg har tasker til min K9-sele, men den sidder ikke godt på hende. Pluds hun kan trække længere og bedere end hun kan bære. Har jeg bemærket...
Men hvad med det mad? Nogle forslag?
Jeg vil starte med en prøvetur i rundt på Møn, i nærheden af mine forældre, så de kunne komme hvis det slet ik gik. Eller hvis der skete noget....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Hanne M. Jeg ved ik om jeg kommer fordi nogle slagter. Hun har ikke noget problem med at faste en dag, når hun har fået råt. Men hvilket kød køber i, når det er? Er det ligemeget. Eller noget man skal holde sig fra?
Stine H. Må jeg lige se nærmere på. Har du et godt link på dansk?
jan 2010
Det virker let, nemt, og fylder ikke meget.
Stine. Mange tak for dit link. Dejligt at se ordenligt hundefodder!! Men jeg kan se at deres tabel over hvor meget hunden skal have i gram hver dag, næsten overskrider hvad hun allerede får. Og nej, jeg er ikke en tabel-rytter. Hun får til hun bliver mæt og holder helt selv sine fastedage. Men tør nok ikke tag chancen. Men mange tak for det fine råd!
Jeg værdsætter jeres indsats! Men tror jeg har bestemt mig for at prøve det Jytte foreslår.
jan 2010
Ja, nu skal turen lige planlægges. Sele skal købes. Vognen skal laves så go kan trække den. Og det skal ikke være sommer, hun kan ik med al for meget varme.
Men jeg glæder mig. Og håber virkelig at det bliver til noget i år!!
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
jan 2010
Ellers tak for buddet!
Nogen der har vandret med sin hund? Hvad med fodder?