{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Jeg snakker for døve ører! Foder {{forumTopicSubject}}

Jeg kan virkelig godt bruge lidt hjælp her…

Min mor og jeg er lidt uenige omkring kvaliteten af det foder, vi giver Viktor. Han har fået noget Hill's foder hele sit liv, altså 7 år.
Der er som sådan ikke store problemer med det, men jeg kunne godt tænke mig at han prøvede et foder, som mange anbefaler, eksempelvis TOTW, Orijen, Kingsmoor eller noget i den stil.

Grunden til, at jeg synes vi skal skifte, er fordi Viktor har haft problemer med analkirtlerne i nogle perioder og så synes jeg ofte han har afføringer, stort set på hver tur, som er 3-4 gange om dagen. Derudover slikker han efterhånden ret meget på sine forben, synes de er lidt lyserøde. Og kunne i det hele taget bare godt tænke mig vi prøvede noget andet.

Jeg har læst en masse om det her på HG og andre steder, og har her læst mig frem til, at Hill's måske ikke er af top kvalitet. Problemet er bare, at min mor har en anden mening, udelukkende fordi hun kun spørger dyrelægen til råds omkring dette, da hun ikke kan finde ud af at søge på nettet. Dyrelægen anbefaler selvfølgelig deres eget foder, og så sent som i dag har dyrelægen sagt at "det hovedsagligt består af kød og at det er den perfekte sammensætning" osv osv.. Det stemmer bare ikke helt overens med alt jeg læser rund omkring og med at der på ingredienslisten på hans foder står "Korn, kød og animalske biprodukter". Betyder det ikke, at en meget stor del af det, er korn? Og biprodukter er efter hvad jeg har opfattet heller ikke en helt god ingrediens?

Jeg har som sådan ikke noget imod korn i foderet, men hvis han ville fungere bedre på noget andet, ville det jo være fint.

Skal jeg bare droppe det og vente med det her foder-halløj til jeg får min helt egen hund engang, eller kan jeg "overbevise" hende på en måde? Er ærlig talt lidt træt af at diskutere det med hende..

Håber i har nogle svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg snakker for døve ører! Foder
  • #1   12. feb 2014 det der står først er det der er mest af. Altså står korn først er der mest korn i. Jeg ville aldrig selv fodre med et fodre med korn som. nr. 1. Selv fodre jeg korn frit, for hundene har ikke brug for kornet, det er kun fyld og ikkke andet

• #2   12. feb 2014 fortæl din at dyrlæger er uddannet i dyrs sygdomme og lidelser, ikke i ernæring ....

Essential er det bedste foder jeg nogensinde har fodret med, og de elsker det

• #3   12. feb 2014 Jeg foder med Hills PD da det er det eneste min gider spise og kan tåle. Men indhold er jeg ikke fan af. Ville ikke bruge det på en ny hund. Ville helt klart starte ud med kingsmoor som ham her også kørte først på. Har haft en hund med korn allergi. Så ikke en mere. Synes det lyder som en god plan at prøve noget andet.

• #4   12. feb 2014 Det er lige netop det jeg prøver at forklare min mor, men fordi dyrelægen siger noget andet, jamen så stoler hun på dyrelægen, for dyrelægen har jo en uddannelse og ved en masse om det… Jeg ville for alt i verden gerne blande dyrelægen uden om lige netop dette, men det vil min mor ikke.

Hvis nogle har en troværdig side om, hvilket foder der skulle være af god kvalitet og ligeledes af dårlig kvalitet, må de gerne smide et link smiley

• #5   12. feb 2014 Viktor er desværre også lidt kræsen mht godbidder og den slags, så jeg ved ikke om han bare lige ville tage et nyt foder til sig. På den anden side har vi jo aldrig prøvet med andet foder, så vi aner det jo ikke.. Og da Viktor er en Chihuahua, så er det lidt rigeligt at købe sådan en hel sæk, hvis han ikke vil spise det..

• #6   12. feb 2014 vi er mægtigt glade for Essentials foder..
    Jeg synes at sammensætningen er den bedste jeg er stødt på, og så dufter det bare åndsvagt godt nå man lige åbner posen. Ikke hundemads agtigt, men friskt og bær agtigt.. Lidt svært at forklare. Men Wolf fungerer super på det, og hans pels er åndsvagt lækker :)!

• #7   12. feb 2014 du kan forresten næsten altid få prøveposer hjem af alt det foder du vil se an.. smiley så behøver du ikke smide penge efter en hel sæk. Men husk at passe på den lilles mavse smiley

• #8   12. feb 2014 Lima og Ulven - Det lyder jo dejligt, selvfølgelig skal der passes på maven, vil starte ham langsomt op på det, så det ikke bare er fra den ene dag til den anden smiley

Synes bare jeg havde hørt om nogle mærker, hvor man ikke kunne få prøver, men så må vi jo bare gå efter et mærke, hvor man kan til at starte med smiley Men det er altid godt at høre, hvilke mærker andre fungerer godt med!

Synes og det er lidt et problem at min mor og for den sags skyld resten af min familie, bare mener, at han fungerer godt på sit foder, for de ved jo i realiteten ikke, om han vil fungere langt bedre på noget andet. Hvis vi ikke kan finde noget bedre, kan vi jo gå tilbage igen.

• #9   12. feb 2014 Mine maltesere elsker deres foder, og det har de gjort lige siden vi for et par år siden gik over til Pure varianterne fra Kingsmoor. Havfisk og den med lam er bare et hit her. Desuden synes jeg godt om foderet, og så gør det heller ikke noget, at det er dansk:-)

Hvis din hund slikker sig meget på poterne og bliver lidt rød i pelsen, kan det sagtens være allergi (det behøver det dog ikke at være), og så er det da meget mere fornuftigt at prøve et kornfrit foder, end bare vente på at det bliver værre. Grunden til at det skal være kornfrit, er, at mange hunde bliver allergiske overfor fodermider, som lever i/af korn.

Hvis du kender nogen, der fodrer med et kornfrit foder, kunne du jo spørge dem, om du kan købe fx 1 kg hos dem, så slipper du for at købe en hel sæk. De prøver man kan få, er typisk for små til at man kan bruge dem til noget, for de fleste hunde synes at det nye foder smager godt de første par gange, og så er det meget tit slut med det sjove:-)

• #10   12. feb 2014 Her kan du fx købe små mængder til 30 kr .... jeg har prøvet Estate Living, og nautical, begge virkelig gode

http://www.petfoodnord.dk/m135-essential-foods/

• #11   12. feb 2014 Lise-Lotte K - Det med poterne nævnte jeg faktisk for dyrlægen og om det kunne være noget allergi, hun sagde at man ikke bare kunne teste hunden for allergi, så det kunne man ikke vide. Men det er netop derfor at jeg også tænker kornfrit foder, for ved nemlig at de kan udvikle allergi. Igen er det min mor, som er modsat.

Vi kender desværre ikke så mange med små hunde, vi skulle faktisk have prøvet med vores nabos TOTW, som de solgte, men det var så pludselig solgt, så det blev ikke til noget. Og ja, de skal jo ikke bare mene det er spændende i få dage, men er prøverne også for små til en Chihuahua?

• #12   12. feb 2014 Tak hanne m, vil jeg da lige se på smiley

• #13   12. feb 2014 Jeg synes, at prøverne er for små, uanset om det er den ene eller den anden race.
    Forøvrigt bruger jeg aldrig varianterne til små hunde, da det ikke er nødvendigt, at de kan sluge bidderne hele:-)
    Så du behøver ikke at kende nogle med små hunde:-)

• #14   12. feb 2014 ah så kan man jo købe nogle poser af hver prøve str. Mine skotter der vejer 8½ kg skal have 160-180 gr om dagen, en Chi skal vel have omkring 60 gr så der er da til en uges tid i en prøve ...

men ja det er det trælse ved Essentials, de sælger kun de mega sække .... der er til lang tid i 12½ kg selv med to hunde ...

@TS tror også den der side har prøvepakker af andre mærker hvis det er ..

• #15   12. feb 2014 Nej, dog kender vi heller ikke nogle med store hunde i området. Han vil ikke have for store piller, det vil han ikke spise, han skal helst have nogle i mellemstørrelse, dem han har nu tygger han som regel.

Han er ikke så god til at håndtere mad i store størrelser, det er det samme med et stykke gulerod eller æble, hvis det er alt for stort, kan han af en eller anden grund ikke helt finde ud af det. Han kan eksempelvis heller ikke finde ud af et helt råt kyllingelår, han kigger bare på det. Klippede det så i 4 stykker, så kunne han godt spise det.

• #16   12. feb 2014 Vil da prøve at se lidt på siden hanne m.

Men Viktor styrer selv sin mad, han har det altid til rådighed, ved der er delte meninger om dette, men han klarer det nu OK og har aldrig været i nærheden af overvægt indtil videre. Hvordan skifter man egenligt bedst muligt foder, når det foregår på den måde? Vil det være bedste at køre med måltider i skifte perioden?

• #17   12. feb 2014 råt er godt smiley
    men nu er han jo ikke så stor, så selvfølgelig skal det tilpasses ham

• #19   12. feb 2014 Jeg overtog foderbestilling, og aftalen blev, at sålænge det ikke blev dyrere så kunne jeg stå for bestemmelse af foder
    Jeg måtte jo så punge lidt ud for noget dyrere foder til at starte med, men nu kan min mor se hvor godt hendes hund har af det bedre foder så hun står helt for det nu - bare jeg bestiller det hjem for hende smiley

• #22   13. feb 2014 Hvorfor skifte foder på en hund der er 7 år gammel og har trivedes på ?
    Og enig med Allergisk

• #24   13. feb 2014 jeg har selv en chihuahua blanding, og han får det foder der hedder Oliver . og det kornfrit, han skider højst to gange dagligt . og pelsen er også fin, Og afføring er som den skal være smiley kunne det være en mulighed ?

• #25   13. feb 2014 Ryan, TS synes ikke hunden trives på det: Derudover slikker han efterhånden ret meget på sine forben, synes de er lidt lyserøde.

• #26   13. feb 2014 Nu er det jo ikke TSs hund, og måske man skulle se efter noget andet ende foder først, den har spist det i 7 år `?

• #28   13. feb 2014 min chihuahua får kingsmoore uden korn og er vild med den med kylling:)

• #29   13. feb 2014 Tak for alle jeres gode svar smiley Det er nok bedst at finde nogle gode tråde eller troværdige kilder, som jeg kan vise hende. Håber så bare hun lader være med at snakke med dyrelægen om det igen… Hun vil ikke rigtigt høre på, når jeg siger, dyrelagen snakker godt om foderet, fordi det er noget de tjener penge på.

Ryan F - Måske var det ikke mig, der i tidernes morgen betalte for Viktor og bestemte foderet, men jeg var så også kun 12 år gammel. I dag er det mig der langt hen af vejen tager mig af Viktor, jeg aktiverer ham, lærer ham ting, bruger mest tid sammen med ham og sover sammen med ham. Det er altid mig han kommer hen til, hvis han vil noget. Af den grund mener jeg også, at jeg har bare lidt at sige, også fordi min familie ikke aner ret meget om hunde.

Kan ikke se at hans alder er en hindring, han er frisk og ikke spor anerledes end da han var 3...

• #30   13. feb 2014 Den sidste del skulle være både til Ryan og Allergisk… smiley

• #31   13. feb 2014 Jeg vil da godt sende dig en "smags" prøve på TOTW hvis du har lyst.. Det skal du nu ikke give noget for. Så kan du da få lov til at prøve det...

• #32   13. feb 2014 Kig eventuelt www.husse.dk

Utrolig kvalitet og gratis levering til døren.

• #33   13. feb 2014 Vi bruger også Essential og er vildt begejstrede. Ligeså er hundene. Vi køber direkte fra producenten/sælger og til en anden pris. Men det koster 519 kr for 12,5 kg og det er enormt drøjt. Mere end vi havde hørt.!!
    Prøv at læse lidt på www.essentialfoods.dk

• #34   13. feb 2014 Line - Ihh det kunne være helt fantasitisk, men vi kan jo som minimum betale for noget forsendelse. Hvor bor du henne af?

Har vist min mor ingredienslisten indenfor forskellige fodermærker på denne side:
    http://www.mypets.dk/shop/hundefoder-103s.html
    Synes det er ret tydeligt, at der er langt bedre ingredienser i andre mærker end Hill's!
    Men min mor tvivler så på sidens troværdighed, men kan ikke helt se hvorfor den ikke er troværdig, da den jo bare viser ingredienserne og procentdel af protein, fedt og kulhydrat.

• #36   13. feb 2014 Allergisk - Viktor har ikke problemer med analkirtlerne lige nu, han har haft det 2 gange på de 7 år, og det er ordnet hos dyrelægen begge gange, så der er altså intet problem lige nu og han har ikke ondt. Det er så heller ikke mine forældre som skal vurdere det, det er mig, hvis ikke jeg havde sagt han skulle til dyrelægen sidst, jamen så var der gået længere tid, før han var kommet det. Hans analkirtler blev tømt der, og problemet var efterfølgende forsvundet. Af hvad jeg har hørt kan det komme an på hvor lind afføringen er, og jeg synes godt den måtte være lidt mere hård, derved er det mig der sørger for, at han får en form for ben. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men har hørt at foderskifte også kan hjælpe på afføringen. Hvis det hjælper, jamen så kunne det måske gøre at der ikke kom problemer med analkirtlerne igen.

Han slikker heller ikke sine poter/forben konstant, tror du ligger lidt mere i det, end der er.

• #38   13. feb 2014 Nej, jeg siger ikke de ikk kan tage vare på hunden, men da han havde problemer med sine analkirtler, så var det hovedsageligt om aftenen han viste sin irritation, og da han sover hos mig, så er det jo klart at det er mig som lægger mærke til det.

Derfor var det mig som sagde at han skulle til dyrelægen imens mine forældre tvivlede, for de havde jo ikke oplevet den irritation, som jeg oplevede om aftenen inden vi skulle sove. Derfor er det mig som må sørge for, at mine forældre tager ham til dyrelægen.

Mine forældre kan godt tage vare på en hund, men der er ingen tvivl om, at det er mig som læser mest om det og søger mest information på nettet. Hvis Viktor sov hos dem om natten, ville de jo nok også have lagt mærke til hans ændrede adfærd der.

• #39   13. feb 2014 Anna og Victor: Efter vi har skiftet til Essential, så er afføringen hos vores hunde, blevet sådan mørk og lige som rådyrafføring. Nogle små klumper i en stor klump. Lyder lidt indviklet måske, men essensen er, at det er blevet ret fast og uden problemer for húnden ved afføring.

• #40   14. feb 2014 Du kan også få en smagsprøve på Olivers med fisk, kornfrit herfra, hvis det skulle have interesse. Det er mine helt vilde med smiley

• #41   14. feb 2014 Petra - Det vil vi da enormt gerne, er det det her?
    http://www.mypets.dk/shop/olivers-adult-fish-4179p.html

For det lyder jo godt, hvis det er til lidt kræsne hunde, for det er Viktor smiley

• #42   15. feb 2014 og så var det lige jeg foreslog olivers langt tilbage i tråden . men du svaret ikke. men de bringer gratis ud . og godt foder som sagt.

• #43   15. feb 2014 Mus pigen - jeg kan jo ikke svare på alt, der er jo forslået mange ting, og vi vil jo ikke bare købe en stor sæk foder, medmindre Viktor vil spise det smiley Men vi er glade for alle anbefalinger

• #44   15. feb 2014 Jep, det er lige det.
    Det er de store foderpiller jeg har men smagen er den samme smiley

Kommentér på:
Jeg snakker for døve ører! Foder

Annonce