Jeg snakker for døve ører! Foder {{forumTopicSubject}}
Jeg kan virkelig godt bruge lidt hjælp her…
Min mor og jeg er lidt uenige omkring kvaliteten af det foder, vi giver Viktor. Han har fået noget Hill's foder hele sit liv, altså 7 år.
Der er som sådan ikke store problemer med det, men jeg kunne godt tænke mig at han prøvede et foder, som mange anbefaler, eksempelvis TOTW, Orijen, Kingsmoor eller noget i den stil.
Grunden til, at jeg synes vi skal skifte, er fordi Viktor har haft problemer med analkirtlerne i nogle perioder og så synes jeg ofte han har afføringer, stort set på hver tur, som er 3-4 gange om dagen. Derudover slikker han efterhånden ret meget på sine forben, synes de er lidt lyserøde. Og kunne i det hele taget bare godt tænke mig vi prøvede noget andet.
Jeg har læst en masse om det her på HG og andre steder, og har her læst mig frem til, at Hill's måske ikke er af top kvalitet. Problemet er bare, at min mor har en anden mening, udelukkende fordi hun kun spørger dyrelægen til råds omkring dette, da hun ikke kan finde ud af at søge på nettet. Dyrelægen anbefaler selvfølgelig deres eget foder, og så sent som i dag har dyrelægen sagt at "det hovedsagligt består af kød og at det er den perfekte sammensætning" osv osv.. Det stemmer bare ikke helt overens med alt jeg læser rund omkring og med at der på ingredienslisten på hans foder står "Korn, kød og animalske biprodukter". Betyder det ikke, at en meget stor del af det, er korn? Og biprodukter er efter hvad jeg har opfattet heller ikke en helt god ingrediens?
Jeg har som sådan ikke noget imod korn i foderet, men hvis han ville fungere bedre på noget andet, ville det jo være fint.
Skal jeg bare droppe det og vente med det her foder-halløj til jeg får min helt egen hund engang, eller kan jeg "overbevise" hende på en måde? Er ærlig talt lidt træt af at diskutere det med hende..
Håber i har nogle svar
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.352
Essential er det bedste foder jeg nogensinde har fodret med, og de elsker det
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.757
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
Hvis nogle har en troværdig side om, hvilket foder der skulle være af god kvalitet og ligeledes af dårlig kvalitet, må de gerne smide et link
mar 2013
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
Jeg synes at sammensætningen er den bedste jeg er stødt på, og så dufter det bare åndsvagt godt nå man lige åbner posen. Ikke hundemads agtigt, men friskt og bær agtigt.. Lidt svært at forklare. Men Wolf fungerer super på det, og hans pels er åndsvagt lækker :)!
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
mar 2013
Synes bare jeg havde hørt om nogle mærker, hvor man ikke kunne få prøver, men så må vi jo bare gå efter et mærke, hvor man kan til at starte med
Synes og det er lidt et problem at min mor og for den sags skyld resten af min familie, bare mener, at han fungerer godt på sit foder, for de ved jo i realiteten ikke, om han vil fungere langt bedre på noget andet. Hvis vi ikke kan finde noget bedre, kan vi jo gå tilbage igen.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.784
Hvis din hund slikker sig meget på poterne og bliver lidt rød i pelsen, kan det sagtens være allergi (det behøver det dog ikke at være), og så er det da meget mere fornuftigt at prøve et kornfrit foder, end bare vente på at det bliver værre. Grunden til at det skal være kornfrit, er, at mange hunde bliver allergiske overfor fodermider, som lever i/af korn.
Hvis du kender nogen, der fodrer med et kornfrit foder, kunne du jo spørge dem, om du kan købe fx 1 kg hos dem, så slipper du for at købe en hel sæk. De prøver man kan få, er typisk for små til at man kan bruge dem til noget, for de fleste hunde synes at det nye foder smager godt de første par gange, og så er det meget tit slut med det sjove:-)
feb 2011
http://www.petfoodnord.dk/m135-essential-foods/
mar 2013
Vi kender desværre ikke så mange med små hunde, vi skulle faktisk have prøvet med vores nabos TOTW, som de solgte, men det var så pludselig solgt, så det blev ikke til noget. Og ja, de skal jo ikke bare mene det er spændende i få dage, men er prøverne også for små til en Chihuahua?
mar 2013
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.784
Forøvrigt bruger jeg aldrig varianterne til små hunde, da det ikke er nødvendigt, at de kan sluge bidderne hele:-)
Så du behøver ikke at kende nogle med små hunde:-)
feb 2011
men ja det er det trælse ved Essentials, de sælger kun de mega sække .... der er til lang tid i 12½ kg selv med to hunde ...
@TS tror også den der side har prøvepakker af andre mærker hvis det er ..
mar 2013
Han er ikke så god til at håndtere mad i store størrelser, det er det samme med et stykke gulerod eller æble, hvis det er alt for stort, kan han af en eller anden grund ikke helt finde ud af det. Han kan eksempelvis heller ikke finde ud af et helt råt kyllingelår, han kigger bare på det. Klippede det så i 4 stykker, så kunne han godt spise det.
mar 2013
Men Viktor styrer selv sin mad, han har det altid til rådighed, ved der er delte meninger om dette, men han klarer det nu OK og har aldrig været i nærheden af overvægt indtil videre. Hvordan skifter man egenligt bedst muligt foder, når det foregår på den måde? Vil det være bedste at køre med måltider i skifte perioden?
feb 2011
men nu er han jo ikke så stor, så selvfølgelig skal det tilpasses ham
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Jeg måtte jo så punge lidt ud for noget dyrere foder til at starte med, men nu kan min mor se hvor godt hendes hund har af det bedre foder så hun står helt for det nu - bare jeg bestiller det hjem for hende
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Og enig med Allergisk
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 938
aug 2012
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 43
mar 2013
Ryan F - Måske var det ikke mig, der i tidernes morgen betalte for Viktor og bestemte foderet, men jeg var så også kun 12 år gammel. I dag er det mig der langt hen af vejen tager mig af Viktor, jeg aktiverer ham, lærer ham ting, bruger mest tid sammen med ham og sover sammen med ham. Det er altid mig han kommer hen til, hvis han vil noget. Af den grund mener jeg også, at jeg har bare lidt at sige, også fordi min familie ikke aner ret meget om hunde.
Kan ikke se at hans alder er en hindring, han er frisk og ikke spor anerledes end da han var 3...
mar 2013
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
dec 2013
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 1
Utrolig kvalitet og gratis levering til døren.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
Prøv at læse lidt på www.essentialfoods.dk
mar 2013
Har vist min mor ingredienslisten indenfor forskellige fodermærker på denne side:
http://www.mypets.dk/shop/hundefoder-103s.html
Synes det er ret tydeligt, at der er langt bedre ingredienser i andre mærker end Hill's!
Men min mor tvivler så på sidens troværdighed, men kan ikke helt se hvorfor den ikke er troværdig, da den jo bare viser ingredienserne og procentdel af protein, fedt og kulhydrat.
mar 2013
Han slikker heller ikke sine poter/forben konstant, tror du ligger lidt mere i det, end der er.
mar 2013
Derfor var det mig som sagde at han skulle til dyrelægen imens mine forældre tvivlede, for de havde jo ikke oplevet den irritation, som jeg oplevede om aftenen inden vi skulle sove. Derfor er det mig som må sørge for, at mine forældre tager ham til dyrelægen.
Mine forældre kan godt tage vare på en hund, men der er ingen tvivl om, at det er mig som læser mest om det og søger mest information på nettet. Hvis Viktor sov hos dem om natten, ville de jo nok også have lagt mærke til hans ændrede adfærd der.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.464
aug 2012
mar 2013
http://www.mypets.dk/shop/olivers-adult-fish-4179p.html
For det lyder jo godt, hvis det er til lidt kræsne hunde, for det er Viktor
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 938
mar 2013