1.676 visninger
|
Oprettet:
Ny hundeejer - hvilken hund {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi er en familie med to børn på 9 og 11 år samt kat. Efter mange, mange års overvejelse har vi besluttet at få en hund. Det skal være en hund, der er nem at opdrage, men stadig livlig og sjov. Jeg går hjemme og den skal ikke være meget alene.
Vi har overvejet enten en mops, beagle, papillion eller bassett hound, men nu har vi også opdaget "puggle" og andre blandinger fx af mops, ds gårdhund og shih tzu.
Er der nogle som har personlige erfaringer med dem?
Er der nogle som kender Kennelsemine ved Varde?
På forhånd tak for hjælpen
Vh Astrid
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Tak for dit svar.
Hvad kender du til kennelen? Har den et dårligt ry?
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.229
Du skal heller ikke regne med at forældredyrene til disse blandinger - uanset hvor popsmarte navne de har - er tjekket for noget som helst af arvelige skavanker.
Nu om dage avles der virkelig på revl og krat - så selvom jeg teknisk set ikke har det store imod blandinger (flertallet af mine egne har været blandinger og min nuværende er papillon/pekingeser), så bliver min næste hund med tavle.
Udelukkende fordi jeg her har et værktøj for hvad der er proppet ind i hunden, både positivt og negativt, og dermed osse har en bedre chance for at gisne om hvad der så kommer ud i netop MIN hund.
Beagle og bassett er jagthunde.. og hvis ikke I har haft hunde før, så er de nok en rigtigt stor mundfuld - beaglen kan ihvertfald være det. Min gamle læge havde beagler, og deres historier gør at jeg ikke skal have beagle
De er MEGET hittepåsomme omkring ulykker, hvis ikke de bliver stimuleret rigtigt.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.229
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Men køb med stamtavle, da du ellers ikke er sikker på hvad du får og hvordan de ender ud...
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Kan ikke finde den på Google..
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
Beagle er en fuldblodsjagthund, som skal aktiveres og bruges hver dag.
Et godt råd er alt I skal holde jer fra alle mulige smarte blandinger. Køb med stamtavle fra en anerkendt kennel.
feb 2014
jeg fik ikke besked om at I havde svaret - derfor ser jeg det først nu
Vi har indkredset racerne udfra, hvad der i bøger og på nettet står er gode familiehunde, der ikke er vanskelige at opdrage. Desuden selvfølgelig hvilke hunde vi synes er pæne.
En dansk svensk gårdhund tror jeg er for hektisk til vores familie. Omvendt så har jeg jo god tid til en hund, så den bliver ikke ensom og kan sagtens luftes nogle gode ture.
Kommentarerne omkring blandingshunde er noteret og taget til efterretning!
Tak.
Vh Astrid
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
feb 2014
Vi kigger videre på det.
Tak
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
feb 2014
Jeg spurgte til blandinger fordi jeg var i tvivl - det er jeg ikke mere! Vi skal ikke have en blanding.
Jeg vil ud og besøge kenneler - det må være vejen frem.
Vi køber ikke en hund med hovedet under armen, det er jo derfor jeg spørger jer og læser alt muligt. Vi prøver at lave et fornuftigt valg så familie og hund passer sammen
Tak til jer!
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
De er HERRE-nuttede som hvalpe, men når de bliver lidt ældre, så får man en hund der kan lande en boeing 747 i nakken på uden den løfter næsen fra færten ( Beagle) og når den endelig løfter hovedet så skrider den i den stik modsatte retning af hvor ejeren befinder sig ( FB) alt i mens den udviser vejrtrækningsproblemer, tendens til overvægt og andre racerelaterede skøbeligheder..
Nå ja, den splitter med garanti også din sofa ad uanset hvor meget du prøver at træne alene hjemme.
Beaglen vil grave, FB'en vil sove- kombien udgør huller i din sofa og en hund der fatter bjælde
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 860
Jeg tænker også lidt Cavalier til jer.
Når I har fundet racen, så skriv det herinde, der skal nok være nogen der kan henvise til gode kenneler, der avler sunde hunde.
Jeg håber I finder HUNDEN for jer
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 321
Der er jo en del pels pleje, især hvis man vil holde dem i show coat ellers kan de bamse klippes.
Kan kun sige den lille hund virkelig har overrasket positivt og er super glad for min lille bandit
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 539
Når jeg engang får tid, råd og plads igen, skal det helt sikkert være en Cavalier igen!
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Der er også tibetansk spaniel, en dejlig lille familiehund, og pelsplejen er ikke så overvældende som det ser ud.
Måske corgi også kunne være en mulighed? Jeg ved ikke, hvordan de er at opdrage, men det er dejlige og kærlige hunde.
Eller Boston Terrier hvis den skal være korthåret.
I skal gå udenom racer med for meget jagtdrive og især Støverne. Har selv 2 Petit Basset Griffon, støvere med stort S. De er de sødeste, dejlige, kærlige og mest omgængelige familiehunde - så længe du er indenfor. Så snart jeg går ud med dem, glemmer de alt, lader instinkterne råde og stikker snuden i jorden, og væk er i.
Nu skriver I ikke om I kun er til mindre racer. Nogle af de store racer er rigtigt gode og loyale familiehunde, og meget meget gode til børn. Fx Broholmeren. Den er lige så rart, kærlig og godmodig som den er stor. Godmodigheden lyser ud af dens blik.
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 9 Svar: 27
feb 2014
Vi glæder os
Igen tak for råd. Jeg vender måske tilbage.
De bedste hilsner fra Astrid
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
feb 2014
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
feb 2014
Tak
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 131
Men racen har desværre nogle sundhedsmæssige problemer, især med hjertet så det er vigtigt at begge forældre er hjertescannet. Forældre skal desuden være DNA testet for 2 forskellige sygdomme. Og så det en god ide hvis de er øjenlyst og tjekket for pl.
Du kan læse om cavalien og se hvalpeliste på cavalierklubbens hjemmeside.
Ny hundeejer - hvilken hund