{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Astrid S
Astrid S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ny hundeejer - hvilken hund {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Vi er en familie med to børn på 9 og 11 år samt kat. Efter mange, mange års overvejelse har vi besluttet at få en hund. Det skal være en hund, der er nem at opdrage, men stadig livlig og sjov. Jeg går hjemme og den skal ikke være meget alene.
Vi har overvejet enten en mops, beagle, papillion eller bassett hound, men nu har vi også opdaget "puggle" og andre blandinger fx af mops, ds gårdhund og shih tzu.
Er der nogle som har personlige erfaringer med dem?
Er der nogle som kender Kennelsemine ved Varde?

På forhånd tak for hjælpen smiley
Vh Astrid

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hundeejer - hvilken hund
  • Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#2   14. feb 2014 Hej Maibritt smiley
    Tak for dit svar.
    Hvad kender du til kennelen? Har den et dårligt ry?

• #3   14. feb 2014 du skal være RIGTIGT obs på at mange blandinger er lavet hvor hundenes instinkter ikke matcher.. og det kan altså blive en kedelig sag at stå med.
    Du skal heller ikke regne med at forældredyrene til disse blandinger - uanset hvor popsmarte navne de har - er tjekket for noget som helst af arvelige skavanker.

Nu om dage avles der virkelig på revl og krat - så selvom jeg teknisk set ikke har det store imod blandinger (flertallet af mine egne har været blandinger og min nuværende er papillon/pekingeser), så bliver min næste hund med tavle.
    Udelukkende fordi jeg her har et værktøj for hvad der er proppet ind i hunden, både positivt og negativt, og dermed osse har en bedre chance for at gisne om hvad der så kommer ud i netop MIN hund.

Beagle og bassett er jagthunde.. og hvis ikke I har haft hunde før, så er de nok en rigtigt stor mundfuld - beaglen kan ihvertfald være det. Min gamle læge havde beagler, og deres historier gør at jeg ikke skal have beagle smiley
    De er MEGET hittepåsomme omkring ulykker, hvis ikke de bliver stimuleret rigtigt.

• #7   14. feb 2014 nåeh pringles er nu ok smiley

profilbillede
  • #10   14. feb 2014 Du skriver livlig og sjov hund, så vil jeg da gerne anbefale min egen race en Dansk/Svensk Gårdhund.
    Men køb med stamtavle, da du ellers ikke er sikker på hvad du får og hvordan de ender ud...

• #11   14. feb 2014 En Pringles hund... den var ny smiley

• #12   14. feb 2014 Hvad er den en blanding af??

Kan ikke finde den på Google..

• #14   14. feb 2014 gårdhund er ikke altid god til børn. Den er meget aktiv og kræver hundeskole eller anden seriøs aktivitet.

• #15   14. feb 2014 Hvad vil du lave med hunden? Hvad kan du tilbyde den? Har I haft hund før? Pelspleje?
    Beagle er en fuldblodsjagthund, som skal aktiveres og bruges hver dag.
    Et godt råd er alt I skal holde jer fra alle mulige smarte blandinger. Køb med stamtavle fra en anerkendt kennel.

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#16   14. feb 2014 Hej...
    jeg fik ikke besked om at I havde svaret - derfor ser jeg det først nu smiley
    Vi har indkredset racerne udfra, hvad der i bøger og på nettet står er gode familiehunde, der ikke er vanskelige at opdrage. Desuden selvfølgelig hvilke hunde vi synes er pæne.
    En dansk svensk gårdhund tror jeg er for hektisk til vores familie. Omvendt så har jeg jo god tid til en hund, så den bliver ikke ensom og kan sagtens luftes nogle gode ture.
    Kommentarerne omkring blandingshunde er noteret og taget til efterretning!
    Tak.
    Vh Astrid

• #19   14. feb 2014 Jeg er enig med Maj-Britt. Nu når i skriver mops, så kommer jeg til at tænke på Boston terrier. Jeg har i hvert fald fået det indtryk at det er en sjov og livlig hund.Og så har de vidst en ok sundhed.

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#20   14. feb 2014 Cavalier er meget smuk hund smiley
    Vi kigger videre på det.
    Tak

• #24   14. feb 2014 Doggymom: er en dansk/svensk ikke god til børn og mener du den kravler på væggene det passer ihvertfald ikke på mine...

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#26   14. feb 2014 Tak for de mange inputs. Jeg læser og læser og noterer, hvad I siger.
    Jeg spurgte til blandinger fordi jeg var i tvivl - det er jeg ikke mere! Vi skal ikke have en blanding.
    Jeg vil ud og besøge kenneler - det må være vejen frem.
    Vi køber ikke en hund med hovedet under armen, det er jo derfor jeg spørger jer og læser alt muligt. Vi prøver at lave et fornuftigt valg så familie og hund passer sammen smiley
    Tak til jer!

• #29   14. feb 2014 Sådan en frengle smiley
    De er HERRE-nuttede som hvalpe, men når de bliver lidt ældre, så får man en hund der kan lande en boeing 747 i nakken på uden den løfter næsen fra færten ( Beagle) og når den endelig løfter hovedet så skrider den i den stik modsatte retning af hvor ejeren befinder sig ( FB) alt i mens den udviser vejrtrækningsproblemer, tendens til overvægt og andre racerelaterede skøbeligheder..

Nå ja, den splitter med garanti også din sofa ad uanset hvor meget du prøver at træne alene hjemme.
    Beaglen vil grave, FB'en vil sove- kombien udgør huller i din sofa og en hund der fatter bjælde smiley

• #30   14. feb 2014 Astrid hvor er dine indlæg dejlige at læse. En fornuftig hvalpekøber, der er lydhør og som ønsker at sætte sig ordenligt ind i tingene. Det er bare i orden.
    Jeg tænker også lidt Cavalier til jer.
    Når I har fundet racen, så skriv det herinde, der skal nok være nogen der kan henvise til gode kenneler, der avler sunde hunde.

Jeg håber I finder HUNDEN for jer smiley

• #31   14. feb 2014 Kan varmt anbefale Shih tzuen smiley det er en sjov lille hund der er med på det hele! smiley
    Der er jo en del pels pleje, især hvis man vil holde dem i show coat ellers kan de bamse klippes.
    Kan kun sige den lille hund virkelig har overrasket positivt og er super glad for min lille bandit smiley

• #33   14. feb 2014 FB er så sygdomsplaget en race, at jeg ikke kan anbefale den til TS.

• #34   14. feb 2014 Da jeg var 9 år fik vi vores første hun. En Cavalier. For pokker en skøn race, og rigtig nem synes jeg! Dejlig familiehund, som jeg kun kan anbefale! smiley
    Når jeg engang får tid, råd og plads igen, skal det helt sikkert være en Cavalier igen! smiley

• #36   15. feb 2014 Nu skriver du ikke om i er til pelspleje, ellers vil jeg da anbefale en puddel. Den er lærenem, kvik, nem at opdrage og meget omgængelig. Jeg er vokset op med pudler fra jeg var 5.

Der er også tibetansk spaniel, en dejlig lille familiehund, og pelsplejen er ikke så overvældende som det ser ud.

Måske corgi også kunne være en mulighed? Jeg ved ikke, hvordan de er at opdrage, men det er dejlige og kærlige hunde.

Eller Boston Terrier hvis den skal være korthåret.

I skal gå udenom racer med for meget jagtdrive og især Støverne. Har selv 2 Petit Basset Griffon, støvere med stort S. De er de sødeste, dejlige, kærlige og mest omgængelige familiehunde - så længe du er indenfor. Så snart jeg går ud med dem, glemmer de alt, lader instinkterne råde og stikker snuden i jorden, og væk er i.

Nu skriver I ikke om I kun er til mindre racer. Nogle af de store racer er rigtigt gode og loyale familiehunde, og meget meget gode til børn. Fx Broholmeren. Den er lige så rart, kærlig og godmodig som den er stor. Godmodigheden lyser ud af dens blik.

• #37   15. feb 2014 Welsh Corgi må være svaret! smiley

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#38   15. feb 2014 Det har været spændende og lærerigt at læse kommentarerne. Vi er nu landet på tre racer som vi tror vil trives ved os: papillion, cavalier eller kleinspitz. Så nu vil vi holde øje med private kuld og bruge tid på at besøge dem før vi vælger. Desuden vil vi have en tæve.
    Vi glæder os smiley
    Igen tak for råd. Jeg vender måske tilbage.
    De bedste hilsner fra Astrid smiley

• #39   15. feb 2014 Nu pipper jeg lige. Men hvad mener du med "private kuld"? Hvor om alting er så husk tavlen, og brug den som det redskab den er. smiley Især Cavalieren er ramt af arvelige sygdomme, og her er tavlen uundværlig.

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#40   15. feb 2014 Jeg mener hunde med tavle, men et kuld der har levet i et hjem og ikke i bokse på en kennel. Ved ikke hvad jeg skal kalde det...?

• #41   15. feb 2014 Det du kalder "privat" kaldes meget ofte også for "kennel". Hundene lever i huset sammen med familien som enhver anden kælevovse smiley Hvalpene er født inde og vokser også op inde i huset. De bliver hygget om, nusset med, renlighedstrænet og meget meget meget mere. Så du skal ikke blive forskrækket over ordet "kennel" smiley

• Astrid S
    Astrid S Tilmeldt:
    feb 2014

#42   15. feb 2014 Ok smiley sådan nogle forhold er lige det jeg mener! Så de er selskabelige fra starten.
    Tak smiley

• #43   15. feb 2014 Sådan opdrætter langt de fleste deres hvalpe. Der kan sikkert være nogle racer der bare egner sig bedst til at være udendørs, men ikke af dem du nævner. Så kig du trygt hos kenneler smiley

• #45   15. feb 2014 Cavalier er en fantastisk race som er super til børn. Min egen elsker i hvert fald børn.

Men racen har desværre nogle sundhedsmæssige problemer, især med hjertet så det er vigtigt at begge forældre er hjertescannet. Forældre skal desuden være DNA testet for 2 forskellige sygdomme. Og så det en god ide hvis de er øjenlyst og tjekket for pl.

Du kan læse om cavalien og se hvalpeliste på cavalierklubbens hjemmeside.

Kommentér på:
Ny hundeejer - hvilken hund

Annonce