Køresyg eller "bare" utryg? {{forumTopicSubject}}
Ja dette er desværre et tilbagevendende problem for os.
Da jeg/vi hentede Meeko, sad han i den første taske jeg havde til ham, han savlede pustede en del og kastede op og vi hentede ham i bil.
Siden da gjorde han i en lang periode det når vi kørte bil, savler ekstremt, puster meget og kaster op. Dette blev en i en periode meget bedre, hvor han først savlede på længere ture.
- MEN nu er det blevet helt slemt, han savler ligeså snart han kommer i bilen, og han vil faktisk slet ikke tæt på biler der holder stille.
I bus og tog der savler han en del og puster jævnt.
Savler og puster han, fordi han er køresyg eller fordi han er utryg?
Dette er et problem for mig, fordi jeg er super afhængig af andre kan køre mig eller offentlig transport og jeg tager ret tit steder med ham, da mine forældre f.eks. bor på sjælland.
- Jeg bliver ked af at se ham sådan, og får faktisk tit lyst til at blive hjemme, fordi jeg det jo er tydeligt at det ikke er sjovt for ham det her med at være med på tur.
Hvordan griber jeg det bedst an? Kan det ændres eller?
- Gode råd modtages med kyshånd.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Lia var utryg ved at køre bil som hvalp, opdrætter havde givet hende en køresyge pille, så hun var ikke dårlig, men hoooold da op en lang tur med en utryg og hylende hvalp. Vi tog det stille og rolige med træningen, små korte ture der altid endte med noget SJOVT (kan dog godt se det er svært hvis du ikke selv har bil) og i dag elsker hun at køre i bil.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Jeg har ALDRIG haft en hund der havde problemer med transport, og det havde dem i mit barndomshjem heller ikke.
Når vi skal noget så lufter jeg ham inden også bær jeg ham fra huset og ind i bilen.
- Min bedste ven, som jeg bor med har bil, men jeg har ikke kørekort heller og vil ikke tvinge ham til at være så stor en del af træning.
Jeg havde overvejet at købe et bur, og lærer ham at elske det også bruge det når vi skulle i bil, men det virker jo ikke på offentlig transport?
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
Køresyg eller "bare" utryg?