{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Perkeft bæ-farve? {{forumTopicSubject}}

Ja, emnet lyder måske lidt.. ehm..

Men sagen er det, at Kaya har ændret farve på afførringen efter jeg har skiftet hende over på nyt foder(det er skiftet gradvist), og hun skider også mere end hun gjorde før, men jeg går ud fra at dette er pga hun lige skal vænnes til det nye foder.
Hun spiser også mere end hun gjorde af det gamle, så det giver vel sig selv at hun skider lidt mere.

Men hvad vil i mene er en helt perfekt bæ-farve? Jeg har hørt at når de er på barf og spiser meget ben så er deres afføring lidt mere over i fløde-farven, og Kaya's er blevet ret lys. Hun er blevet kørt over på Marcus Mühle foder som bla. indeholder hjorteben.

Men hvad mener i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perkeft bæ-farve?
  • #1   16. feb 2014 Max trives ikke på Markus Mühle. Han kom også til at lave mere, og hans pels blev kedelig at se på.

• #2   16. feb 2014 mørk med lysere indslag her og der, først eller sidst smiley , fast, grænsende til at larme når de lander (fnis) Mine er barf-hunde

• #3   16. feb 2014 jeg har først lige fået ført hende helt over, så nu må jeg se hvordan hun reagerer på det når hun har været på det et stykke tid. smiley Der er hverken ændring i humør eller pels lige nu smiley

Hehe, tak for dit indslag MLA! smiley Det lyder lidt á la det Kaya hun har nu. Brogede små pøller.

• #5   16. feb 2014 Sara, farven på deres bæ'er afhænger af ingredienserne i deres foder. Altså kan man ikke sige, at der en rigtig bæ-farve.

Vi bruger flere typer godt foder og afhængig af hvilket, så er deres afføring lysere eller mørkere. Noget af vores foder er lavet på basis af fisk, noget på vildt, andet på fjerkræ, så.....

• #6   16. feb 2014 Outputmængden afhænger selvfølgelig også af foderet, alt for mange ting de ikke kan udnytte = meget output. Men der vil i tilvænningsfasen ofte være lidt øget mængde...

• #8   16. feb 2014 hehe, så blev jeg også klogere idag! smiley Jeg troede bare at der var en ''god'' farve, hvis i forstår. smiley Men tusind tak for jeres indslag alle sammen!

• #9   16. feb 2014 Enig med de andre.

Goofy var på wolfsblut og der varierede farven ret så meget alt efter hvilke smag han fik. red rock madet gav ham meget rødbruhn, gray peak og den var nærmest sort.
    så tror ikke man kan sige der er en rigtig farve.
    Desuden så kan volumen af det der kommer ud afhænge af hvor meget hunden optager af det der kommer ind.
    man skal jo også være opmærksom på at mængden af det der skal ind variere alt efter mærke.

Jeg ville forholde mig mere til om konsistensen er nogenlunde ens og ikke får blød/hård.
    Når goofy fik kødben havde vi 1-2 dage med hård mave her i huset. men passede mig fint så blev analkirtlerne presset automatisk.

• #10   16. feb 2014 Jeg har 2 ens hunde....( samme race... næsten lige store ) .
    De får nøjagtig det samme at spise... de får lige meget at spise...... de skider på samme tid......
    Får de en godbid.... er godbidderne ens....

*Lasse*s .....lort er mørk/ mellem brun.......... alm./ hård
    *Nanna*s.....lort er mellem/ lysere brun..........alm./ blødere

Så her har det altså IKKE noget med foderet at gøre ..... smiley

De spiser 2 gange om dagen........ og skider 1 gang om dagen... smiley

Ha ha ha ... jeg tror jeg fik ALT med .... smiley

• #11   17. feb 2014 hehe tak for jeres indput alle sammen! Så blev jeg også klogere smiley

Kommentér på:
Perkeft bæ-farve?

Annonce