{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

rejse med hund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg skal i sommerferien ud og rejse med min hvalp Balou, han har alle vaccinationer i orden, og er blevet vaccineret mod rabies og har fået EU pas. Er der noget jeg har glemt? eller evt nogen der har nogle råd jeg skal tage med på vejen? smiley
Ville være super dejligt hvis der er nogen der har lidt erfaring smiley


Kommentarer på:  rejse med hund.
  • #1   17. feb 2014 Det kommer an på, hvor du skal hen med ham. Der er forskellige regler i forskellige lande

  • #2   17. feb 2014 Spanien.

  • #3   17. feb 2014 Reglerne er de samme i hele EU, og de ting du har fået ordnet er tilstrækkelig til at du må tage din hvalp med. Jeg mener at første rabies vaccine skal være 3 mdr. gammel inden udrejsen, men hvis du først skal afsted til sommer, og den er blevet vaccineret, så burde det ikke være et problem. HUSK passet - både dit og hundens. Hvis du ikke har gyldig pas med gyldig vaccinations stempler i, risikerer du at du ikke får hunden med ind i DK igen, og så bliver det dyrt, for den skal i karantæne, og du skal betale gildet.

  • #4   17. feb 2014 Poul Erik: Ikke korrekt. Nogle lande forlanger også behandling for rævens dværgbændelorm.

  • #5   17. feb 2014 Du er spydig Julie.. Var du også på mine andre opslag. Han prøver jo bare at hjælpe

  • #6   17. feb 2014 hun er da overhovedet ikke spydig

  • #7   17. feb 2014 Kan heller ikke lige se hvor hun er spydig? Hun nævner bare det med ormebehandling. smiley

  • #8   17. feb 2014 Hvordan er jeg dog spydig?
    Mit første spørgsmål går på, hvor du skal slæbe hunden med hen, da der er stor forskel på at have den med til Tyskland eller England, og jeg ved rigtig meget om England. Og mit andet svar går på, at manden fortæller noget usandt.

    I dit andet indlæg... tja. Men jeg er bare rigtig træt af at se, at især unge piger smider deres hunde ud, når hunden ikke længere lige passer ind i planerne- og det kan godt ske, at det ikke var det, du egentlig mente, men det var det, du skrev i dit startindlæg. At hvis du ikke kunne blive kosmetolog/make-upartist, eller hvad det nu var, så var den yderste konsekvens, at du ikke havde råd til din hund.


  • #9   17. feb 2014 hvis spydighedskommentareren relaterer til en helt anden tråd - så bør man lære at holde tingene adskilt - ellers er det voldbelastende for alle andre der læser i en tråd.

  • #10   17. feb 2014 ville tage en snak med dyrlægen om der i Spanien skal beskyttes ekstra mod fx Tropisk Hjerte/Lungeorm, det bør man i hvert fald gøre hvis man tager dem med til Sydfrankrig, og det er jo tæt ved ....

  • #11   17. feb 2014 Julie, jeg bøjer mig støvet og erkender at du her ret. Men, når du sådan retter på tingene, så synes jeg måske nok du burde informere lidt mere fyldestgørende.
    Hvis jeg lige retter min information lidt til og i steder for "hele EU" så skriver "hele EU på det Europæiske fastland", ja så har jeg ret, og det er jo egentlig det der er interessant for trådstarter, og ikke at der gælder særregler for Irland, Malta, Sverige og UK når hun spørger til Spanien. Men du har ret, jeg tog fejl.
    Jeg har sakset lidt fra udenrigsministeriets hjemmeside.
    "Rejse med hunde og katte i EU og udenfor EU
    For de fleste EU-lande gælder fælles EU-regler i forhold til ind- og udførsel af hunde og katte (Irland, Malta, Sverige og UK har egne indførelseskrav)."

    Hvorvidt man BØR beskytte mod andre sygdomme/parasitter skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er ikke noget krav. Det skal lige siges, at vi rejser flere måneder hvert år på det Europæiske fastland, og vi har vores hund med, og det er helt problemløst hvis man har de krævede vaccinationer i orden.



  • #12   17. feb 2014 @ Poul Erik, nej det er ikke noget krav at beskytte mod evt. mere lokale ting ... men altid en god idé at orientere sig.

    Vi har også rejst med hunde de sidste 3 år, Kroatien, Østrig og Frankrig ...
    I Sydfrankrig er der bl.a. en speciel hjerte/lungeorm ... som vi blev anbefalet at give en pipette Advocate imod .... I Østrig blev vi anbefalet at sørge for at de lige var givet beskyttelse mod Flåter da vi skulle vandre og der er mange Flåter de i naturen, og en større del af dem bærer fx TBE ... så udover det lovpligtige så er det altid en god idé at orientere sig lokalt ....

    Oplevede også engang ved læsning omkring nogle ting at man kan finde lande der ikke kræver det samme som DK, men at man så jo kan risikere at hunden ikke kan komme med tilbage til DK uden isolation, hvis ikke de danske regler er fulgt ....
    Så vidt jeg husker er det de samme regler som der er gældende ved import af hunde fra udlandet der gælder hvis hunden har været med i udlandet og jo selvfølgelig skal med hjem igen


Kommentér på:
rejse med hund.

Annonce