705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Jasmin B
Jasmin B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Falder ikke til ro!!! Falder ikke til ro!!!

Hej:)
Jeg har en hårløs ung hanhund, med ild i røven for at sige det mildt!
Vi leger, går lange ture, træner tricks og så leger vi lidt mere. Men af en eller anden grund, kan han bare ikke falde til ro om natten. Han har nu holdt min kæreste og jeg vågen hver nat i et par måneder. Vi er begge ved at rive håret af os selv. Vi har prøvet at aktivere ham meget i løbet af dagen og vi har prøvet at holde ham rolig nogen andre dage. Men intet af det hjælper!
han karter rundt i sengen, hopper og og ned af den og løber fra kurv til kurv. Han kan virkelig slet ikke finde sig til rette. Nogen gange sætter han sig foran os og glor os lige ned i ansigtet når vi sover. Det virker som om han prøver at fortælle os, at han har uro i kroppen.
Vi har prøvet at lade ham sove i et andet rum, men så bliver han da helt ulykkelig!!!
Han lider af acne, men kan det være det der iriterer ham så meget om natten ? For om dagen lader der ikke til at være noget galt, og da er han heller ikke bleg for at tage sig en lur.
WHAT TO DO ??? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falder ikke til ro!!!
  • #1   25. feb 2014 Hvordan aktivere du/I ham?
    Hvor meget motion får han dagligt?
    Og hvor gammel er han?

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    feb 2014

#2   25. feb 2014 Han et lidt over et halvt år.
    Vi går en lang tur dagligt, og så er vi ude i haven og tisse/lege ca. en gang hver 1 1/2 time. Der leger vi med bolde, grene, leger med vores anden hund og sommetider også naboens hvalp:) Når vi så er inde, fiser han også rundt sammen med vores anden hund:) Så man skulle næsten tro at han ville blive træt! Men nej... udover dette, så tager han sig noget af en flyvende galloptur rundt i hele hytten en gang dagligt:)

• #3   25. feb 2014 Jeg ville lægge ham i bur for natten...

• #4   25. feb 2014 Drop leg, pinde og bolde.
    Indfør i stedet spor, fodersøg og søgeøvelser.

• #5   25. feb 2014
    Jeg tror ikke din hund er overaktiv.. Jeg tror han er stresset og det hjælper bur ikke på..

Følg Malenes gode råd..

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    feb 2014

#6   25. feb 2014 Jeg nægter simpelthen at proppe mine hunde i bur!!!
    Han er ung, så selfølgelig har han meget energi:) Men en god nattesøvn ville bestemt ikke skade;)
    Tror jeg vil prøve nogle søgeøvelser smiley

• #7   25. feb 2014 Jeg ville også undgå leg med pinde, og bolde og andet der kan stresse ham.
    Nogle hunde kan ikke håndtere stress, og det kan tage flere døgn for dem at falde ned igen.

Som Malene skriver, lad ham søge sit foder i haven, og godbidder, lav øvelser han skal bruge næsen til, og hjernen, mad i en flaske, kopper hvor der ligger godbidder under og lign. helt stille lege og aktiviteter.

• #8   25. feb 2014 Jeg giver de andre ret - drop pinde/bold kast - det gør den bare endnu mere "hyper"
    Den skal bruge hovedet for at blive træt og det gør den ved søge øvelser smiley

• #9   25. feb 2014 Ja, nogle gange kan den slags lege gøre hunden endnu mere stresset end hvad godt er. Lav som malene siger nogle "rolige" øvelser, som gør den mentalt træt, som fx at søge efter maden eller køb nogle aktivitetsspil som du kan præsentere for den, så den falder til ro men stadig bliver mentalt træt smiley

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    feb 2014

#10   25. feb 2014 Havde egentlig troet at tricks ville gøre ham træt, men vil da klart prøve nogle mad øvelser:)
    Han er bare så enormt kontakt søgende. Han er altid i det samme rum som mig, og sidder jeg ved spisebordet og kigger ind i computer skærmen, kommer han og henter mig for at vi skal putte i sengen:)

• #12   25. feb 2014 Jeg ville sørge for mental aktivering og få ham tjekket for smerter.

• #13   25. feb 2014 Jeg tænker overstimulering...

Alt det aktivering med pinde og boldkast stresser ham, og det tager flere dage før alt stress er ude af kroppen på en hund...

Giv det en uge, hvor det udelukkende er gå-ture og hjerneaktivitet (eks. madsøg) og hvor han ikke bliver stresset op, og se så om det ikke hjælper...

• #14   25. feb 2014 Har I det koldt i soveværelset? Jeg har selv oplevet at min hund blev enormt urolig, når hun frøs, kunne slet ikke falde til ro (lige efter hun var blevet trimmet helt ned) Så fik hun bluse på og så faldt hun praktisk taget om - som om hun ikke havde sovet i flere dage og slappede heeeeeelt af smiley

Selvom det nu også godt kunne lyde som overstimulering, ville jeg lige nævne det, da det jo er en hårløs..

• #15   25. feb 2014 Er du sikker på, der ikke er noget der genere ham, f.eks. kløen, smerter, irritation? Ellers enig med andre, der anbefaler mental aktivering

Kommentér på:
Falder ikke til ro!!!

Annonce