{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Hælp! Skade på forbenet {{forumTopicSubject}}

Mellem jul og nytår var jeg ude at leje med min Border Collie og om aftenen haltede han en del. Vi tog til dylægen, han mærkede at intet var brækket og mente det var en forstuvning og han fik noget smertestillende han skulle have i en uges ti dog derefter holdes i ro.

Efter ca. 3 uger gik vi igen ud og gik lidt rundt på engen og da vi kom hjem haltede han igen, vi tog til dyrlægen og han blev røntgenfotograferet fra top til tå, røntgen viser en forvridningen i hans "lillefinger" på højre forben. Han har fået smertestillende og skulle holdes i ro i 4 uger. I weekenden var vi i haven og han gik bare rundt sammen med os og legede lidt med den anden hund, og bum så halter han igen. Mit lille pus, er så bange for han ikke bliver rask igen. Vi skal til dylægen igen i morgen.

Er der nogen der har oplevet noget som dette, eller har noget på skrift hvad man kan gøre?

Hilsen Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hælp! Skade på forbenet
  • #1   3. mar 2014 Ja desværre kan sådan en skade tage rigtig lang tid ved vi mennesker så mon ikke osse det tager lang tid hos hunde Det er bare mit gæt smiley

  • #2   3. mar 2014 Jo det tænker jeg også, men spørgsmålet er om jeg kan gøre noget. Han er jo ved at gå til fordi vi ikke kan aktiverer ham fysisk.

  • #3   3. mar 2014 Ja det er jeg klar over har selv en hund med Border i der er krut i røven på dem
    Håber for dig at andre kan komme med nogle brugbare svar Sorry smiley


  • #5   3. mar 2014 Det er gjort i ca. 2 måneder..:-(


  • #6   3. mar 2014 Ved ikke om man kan give ham en forbinding på for at støtte Men dyrlægen må altså kunne svare på hvad du skal gøre smiley

  • #7   3. mar 2014 Jeg ville runde dyrlægen igen og evt dyrlægen gav cartrophen indsprøjtning og måske tog et røntgent billed af tæerne igen, for at se om der er et lille brud på tå. Min svigerindes hund haltede også on off og det var et brud på tåen.
    Har der været forsøgt smertestillende igen ? Og er der bedring på smertestillende?


  • #8   3. mar 2014 I mellemtiden kan i træne lydighed, tricks, søge mad på græsplænen i snor så han ikke fare rundt, give et suppeben så han bruger hjernen, nu hvor han ikke kan tåle for fysisk aktivitet

  • #9   3. mar 2014 Jeg snakker selvfølgelig med dyrlægen om det i morgen.. Det gør bare så ondt at se ham have det sådan..

  • #10   3. mar 2014 Forstår dig godt Vi krydser alt for at dyrlægen kan gøre noget Held og lykke

  • #11   3. mar 2014 Jeg har også en hund der halter på et ene forben i perioder, og har gjort det i 2 måneder nu on/off.
    Hun startede med smertestillende, da vi stoppede med det haltede hun igen. så blev hun røntgenfotograferet, skuldre, albuer var fine, hofterne er fotograferet tidligere, der har hun status A (det er heller ikke der hun har ondt) - men de fandt at hun havde en skade i en fodrodsknogle og rundt om skaden var der lette gigtforandringer.

    Så behandlingen er smertestillende og glucosamin. Det kan være hun skal have smertestillende periodevis resten af hendes liv pga de gigtforandringer, det gør jo typisk ond når det er koldt.
    Jeg snakkede med dyrlægen omkring motion, og hun skal motioneres dagligt med gåture og så må hun løbe frit. Vi kaster ikke pind eller bold til hende mere, fordi det overbelaster foden, men almindelig gang og løb er OK - hun skal jo også have et ordentlig hundeliv.


  • #12   3. mar 2014 Ja det lyder jo lidt som vores historie.. Ja og det er jo lige det, de skal nemlig have et ordentligt hundeliv. Han vil jo mægtig gerne det hele og sjovt nok, når vi går uden for halter han ikke, hvis vi kører til dyrlægen halter han ikke men ligeså snart vi er hjemme mors rammer så halter han. Han skal jo ikke vise over for andre han har ondt. Der er ingen tvivl om at det er hans såkaldte lillefinger på højre fod, der kunne vi se noget på røntgen og når han halter og vi så mærker på hans fod, når vi så rør hans lillefinger trækker han den til sig.

  • #13   3. mar 2014 Nu er vi jo startet på glucosamin, men hun har ikke fået det ret længe endnu, så jeg kan ikek sige om det hjælper. Jeg ved man også bruger det på mennesker, hos nogle har det effekt på andre ikke.

    Dylægen sagde også, at man kan give laserbehandlinger mod gigt, så hjælper det vi har igang nu ikke, så kan det være vi skal prøve det. Laser er ikke noget der helbreder, men det kan lindre symptomerne.


  • #14   3. mar 2014 Ja og hunde har en meget høj smertetærskel

  • #15   3. mar 2014 Ja, det har de nemlig, det var også derfor jeg lod min hund røntgenfotografere, så man ved, hvad man har med at gøre - både så hunden får den rette behandling, men også fordi jeg er opdrætter, så jeg vil vide, om hendes halthed skyldes medfødt sygdom eller "bare" er en skade.
    Jeg synes også man hører om mange der bare behandler i blinde - altså begynder på svømning, massage, healing osv osv - og jeg tror man kan nå at bruge rigtig mange penge, der i bedste faldt bare er spildt, men i værste fald risikerer man at forværre skaden, ved ikke at give den rette behandling fra starten af.


Kommentér på:
Hælp! Skade på forbenet

Annonce