Hunde der slås {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået en "forsømt" schæfer forærende for et par måneder siden og min far har en JRT.. Der er 2 års forskel på hundende og JRT er den ældste.. Hundene bor sammen og det er gået fint indtil for et par uger siden.. Schæferen er lige blevet 1 år og ingen af hundene er kastreret og jeg tænker at en del af problemet ligger her..
De slås.. Ikke så der flyder blod, men det virker indimellem lidt voldsomt og det er tydeligt at det er alvor for den lille..
Jeg har egentlig tænkt at "det skulle de ordne selv", men det virker slet ikke til at gå over..
De kan fint lege sammen og de kan sagtens spise ved siden af hinanden, eller ligge med hver sit kødben, men pludselig kan den lille finde på at tage sit kødben og lægge det lige foran snuden på den store, som snupper det - og så er fanden løs..
Kan jeg gøre mig nogen forhåbninger om at det går over? Eller er der kun en kastration der evt. kan hjælpe?
Jeg er ikke meget for at kastrere nogen af dem, hvis det kan undgås, begge hunde er brugshunde og jeg er bange for at de mister lidt "power".. Eller er dette en skrøne?
Jeg skal have dem vaccineret inden så længe og overvejer at snakke med dyrlægen om en kemisk kastration hvis det er til at betale, så jeg kan se om det virker.. Hvordan pokker ville i gribe det an?
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
kan det løses ved at skabe den plads og det rum de har brug for?
Du siger det klart er alvor for den lille - det må være stressende. Har den et sted at kunne være i fred?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.737
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.993
citat slut....det kan og skal de ikke her i huset er der aldrig slåskamp, og det er bl.andet fordi de aldrig spiser/får godbidder sammen så var her evigt spillet detmiiin frolic.....naaaarrrj det er mit køødben.....fodring bør foregå adskilt.
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 140
De ligger tit og putter i den samme kurv eller den samme sofa/seng og de kan fint lege sammen.. Lige pludselig er der bare noget de ikke kan blive enige om..
Vi har haft hunde hele mit liv, men aldrig nogen der har opført sig som de her 2..
Der er garanteret en grund til at de slås, men det er svært for mig at gennemskue.. Indimellem er det klart deres legetøj/tyggeting, indimellem er det opmærksomhed, men oftest har jeg svært ved at forstå hvorfor..
Min far tager sin JRT med hver dag og jeg synes det bliver værre når de har været skilt ad, end når de har gået sammen hele dagen.. Det er super stressende for dem begge 2 (og os med) men når de også er gode venner og putter og leger sammen, synes jeg virkelig det er mærkeligt..
Der er heller ingen chance for det stopper med en kastration? Den lille kan godt være lidt strid når han møder andre hunde, men generelt er der ingen af dem der har problemer med andre..
aug 2012
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Schæfere er kendt for deres egetkønsagression, og du har formentlig kun set toppen af isbjerget, når hunden kun er 1 år.
JRT er også en aktiv hund med pondus overfor andre hunde. Så kombinationen af to hanner med de racer, er virkeligt ikke optimal.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Fjern alt spiseligt og legesager, det er til når i er der eller hundene er adskildt.
Stødt den ældste ved at fodre den først, nusse den først m.m
Stop alt ballade straks, tag den unge væk.
mar 2008
Kan jeg fortsætte med det, hvis jeg er opmærksom på at få det fjernet inden den lille kommer hjem igen?
Legetøjet er i forvejen kun fremme når vi er der sammen med dem, men jeg tror jeg vil give det et forsøg at fjerne det helt når de er sammen..
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
Men som sagt, har gået fint, men der er bare mange ting man bare ikke kan, og det skal man virkelig være opmærksom på!
mar 2008
aug 2012
Derved undgår man mange konflikter.
Når den lille kommer hjem kan du og schæferen gå ud og møde den og følges ind, det har jeg haft god effekt af i flere tilfælde.
mar 2008
Tak for jeres input..
Når den lille kommer hjem kommer de som regel ud og gå tur og lege.. De er glade for at se hinanden og de begynder som regel først at skændes senere på aftenen..
Det er som sagt ikke fordi der flyder blod eller pelstotter, men pludselig står de bare og knurre af hinanden og hvis ikke vi afbryder dem, så snapper de efter hinanden og falder til ro ligeså hurtigt igen.. Men de kan stå LÆNGE og knurre..
aug 2012
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Tingene må lige skilles ad
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
En kastration vil højst sandsynlig ikke hjælpe, i skal igang med en hæfting omgang træning, jeg vil klart anbefale Lillen som vist stadig har profil herinde.
Ellers kan du kontakte hende her http://www.hunde-kurven.dk/
Og ellers alt i hjemme skal fjernes som de evnt kan komme op og toppes om.
Hunde der slås