{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Hunde der slås {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en "forsømt" schæfer forærende for et par måneder siden og min far har en JRT.. Der er 2 års forskel på hundende og JRT er den ældste.. Hundene bor sammen og det er gået fint indtil for et par uger siden.. Schæferen er lige blevet 1 år og ingen af hundene er kastreret og jeg tænker at en del af problemet ligger her..
De slås.. Ikke så der flyder blod, men det virker indimellem lidt voldsomt og det er tydeligt at det er alvor for den lille..
Jeg har egentlig tænkt at "det skulle de ordne selv", men det virker slet ikke til at gå over..
De kan fint lege sammen og de kan sagtens spise ved siden af hinanden, eller ligge med hver sit kødben, men pludselig kan den lille finde på at tage sit kødben og lægge det lige foran snuden på den store, som snupper det - og så er fanden løs..

Kan jeg gøre mig nogen forhåbninger om at det går over? Eller er der kun en kastration der evt. kan hjælpe?
Jeg er ikke meget for at kastrere nogen af dem, hvis det kan undgås, begge hunde er brugshunde og jeg er bange for at de mister lidt "power".. Eller er dette en skrøne?
Jeg skal have dem vaccineret inden så længe og overvejer at snakke med dyrlægen om en kemisk kastration hvis det er til at betale, så jeg kan se om det virker.. Hvordan pokker ville i gribe det an?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde der slås
  • #1   6. mar 2014 I hvilke situationer slås de?

kan det løses ved at skabe den plads og det rum de har brug for?
    Du siger det klart er alvor for den lille - det må være stressende. Har den et sted at kunne være i fred?

• #2   6. mar 2014 Skil dem ad med det samme det ser ud til at de vil slås, giv dem mad i hver sit rum, og giv dem tyggeting hver for sig. Fjern alle ting der kan få dem til at slås.

• #3   6. mar 2014 De skal skilles ad. Det vil ikke blive bedre - og de skal under ingen omstændigheder klare det selv.

• #5   6. mar 2014 når de ligger ved siden af hinanden med hvert sit ben.....
    citat slut....det kan og skal de ikke her i huset er der aldrig slåskamp, og det er bl.andet fordi de aldrig spiser/får godbidder sammen så var her evigt spillet detmiiin frolic.....naaaarrrj det er mit køødben.....fodring bør foregå adskilt.

• #6   6. mar 2014 I starten var det lidt små knurren, men det er eskaleret lidt.. De har masser af mulighed for at gå hver for sig, der er 4 hunde-sovepladser i huset, i 4 forskellige rum, men oftest vælger den lille at ligge i sofaen og den store gulvet i stuen eller gangen..
    De ligger tit og putter i den samme kurv eller den samme sofa/seng og de kan fint lege sammen.. Lige pludselig er der bare noget de ikke kan blive enige om..
    Vi har haft hunde hele mit liv, men aldrig nogen der har opført sig som de her 2..

Der er garanteret en grund til at de slås, men det er svært for mig at gennemskue.. Indimellem er det klart deres legetøj/tyggeting, indimellem er det opmærksomhed, men oftest har jeg svært ved at forstå hvorfor..

Min far tager sin JRT med hver dag og jeg synes det bliver værre når de har været skilt ad, end når de har gået sammen hele dagen.. Det er super stressende for dem begge 2 (og os med) men når de også er gode venner og putter og leger sammen, synes jeg virkelig det er mærkeligt..

Der er heller ingen chance for det stopper med en kastration? Den lille kan godt være lidt strid når han møder andre hunde, men generelt er der ingen af dem der har problemer med andre..

• #7   6. mar 2014 De skal skilles ad ved alt mad og spiseligt, og så ville jeg begrænse hvad der ligger af legetøj, som de kan komme op at skændes over.

• #8   6. mar 2014 Kasteration vil ikke hjælpe Det ved jeg fra min dyrlæge Og det er ikke for at være ond men jeg syntes det lyder voldsomt og det er meget anstrengene at skulle være opmærksom hele tiden Har selv prøvet det med 2 tæver Jeg måtte sælge den ene Soory smiley

• #9   6. mar 2014 Kastraktion har 1 formål: at forhindre reproduktion.

Schæfere er kendt for deres egetkønsagression, og du har formentlig kun set toppen af isbjerget, når hunden kun er 1 år.
    JRT er også en aktiv hund med pondus overfor andre hunde. Så kombinationen af to hanner med de racer, er virkeligt ikke optimal.

• #10   6. mar 2014 Jeg tror ikke på kasteration som vidundermiddel smiley det lyder lidt som alm opdragelse fra den lidt ældre hunds side, hvis den unge så svarer igen har i balladen;(
    Fjern alt spiseligt og legesager, det er til når i er der eller hundene er adskildt.
    Stødt den ældste ved at fodre den først, nusse den først m.m
    Stop alt ballade straks, tag den unge væk.

• #11   6. mar 2014 Jeg vil prøve.. Normalt giver jeg den store kødben når han skal være alene hjemme, for ellers stresser han når vi går..
    Kan jeg fortsætte med det, hvis jeg er opmærksom på at få det fjernet inden den lille kommer hjem igen?
    Legetøjet er i forvejen kun fremme når vi er der sammen med dem, men jeg tror jeg vil give det et forsøg at fjerne det helt når de er sammen..

• #12   6. mar 2014 Min kærestes Grå shæfer han og hans forældres JRT han, har hele deres liv haft det på samme måde,og det var uden tvivl JRT der altid startede, og når han så startede så træk schæferen selvfølgelig ikke. Så de har bare altid taget deres forholdsregler, ingen mad, ingen ben, ingen legetøj altså aldrig noget de kunne blive uenige om. Men de kunne blive uenige over en kartoffelskral der blev tabt på jorden! Så der har bare altid været et øje på hver hund, og det har gået okay, der er gået 6 år og de lever stadig i bedste velgående. Der var heller ikke nogle af dem der skulle ha kappet kuglerne, netop da de begge blev brugt. Ind til for et år siden, der blev den store kemisk, og det hjalp. For når de lille lagde op til noget, så var det ligesom om at schæferen ikke opfattede det, og det blev derved aldrig begyndt.. Og da schæferen for alvor gik på pension, blev det gjort endelig for ca. 3 mdr siden, og der har helt sikkert hjulpet!

Men som sagt, har gået fint, men der er bare mange ting man bare ikke kan, og det skal man virkelig være opmærksom på!

• #13   6. mar 2014 Jeg har mere erfaring med katte og heste, end med hunde og der er kastration jo ret effektivt til at lægge en dæmper på uoverensstemmelser.. Derfor er tanken meget nærliggende for mig..

• #14   6. mar 2014 Så længe der ikke er noget fremme når de er sammen. Mine får altid ben/tyggeting/mad adskilt.
    Derved undgår man mange konflikter.

Når den lille kommer hjem kan du og schæferen gå ud og møde den og følges ind, det har jeg haft god effekt af i flere tilfælde.

• #15   6. mar 2014 Jeg må snart lave en liste smiley
    Tak for jeres input..
    Når den lille kommer hjem kommer de som regel ud og gå tur og lege.. De er glade for at se hinanden og de begynder som regel først at skændes senere på aftenen..
    Det er som sagt ikke fordi der flyder blod eller pelstotter, men pludselig står de bare og knurre af hinanden og hvis ikke vi afbryder dem, så snapper de efter hinanden og falder til ro ligeså hurtigt igen.. Men de kan stå LÆNGE og knurre..

• #16   6. mar 2014 Hvis du ved det er om aftenen, så kan du med fordel gemme et stort kødben til dem hver og give dem lidt inden du ved de normalt begynder på det - selvfølgelig på hver sin side af en dør/babylåge/anden afskærmning.

• lise G
    lise G Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #17   6. mar 2014 For idag 3 år siden ,blev min dejlige Abby overfaldet af min nabos nabos schæfer, han havede over taget en stor hvalp på 1 1/2 år, da hans egen labrador var død, så han startede bilen og kørte 100 km til dens adresse fra anoncen, det var en meget ung pige som ejede den, og under besøget sprang den rundt i møblerne og gøede, men han tog den med. efter et par måneder hvor vi havde hilst på ham og hans hund fra det mod satte fortov, besluttede vi os for at mødes på fortovet ,dog med afstand da hans stadig virkede noget ustabil, at gik godt og jeg ville hjem ,da Abby havde sit første kuld hvalpe derhjemme og det bare skulle være en kort tur, jeg sagde farvel og ville gå over på det modsatte fortov igen, men nu insisterede min egenlig rare nabo på at vi jo skulle kunne pasere hinanden i vores lille by, begge hunde virkede fredelige , vi tog kort snor, Abby på min yder sidde, hans liggendene på fortovet med ørene oppe, dog min 6 sans sagde nej, gik vi, og haps sad den i ryggen på Abby og rystede hende som en høne, klart med kun et formål, den skulle dø,jeg ved ikke hvor længe senen stod på, men jeg troede det var slut, men jeg trak og skreg som en gal, gudskelov vi altid har vores hunde i væste så trækket lå i ryggen,hun kom pludselig fra, jeg måtte bære hende hjem, hun blev klipset sammen i ryggen med 7 klips hos dyrlægen, naboen fik regningen som klart blev betalt,jeg politi anmeldte ham ikke da jeg var sikker på han selv ville forstå at sådan en hund måtte aflives men nej, vi taler ikke sammen idag, og han går trogeligt rundt med sin hund, og jeg er skræk slagen for den:( så dermed pas på og lad være med at tage chanser....

• #18   6. mar 2014 Ressourceforsvar er ikke det samme som egetkønsaggression (som er stærkest hos tæver ved schæferen) og er ikke testosteronafhængigt.

Tingene må lige skilles ad

• #19   6. mar 2014 Hej ts

En kastration vil højst sandsynlig ikke hjælpe, i skal igang med en hæfting omgang træning, jeg vil klart anbefale Lillen som vist stadig har profil herinde.

Ellers kan du kontakte hende her http://www.hunde-kurven.dk/

Og ellers alt i hjemme skal fjernes som de evnt kan komme op og toppes om.

Kommentér på:
Hunde der slås

Annonce