{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.586 visninger | Oprettet:

Hjælp!!!! Hunde slås... {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen...

Jeg har 3 rigtig dejlig hunden 2 tæver og 1 han (Hannen er ikke med i det her)

Mahjong 4 år tæve. Schæferhund / Labrador Retriever (Har altid været her)

Alma 2 år tæve. Golden Retriever / Nova Scotia Duck Tolling Retrieveren (Til kommer)

Chester 1 1/2 år (Til kommer)

Her i mandags kom mine 2 tæver op og slå virkelig slemt, og ved godt hvorfor pga at Alma på 2 gerne vil være leder af flokken, men det er Mahjong da hun er ælds og har vi har haft hende siden hun var hvalp.

Det er ikke første gang de har været i totterne på hinanden men det har aldrig været så slemt før, og denne gang måtte Alma en tur til dyrelæge og sys 8 steder. Mahjong fik 2 små huller andet skete der ikke med hende, da hun er en del større end Alma og meget stærker og kan så let som ingen ting ligge Alma ned.

Vi har sakket flere gange om at vi skulle finde et nyt hjem til Alma, men da vi begyndte at give Mahjong mad først altid, stoppede Alma med at være så truende overfor Mahjong. Og fandt sig i at være lige under hende.
Men for en lille mdr siden begynte jeg at træning rigtig meget agility med Alma da jeg fandt ud af at hun virkelig elskede at spring rundt, også hun begynte så småt at være sådan "flabet" over for Mahjong igen da hun fik lige så meget opmærksomhed fra mig som Mahjong og blev taget ud af hunde gården mens de andre skulle blive.

Men vil lige fortælle hvordan hele slåskampen var:

Efter at jeg havde været ude på vores går tur på markerne fik de allesammen et griseøre hver, og blev lukket i hunde gården igen da jeg skulle ud til mine heste ( jeg kan se hunden gården fra marken ) kunne jeg høre at Alma knurrede helt vildt af Mahjong da hun prøvede at stjæle rasten og Alma's griseøre jeg råbte flere gang at hun skulle gå væk hvilket hun også gjorte. Men da jeg et øjeblik ikke kiggede var de godt igang med at bide i hinanden. Jeg prøvede at stoppe det men det er ret så svært.. men jeg lade mærke til at Mahjong flere gange trak sig tilbage og gav slip for ligesom at stoppe slå kampen, men Alma fløj lige tilbage i struben på hende. Jeg syntes det er ret så tydeligt at Mahjong kun ville sætte Alma på plas, men det var jo ikke Alma's hensigt. da jeg enlig fik dem væk fra hinanden var alma ret så chokket og jeg havdet håbet at hun måske havde lært det denne gang... Men da Alma ikke har været sammen med de andre hunde efter kampen, (pga hendes sår) er det bleven virkelig slemt, og da jeg skulle fodre dem her til aften (alma inden i huset og de 2 andre uden for) fløj alma lige ud i hovdet på Mahjong da jeg åbnede døren, og knurrede og var klar til kamp igen så det ud til.... Men det er ikke kun over for de andre hunden hun er bleven mærkelig, men også over for os (Mig og min mor) hun høre ikke efter når vi siger hun skal dække hun sidder bare og kigger på os og fjerner blikket en gang i mellem....

Men efter at jeg har skrevet en hel roman smiley hehe Ville jeg bare høre om der evt kunne være noget galt med hende, sådan rent mentalt?? Og om jeg skal finden et andet hjem til hende eller måske få hende aflivet ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig for ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op...

kh. Charlotte smiley









Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!! Hunde slås...
  • #1   8. sep 2011 Jeg vil sige at hvis de ska blive sammen, så ska de aldrig spise sammen. Heller ik sådan noget som griseøre.

    Om de nogensinde komme til at kan sammen igen, det er der sikkert andre der er mere kvalificeret end mig til at svare på...


  • #2   8. sep 2011 Nej, ikke efter at vi begyndt at fodre i den sammen række følge, og der aldrig noget når de spise deres "rigtige" mad. Men det er jo først efter at jeg er begyndt at tilbringe det mere alene tid sammen med Alma.. For når hun kommet tilbage til hendegården stiller hun sig altid og med hovdet over Mahjongs ryg. Og de har fået mad sammen mange gang før hvor der ikke har været noget, for stå tro jeg hun havde været død, da de får de her griseøre flere gange om ugen i hunde gården.

    Men forstå ikke hvorfor hun skulle holde Mahjonh på afstand når hun var inde i stuen og spiste mad, men da hun hørte vi gik ud med mad løb hun jo fra stuen ud gemmen køkkenet og gange ud i hovdet på Mahjong.


  • #3   8. sep 2011 Det lyder i mine øre som vild autoritetskamp. Den bedste løsning ville nok være hvis jeres han hund trådte i karakter som den leder han bør være. Om de to tæver kan klare det alene skal jeg ikke kunne sig. Alma vil vist ikke helt finde sig i at ligge nr 2, og spørgsmålet er så om Mahjong vil overgive pladsen hvilket er usandsynligt.
    Om Alma har fået adfærdsproblemer efter slåskampen kan ingen her svare på, men det er muligt at hendes mentalitet er blevet påvirket, og hendes selvtillid trykket helt i bund.

    Jeg ville nok få en adfærdsterapeut ud, for at hjælpe og give gode råd til hvordan din mor og dig, som bør være flokken totale ledere, får styr på jeres flok .. Det er svært når man ikke taler hundesprog (: men det er i mine øjne den eneste løsning ..


  • #4   8. sep 2011 Charllotte H.: Selvom de altid har spist sammen, så er det ik sikkert de ka blive ved med det...

    Charlotte B.: hvorfor sku hanhunden være leder, de hundeflokke jeg kender til. Er det altid en tæve der bestemmer, men ret mig hvis det er forkert.


  • #5   8. sep 2011 i en flok vil tæver altid dominere over hannen og nu er der to tæver i en flok = problemer...



  • #6   8. sep 2011 Jackie: korrekt, men i nogle flokke tager hannen over hvis tæverne ikke kan finde ud af det .. Har jeg oplevet et par gange ..

  • #7   8. sep 2011 Charlotte B.: ok...

    Stinna: der er jeg enig med dig...


  • #8   8. sep 2011 Charlotte B
    Vores hanhund kommer aldrig til at være leder da han er helt neders og ikke fatter en brik af hvad der sker nå de slås.. Han bliver bange og løber sin vej... smiley

    Alma's selvtillid er ikke kommet i bund på nogen måde, det er lige omvendt.. Hun er på toppen, da hun er inden hos os og ikke uden i gården....
    Og vi er leder af flokken, men når vi ikke er er det jo selfølgelig mahjong som træder ind og styr flokken smiley

    Beanmor
    Jamen det er jo mange ting, det kan være en pind Alma har som mahjong gerne vil have, eller når Mahjong og Chester leger tækkeleg kan Alma finden på at stille sig sådan op og puste sig op.
    Det kan også være hvis den ene får skæld ud skal den anden blande sig og ender i en kamp nogen gange...

    Hun har været her i 1 1/2 år, men da hun kom til var det kun Mahjong og Alma, så fik vi Chester og det var der det begyndte...

    Men hvis 2 tæver giver problemer er der ikke andet at gøre end at skille sig af med den ene.. ?


  • #9   9. sep 2011 Jo man kan prøve med en adfærdsterapeut ...

  • #10   9. sep 2011 Hvis ik en af dem overgiver føringen til den anden, vil de efter min mening og overbevisning blive ved med disse kampe...

  • #11   10. sep 2011 Hmm for det første gi'r jeg ikke mine 2 noget ekstra lækkert som feks. grisøre er uden at jeg er ved dem til at holde øje, ikke at der nogensinde har været noget, meen jeg vil heller ikke ha at der kommer til at være noget. Da Mahjong forsøger at stjæle Alma's grisøre, er Alma da gået væk fra griseøret eller ligger hun med det imellem sine forben?? Grunden til jeg er spørg er, at hvis en hund ligger med mad imellem sine forben, bør en anden hund i flokken ikke forsøge at stjæle det, hvis Alma derimod er gået væk fra resterne af griseøret, ja så har hun "frigivet" det og bør ikke reagere på at Mahjong vil stjæle det. Du skriver at Alma er blevet værrer efter du er startet til agillity med hende, dette kan skyldes af Alma har fået meget mere selvtillid af sin træning.

    Som en af de andrer også skriver kan Alma's ophidselse nu her sagtens være fordi hun nu er såret og derfor ekstra sårbar, og en såret hund reagere anderledes.

    Du skriver at Mahjong bare ville sætte Alma på plads, og kun bider ud og slipper igen, men Alma er som jeg læser det, den af hundene der har fået flest skader???

    Jeg besøgte en kennel med 10 harmoniske hunde sidste lørdag, selvom de er en harmonisk flok, der går sammen hver dag , og alle kommer ind i stuen og hygger også, så bliver de delt op når de spiser, fordi nogle af dem spiser langsomt, et par af dem vil gerne stjæle fra de andrer og et par er i forsvar overfor deres mad, så de bliver delt op selvom de ellers går sammen og fungere super som flok.

    Men mit råd er få fat i en dygtig adfærdsbehandler, der kan rådgive dig og komme ud og se hvordan hundeflokken er sammen.


Kommentér på:
Hjælp!!!! Hunde slås...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce