{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.739 visninger | Oprettet:

SuHo
SuHo
Tilmeldt:
4. jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406

En hjemløs hunds beretning. {{forumTopicSubject}}

Henning Elsner er hjemløs, hele hans historie kan I selv tjekke op på, måske via hans FB-side. ( https://www.facebook.com/henning.elsner )

Henning er en lun fætter, der drøner riget rundt på sin cykel. Vi følger ham på hans FB-side og har før hjulpet ham, når han har manglet noget. Han besøger folk på sin vej, og vi regner med at han i år slår et smut forbi os, til et godt varmt måltid, en god seng at sove i og en masse hyggelige historier.
Henning har en hund, Felix, der er lige så hjemløs som Henning selv. Den dejligste hund der følger trofast med rundt i hele landet, siddende i cykelkurven. Felix har skrevet en lille historie om sig selv og den vil jeg gerne dele med jer, hvis i kan overskue en lang historie smiley

Mit navn er Felix, og jeg er en lille fræk bandit, ja det siger min far at jeg er. Jeg er 3 år gammel, og jeg er ikke så høj, for mine ben er jo kun 10 cm. korte, men jeg er klog, jeg er lækker, og så kan jeg løbe pænt stærkt. Jeg vejer kun 8 kg. men det er muskler det hele, og damerne er vilde med mig.

Min bedste livret er det som far spiser, og det bedste tidspunkt på dagen, det er når jeg skal have mad, for jeg elsker bare mad, TOTAL meget. Hver aften får jeg da også noget af fars mad op i mit tørfoder, så glider det meget nemmere ned. Jeg kan også tømme min madskål meget hurtigere end min far kan, men hvis det bare er det der tørfoder alene, så gider jeg sgu ikke æde det. Jeg kan også sluge en hel fiskefrikadelle på en gang, men min far bliver sur når jeg gør det, for jeg får sådan en kæmpe bule på halsen, så jeg har kun prøvet det en gang. Hver gang jeg har spist, så slår jeg en ordentlig bøvs, og det er uden undtagelse, jeg kan også at finde på at bøvse på andre tidspunkter, men det er ikke så tit.

Jeg var ikke så gammel da min far og mig blev hjemløse, ja det siger far at det hedder. Jeg ved ikke hvad hjemløs betyder, men det må være noget godt, for det er bare det bedste i verden. Hver morgen når vi står op, så skal vi på tur hele dagen, og det er bare så sjov.

Når vi er på Shelterpladsen, så går jeg bare rundt og hygger mig for mig selv, og jeg kan tisse lige når jeg vil, det er bare så dejligt. Jeg har aldrig prøvet at ligge en hel dag og vente på far, for at komme ud og tisse, jeg er sammen med far hele tiden, og det elsker jeg bare så meget. Der var en dag i Øster Hurup hvor jeg stod helt stille og tissede i næsten 2 minutter. Far måtte på et tidspunkt bøje hovedet lidt for at se om der kom tis ud af mig, for han troede at jeg var faldet i søvn, og hvis du ikke tror på det, så har min far det på video.

Rigtig mange kan godt lide at komme hen og kæle med mig, mens jeg står i kurven, og det er så dejligt, der er også nogle som kysser mig på hovedet, og hvis jeg får lov, så vil jeg rigtigt gerne slikke alle dem jeg møder, i hele ansigtet, men far siger at jeg ikke må, fordi jeg nogle gange slikker mig selv i røven.

Min far har været bange for at nogen skal stjæle mig, mens han er inde og handle, men det kommer ikke til at ske. Du må gerne komme hen og kæle, men hvis du prøver at løfte mig op af kurven, så klipper jeg dine fingre af, så er det sagt.

Det værste jeg har prøvet, det var da jeg jokkede i en kæmpe stor lort, som havde ligget ude i solen hele dagen - far blev stiktosset, og fordi jeg har så korte ben, så havde jeg nærmest lort helt op til under maven. Far synes det var vildt klamt, og han hader at røre ved det. Jeg synes nu ikke at det var så slemt, og det lugtede også helt okay, jeg tror bare at far er lidt sart nogen gange, for han vil heller ikke have lort med ind i teltet. Far samler altid mine lorte op, ja hvis han da kan få fat i dem, for jeg skider altid, nærmest helt inde under busken hvis jeg kan komme til det. Jeg har også engang kommet til at sætte røven op mod et stødhegn da jeg skulle skide, og det gjorde bare herre nas.

Jeg gør næsten aldrig, det er kun hvis der er nogen som banker på døren, og sådan en har vi ikke, så det har aldrig været et problem. Jeg har heller aldrig prøvet at slås, min far siger at jeg ikke må, men jeg gad rigtig gerne prøve, og gerne med en af de store hunde, de tror de er noget særligt, fordi de er lidt større. De små hunde er jeg ligeglad med, altså hvis de er mindre end mig selv. Jeg har heller aldrig prøvet at bolle nogens ben, og det kunne jeg også rigtigt godt tænke mig at prøve.

Når vi er på besøg hos folk på turen, så kan jeg godt finde på at sætte mig ned, og trække min røv hen over gulvtæppet, men jeg kan godt se på far, at han ikke synes det er så fedt, især hvis det er nogen vi slet ikke kender. Men det er bare så dejligt, og de ægte tæpper er meget blødere end de billige tæpper.

Og nej, jeg er ikke en Dansk Svensk Gårdhund, jeg er en Jack Russel Terrier..

Billedet er taget lige da jeg er blevet 1 år, det var i Hasselager i 2011 på vores første tur. Jeg er meget mere lækker nu, end på det her billed, bare vent at se når far begynder at tage billeder af mig på turen, så kan det nok godt være at der sidder en eller 2 og bliver lidt forelsket i mig.

Da far læste hvad jeg har skrevet til jer, begyndte han og grine og ryste på hovedet, og han sagde til mig, at det var godt at janteloven ikke gjaldt for hunde, for så havde han ikke turde at lægge min historie ud på nettet.
Fuck janteloven, hvad med hundeloven, den er jeg sgu da meget mere bange for, tænk hvis jeg en dag, bare laver den mindste lille fejl, så bliver jeg aflivet, så jeg bytter meget gerne med janteloven.
Jeg har mistet nogle af mine bedste hundevenner på den måde, og det gør mig bare så ked af det. Jeg forstår det ikke, jeg forstår ikke hvorfor mennesket avler os, og bringer os til verden, bare for at slå os ihjel bagefter. De kan ikke være det bekendt, mennesker er nogle underlige nogen.
Jeg glæder mig rigtigt meget til at komme af sted på den nye tur i 2014, og jeg glæder mig til at møde nogen af jer derude, for det ved jeg, at jeg kommer til.

Nå, men jeg må videre, ses...

Mange kærlige hilsner og hundepoter fra Felix.

Henning Elsner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hjemløs hunds beretning.
  • #1   7. mar 2014 Smiler og tuder på samme tid smiley det er det mest dejlige jeg har læst længe smiley håber jeg møder den dejlige Felix en dag smiley tak for du lag det ind smiley er helt glad om hjertet smiley

  • #2   7. mar 2014 Har også lige ansøgt Henning som ven smiley han virker som sådan et rart menneske smiley

  • #3   7. mar 2014 Fantastisk! smiley
    tror ærligt talt, at deres hunde har et langt bedre liv end mange andre her i DK.


  • #4   7. mar 2014 Ja det er da en rørende historie og god historie Helt ærlig tror du har rat MLA smiley

  • #5   7. mar 2014 Jeg tror også de hjemløses hunde har det godt - de er ude hver dag og oplever en masse. Det er mere end man kan sige om den gennemsnitlige tykke labber her i Danmark smiley

  • #6   7. mar 2014 Præcis.. Det er muligt de ikke har en fancy kurv, eller smart blingbing halsbånd, til gengæld er de med overalt, oplever en masse og er virkelig en følge svend.

  • #7   7. mar 2014 Ja, det er et skønt hundeliv smiley

  • #9   7. mar 2014 Og så er der ikke al den liggen stille alene hjemme mange timer hver dag smiley

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #10   7. mar 2014 Jeg græder og griner på samme tid smiley

    Sikke en smuk beretning og sikke godt han har det den lille vaps smiley

    Jeg smed også lige en ansøgning til Henning, han skal da helt klart følges smiley


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #11   7. mar 2014 Selvfølgeligt har Henning en sag han kæmper for og den kan man jo tage stilling til om man vil. men han har nogle skønne beretninger og film han har optaget på sine ture rundt i DK. Vi vælger at åbne vores hjem for ham, når han kommer forbi, både fordi han er en hyggelig fyr og har en dejlig hund. Men også fordi han ser DK på en helt anden måde end vi der sidder trofast på vores matrikel og har erindringer om et sommerhus ved fjorden, en forlænget weekend tur til Berlin, måske godt kan trænge til at se nærmere og hører nærmere om vores eget lille land og alle de små kroge der er rundt omkring, alle de søde, sjove og firnurlige mennesker Henning møder på sin vej.
    Han har også brug for kontakten og at folk læser og følger ham. Af og til har han brug for en lille håndrækning, som fx. når vinteren kommer og hans sovepose ikke er lavet til vinterkulden. En lille hånd hvis hunden pludseligt skal på dyrehospitalet osv.
    Vi har valgt at støtte ham hvis han akut mangler noget og vi skal nok få det han mangler frem uanset hvor han er i DK, vi har også valgt at lægge hus og seng til hvis han kommer forbi.

    (Ps. jeg mener han har nogle små film liggende på YouTube)


  • #12   7. mar 2014 Hvor lyder det dejligt uegoistisk og hjertevarmt SuHo smiley

  • #13   7. mar 2014 Suho du er et dejligt menneske smiley og blev virkelig dejlig om hjertet da læste tekst fra Felix synspunkt igår på hans liv smiley den har det helt sikket rigtig godt smiley og er meget nysgerrig på at se de film klip på you tube du snakker om smiley

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #14   7. mar 2014 Tak. Nej jeg er ikke et bedre eller dejligere menneske end andre. Men jeg vil gerne hjælpe hvor jeg kan, med det jeg kan orker og har resourser til. Blot det I har tilføjet Hennings side er i med til at sprede hans budskab.
    Men måske har det også sat lidt tanker igang, hos dem med og uden hund. Den måde Felix lever på, er jo næsten som den vilde hund ville have levet. Bortset fra den blive fodret og sidder i cykelkurv smiley
    Hunden er jo et flokdyr og følges med sin ejer, der udgør førehunden på deres rejser. Det synes jeg er så fantastisk og glæder mig så meget. Det er sundt at se hvordan man også kan leve og have hund på. Den måde Henning har indrettet sit liv på og sine solcelle-opbygninger der skaffer ham lige hvad han til nøds har brug for.
    Jeg tror alle mennesker kunne lære noget, ved for en stund at prøve at leve som de to smiley


  • #15   7. mar 2014 Helt enig SoHo!

  • #16   7. mar 2014 Vi har hjemløse og socialt udsatte borgere stående ude foran mit arbejde dagen lang - og mit hjerte skriger og græder indvendig når jeg ser det ekstremt kummerlige liv de stakkels hunde har. De står der og GLOR hele dagen, regn, sol, frost, sne og hvad vejret kan byde på - og jeg kan se de ryster af kulde her om vinteren. De råber af de stakkels kræ, og det gjalder jo igennem marv og ben. Jeg har heldigvis ikke selv set de har slået dem, for jeg ville flejne skråt! Hundene gør og gør dagen lang, og det skærer også igennem marv og ben.

    Jo de er sammen med deres ejere dagen lang, og det er vel ganske godt, men resten.. ja øv altså. Der er så sikkert mange andre af deres hunde der har det ok/godt - bare ikke dem alle.

    Det er godt at Felix har det godt, og det blev jeg glad for at læse.


Kommentér på:
En hjemløs hunds beretning.

Annonce