{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Glukosamin og spondylose. {{forumTopicSubject}}

Mimi fik desværre konstateret spondylose ved røntgen i går. Hun har to forandringer/udvækster, en ved lænden og en ved 3. ribben, men der er fin mellemrum, ingen broer og ikke nye på vej.

Min egen dyrlæge anbefalede ikke rigtig noget andet end konservativ behandling, smertedække ved behov, holde hende slank og i god form og skåne hende, hvor jeg kan komme til det. Jeg fik Onsior 20 mg med hjem, som hun kan få efter behov.

Hun virker ikke til at have smerter (men hun er jo også en buller...), og dog, hun vil helst ikke hoppe op, i seng/sofa, op af mig eller gå på trapper, så ondt har hun nok alligevel, man kan også se, at hun er stiv i bentøjet, når hun skal ud på sidste tissetur og har ligget og sovet hele aftenen. Jeg må gerne røre og give blid massage.

Jeg føler mig bare lidt magtesløs, jeg vil jo så gerne gøre noget for hende og så tænkte jeg glukosamin. Jeg har forsøgt at søge i gamle emner, men halvdelen af indlæg mangler ofte og det kunne jo være at noget nyt, spændende og fantastisk er kommet på markedet.

Jeg har også tænkt kiropraktor, ledmanipulation eller massage, er der nogle, der har erfaring med det og spondylose?

Håber I vil dele jeres erfaringer med mig og Mimi, jeg vil jo gerne give hende et godt liv, mange år endnu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glukosamin og spondylose.
  • #1   14. mar 2014 prøv at kontakte Maja Guldborg, dyrlæge som arbejder med kiropraktik m.m. hun er super dygtig. www.majaguldborg.dk

• #2   14. mar 2014 Tak Dorthe, det prøver jeg lige.

• #3   14. mar 2014 Jeg har hørt magnettæpper skulle være gode til hunde med spondylose.. God bedring med din lille buller smiley

• #4   14. mar 2014 1000 tak Silja...det var ikke lige den besked jeg havde håbet på at få igår smiley

Men vi må op på hesten igen, jeg kigger på magnettæpper smiley

• #5   14. mar 2014 Min gamle boxer tæve havde spondylose, i svær grad.
    hun fik dog 7 gode år, uden smerte stillende, men blev holdt igang, holdt slank og fik flydende flexvital dagligt. Hun var stiv i ryggen, rullede ikke rundt, og lå aldrig op ryggen, blev holdt fra at springe og rende på trapper, men ellers var hun lige så meget hund som resten af flokken.
    glad og aktiv til sidste dag.

• #6   14. mar 2014 Jeg har en cavalier på syv år med spondylose, og jeg troede det nærmest var en dødsdom. Men her over et år efter, er han stadig en aktiv agilityhund, på trods af sammenvoksninger. Jeg synes han er lidt mindre smidig i ryggen, men ikke noget af betydning. Dyrlægen anbefalede at vi holder han i gang og på ingen måde skåner ham. Det betyder måske lidt kortere tid i den sidste ende, men hellere dét end en hund der keder sig på sofaen. Så gør intet anderledes, stadig masser af træning og lange gåture.
    Har prøvet Flexvital olie og Vital Animin,,uden at kunne mærke forskel. Nu prøver jeg så et pulver, selvom der er stor chance for at han ikke spiser det.
    Vi har stor glæde af et netdækken fra Back on Track.

• #7   14. mar 2014 MLA, det giver håb...tak for det. Hvor er jeg glad for at læse, at din boxer-pige levede fint med spondylosen med de hensyn man nu kan tage smiley

I går, da klumpen var sunket...tænkte jeg egentlig mest på diagnosen som en dødsdom eller ihf begyndelsen til enden. Nu kan jeg både læse og forstå, at det behøver det ikke at være. Men hver dag er en gave når man har valgt en fransk buller smiley

Men vi har en overenskomst, Sylfiderne og jeg...deres liv skal have værdighed, de skal ikke lide for min skyld og det er mit ansvar, når der skal siges på gensyn.

Jeg tjekker Flexivital, tak smiley

• #8   14. mar 2014 Louise, det lyder godt. Hold op, hvor er jeg glad for jeres indlæg. Nu tror jeg på, at det nok skal gå smiley

Altså hun eeeelsker jo sine gåture, helst ud over stok og sten i skoven eller på stranden...og hun er ret utrættelig på det punkt. Så jeg tænker, at det er vigtigt at holde hende i gang og i form, men skåne hende ved uhensigtsmæssige hop (op i seng, sofa, bil) og ved trapper. Og så bare acceptere, at hun ikke har lyst til at stå på bagben, men jeg må komme helt ned til hende smiley

Og helt enig, hellere at hunden bliver brugt og lever et rigt hundeliv og så måske ikke bliver 15 år...end en sofakartoffel, som bliver skånet "ihjel".

Jeg kigger lidt på dækkener.

• #9   14. mar 2014 Der er også forskel fra hund til hund, hvilket produkt de får mest ud af.
    Jeg kunne se en forskel efter blot 14 dage på min tæve, hun var mere bevægelig, virkede knapt så stiv.
    Luposan har jeg også hørt godt om.

Så glad var hun, 2 år efter diagnosen (billedet), med flere led groet sammen af broer. Hamrede rundt og var den samme kegle som altid smiley
    det sidste billede vi fik taget, da hun var 7, viste en rygsøjle der stort set var sammengroet, dyrlægen undrede sig over at hun på trods af det, klarede sig så fint som hun gjorde, og var så tosseglad som hun nu var.

men det er også individuelt, der er også hunde der bliver meget plagede af det, selv i mild grad, så jeg vil mene det er individuelt, hvor godt hver enkelt klarer sig.

profilbillede
  • #10   14. mar 2014 Åhr, smukke boxer-pige smiley

Jeg er helt klar over, at det er individuelt, men det hjælper at vide, at nogle hunde lever fint med diagnosen. Vi ta'r det som det kommer, en dag af gangen.

Jeg har købt Canosan tabletter, så må vi se om det har nogen virkning smiley

• #11   14. mar 2014 Der er ikke andet for, tag en dag af gangen, nyd hver dag og lade være med at bekymre sig over fremtiden, lev i nuet smiley
    Ja, hun var en sprudlende sol smiley
    arhh det var jo en god andledning til at mindes hende smiley

profilbillede
  • #12   14. mar 2014 Jeg har haft en korthår med spondylose, han fik lagt guld i ryggen. Og med en rigtig god virkning. Han blev ikke skånet, løb agility på højt plan, og var til utallige apporteringsprøver. Løb ved cykel, spillede bold, og ja havde et helt almindeligt hundeliv. Spondylosen spredte sig i hans ryg, og han fik smertestillende på sine ældre dage, men havde det godt til den sidste uge han levede. Han fik en hjerneblødning, og efter 8 dage måtte jeg gå den tunge gang til dyrlægen, han blev 10 år

• #13   14. mar 2014 jeg kender faktisk også en anden boxer, der med succes har fået lagt guld i ryggen, pga. spondylose, så måske det var noget? deres sygeforsikring tog langt det meste af den regning.

• #14   14. mar 2014 Hun er lækker MLA smiley

Maj-Britt, orv, det guld der må jeg lige tjekke ud, tak smiley

• #15   14. mar 2014 Ginga får flexvital og fiskeolie kapsler for både gigt og spondylose. Hun er så også på smertestillende og det fungere fint for nu.

• #16   14. mar 2014 Dragen, det lyder godt, fiskeolie noteret smiley

• #17   14. mar 2014 Spondylose behøves ikke være en dødsdom nej.

Har en Schæfertæve på nu 9 år med Spondylose i hele ryggen. Ja selv ud i halen. Hun er på fast smertestillende for det har jeg det bedst med, men det betyder så os at hun INGEN dårlige dage har og hun er smertefri. smiley

profilbillede
  • #18   14. mar 2014 Nu som, hun ser dejlig ud smiley

Jeg suger til mig af jeres erfaringer og så må jeg se hvad virker bedst for min Sylfide smiley

• #19   14. mar 2014 Nu vil jeg ta' til Tapas-aften, jeg kigger ind igen senere. Rigtig god fredag aften til alle smiley

• #20   14. mar 2014 Hun fik diagnosen for 2 år siden, men har haft det i længere tid. (Jeg overtog hende for 2 år siden og det var mig der smed hende igennem den helt store tur hos dyrlæge og derved fik diagnosen).
    Til at starte med fik hun 1 hel smertestillende pille om dagen, J/D foder som er specielfoder, Flexvital tilskud.
    Men nu har jeg fået rettet hende så meget om at hun bliver fodret kornfrit (Kingsmoor, Wolfsblut, Essentials osv.), hun får ikke længere Flexvital (Vil dog prøve Luposan tilskud på hende og Zenta min anden hund, som vil kunne få det forebyggende.) og så er hun nede på ½ smertestillende pille i døgnet. Derudover får de lakseolie.

Og hun er som sagt total smertefri og har ingen dårlige dage smiley

• #22   15. mar 2014 stivhed i ryggen, knapt så meget "servo", uvilje mod at ligge på ryggen/rulle rundt, ændret adfærd hos nogle, som kan skyldes smerter, alt afhængig af hvor mærket hunden er af tilstanden og hvor fremskreden den er.
    Hos min tæve faldt mistanken, fordi hun var meget stiv i ryggen, ikke drejede "på en tallerken" som hos mine tidligere boxere, hun krøllede sig aldrig sammen når hun sov.

• #23   15. mar 2014 Her var det smerterne der afslørede det. Inden jeg tog til dyrlægen.

• #24   16. mar 2014 Ja, her var det også uvilje mod at springe op, gå på trapper, stå på bagben og stive ben når hun skal rejse sig, som gjorde, at jeg fik hende røntgenfotograferet.

1000 tak for jeres svar, det hjælper at læse, hvad I gør/har gjort for jeres hunde. Nu prøver jeg lidt forskelligt og håber så, at finde lige det, der kan gøre det for Mimi.

Rigtig dejlig søndag til alle, to som firebenede smiley

• #25   16. mar 2014 Tak, og i lige måde!
    håber det bedste for vovsen din smiley

Kommentér på:
Glukosamin og spondylose.

Annonce