713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

En ny hund? En ny hund?

Hej allesammen!

Jeg er 19 år og bor stadig hjemme, jeg har fået lov til at få mig en hund & ønsker gerne en lille "nem" race.
Vi bor på en gård med god lukket gårdsplads, og vi bor lige ved siden af en stor skov, marker osv.. God plads til en ekstra lille vovse.

Nåmen! Jeg er vokset op med store hunde også lige pt har vi en berner senne (conrad som er 8 mdr ca & katte som aldrig har haft problemer med at tage imod nye familie medlemmer) men jeg tænker en hund som er nem at holde ren & og som man også ser som familie hund.
Det den første hund jeg selv skal træne osv osv osv..
Har i nogen ideer til hvilke race som ville være god til den beskrive?

+ god dag til alle!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En ny hund?
  • #1   15. mar 2014 Du må gøre dig nogle flere tanker omkring racevalg, og hvad du ønsker og kan tilbyde en hund.
    Hvad vil du bruge den til?
    Hvad med pelspleje?
    Hvor meget skal den være alene?
    Hvor meget vil du bruge på aktivering, både fysisk og mentalt.?
    Kan du have den med når du flytter hjemme fra?
    Osv osv.
    Den første beskrivelse i dit startindlæg fortæller ikke meget om, hvilken hund der ville passe til dig, og dine kriterier:)

• #2   15. mar 2014 Hvad vil du gerne bruge den til? Hvor meget pelspleje? Hvor meget skal den være alene? Hvor meget erfaring har du med træning? osv. osv.
    Hvad gør du, når du flytter hjemmefra? Skal hunden med, eller bliver den?
    Og hvis den bliver - kan/vil dine forældre så passe den? Hvis den skal med, skal du vælge en race, der fx kan trives i en lejlighed/lille værelse.

Jeg tænker at det måske kan være lidt problematisk med en så stor hund, som berner sennen er, og så en lille hund. Der kan opstå problemer i forhold til leg osv. - en stor hund kan let komme til at skade en lille hund i leg. Så det skal I være meget opmærksomme på.

Derudover ville jeg nok vente lidt med en ny hund, indtil hvalpen er blevet ældre. En hvalp bør ikke få en ny hvalp ind i familien. Så vent til den er ældre. :o)

• #3   15. mar 2014 Hej Jeg vil nok syntes en lille dansk svensk gårdhund Der er nemme at træne med og er en ille glad hund Og så har den en meget nem pels at holde smiley

• #5   15. mar 2014 Jeg ville vente til du kender din fremtid, og dermed ved hvor/hvordan du kommer til at bo, hvor meget tid og overskud du har til en hund, om du får råd osv.

Jeg syndes, man ser alt for mange hunde til salg fordi en ung lige kom i tanke om, de skalle flytte hjemmefra og ikke kan have hunden med, at studiet/vennerne/det nye job tager for meget tid og andet i den duer.

Vent et par år til du er etableret i dit fremtidige hjem og job

Derudover syndes jeg også, du skal overveje komboen 8 måneder gammel stor hund og lille hvalp. Du risikere at stå med en lille hund med brækket ryg. Ikke fordi den store er ond, men fordi den er en klodset unghund med alt for megen vægt i forhold til den lille.

• #6   15. mar 2014 Jeg ved ikke hvilke race jeg ønsker.
    Jeg tænker det er en "slap af hund"
    Har altid plejet de andre hunde vi har haft så det er intet problem.
    Jeg er i praktik 3 dage om ugen i 3 timer så er meget hjemme.
    Vi har et stort område den kan løbe osv på, men går selv meget i skoven så der skal den da bare med + mine forældre går på skift til hunde træning med conrad og der tager jeg med. smiley
    Jeg flytter ikke hjemmefra lige pt, regner med at blive boende mens jeg tager min HF eftersom skolen ligger tæt på, men jov den skal da flytte med til den tid..:)

• #7   15. mar 2014 & ja jeg tænker en tæve..

• #9   15. mar 2014 Ja en stille og rolig familie hund, mener at jeg ikke vil gå til stævner osv med den .. Det ser jeg som en ''slap af hund'' smiley

• #10   15. mar 2014 Du skal jo tænke 10-14 år ud i fremtiden og ikke blot 2 år som en HF tager. Det kan være svært som ung at finde en lejlighed hvor man må have husdyr.
    Har I overvejet hvordan I vil holde hundene adskildt når din er i løbetid?

• #11   15. mar 2014 Jeg har i sinde at flytte til højby når det er, og der må man gerne have små hunderacer i lejlighederne smiley

& det med løbetid, der når vi ikke er hjemme har de mulighed for at være adskilt fra hinanden, ellers er vi jo selvfølgelig ekstra opmærksomme på dem smiley

vi har haft han hund & tæve samtid, så det har vi prøvet før smiley

• #13   15. mar 2014 True smiley

• #15   15. mar 2014 Når hun skriver at hun bare vil have en hund, som skal hygge rundt derhjemme, så er der i den grad grund til at folk kommer op af stolene. Det er jo ikke et liv for en hund, bare at tulle rundt på egen grund.
    Hunde skal ud, trænes, stimuleres og opleve verden.

• #17   15. mar 2014 Jeg vil ikke gå til stævne med den hun jeg skal have mig..
    &&& Jeg startede med at spørge hvilke race som ville være en god nem hund for mig,.
    & jeg skal gå til træning med den osv, det jo ikke fordi den skal gå og kukke..

Jeg har skam erfaring inde for det med hunde, og har gået til stævner med vores gamle hunde. Men ville bare høre hvad jeres mening ville være indefor det med små hunde, for vi har aldrig selv haft små hunde....

• #18   15. mar 2014 Har svaret smiley

• #19   15. mar 2014 Jeg må se mig enig med Camilla N.
    Jeg synes, at Isabella W lyder ganske fornuftig og som en der har styr på det.

Malene - og huskierne: Hun skriver da lige netop at hun vil ud at træne, "opleve verden osv. For mig lyder det som et skønt hundeliv, hun kan tilbyde sin kommende hund. Hun har da ikke skrevet nogen steder, at den bare skal gå og hygge rundt derhjemme.

• #20   15. mar 2014 Jeg prøver igen... isabella for at hjælpe med at guide dig ind på en passende race, er du nød til at tage stilling til de ting jeg skrev i mit første svar.. Der findes godt 350 racer, så definitionen "en slap af hund" kan sgu blive svær, hvis du ikke er mere specifik.

• #21   15. mar 2014 En dansk svensk gårdhund? En glad spilopmager, der gerne vil være med hvor der sker noget, men også slapper af når man selv gør.

Vil gerne træne, men kan også sagtens fungere bare som gårdhund uden at skulle træne flere gange i ugen.

Den er aktiv, og vil gerne bruges, men den river ikke vægge ned, hvis i ikke kommer afsted.

• #22   15. mar 2014 En anden meget alsidig hund, udover DSG'en, er dværgschnauzeren, men jeg syntes du skal låne en racebog på biblo og kigge den igennem smiley

Herinde vil du få de samme svar, DSG, pudel, cavalier, coton af en art, mens der jo i virkeligheden er enormt mange racer, som kan leve som slap-af hund inkl. træning og skovture smiley

• #23   15. mar 2014 Jeg synes det er vigtigt at tage højde for, om du i dit fremtidige liv har tid og råd til en hund?
    Det kan være utrolig svært for dig at tage stilling til nu - derfor ville jeg vente til du er flyttet hjemmefra, så du har bedre overblik over økonomi og tid. :o)

• #24   15. mar 2014 Kan ikke hjælpe dig med racer som du kunne få. Men som de andre synes jeg du skal låne en bog på biblo smiley

Men vil lige nævne min mening.
    Da i har en meget stor hund, ville jeg nok holde mig fra de helt små racer som chihuahua og lign. Ikke fordi de ikke kunne passe ind, men fordi jeg personligt ikke ville turde at have en så stor hund sammen med en så lille hund, for det er bare at den store rammer lidt forkert i leg og så har den lille brækket ryggen. smiley

Ellers synes jeg også du ser fornuftig ud og ud til at være ret realistisk.
    Jeg tror hvis jeg skulle komme med et bud at jeg ville kigge på bomuldshunde og generelt hundene i den katagori, for de ville både passe til det liv du har nu, og til at bo i en mindre lejlighed. smiley

Som nogle nævner skal du jo tænke 10-14 år frem i tiden. Så du skal også tænke på hvordan dine boligforhold bliver når du flytter hjemmefra, i forhold til at have hunden med smiley
    Det er f.eks. nok klogt at holde sig til de mindre gøende racer, ikke at du ikke kan lære en gøende race at lade være, men det er nemmere med en mindre gøende race.

Kommentér på:
En ny hund?

Annonce