1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Emilieleela
Emilieleela
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Malteser oprdætter??? Malteser oprdætter???

Jeg har længe gået og tænkt om at få en hund. Nu har jeg endelig besluttet mig for racen malteser ,da den umiddelbart passer bedst til mig og så er den jo også så sød!Den præcise dato for hvornår jeg vil købe den er uvis, da jeg først ska flytte og finde et nyt sted før jeg bringer sådan en lille en ind. Men jeg vil gerne allerede nu finde opdrætter osv, men det ser sværere ud end forventet for indtil videre har jeg kun fundet 3!? Jeg vil gerne have at hunden er stambogsført og opdrætteren er DKK godkendt. Er der nogen der kender nogen gode opdrættere i Danmark?

Mvh
Emilieleela

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malteser oprdætter???
  • Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#2   16. mar 2014 Mange tak! Kender du opdrætteren eller til ham? Og linket nedenfor er det malteser udstillinger? Endnu en gang 1000 tak smiley

• #4   16. mar 2014 Manon har nogle super lækre maltesere:-)
    Men du må nok regne med lidt ventetid på en hvalp fra en ordentlig opdrætter.
    Da jeg for 7-8 år siden kiggede efter en malteser, var der ca. 2 års ventetid. Jeg tror dog ikke, at ventetiden er så lang i dag.

• Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#5   17. mar 2014 Hold da op! Det er godt nok lang tid smiley Jeg er blevet en smule i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge en malteser eller en anden bichon race efter lidt talen med nogen forskellige. Jeg har fået at vide at en malteser ikke er en familiehund og ikke omgås godt med fremmede? Kan det passe? Vi er 7 hjemme hos os, 5 for det meste men 7 hveranden weekend. Og jeg regner med at tage hunden med overalt, fra start af hvor den vil omgås med en masse fremmede.

• Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#6   17. mar 2014 og ved i hvad tid udstillingen slutter? Mange tak for svar smiley

• #8   17. mar 2014 Jeg har selv 4 maltesere, Bonnie og Sissi på 7 år, Maxi på 6 år og Emily på 1½ år. Hvordan andre hunde har det, kan jeg ikke sige, men mine elsker børn, voksne, andre hunde - både store og små, katte og alle andre dyr. Jo flere mennesker der er, jo bedre. De fleste maltesere knytter sig dog primært til én person, men det betyder ikke, at de ikke kan lide andre:-)
    Jeg tror, at der er noget om snakken med nogle af de maltesere, der kommer fra lidt mystiske steder, for der er godt nok mange uden papirer, ofte er de alt for store i forhold til standarden, og de er både nervøse og underlige (nu generaliserer jeg nok lidt, men sådan har jeg oplevet det).
    Du er velkommen til at stille dine spørgsmål ang. maltesere, så skal jeg svare på dem, så godt jeg nu kan.
    Mvh
    Lise-Lotte

• Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#9   17. mar 2014 Det er jeg glad for at høre, det var også mit indtryk! Jeg har en kat på 2 år derhjemme, men tænker jeg vil læse et par bøger om hvordan man introducere hunden til katten på den rigtige måde. Hvor meget koster en stambogsført malteser? Synes jeg hører en masse forskellige priser, har set en announce på den blå avis på et par hvalpe der er stambogsført til 6500,- er det en realistisk pris? Her er linket. http://www.dba.dk/malteser-og-mini/id-1005022003/ smiley

• Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#11   17. mar 2014 Vil det sige at de reklamerede maltesere ikke er ægte? Undskyld min mange spørgsmål men det er forvirrende denne nye verden smiley Hvor meget ligger en DKK malteser og er det meget dumt at købe f.eks. en malteser der ikke er registreret i DKK?

• #12   17. mar 2014 Du skal regne med 12-15.000 for en malteser fra en god opdrætter.
    Lige pt kan jeg kun anbefale DKK opdrættere. Jeg har selv opdrættet i DRU, men kender ikke umiddelbart nogen der, som jeg kan anbefale.
    For mig er det ikke så vigtigt, om det er DKK eller DRU, det er meget vigtigere, at de er sunde og racetypiske hunde, der avles på, og at opdrætter er seriøs omkring det.
    Mine egne hunde kommer fra tyske VDH-opdrættere, og der ligger prisen for en god hvalp på omkring 2.000 €. Men ligesom i Danmark er der også i Tyskland mange forskellige "slags" maltesere til mange forskellige priser.

• #13   17. mar 2014 Der er da ikke noget der hedder en "mini-malteser", vel....?

• #15   17. mar 2014 Great, skal vi regne med at det er en hvalpefabrik den annonce strammer fra...?

• Emilieleela
    Emilieleela Tilmeldt:
    mar 2014

#17   17. mar 2014 Okay mange tak for svarene. Tænker jeg måske hellere skulle vælge en lille hvalp fra et bichon havanais kuld? Det virker som om der er en del flere DKK opdrættere af bichoner? Synes nu bare at malteseren virker dejlig lille og nem, men det kan godt være det bliver besværligt hvis jeg nu skal være på venteliste i 2-3 år og der kun er to opdrættere at vælge imellem smiley Hvad synes i?

• #18   18. mar 2014 Jeg synes, at du skal besøge nogle maltesere, evt tage på udstilling så du kan møde nogle i virkeligheden. Selvom bichonerne ligner hinanden en del, så synes jeg da også at det er vigtigt, at man får valgt den rigtige race.

• #19   18. mar 2014 Anne Julie: Mini malteser, teacup malteser, allergivenlig race osv. er efter min mening bare billige salgstrick:-)

Kommentér på:
Malteser oprdætter???

Annonce