{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Åh så stop mig dog.. (Hvalpeskruk) {{forumTopicSubject}}

Åh jamen så stoooop mig dog!

Jeg er sååååå hvalpeskruk så det gør helt ondt indeni! smiley

Jeg føler virkelig jeg er klar til at få en ny hund.. Jeg SAVNER så meget at gå tur, gå til hundetræning og alle de sjove mennesker man kommer i snak med på en gå tur smiley jeg savner LIVET med en hund ved min side smiley
Jeg ved at jeg kan give en hund verdens bedste liv....med alt for meget kærlighed..

Men ingen vil høre på mig smiley

Min mor siger: husk nu hvor besværligt det er at have hund, husk hvor ked af det du bliver når de bliver syge , og husk hvor meget vi alle græder når de blir aflivet smiley Du gør det ikke! Og JEG vil ikke passe den og blive glad for én til hund!

Min kæreste kunne godt overtales, hvis jeg plagede lidt, men vil jo hellere selv at han også gad.. Han er bare såååå bange for flere syge hunde, at jeg tror han hellere ville undvære resten af livet, for at beskytte sig selv mod at blive ked af det igen, og af frygt for at skulle aflive en hund mere! Men han elsker hunde, og han har sagt at han vil tænke over det...

Har jeg sagt at jeg er hvalpeskruk???????????
Og ja jeg er da os pisse bange for at få flere syge hunde, men jeg sukker og kigger langt efter hver eneste hund jeg ser på gaden, jeg er ved at få pip!!!

Og ja jeg har været fucking uheldig at få to syge hunde-drenge, begge med kroniske lidelser, alt for meget medicin og alt for korte liv. Men de gjorde begge mit liv så meget bedre og mere indholdsrigt end det er nu smiley
Jeg føler at jeg mangler noget i mit liv ..... smiley

Prøver os at huske hvor meget frihed vi har nu til at lave alverdens ting uden at skulle tænke over at skulle hjem i rette tid, og det er da os rigtig rart at have frihed osv.. Men alt det ville jeg bare gerne bytte for en hund..

Åh jeg magter ikke mig selv og min hunde-længsel mere smiley smiley








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh så stop mig dog.. (Hvalpeskruk)
  • #2   20. mar 2014 Har ikke lyst til at stoppe dig, men mere for dig på rette vej.

    Har du læst om min første hund Tikka ? Og min 2.hund Belvedere ? Det vil jeg anbefale dig.

    Jeg havde SÅ stor risiko for at give min næste hund usikkerhed, og jeg er SÅ glad for at jeg ikke fik en hvalp. Jeg ville have givet det videre, usikkerheden.
    Og så var jeg lige vidt.

    Som jeg ser det sidder du fast... Ikke noget som er gavnligt for noget som helst.. Det værste er at du hænger fast i noget negativt.
    Ikke fordi jeg bebrejder dig det..

    Jeg synes du skal sætte dig ned med din kæreste. DROPPE spørgsmålet om I skal have hund, og snakke ud fra at I har besluttet Jer om at I skal have hund.

    Snak om race, evt. om det skal være en voksen hund.

    Vælg en afbalanceret race, og med sundheden iorden og gennemtjekket (DKK tavle, der er helt sikkert en masse herinde der kan hjælpe dig med at tjekke)

    Ønsker dig det bedste !


  • #3   20. mar 2014 Jeg kan sagtens huske både Tikka og belvedere.. Du var meget heldig at du måtte overtage belvedere og få kureret din angst og tillid til dine kompetencer som hundeejer igen.

    Jeg føler bare ikke at jeg lever RIGTIGT uden en hund, jeg savner det så inderligt smiley
    Der er få racer jeg kan tåle pga pelsen fordi jeg har astma/allergi så valget ville altid blive en dværgpinscher.
    Min første hund King, var en fantastisk selvstændig og dygtig hund. Han var bare kronisk syg, men brugte alle mine penge på at gøre livet godt for ham så længe som muligt ..
    Petri havde virkelig bare et skrøbeligt sind. Dårlig avl og dårlig prægning af opdrætter smiley
    Men ja jeg er blevet lidt usikker efter Petri, så det er lidt noget møg :-:


  • #4   20. mar 2014 Er du sikker på at det kun er dværdpincher du kan tåle ?
    Hvilke andre racer kan du tåle ?



  • #5   20. mar 2014 Jeg ville droppe dværgpincher. Der sidder rigtigt mange dårlige følelser for dig med den race..

  • #6   20. mar 2014 "kill your darlings"

  • #7   20. mar 2014 DP'eren er også en race som er svær at finde med et ordentligt sind. Jeg har i hvert fald mødt langt flere dårlige DP'ere end gode. Så jeg er enig med Bella, jeg ville droppe DP'eren hvis jeg var dig.

  • #8   20. mar 2014 Åh, hvor kan jeg godt følge dig. Jeg har haft det på præcis samme måde. Har haft to cavaliers inden jeg fik Berta og begge blev aflivet p.g.a. sygdom, den ene som 4-årig, den anden som 8-årig. Det gjorde meget ondt. Der gik et år inden jeg begyndte at kigge efter en ny, og det var faktisk min kæreste, der gjorde udslaget, men jeg var selv begyndt at savne det at have hund. En at komme hjem til, en at gå ture med, en at komme ud på oplevelser med. Jeg havde dog forskellige små undskyldninger til ikke at få hund, men ja jeg endte altså med at blive overtalt af min kæreste - selvom overtagelsen i virkeligheden ikke var så svært.

    Begge vores familier synes det var en lidt for stor beslutning, vi havde taget os ift. hvor meget forpligtelse, en hund kan være, men nu hvor vi har fået hende, er hun bare blevet en kæmpe del af familien, ja tror faktisk ikke de vil undvære hende. Og jeg er så glad for at have kastet mig ud i projekt hund igen, for det er fantastisk med sådan en i sit liv igen. Ja, der er mange sorger og ja, jeg kan også nogle gange være bange for at miste hende, men som jeg ser det, overgår alle glæderne simpelthen sorgerne. Der er så meget positivt ved det.



  • #9   20. mar 2014 So what at din mor ikke vil passe den , du er 30?! Mine forældre har aldrig ville passe mine hunde og jeg har haft hund fra jeg var 13 og da jeg flyttede hunden med. Og jeg måtte jo bare finde alternativer. Det skal da ikke være det det står og falder på.

    At din kæreste ikke vil kan jeg måske godt forstå men mon ikke når han først sidder og nusser hvalpe at han kan overtales hvis han elsker hunde ?


  • #10   20. mar 2014 Pinscher og tjekkisk Rottehund kan jeg tåle. Tror jeg ville kunne tåle italiensk mynde også. Og måske også whippet. Jeg kan kun tåle den fine blanke helt silkeagtige korte pels uden underuld. Ret besværligt og ret begrænsende smiley

  • #11   20. mar 2014 Sarah : jeg bruger meget tid sammen med min mor, og hun har passet og været MEGET glad for mine gamle hunde. Nogle gange græder hun mere over dem end jeg, så derfor nævner jeg det bare.. Min mor betyder meget for mig..

  • #12   20. mar 2014 Man kan jo ikke gemme sig hele livet af frygt for at blive såret...

    Ud og få en sund vaps smiley


  • #13   20. mar 2014 Du kan vel også tåle de allergivenlige racer? (:

  • #14   20. mar 2014 Er der ikke nogle der gider fortælle mig at hvalpe er grimme, dumme og at de lugter og bider i sko smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Min kæreste skrev lige at han havde set den sødeste hundebaby og at det var helt håbløst hehe

    Men bare rolig folkens vi kunne aldrig finde på bare at købe med hovedet under armen eller lignende- det ville skulle snakkes igennem en million gange først!

    Vi er desværre begge skudt i pinscheren, men skulle vi ha en nu en dag så blir det en rød tæve- så jinxer vi ikke sorte hanhunde mere.

    Tror jeg tager op og træner for at få tankerne på afstand!!!! smiley


  • #15   20. mar 2014 Anya: problemet er at jeg ikke er til pels.. Og det har de fleste allergivenlige racer smiley Jeg er ikke til "lang pels" da det giver mig associationer til allergi/min astma. Hår =atjuuuuu i mit hoved hehe. Plus jeg ikke gider pelspleje.
    Jeg ville aldrig få min kæreste overtalt til en kineser fx og ja så er han vild med en staff men den tror jeg størrelsesmæssigt at jeg ikke kan tåle selvom den har en okay pels.


  • #16   20. mar 2014 Da jeg i sin tid fik King i 2006 anede jeg ikke om jeg kunne tåle ham- men jeg krydsede fingre, åbnede vinduer(det var om sommeren) og var meget ude så jeg kunne vænne mig til ham. Og heldigvis har jeg aldrig reageret på pinschere med silkepelsen- men så snart jeg besøger en gravhund, puddel eller terrier så kommer astma og allergi frem desværre

  • #17   20. mar 2014 Åååh, du skal da bare ha dig en dværgpinscher mere! smiley

    Ej, jeg kan godt se, hvad nogen mener med, at der måske er meget negativt forbundet med den race for dig. Omvendt kender jeg mange. Der får den samme race igen og igen.
    Jeg synes personligt, dværgpinscheren er en dejlig race, og jeg fortryder ikke et sekund mit valg.

    Jeg tror, du er klar til at få hund igen. Synes som andre skriver, at du skal ændre din indstilling til, at det egentlig bare er noget, I skal. Så kan I begynde at tale om race og eventuelt besøge kenneler. Det må jo gerne tage lidt tid og være en process at få en hund, og hvis I tager detstille og roligt med forarbejdet, er du sikker på at ha dig selv med hele vejen.

    Når jeg skal til KBH her til sommer, tager jeg mine bæster med. Så kan du få lov at møde den lille Dobber(mand), han eeelsker at blive nusset om. smiley


  • #18   20. mar 2014 Jeg havde sparet sammen, og købt en hund med DKK tavle. Og så havde jeg sagt op i røven med jer! Til dem der ikke mener du skal have en ny, for sådan er jeg smiley

  • #19   20. mar 2014 Enig med Natascha.
    Mn kan dog aldrig gardere sig imod uheld eller sygdom bare ved at købe med stamtavle. Sørg for at sundheden er tiptop i linierne bagud og at købe fra et sted, der går op i at avle på gennemtestede og sunde dyr.
    Husk sygeforsikringen!

    Du bliver nødt til at erkende, der er en risiko for at blive ked af det igen. Alle connections - uanset om det er mennesker imellem eller fra ejer til kæledyr - er en potentiel fare for at gøre en ked af det. Det er bagsiden af medaljen for at holde af andre. Men hvis ikke du tør risikere at blive såret igen, bliver du aldrig rigtig lykkelig. Du kan ikke skærme dig selv imod at blive ked af det, og det gør dig ikke nødvendigvis lykkeligere at prøve - du går bare glip af så meget andet i stedet.
    Håber du får en dejlig hund


  • #23   20. mar 2014 Hvis du vil have DP'er igen, så vil jeg råde dig til at gøre forarbejdet meget grundigt, og nok kigge mere i udlandet end i DK, og sørge for at finde en med et mere stabilt temperament end dem jeg har mødt o.O

  • #24   20. mar 2014 Anya&Meeko:
    Dobber?

    Mange af de dværgpinschere, jeg kender, er gode og stabile hunde. Jeg vil mene, at mange af de dværgpinschere, der er ustabile eller på anden måde er mærkelige, er blevet håndteret forkert. En del forstår ikke at bruge hunden, som den skal og behandler den som en lille selskabs-/skødehund. Så i størstedelen af tilfældene vil jeg mene, det er ejeren, den er gal med.


  • #25   20. mar 2014 CC - Nu var vi jo ikke så længe sammen, så vil ikke rigtig udlede mig på ham enormt, men han er nok den jeg har mødt med bedst temperament.
    - Men selv ham husker jeg som meget frembrusende, på en lidt voldsom måde.


  • #26   20. mar 2014 Tja, der er vel ikke noget voldsomt over en hanhvalp på lidt under et halvt år med krudt i røven. Men det er vel, som man ser på det. Jeg foretrækker hvalpe meget udadvendte og opsøgende, og der er ingen tvivl om, at Dobber kan lege på en vild måde eller er fjollet, men jeg synes, det er at stramme den at sige, han er voldsom. Er lidt ked af, at du har den opfattelse af min hund og holdning til vores race, for som jeg ser det er der simpelthen så mange misforståede dværgpinschere, og det er synd at skære alle over een kam.

  • #27   20. mar 2014 Dobber er fantastisk den lille lort smiley

    Så Julie lyt du til CC smiley


  • #28   20. mar 2014 Dobber er simpelthen den bedste lille prut der findes, fatter slet ikke holdningen om at han er voldsom, ja tilpas frembrusende som en hvalp i den alder skal være, når det er fra ordentligt opdræt...

    Han er god til at lege med alle hunde, og ja har da haft en periode hvor han lige skulle vise han var en hanhund, men det klarede CC mere end til UG...


  • #29   20. mar 2014 CC - Det jo længe siden, så skal ikke kunne sige det. Men jeg har mødt mange hysteriske, aggresive og nervøse DP'ere. Om det er avl eller ejere vil jeg ikke udtale mig om, for det er en hund for mig.

    Skulle jeg have en lille hund, blev det en kineser eller engelsk toy terrier

    Anika - Fint du ikke forstår det. Men jeg forstår ligeledes ikke at dig og din mor kan tillade jer at kalde min hund sky og nervøs når han ikke er det.

    Sådan er der så mange ting, men det var ikke det tråden handlede om.


  • #31   20. mar 2014 Jeg så din hund som sky og fremmed angst... Men min mor sagde kun at den virkede en smule bange. Og det gav jeg hende ret i...!!!

    Dobber er stik modsat din hund så derfor kan jeg godt se at du mener den er frembrusende på en voldsom måde, når din egen gemmer sig bag dig...

    Og nu skal du huske jeg så ham i 2 timer ca og han var ikke meget for at komme frem og være en frisk legesyg hvalp...


  • #32   20. mar 2014 Anna - Jeg kan ikke svare på om de alle har været rene, men ja dem jeg har mødt har været sådan. Mine forældes ene sheltie er endda blevet angrebet af en DPer

    Anika - Og sjovt nok er du den eneste der synes er det, så din mening giver jeg ikke meget for. Min hund gemmer sig ikke bag mig. Han er reserveret, og det har han lov til at være. - Men han har ALDRIG været hverken sky, angst eller nervøs.


  • #33   20. mar 2014 Nej det er fattet at har du en mening så skal man holde sin egen for sig selv og klappe dig på ryggen...

    Men nok om det...

    Dobber er perfekt i min verden han er så sindsyg god til at være sammen med andre hunde og LEGE...



  • #34   20. mar 2014 Jeg har prøvet at have en "her kommer jeg hund" og en "undskyld jeg eksisterer hund"... Og jeg vil til hver en tid helst have den først nævnte.. Jeg elsker dværgpinscher, og for mig er det den perfekte hund. Selvstændig, trænbar, god størrelse, pelsmæssigt perfekt til mig, og de fleste har et temperament jeg godt kan lide. Jeg kan godt lide de lidt frembrusende hanner der ikke ved hvor små de er hehe, selvfølgelig skal de være under kontrol! Men ja det er bare MIN race smiley

  • #35   20. mar 2014 Julie S så ved jeg at CC gerne vil anbefale den opdrætter eller en anden hvor opdrættet er i orden... smiley

  • #37   20. mar 2014 Men sjovt nok er en DP osse en reserveret race den er ikke voldsom glad for fremmede, eller skal man skrive gider ikke fremmede har nok i sin ejer...

    Men Dobber har altid bare været en sprællemand og glad for alle han har mødt når han har været her og han er da blevet passet her i huset...

    Men han har været sådan siden han var hvalp...

    Jeg har ikke mødt mange hvalpe som ikke har været glade for fremmede og nysgerrige, andet end et par stykker igennem tiden...

    Men ja de sheltier jeg generelt har mødt har der intet været med de har været glade og kælne og en smule fremme i skoene med at lege... smiley


  • #38   20. mar 2014 Jeg har mødt en del DP'ere nogle har været fantastiske hunde, andre har været nogle temmeligt nervøse hystader.
    Jeg tør ikke sige om det er det samme som gør sig gældende for gravhundene, at de simpelthen er misforståede.

    Angående Meeko, så er han den skønneste lille sheltie, hverken sky eller specielt reserveret.
    Der skal en hund af en vis støbning til at klare mødet med mine whipper, specielt Alfa, der er en harpe af rang og Yota, der er et hæmningsløst og temmelig vildt legebarn, det klarer han til UG smiley


    profilbillede
  • #40   20. mar 2014 Hvorfor ikke Whippet - den har da pelsen og sundheden, og så er det bare en skide lækker race. smiley


  • #41   20. mar 2014 Nu så jeg ham da han var bette og som sagt kun i max et par timer...

    men der er vel altid en der falder fra eller nogen falder fra...

    At Meeko er sådan nu er da bare godt men det var han IKKE da jeg så ham...

    Men fint hun har en der kan komme og fortælle han er sådan NU... smiley



  • #42   20. mar 2014 Der er jo åbenbart nogle, der ikke tror på, hvad hun selv siger om Meeko smiley

    Jeg har mødt ham en del gange efterhånden på udstillinger og her hos mig. Jeg blev faktisk ret overrasket første gang jeg mødte ham, for jeg troede han var sky og reserveret, han er alt andet, en totalt cool lille hund.


  • #43   20. mar 2014 Kan stadig kun tale for hvad jeg selv så. Det er vi vel enige om.



  • #45   20. mar 2014 Hvad med en udstationering? Så er der altid hjælp at hente hos opdrætter og hvis ikke de selv tror på at deres avl er sund og rask, så vil de jo heller ikke have interesse i at udstationere den. Så har I altid opbakning og helt sikkert et sted til den når I skal på ferie eller andet, og så er det JERES hund og ikke din.

  • #46   20. mar 2014 Anika - Det kan vi godt blive enige om, men sandheden er ikke altid det øjet ser smiley

    Hvis du oplevede Ghini et par timer indendørs ville du sikkert beskrive hende som yderst reserveret, lidt rystende og intetsigende.
    Hun er ekstremt rolig inde, har fundet ud af, at det kan give credit at ryste, når der er fremmede til stede i form af nus og ynk.
    Slip hende ude og hun er en hæmningsløs lille sprinter, der kører på de høje tangenter, et legebarn med stort L.

    Et par timers samvær med en hund giver ikke et ideelt billede, den skal opleves på flere fronter smiley


  • #47   20. mar 2014 Jeg må give Kirsten ret, et par timers samvær med en hund giver ikke altid et reelt billede. Min Luna er også yderst reserveret overfor fremmede mennesker, men er vild med andre hunde. Min Isla farer lige hen til mennesker og er ikke det fjerneste reserveret. Alligevel vil jeg sige, at Luna er en langt mere velafbalanceret og modig hund, der hviler totalt i sig selv - langt, langt mere end Isla er. (Isla er så heller ikke så gammel). Men dette for at beskrive, at hvis man oplever mine hunde et par timer, så vil man slet ikke få et retvisende billede af, hvordan de egentlig ER.

    Jeg kan godt forstå, Anya bliver ked af at få det at vide - hvorfor er det, at man ikke kan nøjes med at tænke det?


  • #48   20. mar 2014 Så det vil sige at man ikke skal sige sin mening af hvad man ser så er der vist en del herinde der burde skamme sig i at sige/skrive ting i stedet for at tænke det.
    Men ok jeg reagerede på de ting Anya sagde om en hund som jeg har set være en sød fremadrettet legende hund.

    Og Anya burde så osse skamme sig over at sige at DP er hysteriske, aggresive og nervøse eller er det kun mig der skal skamme mig????


  • #49   20. mar 2014 Og derudover skriver CC sjovt nok at hun er ked af at Anya har den opfattelse af hendes hund og af denne race, men det er helt ok eller hur.


  • #50   20. mar 2014 Anika: Nej, det er ikke kun dig smiley Jeg kan godt se det smiley Så nej, det er heller ikke ok - det skulle også bare have været tænkt. Der er ingen grund til at såre på den måde - efter min mening.

  • #51   20. mar 2014 Jeg har mødt så mange dejlige lækre sheltier og whipper at jeg faktisk ikke har noget som sådan på disse racer, det eneste jeg har i minus bogen er sheltiernes øjen problemer...

  • #52   20. mar 2014 Derfor jeg starter med at skrive som jeg gør i indlæg 28. Bente H. smiley

  • #53   20. mar 2014 Anika: Og det er jo ret enkelt - det er bare at købe en fri hvalp smiley

  • #54   20. mar 2014 Jeps men jeg skal ikke have hvalp... looool har nok i de hunde jeg har nu... smiley

  • #55   20. mar 2014 Anika: Der skal også gå en rum tid, før jeg skal have hvalp igen..... puha....

  • #56   20. mar 2014 Har en på 9 og en på 2,5 som tror han er hvalp og må stjæle legetøj fra datteren... smiley

  • #57   20. mar 2014 He he - det er nu herligt med barnlige hunde smiley

  • #59   27. mar 2014 Hvordan går med tankerne omkring at få hund Julie ?

  • #60   27. mar 2014 Jeg overvejer bare stadig Bella smiley
    Jeg overvejer fordele/ulemper de næste 12-15 år hehe.
    Vi ville UDEN tvivl pg uden problemer kunne have hund, bare denne ville kunne lære at være alene hjemme uden de store problemer.
    Men vores begges største frygt er, at hvalpen ikke kan lære at være alene hjemme .. Det er der jo nogle hunde der har problemer med helt fra starten.. Og det ville vi ikke kunne overskue smiley


  • #61   27. mar 2014 Ok Julie.

    JEG synes stadig du skulle vælge en anden race end DP og så FÅ DEN HUND FOR HELVEDE (ment på bedste måde smiley )


  • #62   27. mar 2014 Hvis du går stille og roligt frem og lærer hvalpen det fra helt lille, har de fleste hunde ikke noget problem med at være alene hjemme. Det er vigtigt at gøre næsten helt fra starte af, for den kan hurtigt få en dårlig vane eller oplevelse, hvis ikke du har vænnet den tidligt men samtidig også går langsomt frem, så hvalpen kan følge med. Jeg synes personligt selv, det er nemmere at træne alenehjemme i 1t+, når hvalpen er blevet renlig, men det er der jo selvfølgelig nok delte meninger om, og det er jo også forskelligt, hvor meget tid man kan bruge sammen med hvalpen den første tid.

    Hvis du skal ha en dp, vil jeg råde dig til at få en hvalp, så du selv kan præge den.


Kommentér på:
Åh så stop mig dog.. (Hvalpeskruk)

Annonce