{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Stop gøen - tips? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har I nogle gode tips til hvordan man lærer sin hund ikke at gø af alt og alle?

Chelsy gør af stort set ALLE hunde når hun er i snor - når hun er løs er der intet problem. Jeg har forsøgt at aflede med godbidder, sige "Nej", spille "rolig og afslappet", ignorere det, trække i mm.- INTET hjælper.
Rocco vil super gerne hilse på andre hunde vi møder på turene, men jeg er begyndt bare at gå videre og sige de ikke vil hilse (selv til dem vi kender) fordi jeg ikke orker at høre på Chelsy står og skaber sig, og af og til får hun så Rocco med på det.
Hunde hun har mødt utallige gange; gør hun også af, og snapper af og til ud i luften efter dem - hvis jeg hilser på en anden hund bliver hun misundelig og skaber sig endnu mere.
Hun gør også af andre folk, og de mindste lyde får hende til at styrte ud i haven eller til døren og skabe sig så jeg til sidst må bære hende gøende ind.
Hun er noget af det sødeste når man lærer hende at kende, men åh hvor ville jeg ønske hun kunne komme af med dette.

Så ja, har I nogle gode tip?
Synes jeg har prøvet, læst, set og hørt om alt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stop gøen - tips?
  • #1   20. jun 2012 læser lige med :O)) har selv en hanhund der gør det samme,det eneste der kan få ham til at stoppe lidt er at tage ham i nakkeskindet og sige nej,men han starter igen:O((

  • #2   20. jun 2012 Årh pyha, så jeg er ikke alene, hehe. smiley
    Og du skal selvfølgelig være mere velkommen til at følge med.


  • #3   20. jun 2012 Jeg har aldrig haft hunde der gøede.... .. .Jow.. måske lige i starten.
    Jeg har aldrig lokket dem til at holde op med godbidder..... afledt dem med alt muligt ...eller gået en anden vej , for at undgå det.

    Jeg har simpelthen bedt dem om at holde mund... kort og kontant......

    Jeg ved godt mange siger at man ikke skal skælde dem ud..... men være rooolig og aflede dem..... osv.......

    Men jeg har nu altid omgående " fortalt " dem , at det vil jeg ikke have...

    Nanna kunne godt finde på det i starten ..( jeg fik hende da hun var ½ år )... ude i haven..... så blev hun promte hentet ind.... og fik at vide at hun skulle tie stille... eller klappe i... eller hvad jeg nu sagde,

    Så hvis der nu kommer nogen.... så giver hun et lille " vuf ",,,, og så render hun selv ind..... ha ha ha


  • #4   20. jun 2012 Hvor er hun dygtig.
    Ville ønske det var så let i mit tilfælde - Chelsy forstår godt "Nej!" men det brænder af på hende når hun er i sit hysterisk-gø-"mood".
    Vi har prøvet med både "Nej!", "Hey!", "Stop!", "Hold mund!", høj lyd osv. men intet hjælper, heller ikke hvis man giver et ryk i snoren eller tager fat om "mulen" på hende.


  • #6   21. jun 2012 Prøv at dække hende af, men din anden hund hilser på de andre hunde. Det hjælper med min hund, hvis hun synes hun skal gø af andre hunde.

Kommentér på:
Stop gøen - tips?

Annonce