1.348 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Thai Ridgeback / RR?? Thai Ridgeback / RR??

Hejsa.

Jeg var ude og gå i morges og mødte en hund jeg aldrig har set før, jeg spurgte så ejeren hvad dette var for en race, og han svarede "Thai Ridgeback", så jeg gjorde hvad jeg nu engang gør når jeg støder på en race jeg ikke har hørt om før, jeg googler smiley

Efter en masse googling og at have læst standarden, har jeg dog stadig ubesvarede spørgsmål.

- Er den i familien med RR'en, og hvad er forskellen egentlig på dem?

Jeg har aldrig været særlig tiltrukket af RR'en, men alt det jeg har læst om Thai'en har jeg faktisk mod alle odds fundet ret spændende. Det lyder som en ret spændende race. Ikke sikker om jeg ville turde indlade mig på den, men om ikke andet så er den den altså ret spændende (:

Nogle der kender nogle personligt, kan fortælle om den eller noget? Den jeg mødte var en sød og glad vuffer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thai Ridgeback / RR??
  • #1   20. mar 2014 En thai er en barsk motherfucker.. specielt hannerne.. om den er i familie med RR tja..det er en hund.. og de er begge to reserverede men decideret famileforhold tror jeg ikke..

• #2   20. mar 2014 Sjovt, denne her virkede ret nede på jorden, men jeg havde self heller ingen hund med xD

Godt nok ser den lidt spøjs ud, men læsningen om den synes jeg er spændende. Den virker ret uspoleret som race?

• #3   20. mar 2014 uspoleret?? hvad mener du?

Skal siges jeg kun har set dem i deres hjemland og en enkelt i Colecester.

• #4   20. mar 2014 Fra Wikipedia:

Thai Ridgebacks are an intelligent breed. The energy level is typically medium to high, with most of the day spent lounging and activity periods occurring in sporadic bursts. Well bred and properly socialized Thai Ridgebacks make loyal, loving family pets. They are naturally protective of their home and family and can be aggressive or shy when not properly socialized. They are best kept by consistent owners who have a thorough understanding of dog behavior. Because of prior geographic isolation and lack of human contact, the Thai Ridgeback remains independent minded and much of the original natural instinct and drives remain intact, particularly prey drive. Due to its nature, the Thai Ridgeback is not recommended for the novice dog handler. They have an excellent jumping ability and may seek to roam if not properly contained.

Ikke en hund for enhver.

• #5   20. mar 2014 Husk, at de fleste hvalpe og unghunde er simple at håndtere. Færdigt sind ses først efter 2 år, og her dukker racens særpræg så op.

• #6   20. mar 2014 Sarah - Når jeg siger uåspoleret så tænker jeg på måden FB'en og lignende racer er blevet ødelagt på.

Denne virker ret intakt i hvad den er avlet til, og sådan - så vidt jeg kan læse mig til?

Malene - Jeps har jeg læst (: Tror heller ikke det er en mig hund, men den er bare lidt fascinerende at læse om, også skader det vel aldrig at blive klogere (:

• #7   20. mar 2014 tja.. det ved ejg sgu ikke.. jeg synes jo alt andet end ulve er spoleret smiley Men ja den er vel ret autentisk i forhold til grundmodellen smiley

• #9   20. mar 2014 Sarah - Hahah, ja okay smiley

Maj-Britt - Urgh, det lyder ikke som et særlig fedt møde med den o.O Alene den historie gør da at jeg tænker "det vil aldrig ske" for jeg har da planer om børn engang (:

Så en af de mest specielle spidser?

• #10   20. mar 2014 I følge hyggeprogrammet her, så ser det ikke ud til at de er i familie.

http://youtu.be/SUlnRWFDmyE

http://youtu.be/Sj9bZPoaNC8

• #11   20. mar 2014 Nej de er også i forskellige grupper opdagede jeg inde på DKK (:

• #12   20. mar 2014 Jeg har mødt dem et par gange på udstilling og der har ikke være noget negativt hverken mod mine hunde eller den ene gang jeg havde min datter, hun var et årstid... tror også som med så mange andre racer det er et spørgsmål om hvordan du har din hund og hvordan de træner opdrager dem... de er ikke ret udbredt udenfor thailand men der er da efterhånde et par stykker der avler dem i dk...

• #14   20. mar 2014 Jeg har mødt dem i ind og udland og de kan være ualmindelig barske.. Jeg har også en " uspoleret" race, men de er noget mere venligsindede.
    Jeg holder mig langt væk fra dem - både med og uden hund. der findes sikkert nogle mere civile eksemplarer men der er langt imellem snapsne.

• #15   20. mar 2014 Tak for svarene smiley
    - Vil da i hvert fald lige lure på næste udstilling smiley

• #16   20. mar 2014 Dem er jeg meget forelsket i. Jeg var meget meget tæt på at anskaffe mig sådan en da min gamle Malle døde.

Der er en opdrætter af dem her i byen, hende møder jeg med jævne mellemrum, og hendes hunde er ikke så grumme som nogen i den her tråd vil gøre dem til.
    Hendes hunde er venlig og imødekommende både over for mennesker og andre hunde.
    Den ene af hendes hanner kan så ikke lide andre hanhunde, men det findes jo også i andre racer.

Kommentér på:
Thai Ridgeback / RR??

Annonce