845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548

Mister appetit, dernæst dårlig mave Mister appetit, dernæst dårlig mave

Ja nu vil jeg lige høre ad herinde, om nogen har oplevet det samme.

For lidt over en måned siden, var vi afsted til dyrlægen grundet dårlig mave. Det virkede ikke med skånekost og zoolac. Vi kom hjem med antibiotika og prokolin fra dyrlægen. Det hjalp.

Nu er vi på den igen her en måneds tid senere. Og historien gentager sig fuldstændig. Hun mister appetitten til sit tørfoder (spiser gerne andet), afføringen bliver mere og mere lind og i løbet af en uge er den så helt tynd, og hun kan ikke holde sig en nat igennem. Fuldstændig som sidst. smiley

Har nogen oplevet dette, og i så fald, hvad var så årsagen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mister appetit, dernæst dårlig mave
  • #1   21. mar 2014 Har aldrig prøvet det men kan det have noget med tarmbetændelse at gøre smiley

• #2   21. mar 2014 Inger

Jeg ved det ikke. Det nævnte dyrlægen ikke noget om. Vi skal bare prøve skånekost og prokolin igen. Vi springer antibiotika'en over. Og det var også umiddelbart det jeg tænkte vi skulle prøve, men er sgu lidt bekymret når det vender tilbage, og er bange for bare og symptombehandle. Hvis det kommer igen om en måned, så må vi sgu få undersøgt det nærmere. Holder jo ikke bare at dæmpe symptomerne

• #3   21. mar 2014 Vores Tori havde tarmbetændelse for 1 år siden. Det gav tynd mave af skiftende konsistens, spiseproblemer og blod i afføringen ind i mellem.
    Her hjalp foderskifte til Arion Sensitive Digestion.

• #4   21. mar 2014 Tak Malene! smiley

Hvordan diagnosticerede dyrlægen det?

• #5   21. mar 2014 Nej jeg kan godt fordstå at du er urolig det ser mærkeligt ud at det kommer igen Hvis du får styr på det med skånekost og det så viser sig at komme igen ville jeg få undersøgt hvorfor hunden får det igen og igen der må da være noget galt så

• #7   21. mar 2014 Tine M

Hun spiser. Bare ikke sit tørfoder. Dvs. vådfoder og godbidder i form af frolic, frikadelle og pølser osv. Det spiser hun gerne. Men nu er hun godt nok lige belevet tilbudt havregrød her til morgen, da den selvfølgelig står på skånekost i weekenden, og den er hun ikke så begejstret for. Det plejer hun ellers. Men hun har nok lidt ondt i mavsen

• #8   21. mar 2014 <b>Malene</b>

Er det, det her?
    http://www.petworld.dk/product/health--care-voksenfoder-alder--plus--1-aar/digestive-sensibility.aspx#info

Og gav du det bare i noget tid og gik så tilbage på alm. foder eller hvordan?

Kunne det mon være en idé at bestille det hjem allerede i dag, og så give hende skånekost frem til vi får det foder hjem og stille go roligt køre hende over på det?

• #9   21. mar 2014 Jeg syntes, du skulle bede dyrlægen om at undersøge hunden for tarmbetændelse (hvordan det så gøres..) Jeg kan ikke huske brugerens navn, men hende, der lige har fået den lille labradorhvalp, Kalli, hendes gamle hund (Django?) havde noget, som den endte med at blive aflivet for, (og jeg tror, det var tarmbetændelse) og de symptomer, jeg har læst hendes havde, lyder som det, du beskriver...

• #10   21. mar 2014 Min venindes hund havde noget der mindede om det, du beskriver.

Det forløb over 2-3 uger. Hunden gik fra maden, havde tyndskid, brækkede sig også i starten.
    Han blev undersøgt i hoved og ende for nærmest ALT og de fandt intet...

Og det gik i sig selv igen....

Jeg spurgte faktisk herinde om nogen havde oplevet noget lignende - om der var en sær virus i omløb. Det var der ikke på det tidspunkt, men siden har jeg faktisk set det herinde et par gange.

• #11   21. mar 2014 Jeg tror næppe det er så alvorligt. Hun er ellers glad og frisk.

CH
    Okay det er godt nok sært!

• #12   29. mar 2014 Hvis nogen en dag skulle søge på de samme symptomer, så vil jeg lige opdatere tråden her.

Hun er nu testet fri for parasitter, giardia og hjerte-lungeorm.

Jeg har skiftet hende over på et andet foder (Arion Digestion Sensibility) og det lader til at virke. Hun er glad for maden, og afføringen er nu helt alm.

Jeg håber at det var det, og det ikke kommer igen, nu hvor hun får det foder

• #14   31. mar 2014 Vores har altid været sær med sin mad. Derfor tager vi det egentlig ikke ilde op, hvis hun går fra sin mad, men det har alligevel været lidt anderledes de to gange her.

Ser ud til at foderskiftet var det rette valg. For set i bakspejlet blev afføringen egentlig aldrig helt normal efter første gang hun havde dårlig mave. Det var sammenhængende, men stadig sådan blødt/svampet. Nu er det fuldstændig normalt og er en helt fin mængde også og farve osv. Så jeg tror vi er ude ovre det kapitel nu smiley

Kan måske lige tilføje at hun også nøs meget og havde pludselig reverse sneezing "anfald" 2 gange dagligt, hvor hun aldrig plejer at gøre det, så derfor blev hun også testet for hjerte-lungeorm. Det havde ikke noget at gøre med det andet. Hun får ikke reverse sneezing anfald mere, og hun nyser næsten heller ikke mere, så tror det var en lille forkølelse oven i smiley

Kommentér på:
Mister appetit, dernæst dårlig mave

Annonce