Mister appetit, dernæst dårlig mave Mister appetit, dernæst dårlig mave
Ja nu vil jeg lige høre ad herinde, om nogen har oplevet det samme.
For lidt over en måned siden, var vi afsted til dyrlægen grundet dårlig mave. Det virkede ikke med skånekost og zoolac. Vi kom hjem med antibiotika og prokolin fra dyrlægen. Det hjalp.
Nu er vi på den igen her en måneds tid senere. Og historien gentager sig fuldstændig. Hun mister appetitten til sit tørfoder (spiser gerne andet), afføringen bliver mere og mere lind og i løbet af en uge er den så helt tynd, og hun kan ikke holde sig en nat igennem. Fuldstændig som sidst.
Har nogen oplevet dette, og i så fald, hvad var så årsagen?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Jeg ved det ikke. Det nævnte dyrlægen ikke noget om. Vi skal bare prøve skånekost og prokolin igen. Vi springer antibiotika'en over. Og det var også umiddelbart det jeg tænkte vi skulle prøve, men er sgu lidt bekymret når det vender tilbage, og er bange for bare og symptombehandle. Hvis det kommer igen om en måned, så må vi sgu få undersøgt det nærmere. Holder jo ikke bare at dæmpe symptomerne
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.780
Her hjalp foderskifte til Arion Sensitive Digestion.
aug 2012
Hvordan diagnosticerede dyrlægen det?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
aug 2012
Hun spiser. Bare ikke sit tørfoder. Dvs. vådfoder og godbidder i form af frolic, frikadelle og pølser osv. Det spiser hun gerne. Men nu er hun godt nok lige belevet tilbudt havregrød her til morgen, da den selvfølgelig står på skånekost i weekenden, og den er hun ikke så begejstret for. Det plejer hun ellers. Men hun har nok lidt ondt i mavsen
aug 2012
Er det, det her?
http://www.petworld.dk/product/health--care-voksenfoder-alder--plus--1-aar/digestive-sensibility.aspx#info
Og gav du det bare i noget tid og gik så tilbage på alm. foder eller hvordan?
Kunne det mon være en idé at bestille det hjem allerede i dag, og så give hende skånekost frem til vi får det foder hjem og stille go roligt køre hende over på det?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.920
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det forløb over 2-3 uger. Hunden gik fra maden, havde tyndskid, brækkede sig også i starten.
Han blev undersøgt i hoved og ende for nærmest ALT og de fandt intet...
Og det gik i sig selv igen....
Jeg spurgte faktisk herinde om nogen havde oplevet noget lignende - om der var en sær virus i omløb. Det var der ikke på det tidspunkt, men siden har jeg faktisk set det herinde et par gange.
aug 2012
CH
Okay det er godt nok sært!
aug 2012
Hun er nu testet fri for parasitter, giardia og hjerte-lungeorm.
Jeg har skiftet hende over på et andet foder (Arion Digestion Sensibility) og det lader til at virke. Hun er glad for maden, og afføringen er nu helt alm.
Jeg håber at det var det, og det ikke kommer igen, nu hvor hun får det foder
aug 2012
Ser ud til at foderskiftet var det rette valg. For set i bakspejlet blev afføringen egentlig aldrig helt normal efter første gang hun havde dårlig mave. Det var sammenhængende, men stadig sådan blødt/svampet. Nu er det fuldstændig normalt og er en helt fin mængde også og farve osv. Så jeg tror vi er ude ovre det kapitel nu
Kan måske lige tilføje at hun også nøs meget og havde pludselig reverse sneezing "anfald" 2 gange dagligt, hvor hun aldrig plejer at gøre det, så derfor blev hun også testet for hjerte-lungeorm. Det havde ikke noget at gøre med det andet. Hun får ikke reverse sneezing anfald mere, og hun nyser næsten heller ikke mere, så tror det var en lille forkølelse oven i
Mister appetit, dernæst dårlig mave