{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

D R
D R
Tilmeldt:
18. jan 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 13

Min hun stirrer {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min hund er her på det sidste blevet rigtig opmærksomhedssøgende, og det er endt ud i, at jeg nogen gange har oplevet, at hun kommer hen i sofaen og sætter sig på mig, og så stirrer hun bare på mig smiley
Er der nogen store betydning i det, eller er hun bare lidt skør :D??


Kommentarer på:  Min hun stirrer
  • #1   25. mar 2014 Når Zippo gjorde det, eller når Musashi gør det, er det fordi de gerne vil noget. Som regel ved jeg hvad de vil smiley

  • #2   25. mar 2014 Det tror jeg ikke det er i dette tilfælde, hun sætter sig nemlig som om hun slapper af og bare sidder og tænker over tingene, mens hun stirre smiley
    Når hun vil noget, plejer hun at komme med en eller anden form for lyd smiley


  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #3   25. mar 2014 Det gør min også, og hun vil vist bare gerne have øjenkontakt - og den nus, der automatisk følger med. smiley

  • #4   25. mar 2014 Nogle hunde kan bare godt lide at glo, min Kongo gjorde det samme. Han sad tit, og kiggede på mig, med kærlighed i sit blik smiley Eller med en form for beundring i blikket.

  • #5   25. mar 2014 Ja, det kan sagtens være at hun ved hun vil blive kælet når hun gør det smiley

  • #6   25. mar 2014 Begge mine hunde gør det også..... især Lasse ..... han kan sidde og stirre på mig i 1 time..... hvis jeg sidder ved puteren og spiser et eller andet .....( hvis ikke jeg beder ham om at fise af .... he he ) .. Nanna gør det mest , hvis hun vil udenfor på terrassen....så tripper hun samtidig med forbenene ... smiley

    Og hvis det er blevet over deres mad tid... så gør de det også ----


  • #7   25. mar 2014 Ja Natascha , det er præcis sådan hun kigger smiley det er nemlig vildt dejligt at se på!

  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #8   25. mar 2014 Jeg tror også, nogle hunde nyder øjenkontakten i sig selv. Det gør vores i hvert fald smiley

  • #9   26. mar 2014 Lia ligger tit og kigger på mig uden at hun vil noget. Jeg ser det som lidt "afgudsdyrkelse". smiley

    Min første tæve kunne også stirre, men det var mere "Du tænke kun på at gå udenfor med bold i snor. Tag hund med. Boooooold, boooooold. Nuuuuuuu..."


  • #10   26. mar 2014 Vores gør det når de vil noget, fx nusses.
    Hvis vi stirrer tilbage, fjerner de altid blikket, hvilket egentlig er et godt tegn, da stirren jo er et truende signal i hundesprog.


  • #12   26. mar 2014 Jeg tror ikke du skal være bekymret over det;-) Kuro gør det HVER aften.. Han sætter sig nedenfor sofaen og bare stirre op på os. Det gør han ind til jeg løfter ham op, også starter han forfra, hvis ikke jeg ligger ham på mine ben eller ligger en pude, så han kan ligge på mig smiley Så sidder han der og stirre, ind til jeg siger, åh ja så kom da her og ligge dig, også falder han i søvn, eller kigger med på hvad der er i tv'et smiley

  • #14   26. mar 2014 Malene, jeg har godt hørt at det kan være et truende signal, men jeg kan sidde og stirre tilbage på hende uden hun ændre opførelse .. Hun kan endda finde på at hoppe op i mit hoved og slikke mig i ansigtet smiley

  • #15   27. mar 2014 D R: Jeg hørte faktisk noget udsædvanligt i går. Nemlig, at hvis hunden slikker en på halsen eller i hovedet, betyder det, at hunden viser dig, at den faktisk kan dræbe dig. At den slikker dig tæt på struben og det sted den ved du er mest sårbar.

    Når hunden er lille og den slikker dig på hænderne osv, betyder det jo det helt modsatte. Nemlig at den er lille, og at man skal passe på den. Hmm.. Jeg blev lidt forvirret, for jeg har aldrig troet, at slikken i ansigtet kunne betyde, at den viste den var større end dig, og ville vise, at den kunne dræbe dig hvis den ville..


  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #16   27. mar 2014 Stine, hvor har du hørt det? Det er da en ordentlig omgang vrøvl...

  • #18   27. mar 2014 Ja, jeg tænkte godt nok også det var noget underligt noget at sige... Når min hund er glad, slikker den over alt, og jeg er da 100% sikker på, at han ikke lige når at tænke "nå ja, når jeg gør det på halsen, fortæller jeg hende jeg kan dræbe hende." Det var en som faktisk har haft hund i mange år, en kvinde smiley

  • Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #19   27. mar 2014 Nej, han planlægger nemlig ikke at dræbe dig smiley

    Der er desværre mange myter omkring hundeadfærd - måske netop hos folk, der har haft hund i mange år? Måske man så har tendens til ikke at sætte sig ind i nye opdagelser...


  • #20   27. mar 2014 Tja, kunne tænkte det samme;)

  • #21   27. mar 2014 Stine H: Hun må da have et noget anstrengt forhold til sin hund med alle de mordtrusler. smiley

  • #22   27. mar 2014 Jøsses! Jeg er blevet truet på livet gennem hele mit liv! Kæft, en gang sludder!

  • #23   27. mar 2014 Ja, og jeg tænkte da jeg kom hjem og min lille Kuro hoppede op og prøvede at slikke mig over alt i hovedet, at nu måtte jeg da hellere passe rigtig godt på, ellers blev jeg da snart begravet... smiley

Kommentér på:
Min hun stirrer

Annonce