5.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvornår besøge hvalpe Hvornår besøge hvalpe

Hvis der var 200km plus bro mellem dig og et kuld hvalpe, og havde mulighed for at besøge dem 1-2 gange inden de blev 8 uger, hvornår i deres udvikling ville du så besøge dem?
Det skulle være for at vælge imellem to hvalpe, for selvfølgelig at tjekke at de er sunde/raske og avler er okay, plus at vælge den hvalp med mest gåpåmod smiley

Håber i vil dele jeres erfaring smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår besøge hvalpe
  • #3   29. mar 2014 Vi var oppe og se hvalpene og forholdene de voksede op under, da de var fyldt 3 uger, og der forelskede vi os i Merci, og da lagde vi depositum på hende, og besøge hende og hvalpene igen da de var 5 uger og 7 uger, og så var hun 8½ uge da vi hentede hende hjem smiley

• #4   29. mar 2014 Vi besøgte kennelen første gang da Freya var 3-4 uger gammel og så igen da hun var 6-7 uger gammel. Hun blev hentet hjem da hun var næsten 10 uger gammel.

• #7   29. mar 2014 Jeg ville nok tage omkring 3 uger og igen omkring 7 uger.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.549
    #8   29. mar 2014 Jeg bor på Bornholm, og Calaya's avler bor på Sjælland. Så det vil sige en tur med færgen og bro (ret dyrt!). Jeg var derovre før fødslen, så vi begge kunne se hinanden an, og så jeg kunne opleve tæven, før jeg tog en beslutning. Jeg vidste på forhånd, at jeg var absolut sidstevælger fordi der var flere på venteliste...hvis der overhovedet kom hvalpe nok.
    Jeg var derovre 2 gange efter deres fødsel for at følge med. Jeg mener, jeg var der omkring 4 uger og 7 uger. Præcis på 8. ugers dagen hentede vi hende, og fløj hjem.

• #9   29. mar 2014 Altså jeg synes ikke rigtig jeg kan se noget inden hvalpene bliver 5 uger gamle - ud over at de naturligvis er nuttede alle sammen, så jeg ville sige 5 og 7 uger, men det er jo smag og behag.

• #10   29. mar 2014 Jeg ville tage på besøg i fjerde og sjette uge, og så afhentning ved otte uger.

• #11   29. mar 2014 Spændende !
    Jeg ville besøge opdrætter og se morhunden INDEN hun fik hvalpe (optimalt set) og allerhelst før drægtighed (deres temperament kan ændre sig under drægtighed, så den adfærd de udviser, ikke er helt retmæssig).

Og så ville jeg lytte til opdrætterens råd mht. hvilken hvalp du skal vælge, ud fra de ønsker du har.

Mht. hvalpene ville jeg observere dem, både i samspil med de andre hvalpe og evt. deres reaktioner på en eller flere fremmede genstande. Og ikke mindst deres AFREAKTIONER på de nye oplevelser !

Hvis jeg var dig, med de oplevelser du har i bagagen ville jeg faktisk allierer mig med én der kunne hjælpe med valget af hvalp. Vedkommende skulle være med hver gang..

OG så lad hjertet blive lidt derhjemme og vælg med fornuften !

Jeg ville også evt. konsultere en adfærdsdippedut, der evt. har nogle tips til hvordan du kan se hvad du skal holde dig væk fra, i forhold til dine ønsker. bl.a. med alene hjemme..

Selvfølgelig er din måde at tackle det på også medvirkende til hvordan det vil gå, men hvis du vælger en hvalp der hviler mere i sig selv (sådan som jeg tænker at du skal holde dig til), så er der mindre risiko for at du havner i samme situation.

Jeg håber virkelig det lykkes for dig at få den bedste hund og få, og det skal gå så problemfrit som det nu kan med en hvalp smiley

• #12   29. mar 2014 Omkring 3-4 uge for at vælge og se hvalpene.

Hvis jeg fik mulighed for det ville jeg komme igen I 6-7 uge afhængig af hvornår hvalpen Skulle hjem. smiley

• #13   29. mar 2014 Med Coco mødte jeg opdrætter med hunde til en udstilling (aftalt møde), derefter besøgte jeg Coco da hun var 4 uger og så hentede jeg hende, da hun var 8 uger+3 dage. Selvom jeg selvfølgelig havde enormt meget lyst til at besøge hende hele tiden på det tidspunkt, sad jeg midt i en bachelor opgave og havde forsvar samme dag Coco blev 8 uger, så det blev som det blev. Opdrætter var SÅ sød til at ligge billeder op på facebook, så jeg kunne overspringshandle en masse med at sidde og savle over billeder af baby-hvalpen smiley

Men når jeg tænker tilbage på det nu, føler jeg ærligt talt ikke jeg missede ret meget, havde jo en god dialog med opdrætter løbende og som mange siger, det er jo først når de er omkring de 7-8 uger, at de virkelig får en personlighed, så en anden gang ville jeg ikke nødvendigvis gøre det anderledes.

Her Coco 4 uger gammel, lammet er stadig hendes yndlingslegetøj, som jeg havde med til hende ved først besøg. smiley

profilbillede
  • #14   30. mar 2014 minn hvalp blev født i tirsdags, jeg skal derned for første gang når hun er ca 3½ uge gammel, det bliver så også den eneste gang inden jeg henter hende, men opdrætter har så også en hjemmeside, hvor hun ligger billeder op af hvalpene uge for uge, så føler ikke at jeg kommer til at gå glip af noget smiley

• #15   30. mar 2014 Vi køre til Holland om 3 uger for, at se vores lille hvalp første gang. Og så køre vi derned igen, når den skal hentes.

• #16   30. mar 2014 Jeg ville prioterere et besøg omkring 6-7 uge og vælge hvalp der. Er der mulighed for endnu et besøg så omkring uge 5.
    Jeg synes det er i de uger de virkelig rykker sig og hvor man kan følge dem opleve noget nyt. Og se mere temperament og bygning.
    Jeg går ud fra du har mødt opdrætter og set tæven og snakket diverse osv. Inden.

• #18   30. mar 2014 Isabelle - ja der er også et godt stykke til Bergen.... smiley

Vi har også et pænt stykke, men tager alligevel derned en enkelt gang, inden hun er gammel nok smiley
    Det har jeg det bedst med smiley

meeeen at besøge hver uge, er nok lidt overkill i sådan en situation smiley

• #20   30. mar 2014 Vi har også ca 700km hver vej, men vi vil lige ned og se vidunderet når hun er 3-4 uger smiley

• #21   30. mar 2014 Vi besøgte mange gange, men det var også kun tre kvarter væk med offentlig transport.
    Vi mødtes med opdrætter inden der kom hvalpe på et skue, så besøgte vi ved 3 uger, 5 uger, 7 uger og så da vi hentede hende.

Jeg ville nok vælge omkring 5 uge og så 7. uge.

• #23   30. mar 2014 Ville som Ginne vælge at besøge i uge 5 og 6-7 og ville vente med at vælge hvalp så længe som opdrætter finder det acceptabelt.

Uge 5 er hvalpe bare henrivende, kluntede, men alligevel gamle nok til at man kan danne sig et indtryk af psyken.

Mit seneste skud på stammen, Yota, besøgte jeg og valgte, da hun var 6 uger og afhentede da hun var 8½ uge. Med 1100 km hver vej blev det kun til et enkelt besøg.

Jeg kunne have undladt det også, kendte opdrætter en smule i forvejen, men jeg ville gerne opleve og se hvalpene i virkeligheden, inden vi valgte hvilken der skulle blive vores.

Vi var førstevælgere blandt de 4 tæver og opdrætter havde sagt til de andre hvalpekøbere, at de først fik at vide, hvilken hvalp der blev deres, når vi havde valgt i 6-7 ugers alderen.

• #24   30. mar 2014 første prioritet vil være at se kuldet som 6 uger fordi det efter min mening giver det bedste indtryk af hvalpen.7 og 8 uger giver endnu bedre indtryk, men der hentes hunden jo mellem 0-1 uge senere. 2. prioritet ville være at se hvalpene ved 4 ugers alderen. Jeg vil gerne have set kennelen inden der kommer hvalpe smiley

Kommentér på:
Hvornår besøge hvalpe

Annonce