{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Hvornår er man gammel? {{forumTopicSubject}}


Til Jer med store racer:


Hvilken alder mener I, ens hund skal være, før man tænker på man måske ikke skal gå de lange ture mere,at hunden skal geare lidt ned med sin "apportering" og her tænker jeg i leg?
Føler mig en smule klog på området nu jeg bl andet har en lab blanding på 7 år der har lidt gigt.... han er stadig frisk som en unghund men efter en gåtur på en times tid,hvor han går løs for sig selv og man kaster med pind(som han kan blive ved med i evigheder),halter han tilsidst... så tror det er ved at være tiden til at han skal geare ned. Og der er det jo mig der så må sige stop,for Bamse mener jo ikke selv han er gammel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er man gammel?
  • #1   2. apr 2014 Jeg tænker, at det nok ikke kommer så meget an på alderen, men nærmere hunden. :o)

    Nogle hunde bliver gammel tidligere end andre, fx pga. sygdom, livsstil osv.
    Nogle hunde mærker vel knap nok til det. :o)


  • #2   2. apr 2014 min hund på 14,5 går stadig til prøver, leger, går ture , svømmer og gør ved. Det er ikke alderen der skal bestemme hvornår man skal tage særlige hensyn.
    Her, Nova med lyserødt halsbånd, der leger min venindes lab på 3 år.


    profilbillede
  • #3   2. apr 2014 kan intet mærke på ham at han skulle have ondt eller noget... men kommer vi hjem efter en sådan en tur som beskrevet,og han har fået slappet lidt af,halter han som en gammel morfar lige når han så rejser sig.. efter 2 min går han normalt igen...
    Hans halten startede for 4 år siden og det er ikke blevet værre med årene. Og skal lige siges at det ikke er hver dag han halter


  • #4   2. apr 2014 Svært spørgsmål smiley
    Det at man skåner en hund kan gøre den gammel uanset alder, men samtidig skal man heller ikke overaktivere en hund med skavanker...men den skal jo stadig holdes igang smiley

    Så det handler vel om, at holde øje med hunden og hvordan den har det. Min Emma bliver 11 i næste mdr og hun er født "gammel" og har en halv dårlig hofte, men hun bliver holdt igang i hendes eget tempo.

    Hun leger stadig med andre hunde vi får på besøg og hun er med til alt vi foretager os... og jeg tror på, at det er med til, at holde hende frisk. Hun får ikke lov til, at sygne hen, men får nye oplevelser heletiden.

    Vel er hun da små gammel af alder og hun sover meget (har hun altid gjort) men hun kan stadig fjolle rundt i små skarpe øjeblikke og en god harer jagt (rolig hun har snor på, men ræser rundt i sporet med mig på slæb) bliver man ikke for gammel til smiley



  • #6   2. apr 2014 Lanka er 11,5 år gammel, men det kan man ikke mærke på hende overhovedet. Aqui er 7 år, og udover at han er noget mere rolig end som unghund, er der også fuld speed på ham.
    Qimmit på 7 år er derimod ved at have tegn på at være blev ældre. Han er stadig fjollet og legesyg, men han er en stor tung hund, og han bliver hurtigt træt.


  • #7   2. apr 2014 Jeg ville nok give ham noget så han ikke havde ondt - for det har han jo hvis han halter.


  • #8   2. apr 2014 Lizette, når han halter, så har han ondt - han bør måske have lidt smertestillende, og får han tilskud med glucosamin, MSM etc., det kan nemlig godt hjælpe en hund med lidt ledsmerter.

    Men alder er som hos mennesker relativt, nogle hunde kan bibeholde deres energi, udholdenhed og smidighed op i høj alder - andre ikke.


Kommentér på:
Hvornår er man gammel?

Annonce