{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Hvornår er man...... {{forumTopicSubject}}

Først lige en lille historie fra i morges da jeg kører knægten i skole.

Vi sidder og snakker musik og så fortæller han noget om melodi grandprix (EuroVision som det vist hedder nu).
Pludseligt siger han "Det var ikke som i gamle dage, DA DU VAR UNG, der skulle danskerne synge på dansk, tyskerne på tysk osv......

Så nu er mit spørgsmål så hvornår er man gammel ?

PS: Skal nok lige nævne han bliver 10 her i marts


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er man......
  • #1   14. mar 2012 Alt over 30 smiley

  • #2   14. mar 2012 Se hvornår man er ung og gammel

    Photo: Colourbox
    Se hvornår man er ung og gammel
    Ny undersøgelse sætter år på, hvornår man er ung og gammel.


    9

    Er du fyldt 34 år for nylig? Så er du ikke ung længere. I hvert fald hvis man skal tro en ny undersøgelse fra University of Kent i Storbritannien.

    Forskerne har undersøgt europæernes holdning til alder, og gennemsnittet af alle lande viser, at ungdommen slutter når man er fyldt 34 år.

    Men hvornår er man så gammel? Ifølge undersøgelsen mener europæerne, at man er gammel når man er fyldt 62 år.

    Der er dog stor forskel imellem landene i Europa i forhold til, hvornår befolkningerne mener at man er ung, midaldrende og gammel.

    Eksempelvis synes cyprioterne, at man er ung ind til man er fyldt 45 år.

    Undersøgelsen viser også, at kvinder mener at ungdommen slutter senere end mænd, og at unge mellem 15 og 24 år mener at ungdommen slutter tidligere end dem, der er over 24 år.

    Gennemsnitlig mener de 15- til 24-årige at ungdommen allerede slutter ved 25-årsalderen, mens den over 50 år mener at ungdommen slutter, når man er 37 år. Altså en forskel på 13 år.


  • #3   14. mar 2012 Oh, det mener jeg ikke, man kan sætte alder på. Der kan være unge mennesker, der er oldtudsegamle i sind og nogle med flere år på dagen, der er meget unge i sindet.

    Det er et vist et af de spørgsmål, der er umulige at besvare - og det afhænger også af øjnene, der ser. De unge synes ofte, at alt over 30 er gammelt, - jeg er selv 48, og jeg føler mig bestemt ikke gammel. Velvidende, at jeg ikke er ung smiley


  • #4   14. mar 2012 Også min mening Bente smiley

    Syntes bare det lød så sjovt og sødt "I gamle dage da du var ung"


  • #5   14. mar 2012 Det er også både sødt og sjovt smiley Da min søn var yngre, spurgte han mig ofte (i spøg), hvordan det var, da dinosaurerne løb rundt smiley

  • #6   14. mar 2012 jeg er kun 17 smiley ( dog siger cpr nr 34, må være en fejl ) .. engang imellem kan jeg føle mig frygteligt gammel, især når min papsøn på 17 sider og snakker musik, mode osv..
    min musik smag gik i stå i 90´ne og kan blive helt paf over at han ikke kender den og den sang, eller tror et remix er orginalen!!!

    men jo den der med " den gang du var ung " får jeg da også smidt i hovedet smiley sys bare ikke det er såååå længe siden smiley


  • #7   14. mar 2012 Mama con: LOL - herlig ordveksling - mon Jesus' far mødte op til forældremøderne?

  • #8   14. mar 2012 ha ha... ikke helt emne relateret... har en datter der er medhjælper i en institution i Gellerup.... to drenge havde en diskussion om hvis far var stærkest, den stod på et stykke tid, hvorefter den ene dreng kapitulerer på farens vegne, men med et "Allah er ihvertfald stærkere end din far" ... min datter spørger så denne dreng, "Allah kender du ham ?" " nej indrømmer drengen, har han gået her i børnehaven ? "

    Mht gammel og alder så er der jo noget der hedder at al ting er relativt...
    Og hvad er kriterierne, dåbsattesten, kroppens udseende forfald, den mentale tilstand eller ????


  • #9   14. mar 2012 Min niece på 8 var ved at fortælle "hjemmedigtet" eventyr forleden. Det handlede om nogle stakkels børn der boede i et MEGET MEGET gammelt og slidt hus. Det var bygget helt tilbage i øhhhhhhmmm 1998!! Så hvornår "i gamle dage" er kommer helt an på hvor gammel man selv er.

  • #10   14. mar 2012 jeg husker tydeligt da jeg var barn og mine forældre skulle til en tantes 40 års fødselsdag....jeg synes simpelthen det var så synd for hende og slet ikke noget at fejre....så var hun jo gammel.

    min bror der er 9 år ældre end mig, har jeg også som barn altid følt var om ikke gammel, så gammel nok til at kunne klare sig selv, istedet for at bo hjemme...

    min niece sagde til mig, da jeg blev 20 "sig mig Connie du sagde da du ville have børn når du blev voksen" underforstået at nu skulle jeg vist til at skynde mig, hvis jeg skulle nå det.

    gammel det har det med at flytte sig et par årtier foran en

    jeg synes man er ung indtil 30, der bliver man voksen, hvornår man bliver gammel, ja det afhænger af indstilling og helbred


  • #11   14. mar 2012 Nu er jeg 6 år ældre end gemalen, men sønnen synes at Far ser Meget ældre ud end mig, i morgens sagde han til mig "for han har jo skæg lige som dem der er gamle, unge som mig har jo ikke skæg" hehe

  • #12   14. mar 2012 Ja hvornår er man så for gammel til Zumba - jeg blev inviteret med til Zumba intro af en god ven - han var 73 år på det tidspunkt...året efter blev han Zumba instruktør..ta' den!

  • #13   14. mar 2012 Jeg er ung til den dag jeg dør =) Hvad andre vælger at være, det må de om =) Om man er gammel eller ung, er noget man helt selv vælger.

  • #14   14. mar 2012 Nope Michael, det mener jeg i hvert fald ikke, men engang imellem kan bevægeapparatet da godt føles lidt slidt..... man er i mine øjne gammel når man ingen humor har tilbage ;o)

  • #15   14. mar 2012 Gammel/Ung er vel en betegnelse ud fra alder, om man er ungdommelig/nedslidt/senil/forældet er jo så et vurderings spørgsmål.

    Jeg er guddommelig hvis jeg selv skal sige det, mangler bare at lære at gå på vandet smiley



  • #16   14. mar 2012 Mamma det er ikke gå på vandet du gør, det er asfalten under vandpytten, det er bare de fede såler på de 70'er støvler du har på ;P
    Mod tyngdekraften må selv du kæmpe forgæves


  • #17   14. mar 2012 Man er vel blevet gammel når men tæller sit liv i dekader smiley

  • #18   14. mar 2012 Nana haha ja, eller man er ung når man ligger endnu et år til sine livserfaringer
    gammel når man tæller ned af i de dage der er tilbage af ens tid smiley


  • #19   14. mar 2012 Haha Louise, sød bemærkning fra din datter ;oP

  • #20   14. mar 2012 Man er ung når man lyder om sin alder og siger man er ældre. Man er gammel når man lyver om sin alder og siger man er yngre smiley

    Det kommer efter min mening helt an på situationen og ens egen holdning. Jeg er 27, men kan godt nogle gange sige "da jeg var ung" hermed ment, da jeg var teenager... Men snakker vi generelt om min alder så betragter jeg da mig selv som ung, og vil da formentlig nok gøre det en del år endnu...


  • #21   14. mar 2012 Lyver om sin alder.. ikke lyder...

  • #22   14. mar 2012 Alså jeg blev kaldt en dame for første gang da jeg var 19, men her den anden dag var der en som spurgte om min mor eller far var hjemme. Det var så godt nok over telefonen. smiley

    Jeg vil som 38-årig sige at jeg er voksen. Ung var jeg vel indtil jeg var omkring de 25, men for mig har ung, voksen, gammel mere at gøre med sind end med alder. Jeg kender en på 85 og hun er nogle gange yngre end mig. smiley


  • #23   14. mar 2012 Man er ung til man er ca 30. Så bliver man voksen og et eller andet sted ved slutningen af 50erne er man "lidt ældre". Gradvist bliver man så mere og mere ældre, til man er omkring de 70, hvor man bliver halvgammel. Rigtig gammel er man først omkring 80 hvorefter man på et tidspunkt bliver tusse-gammel smiley

  • #24   14. mar 2012 ehm Voksen kan også betyde stor ?¿?

    Bliver man mon voksen af brownies smiley


  • #25   14. mar 2012 Mamma
    Du er heller ikke gammel, bare voksen :). Føler du dig heller ikke voksen, hvis du sammenligner med, da du eksempelvis var 14?

    Nogle gange er det som om, voksen er et fy-ord og en bås, man for alt i verden ikke skal sætte i. At føle sig ung synes jeg ofte sidestilles med ikke at føle sig gammel. Men går vi lige fra ung til gammel og er det egentlig så skrækkeligt bare at være voksen?


  • #26   14. mar 2012 Ryan
    Hvis det er en velvoksen brownie tror jeg godt man kan smiley


  • #27   14. mar 2012 Jeg må indrømme at jeg godt kan lide at være voksen. smiley

  • #28   14. mar 2012 Man er gammel den dag man føler sig gammel smiley

  • #29   14. mar 2012 Man er gammel den dag man føler sig gammel smiley

  • #30   14. mar 2012 Marianne - netop sådan tænker jeg også....hvad er der sket med begrebet voksen?

    og sjovt nok så er voksen det eneste ord uden dom.

    ellers hedder det barndom, ungdom, alderdom.....så nyd i bare at være voksne i rigtig lang tid :o)


  • #31   14. mar 2012 ALtså jeg bliver 30 om lidt over et år.. Men jeg hverken føler mig som en på 30 eller opfører mig sådan (Desværre, for nogen)
    Så det er et individuelt spørgsmål


  • #32   14. mar 2012 Jamen er voksen ikke at man er mere erfaren og mere moden? Det er det for mig - også at jeg hviler mere i mig selv, og ikke er så usikker mht. at træffe nogle meget afgørende beslutninger.

    Jeg tror mange forbinder voksen med at man bliver meget alvorlig og holder op med at lege og pjatte, men det mener jeg ikke så ikke, i så fald har jeg knap nok nået teenage stadiet. smiley


  • #33   14. mar 2012 Tumling
    det der med om man føler eller opfører sig som en på en vis alder, synes jeg også er noget underligt noget. Sjovt nok føler mange jeg kender, sig yngre end de er. Men hvem har bestemt, hvordan man skal føle eller opføre sig, når man f.eks. er 30? Den måde, jeg føler, ser ud, opfører mig osv osv, jamen det er lige præcis den måde "man" i hvert fald i ét tilfælde føler, ser ud og opføreer sig, når man er 40 smiley

    Mamma
    Hm, jeg har ikke ansvar for et barns liv og får det nok heller aldrig, så jeg bliver aldrig voksen og så måske heller ikke gammel? Som M.I opfatter jeg også det at blive voksen lige nøjagtig som en modningsproces. En modning der vel som oftest, udover nogle fysiske faktorer, er baseret på indsamling og behandling af erfaringer. Så det, at du er lidt mere moden og lidt mere erfaren nu, end da du var 14, kan jeg ikke se som andet end, at du må være mere voksen


  • #34   14. mar 2012 forhåbentlig holder man aldrig op med at lege og udforske verden

  • #35   14. mar 2012 Jeg opfører mig som en forskruet 18 år tøs =D
    OG det er endnu værre når jeg tager til mine hiphop koncter haha..
    Der er jeg ik mere end 14 år haha..
    Men der var åbenbart en fyr der synes det var okay i lørdags haha


  • #36   14. mar 2012 Min nevø sagde da han var ca 10

    "Man bliver først voksen når ens forældre er døde, for så er man ikke nogens barn mere" smiley


  • #37   14. mar 2012 Fedt den vil jeg leve efter.. Godt sagt =D

  • #38   14. mar 2012 Mamma
    Så ville jeg sige, du var en teenager/ung, der var VÆLDIGT moden og erfaren for din alder :). Jeg synes nemlig godt, man kan opføre sig modent selvom man er ung eller mere eller mindre ungdommeligt selvom man er ældre. Men det med at man er så gammel, som man føler sig er altså noget sludder. Man er jo præcis så gammel som den tid der er passeret siden dagen man blev født. Det kan man ikke så godt lave om på


  • #39   14. mar 2012 Jeg glemte i hvert fald i lørdags til Rasmus Seebach koncert at jeg IKKE er 17 mere og har dårligt knæ. Det bøder jeg så for i denne uge.... Men det var en kanon koncert og skide sjov aften :o)

    Jeg føler mig ikke gammel endnu...... Stel nummeret siger 1973 :o)

    Min mor har sagt til mig hendes allerbedste år var fra 40 til 50, så jeg har vel noget tilgode ;o)


  • #40   14. mar 2012 Christina: Haha sådan har min lillebror også gjort ved min mor for et par år siden..

    Hun er nu 47, jeg er 28 yngste bror er 11.. For et par år siden siger han til min mor: "Årh min gamle mor, jeg elsker dig"
    Jeg synes den er sød men det viser også bare hvilken forskel der er på ham og jeg =D


  • #41   14. mar 2012 haha

  • #42   14. mar 2012 haha

  • #43   14. mar 2012 Fantastisk at jeg bor paa Cypern saa smiley
    Jeg har jo en del aar tilbage af ungdommen naar Cyprioterne mener at man er ung til man er 45 smiley
    Det er nok fordi festerne bliver ved her paa oen smiley


Kommentér på:
Hvornår er man......

Annonce