Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tigerstribet blanding
  • #1   3. apr 2014 Nej.

• #2   3. apr 2014 Niks smiley

• #3   3. apr 2014 Lab schæfer kan faktisk godt give en sær lidt stribet farve hos hvalp/unghund;) direkte tigerstribet er de ikke og farven plejer at udlignes når de bliver voksne;)

• #4   3. apr 2014 Haha nej smiley

• #6   3. apr 2014 Ja, jeg vil sige måske.
    Det er sikkert temmeligt usædvanligt, men jeg har set en brindle labrador, med dkk-tavle.

Den var næsten sort og striberne var kun synlige på benene. Men brindlet var den.

Nu kender jeg ikke til arveligheden af brindle, men hvis nu brindle nedarves dominant eller hvis schæferen har sådan et skjult brindle-gen, så kunne det måske lade sig gøre...

• #8   3. apr 2014 Men venindes lab schæfer har også meget minimalt men det er der.

• #10   3. apr 2014 Ja, Krumme, nu var det ikke min hund, så jeg var lidt ligeglad. Men ud over de tigrede ben lignede den på alle måder en lab.

I dette link ser det ud som om det kan forekomme, hvis to hunde med det skjulte brindle-gen mødes http://labradornet.com/brindletanpoint.html

• #11   3. apr 2014 når okay spændende smiley
    denne her hund var sådan lidt langhåret og striberne var tydelige smiley Manden sagde at det var fordi shæferen var sort og brun, også havde det blandet sig og givet striber smiley syntes bare det lød som en voldsom indbildning fra opdrætteren smiley hihi

• #13   3. apr 2014 Alt kan lade sig gøre ....... smiley

profilbillede
  • #17   3. apr 2014 Der er da en schæfer som er "brindle" om det er den Hollandske eller beælgiske husker jeg ikke, men racen er fra "det område" af. smiley

Beklager men min hukommelse er jo "erased" =staves ? men jeg VED at jeg næsten lige har set nogle af dem. Hihihi. smiley og de er af "nederlandsk" oprindelse eller race-navnet er. -)

• #21   3. apr 2014 Jeps Maiken, det ved jeg godt, men de er stadig alle "schæfere" smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #22   3. apr 2014 Maiken. Det er noget sludder. Beklager meget.

De hvide mærker som labber kan have, stammer ikke fra indblandede andre racer.
    Det er en arv fra de første hunde i renavlen af labradoren.

Ikke dermed sagt at jeg ikke har hørt den med bordercollier og arbejdslinjer før. For det har jeg. På et DcH trænerkursus for at det ikke skal være lyv.
    Og det er noget værre sludder, der ikke kan findes hverken kilder eller fakta på nogen som helst steder.

• #23   3. apr 2014 Ang. "tiger"striber, så fødes alle hundenes stamforældre= Ulvene med stribet pels, den forsvinder ligesom hos mange hunderacer når hvalpen skifter pels.Mine 2 nu gamle piger var meget stribede som hvalpe, men man kunne bedst se det på Prixie, hendes pels lignede en hvid tigers, med pelsskiftet skiftede hun også race, for pelsen gik fra tiger til sæl som den også gør nu hvis man ser bort fra de store sorte plamager. . ;-).

• #26   3. apr 2014 En grå shæfer´s billed minder meget om det jeg så smiley Så det kan altså godt være rigtigt det manden fortalte smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#27   3. apr 2014 Der er kæmpe variation indenfor racen.
    Og det ér der helt uden indblanden af andre racer, bl.a. fordi det er en delt race, og har været netop dét i over et halvt århundrede.

Jeg kender adskillige opdrættere, herunder også engelske, så hvis dét er kravet for at kunne udtale sig om dét du nævner, så opfylder jeg vist kravet til fulde.
    Og din udtalelse holder simpelthen ikke. Ja ikke nok med dét, din udtalelse er baseret på tredje/fjerde/whatever-ledsoplysninger... Enhver der kender lidt til faktasøgning, ved hvor meget historier bliver ændret bare i 2 led.... du har mere end tre led:

- kollega køber lab i udlandet af opdrætter der har hørt noget om/kendskab til.....

Kunne lige så godt hedde:
    Jeg hørte den anden dag i klubben fra en der spurgte en englænder om han kender til labber med noget andet race indover..... og det gjorde han....Han kaldte dem lab-crosses
    (og det var så den sandsynlige udgave af dén udtalelse)

smiley

og labber med tavle er mange ting... Hvilken tavle, hvilket nummer/navn?

Det er almindeligt kendt at der er én avler i Danmark der har avlet blandinger, men med tavle som værende labber. Vedkommende var så sparket ud af DKK, og ser nu ud til også at være sparket ud af den forening h*n fortsatte i.

Jeg selv har fået lavet en dansk tavle på en blanding en gang... blot for at se om det kunne lade sig gøre...Det kunne det så.

"Dette kunne bl.a. Også forklares ved at der måske er andre racer ind over?"
    .... øhm... kunne og måske i samme sætning....Er vi ude i lidt dybhavsfiskeri hér... det tror jeg sgu da nok.

• #28   4. apr 2014 "Jeg selv har fået lavet en dansk tavle på en blanding en gang... blot for at se om det kunne lade sig gøre...Det kunne det så."

Det var da en CKC tavle du lavede, var det ikke? DET var sjovt smiley smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#30   4. apr 2014 Det var det Mette. Rimeligt morsomme tavlenavne jeg brugte også

• #31   4. apr 2014 Ja og det har jeg brugt som eksempel flere gange siden smiley

• #33   5. apr 2014 Allergisk. Der kan jeg bekræfte da min Rotte-tæve var langhåret og havde tavle, hun var smuk som en Engel og stor som en han=64kg smiley men lignede mest af alt en blanding af Rottweiler og Berner Sennen bare uden de hvide aftegninger..

• #35   5. apr 2014 Om DKK kalder nogle hyrdehunde og andre Schæfere er jo lige fedt, da ordet schæfer betyder hyrdehund, og både de hvide, den brindle, Malanois=staves osv. så er de alle schæfere. det er det jeg mener. smiley
    Hvis det ikke var det du spurgte om/ eller mente, så må du lige omformulere, for jeg kan jo desv.ikke selv huske mange ord mere.

• #37   5. apr 2014 Ja det er jeg helt enig med dig i. smiley men de deler jo navn, det kan vi ikke komme udenom. smiley

• #39   5. apr 2014 Nej eller joe, men ikke dem alle, med mindre at Collie også betyder "hyrder" som "schæfer og Sheppard og det navn jeg self ikke lige kan komme på, men som mange af de forbudte racer fra de nordlige øst-lande hedder som også bare betyder "hyrder". smiley

• #40   5. apr 2014 nej, nu glider det vist for langt ud for mig. smiley

Jeg tænkte nu bare på de hunde vi almindeligvis kalder schæfere "os alm.dødelige" der ikke går op i tavler, udstillinger = racens navn i en bestemt kennelklub. smiley

• #43   5. apr 2014 Kan det virkelig ikke læses at jeg ikke mener det 100% seriøst ? på trods af jeg endda skrev, at jeg "kørte den" FOR langt ud. ?

Man kan også ta ting FOR alvorligt, især når det bare er en tråd hvor ingen skal rådes eller "hjælpes" ergo : når ingen skades eller får forkerte råd. eller er jeg så galt på den ?
    Eller er det bare fordi det er mig som skriver det, andre kan sagtens skrive sådan hvor deltagerne i tråden kan se det sjove i replikkerene.

Beklager, men jeg ved skutte hvor man har Hg´s medlemmer selv efter så mange år=2007.
    Jeg undres igen igen igen og forstår godt dem som ind imellem melder sig ud, og ind igen da vi jo alle inderst inde er hundemennesker som elsker at tale med andre "ligesindede" Som _T_ helt sikkert kender én af. smiley .

• #44   5. apr 2014 Jeg syntes du har lidt ret Anita smiley belgier er at betragte som den belgiske variant af schæferen, den hollandske som den hollandske variant og den tyske schæferhund er jo den tyske, den kalder man bare schæfer, men oprindeligt var hundens brugsegenskaber de samme og de ligner da også til en vis grad hinanden.
    Jo lidt ret har du nu;)

Kommentér på:
tigerstribet blanding

Annonce