{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Hjerteorm {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

I forgårs var vi ved dyrlægen med vores elskede hund Bastian, da han den sidste lille uge har ændret sin adfærd markant. Det startede ud med diarre, så jeg troede bare han havde fået en lille virus. Han har været træt, oppustet og manglet appetit. Men det blev kun værre. Han begyndte at "hoste" og kaste lidt op i munden, for så at synke det igen. Han blev mere oppustet og fuldstændig tabt for energi (han er 6 mdr). Han ville slet ikke lege til sidst. Så vi blev bekymrede og tog til dyrlægen. Det viste sig at hans hjerte slog 300 gange i minuttet og at hans oppustede maven skyldes ophobet væske i bugen. Dyrlægen synes umiddelbart at det lød som en hjerteklap der ikke fungerede, men da jeg forklarede om den sidste lille uges forløb tænkte han at det måske var hjerteorm. Bastian har fået en pille for det og vi skulle så holde øje med ham her i weekenden. Vi fik et akut nummer at ringe på hvis han skulle blive meget dårlig og det er så meningen at han skal have sit hjerte scannet, forhåbentligt allerede mandag.

Mit spørgsmål er så, er der nogen her der har haft lignende oplevelse? Og hvad endte det med? Ventetiden er ulidelig. Jeg har søgt på nettet og læst alt muligt om hjerteorm/dårligt hjerte, men der er ikke noget konkret at forholde sig til mht. fremtidsudsigter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerteorm
  • #1   6. apr 2014 Jeg har mistet en hund til de skide hjerteorm. Han havde ingen symptomer overhovedet, før det var for sent. Han faldt om en varm sommerdag, på trods af, at han var i skygge. Og så gik det bare ned af bakke. Alle afføringsprøver var negative, de blev taget hver 5. måned.Det var ved ultralydsskanning og røntgen af hjerteog lunger det blev opdaget, men for sent.

  • #3   7. apr 2014 Åh hvor gør det mig ondt at hører om jeres stakkels hunde... Forbandede orm!! Det er simpelthen så langt ude den måde smitten forgår på, at man nærmest skulle tro det var umuligt. Vi har en tid ved dyrlægen onsdag kl. 12, der skal hjertet scannes og så finder vi ud af hvad det er der forgår...

Kommentér på:
Hjerteorm

Annonce