{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Hjerteorm {{forumTopicSubject}}

Min kammerats ruhåret hønsehund har hjerteorm, så nu skal han ha ormekur en gang om ugen i 4 uger, men nu har vi begge læste om det på diverse sider på nettet og endnu intet fundet om, hvordan selve ormene kommer ud af systemet, det kun larvernes tur i systemet, vi kan finde forklaring på, nogen af jer herinde, der ved det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerteorm
  • #1   18. jun 2015 Min hund har lige været i behandling for en ordentlig omgang lungeorm, der dog ikke havde spredt sig til hjertet. Han har fået en 10-dages kur, med besked om at holde ham i ro nogle uger, fordi ormene dør og ligger i lungerne, indtil kroppen har absorberet dem.
    Min dyrlæge sagde, at det var det samme med hjerteorm; her skulle man blot være mere forsigtig med hunden. netop fordi de døde dyr ligger ophobet en periode. Det er også derfor dyrlæger ofte giver en mildere men længerevarende kur til hjerteorm fremfor lungeorm.


  • #3   18. jun 2015 Hvordan får en hund hjerte eller lungeorm?

    Håber at det er ok at jeg låner din tråd TS


  • #5   18. jun 2015 aboutmydogs, det er helt ok.Her står lidt. http://dyrehospitaletrh.dk/DK.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsid=1064
    Ja han fik Milbemax igår, senere på aftenen savlede han ekstremt og rystede en kort periode. Han er jagthund og først troede vi bare at han blev hurtig træt, pga han er begyndt at bruge næsen meget mere, men da han begyndte at ligge og puste efter 5 min i haven, så måtte dyrlægen besøges og der lå hans hvilepuls på 200, så nok meget godt han kom afsted, så nu det gåtur i snor og ingen træning, før efter 4 uger og et tjek hos dyrlægen


  • #8   18. jun 2015 der blev bare lyttet til hans hjerte og lunger og lungerne lød fint, så han var næsten sikker på det er hjerteorm og i værstefald, dårligt hjerte, hvilket så betyder aflivning, da hunden lever og ånder for, at blive trænet og komme på jagt. Menhan har ennu ikke taget fejl i all de år min kammerat og hans forældre har brugt ham og hjerteorm er helt sikkert at foretrække frem for dårligt hjerte. Men regner med min kammerat forlanger at der bliver taget blodprøve, når ormekuren er færdig

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #9   18. jun 2015 Birgitta L smiley

    Tusind tak for nogle enormt brugbare og saglige svar smiley
    Du siger noget, som jeg HELT sikkert vil tage hensyn til ... netop når mine terrorister går i gang med efterårets nedfaldsfrugt smiley
    Sådan har jeg aldrig tidligere tænkt på "hjerteorm" .... men derimod "var de der, jamen SÅ var der ligesom bare én vej tilbage"

    Til dig TS ... Alle de bedste ønsker herfra og til vapsen ... vi blev vist begge lidt klogere efter Birgittas udredning af begrebet "hjerteorm" ... pøj pøj herfra smiley


  • #11   18. jun 2015 kunne google det, men nu stiller jeg spørgsmålet her istedet for,, rævskab er der hvor de taber pelsen ik ? rabis er noget helt andet ik ? for hans hunde og min, er rabis vaccineret. Jamen så vil jeg sige til ham, at han kan nævne Advocate for dyrlægen, hvis han ikke selv nævner det

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #12   18. jun 2015 Rikke S ... ????? Den er jeg så ikke helt med på .... udover at ræveskab og rabies er to MEGET forskellige ting ..... Den ene er træls ... den anden er direkte dødelig og i DEN grad til fare for både mennesker og dyr, som færdes i nærheden af det rabies-smittede dyr .......... men hvad har dette nu med "Hjerteorm" at gøre??

  • #13   18. jun 2015 Rikke, kan se du bor på Vestsjælland, hvor nærmere betegnet? Jeg står selv med en hund der hoster og nogle røntgenbilleder med noget på der ligner lungeorm.
    MEN min dyrlæge siger at de ikke tror det, da de kun har en hund om året med hjerteorm og vi bor ikke i risikoområdet...


    PS. Er der nogen af jer der ved om der sker noget ved at give en ormekur mod lungeorm hvis man ikke er HELT sikker på at den har lungeorm? Altså er der nogle bivirkninger osv hvis det nu viser sig at hunden faktisk ikke havde orm?
    Jeg overvejer nemlig at forslå at give min hund kuren alligevel.
    Jeg er ikke tilhænger af at give noget uden grund, men lige med hjerte/lungeorm vil jeg hellere give just in case.


  • #15   18. jun 2015 Afføringsprøver er negative.
    Hunden hoster og har gjort det i 14 uger.


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #18   18. jun 2015 Jeg tænkte netop det samme, som Rynkedyret skrev.... Jeg havde engang en elsket gammel tæve, som pludselig begyndte at hoste ... drillede hende lidt, gav hende en bandana om halsen og jokede med forkølelse smiley
    Desværre viste nærmere undersøgelser ved dyrlægen, at hun havde dårligt hjerte med deraf følgende vand i lungerne .... uhelbredeligt dengang desværre smiley men en kort frist blev dog givet med "Digoxin" hjertemedicin stav selv) + vanddrivende ... men dette hjalp desværre kun kort ... så måske du skal overveje at sætte ind et helt andet sted "nu som kongelig" Jeg krydser selvfølgelig fingre, og håber det bedste ... men muligheden for et dårligt hjerte lyder meget nærliggende smiley


  • #19   18. jun 2015 Nej hun har heller ikke dårligt hjerte.
    Spørgsmålet var om man kunne/måtte give ormenkur uden at vide det med 120 procent sikkerhed om hunden har de orm.
    Men jeg spørger dyrlægen mandag.


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #20   18. jun 2015 Ok på den måde ... det havde jeg så ikke lige set ... sorry!!
    Ved fra egen dyrlæge, at "utilsigtigede ormekure" i forebyggende/helbredende øjemed, ikke er at anbefale ... i hvert tilfælde ikke uden en dybere liggende diagnose!
    Held og lykke med at få ringet på mandag ... Jeg håber da, du kommer tilbage med yderligere info smiley


  • #22   18. jun 2015 Ingen snaptest, kender ikke den test.
    JEG siger ikke det er lungeorm, det siger min dyrlæge heller ikke.
    Men Faxe der har set røntgenbillederne af min hund siger at det man kan se på billederne ligner lungeorm.
    Min egen dyrlæge tror mere på noget bronkitis eller andet.


  • #23   18. jun 2015 Jeg hører dyrlægen på mandag. Der skal vi alligevel snakke om hvad vi gør og min anden syge hund skal have skiftet forbinding.

  • #25   18. jun 2015 Der sker intet ved at gi vovsen Milbemax ormekur, min får det som alm ormekur og min kammerats får det samme, bare imod hjerteorm. Ræveskab blev nævnt lidt oppe i tråden, derfor kom det frem. Hunden med hjerteorm bor mellem Mellem Slagelse/Fuglebjerg/Sorø og mistænker lidt at det stammer fra kongskilde området (hundeskoven/friluftsgården) men det kan jo også være en snegl der har passeret haven, for hans hund æder græs/grene osv som om det var det bedste i verden smiley

  • #26   18. jun 2015 Okay Rikke smiley

    Jamen jeg kan ikke se hvor mine skulle være smittet, jeg bor i Ringsted,
    Dog bor jeg ude på landet, 700 meter fra skoven. Hundene spiser MEGET græs og vi har en del snegle?
    Jeg leger bare lidt med tanken om at give hende en kur uanset hvad. Hun har trods alt hostet i 14 uger og gør det stadig.


  • #27   18. jun 2015 Det kan sagtens være kennelhoste, men hvis Faxe har set billederne og de kan se noget der kunne ligne orm, så giver du hende bare en omgang ormekur 1 gang om ugen i 4 uger, men tag den lige med dyrlægen først smiley sneglene kravler jo på alt og ja er der en vandskål eller lignende, som de har slimet sig hen over og hunden så slikker samme sted, så kan den blive smittet, hvis hr og fru snegl har guffet rævelort og de samme med alt andet ude i naturen, tænker også at gi Caos en omgang, selvom han har fået Milbemax nogle gange snart, netop pga han gerne vil smage på alt det der gemmer sig ude i naturen smiley

  • #28   18. jun 2015 Jamen da hun havde hostet et par uger eller 3, der kontaktede jeg dyrlægen med afføringsprøver og de var negative.
    Vi tog så en blodprøve, altså fuld profil og den viser INTET.
    Vi har også taget sådan et hjerte øh diagram?! Og intet tyder på dårligt hjerte. Skal også lige siges at hun IKKE hoster når hun er aktiv, hun hoster når hun er i ro.
    Vi har haft hende i røntgen og det eneste de kan se at noget gråt på billederne hvor der skal være sort.
    Faxe siger lungeorm, mens min egen dyrlæge tror på kennelhoste, eller bronkitis.
    Vi har lige nu, mens vi ventede på svar fra Faxe givet hende om omgang antibiotika i 10 dage og hun hoster mindre, men hun hoster stadig.
    Dyrlægen sagde at hvis hun stadig hoster efter 10 dage med antibiotika så giver vi hende ormekur.
    Hun har fået antibiotika i 10 dage på søndag. Der er bare pisse frustrerende. Og ugerne er lige pludselig bare fløjet afsted.


  • #29   18. jun 2015 Forstår bestemt godt din frustration, men så fixer din dyrlæge nok en omgang ormekur på mandag og håber det hjælper,, men mystisk der bare er minus at se, altså udover det grå, men mon ik ormekuren kommer til at hjælpe, dem på Faxe dyrehospital er pænt dygtige, så vær optimistisk selvom det svært, hun er snart i tip top stand igen smiley

  • #30   18. jun 2015 Det er pisse frustrerende. Jeg håber ikke hun har lungeorm, slet ikke når der pludselig er gået 14 uger. Men samtidig føler jeg lidt at en evt. ormekur på mandag ville være befriende. Så har hun både fået en røvfuld antibiotika OG ormekur.

    Min egen dyrlæge er dygtig, men det er Faxe sku også smiley Men nu ser vi på mandag. Det er fedt at hun hoster mindre, MEN vi skal jo helst derud hvor hun slet ikke hoster.
    Og efter 7 dage på antibiotika og en hund der stadig hoster, der tror jeg ikke at de sidste 3 dage gør udslaget så hun SLET ikke hoster.


  • #33   18. jun 2015 Ikke helt. For Zenta er ikke dårlig. Hun hoster meget i løbet af dagen men IKKE under aktivitet.
    Ingen infektionstal.
    Det er ret atypisk, også derfor min egen dyrlæge bad Faxe om hjælp.
    Zenta hoster ikke en gang imellem, hun hoster dagligt.
    De dage det er værst der har hun måske 20 hosteanfald.
    Nu på antibiotika har hun måske 4-5 hosteanfald om dagen.

    Men vi må vente og se.
    Samtidig har jeg jo en nyopereret hund ved siden af som måtte opereres om.


  • #35   18. jun 2015 Der er heller intet at hører på hendes lunger. Heller intet blod eller slim i dem.

  • #37   18. jun 2015 Der ER noget på lungerne, men hvad, det er spørgsmålet. Et sæt raske lunger skal ikke være grå på billederne. De skal være sorte. 2/3 dele af Zentas lunger er grå. Præcis som en hund med hjerte/lungeorm.

    Det er pisse hårdt og frustrerende.


  • #39   18. jun 2015 Hun har også hævede lymfer.
    Men ingen infektioner i følge prøverne.


  • #41   19. jun 2015 Dyrlægen ringede i morges. Med noget andet.
    Men jeg spurgte dem om man måtte give ormekur selvom man ikke står med en positiv test for hjerte/lungeorm.
    Det sagde de at de normalt IKKE gør, både fordi de skal have en diagnose på det først, men også fordi at de ikke bare giver for at give.
    MEN i min hunds tilfælde med hosten i 14 uger der siger de god for en ormekur med start på mandag. Den løber så over 4 uger.
    Jeg er fint tilfreds med den plan.


  • #42   19. jun 2015 Birgitta, jeg er nemlig selv inde på at antibiotikaen kun dæmper hendes hosten og ikke fjerner den helt. Derfor har jeg det bedst med også at give ormekur.

  • #44   19. jun 2015 Helt enig Birgitta. Hun bliver startet op på mandag og så ser vi hvad der sker.

    Tusind tak for gode og brugbare svar til jer smiley


  • #45   19. jun 2015 Håber du gir en tilbagemelding om det hjælper på vovsen smiley eller selvfølgelig hjælper det, længere er den ikke smiley

  • #46   19. jun 2015 Selvfølgelig og undskyld for lån af din tråd smiley

    Det skal det sku!


  • #47   24. jun 2015 Nu som kongelig medløber,, hvordan går det med vovsen ? Startet på ormekur ?

  • #48   24. jun 2015 Jeps smiley Vi startede hende på ormekur i mandags og det løber jo så over en måned smiley Indtil videre ingen forandring, men det er jo også kun få dage siden smiley

    Tak fordi du spørger smiley


  • #49   24. jun 2015 Okey, håber det bliver bedre meget snart, den ruhåret jeg kender med hjerteorm har det allerede bedre, men er kun på anden sæt piller og skal holdes i ro, men ser frem til positiv udmelding fra dig af smiley

  • #50   24. jun 2015 Jeps jeg håber sku smiley
    Ellers er næste plan piller mod bronkitis. Min egen dyrlæge tror det er Bronkitis, mens Faxe siger lungeorm. Så hvis ikke ormepillerne hjælper så prøver vi mod bronkitis. Min dyrlæge er MEGET imod bare at give piller, men det er sku svært når man ikke kan finde ud af hvad hunden fejler efter så mange test og undersøgelser.
    Dejligt at hører at hunden du kender allerede har det bedre smiley


Kommentér på:
Hjerteorm

Annonce