793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Senior-foder - Hvornår? Senior-foder - Hvornår?

Så vidt jeg mindes, så skiller det vist ved 7 år, så skal hunden på senior-foder.

- Det bliver Vaks egentlig lige rundt om hjørnet, men synes måske det er lidt tidligt at begynde på det?
Jeg tænker, at det måske, muligvis, kan vente et par år endnu.

Men jeg er lidt i tvivl.

Hvad er jeres erfaringer/tanker omkring det her med senior-foder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senior-foder - Hvornår?
  • #1   9. apr 2014 Nu ved jeg ikke, hvor meget sheltien er slået igennem hos Vaks, men jeg ville aldrig give en 7-årig sheltie seniorfoder. Min Luna er 6, og hun er lige så fjollet og livlig som en unghund.

Så jeg ville vælge ud fra aktivitetsniveauet - hvis han virker som en sløv ældre herre, så ja..

• #2   9. apr 2014 Det der er tydeligst i ham er nok chi og så papillon, dog er pelsen nok det, der slår mest igennem fra sheltien.

Men ja, han er stadig super aktiv stadigvæk, og er egentlig bare, hvad jeg ville beskrive som "voksen". Han kan godt opføre sig som en unghund stadigvæk, men han er trods alt blevet lidt mere voksen end da han rent faktisk var unghund, haha ^^

Han vil hellere løbe end at gå, når vi går ture og sådan noget, så generelt synes jeg bare ikke, at han kommer under kategorien senior endnu.

• #3   9. apr 2014 Så ville jeg bestemt vente smiley

• #4   9. apr 2014 Fantastisk - Så er det ikke kun mig, der synes det er for tidligt smiley

• #5   9. apr 2014 Tja mine får WB som er egnet til alle fra hvalpe til seniore, så jeg har ikke tænkt mig at skifte med mindre en af dem pludseligt mistede bisserne smiley

Men mine tidligere hunde er blevet BARFet, ind imellem med Royal Canine iblandet kallunen/ kødet hvis det ikke sad på en knogle/ben, og det har de fået fra de var hvalpe til de blev gamle og de har alle været sunde og raske uden tandsten eller andre "skavanker".

Men dengang kendte mange heller ikke til meget andet end RC tørkost af dem der gik op i deres hund/e, dog fik de fleste hunde jeg kendte/passede som barn/teenager mad fra middagsbordet og eller rugbrød med leverpostej.

Så jeg ved ikke hvor meget man skal gå op i det opdelte foder, f.eks har ingen af mine hvalpe ville ha´det hvalpeforder jeg har fået med fra avleren, de er fra dag 1 altid gået hen og har ædt af de andres skåle som indeholdt en blanding af WB og TOTW. smiley

Beklager jeg nok har forvirret dig mere end hjulpet, men det er bare fordi jeg heller ikke helt ved hvornår man kalder hunden "senior" skiftede jeg f.eks pigernes mad =de bliver 10år om 18dage" så tror jeg de går i sultestrejke, mere end den de altid går i her i forårs månederne marts/april, når musene begynder at yngle så de får masser af frisk protein og grønt "ved at æde de bær og græs arter der er fremme nu" hvergang de er ude. smiley

• #6   9. apr 2014 Det Vaks får har 1 slags hvalpefoder, 3 slags voksenfoder og 1 slags senior-foder, så jeg er nødt til at skifte, haha ^^

- Men ja, kan ikke helt betragte ham som senior endnu xD

• #7   9. apr 2014 Hihihi.. Hvad med bare at finde et foder "til den tid" som du mener indeholder de ting han har brug for også lad være med at se på om det er til hvalpe, diegivende smiley eller seniore. smiley han skal bare ha noget sundt men GODT mamse. smiley

• #8   9. apr 2014 Det han får nu, er det han har fungeret allerbedst på, så tænker da, at jeg bare tager samme mærke i senior til den tid? ^^

- Men ja, ved ikke lige helt, hvad jeg skal kigge efter ellers, haha ^^

Kommentér på:
Senior-foder - Hvornår?

Annonce