1.663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Senior foder - hvornår? Senior foder - hvornår?

Nu går jeg her og spekulerer på hvornår Jack bør begynde på seniorfoder. Han er 7½ år, vejer ca. 13 kg og er fit for fight bortset fra allergi som vi med godt foder (wolfblut), loppehalsbånd og vacciner har fået styr på smiley
Han er kastreret og ser pt. ret godt ud, ikke for tyk smiley

Når han skal skifte til seniorfoder bliver dette også wolfblut. Jeg er ikke interesseret i at høre noget om andre mærker eller barf. Jeg ved godt hvad der er af muligheder har været hele junglen rundt.

Men jeg er usikker på hvornår man bør skifte til seniorfoder? Nogle erfaringer og viden i kan dele? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senior foder - hvornår?
  • #2   15. mar 2015 Kommer an på race og størrelse.
    Jeg er ved at overveje at starte min Schæfertæve på 8 år på noget tilskud. Hun fejler INTET, men hun er senior i min race.

Min gamle tæve på 10 år har været senior siden jeg overtog hende som 6 årig, da hun har gigt i hele ryggen.

• #3   15. mar 2015 hmm altså vi har overvejet det. Cleo er 10.5 år og er ikke på seniorforder endnu. Hun fungere upåklageligt nu og dette er grunden til at jeg har ventet - jeg har hørt fra en del bl.a. her inde omkring dårlige erfaringer med seniorfoderet derfor har vi ventet. Men som sagt så overvejer vi det. Hvornår det rigtige tidspunkt er vil jeg mene er afhængigt af race og hundens generelle sundhed.

• #4   15. mar 2015 Mine to ældste hunde på 12 og 11 er ikke skiftet over på seniorfoder. Dette er forsøgt, men gav elendig pels og de havde for meget afføring på det. De fungerer rigtig fint på adult foder.

• #7   15. mar 2015 Kan heller ikke se ideen med seniorfoder, hvis hunden trives og ser godt ud på det den får.
    Tilskud kan altid gives ved siden af, hvis man synes.

• #8   15. mar 2015 Det i siger bekræfter nok lidt det jeg selv har gået og tænkt smiley Han får bare lov at fortsætte på adult og så kan jeg med tiden tilsætte det andet gejl smiley

Tusind tak for jeres svar !

• #9   15. mar 2015 Mille gik for godt et halvt år siden over på seniorfoder, hun er en mellemstørrlse på ti år. Da hun var ved at have spist indholdet i seniorsækken, kom der et godt tilbud på et almindelig voksenfoder fra samme producent som jeg ikke syntes at jeg kunne sige nej til, derfor fik hun igen alm. voksenfoder. Nu er den ved at være spist og hun kommer over på seniorfoder igen. Derudover får hun fast canosan og "frisk" lakseolie i maden. Hun har C og D hofte og jeg vil gerne forbygge slidgigt, så meget som muligt.

• #10   16. mar 2015 Lanka er samme størrelse (13 kg) og jeg havde egentlig heller ikke tænkt mig at skifte foder på hende, fordi hun trivede fint på sit helt alm. voksen-foder, følte jeg. Men jeg valgte så alligevel at skifte hende over, da hun var omkring 10 år, fordi jeg bla. gerne ville give hende glucosamin til at forebygge led-problemer. Og SIKKE en forskel. Jeg syntes hele tiden, at hun havde været frisk af sin alder, men nu begyndte hun at spurte rundt. Blev meget mere livlig og legesyg - og fik i det hele taget sin anden ungdom. Hun er 12,5 år nu, og det holder stadig.

Pga. de erfaringer blev Aqui så skiftet over i november, da han fyldte 8 år smiley

• #12   16. mar 2015 CF: Det der med at seniorfoder er opfundet for at sælge mere, holder jo ikke. Bare fordi min hund får senior foder, køber jeg jo ikke alm. voksenfoder ved siden af(hun får jo ikke dobbelt op på mad).
    Så producenterne sælger præcist den samme mængde foder, spørgsmålet er bare hvilken variant jeg som forbruger vælger at købe smiley Tit og ofte skal hunden også have en mindre mængde af serior foder, da det mætter mere, da seniorhunde har tendens til overvægt. Hvorfor producenter så sælger mindre.

• #13   16. mar 2015 Fifi har lige fået taget blodprøver og hendes "sukkertal" var lidt forhøjede.
    Jeg spurgte, om der var noget, jeg kunne gøre for hende.
    Dyrlægen anbefalede, at hun skulle starte på seniorfoder.
    Fifi er knap 9 år.
    Dyrlægen er italiener, og de sælger ikke foder smiley
    Så det gør jeg, når posen er tom.

• #15   16. mar 2015 Som skrevet længere oppe overvejer jeg TILSKUD til hende på 8. Ikke at skifte foder. Hende på 10 får heller ikke seniorfoder, men tilskud.

• #16   16. mar 2015 CF: Kan slet ikke se hvordan du mener at de skaber et falskbehov ved at lave seniorfoder, jeg tror måske at du har en forkert forståelse af hvad falskbehov betyder. Min hund skal have foder uanset dens alder og jeg køber ikke mere foder(eller køber i flere år end jeg skal bruge det), fordi jeg køber seniorfoder. Hvis jeg ikke køber seniorfoder er jeg nød til at købe alm. voksenfoder, fordi min hund SKAL have mad.
    Et falskbehov er et behov som producenterne manipulerer en til at få, som man reelt set ikke har. F.eks. alle kvinder skal have kunstige negle, hvis producenterne af kunstige negle fik overbevist os om det, er der tale om skabelsen af et falskbehov, da man sagtens kan leve uden kunstige negle. Falskbehov er unødvendig køb. Et andet eksempel er at hundens skal have ny foderskål, hver gang man køber en nu sæk foder, det er også et falskbehov.
    Min hund har brug for foder, ergo er det ikke et falskbehov, men en variat indenfor foder, som jeg selv bestemmer om jeg vil benytte mig af. Ligesom de har fisk, lam eller kylling varianter.

Men vi kan da vist bare være enige om at være uenige, jeg er dog uddannet indenfor området, så jeg skulle mene at jeg ved hvad jeg taler om.

• #18   18. mar 2015 ingen grund til at blive så negativ C F smiley

Kommentér på:
Senior foder - hvornår?

Annonce