1.996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hunde må IKKE være i snor i hundeskov? Hunde må IKKE være i snor i hundeskov?

Ja jeg har altså lige et spørgsmål , jeg sidder i en debat på den lokale hundeskovs Fb side, og der er så en der hævder at hunde ikke må være i snor, når de færdes i en hundeskov. Men passer det?

Det har jeg da personligt aldrig hørt noget om. At jeg så i mange tilfælde ikke forstår man vælger at gå tur i en hundeskov , og så have hunden i snor, det er så en anden side af historien, men at det ligefrem skulle være "forbudt", det har jeg altså aldrig hørt om.

Vil så også lige tilføje at jeg godt kan forstå brugen af snor i forskellige situationer smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde må IKKE være i snor i hundeskov?
  • #1   11. apr 2014 Selvfølgelig må hunden være i snor , og kommer der en hund i snor er det de andres opgave at styre deres løse hunden så de ikke genere dig og din hund i snor .. meeeen det kommer nok aldrig til at ske , da de fleste ikke aner hvor deres hund er i hundeskoven smiley

• #2   11. apr 2014 kan du ikke bede dem linke til det reglement... evt hvis det er et reglement der gælder for lige præcis den hundeskov.

For generelt så er det forkert. Hundende MÅ være løs, ifølge med ledsager der har dem under fuld kontrol. Har ledsageren dem ikke under fuld kontrol, så må de sådan set heller ikke være løse i hundeskovene.

• #3   11. apr 2014 Der står INTET nogle steder på lågerne deroppe, så jeg er ret så sikker på, at der ikke er specielle regler for vores hundeskov.

Jeg svarede hende også tilbage med bla. dette : " Men du nævner jo selv at man skal have fuld kontrol over sin hund , så burde det jo ikke være noget problem, hvis der var en hund i snor i skoven."

• #4   11. apr 2014 Nå, nu er der en der skriver, at der står på lågen at hunde skal være uden snor i skoven. Det må være noget nyt så, for det har jeg dælme aldrig set før.

Nu kommer vi så heller ikke rigtig deroppe, så for mig er det egentlig ret ligegyldigt. Har bare aldrig hørt om sådan en regel før.

• #5   11. apr 2014 jeg tror simpelthen det drejer sig om den - desværre - meget udbredte misforståelse med at MÅ=SKAL

• #6   11. apr 2014 Jeg bliver nød til at gå derop og tjekke en dag, og se hvad det er for en slags skilt.

• #8   11. apr 2014 Så vedt jeg ved fra min mor må de kun komme i deres hundeskov uden snor Men skal så ha kontrold over deres hunde smiley

• #9   11. apr 2014 men mange 'læser' kun lige ordene 'uden snor', og så ikke resten...så den med fuld kontrol er desværre ofte en by i rusland.

• #10   11. apr 2014 Kys min det giver jeg dig ret i

• #11   11. apr 2014 Jeg kender ikke lige din hundeskov Rikke, så kan desværre heller ikke hjælpe, men ville syntes det var underligt hvis man ikke må have snor på i en normal hundeskov.

der lægger jo en lige der ved firmasport, hvor vi gik vores daglige ture med Lucky da vi boede der, den er ikke indhegnet, men Lucky høre kun hvad han vil høre, og er der en sød hund så høre han ingenting smiley Så vi gik med flexi line deromme, mødte både hunde med og uden snor, de hunde der ville og måtte hilse gjorde, og resten gik man pænt forbi i kort snor smiley
    Det var virkelig et dejligt sted hvor størstedelen respekterede hinanden og havde styr på deres hunde. Vi fik dog engang imellem hunde fræsende i hovedet, men der er ret åbent, så man når at se dem inden de kommer, medmindre de kommer bagfra selvfølgelig smiley

• #12   11. apr 2014 Det er offentlig grund, så hvis man ikke har fuld kontrol over sin hund, så skal den faktisk være i snor smiley men den regel bliver tit bøjet, tæmlig en del, for kender sku ikke mange der har fuld kontrol over deres hund i en hundeskov..
    sig det til dem!

og HVIS deres hund gør skade på andres og den ikke er i snor, og den anden er.. jah så er deres hund der står til en aflivning efter den nye lov smiley

• #13   11. apr 2014 Som sagt vil jeg altså lige op og kigge, for jeg har netop set det der skilt med at man skal have fuld kontrol over sin hund, har ikke set med med at de IKKE må være i snor derinde. Så det skal altså lige undersøges smiley

• #14   11. apr 2014 Hundeskove er offetligt område, derfor gælder fuldstændigt de samme regler som udenfor skoven: hunden MÅ (men skal ikke) være løs HVIS den er under kontro.
    Den SKAL være i snor, hvis ikke den kan kontrolleres uden.

Jeg kan undre mig over at man vælger at lufte i hundeskove, hvis man ikke ønsker at have hunden løs, men hundeskov er altså ikke = fripas til at lade selv det mest uopdragne kræ rende frit omkring. Hundelovens regler ohører ikke når man går ind ad lågen til en hundeskov.

På lågen af den hundeskov vi har her i området, står der at hunde må være løse, men at de skal være under kontro. Der opfordres til at lufte hunden udenfor hundeskoven (i snor) såfremt man ikke har tilstrækkeligt kontrol over den til at slippe den fri.

• #15   11. apr 2014 Nu er der en som lige har smidt billede op af det der skilt, og det siger altså ikke at hunde IKKE må være i snor. det siger derimod at hunde gerne må være uden snor, når der er en ledsager med.

profilbillede
  • #17   11. apr 2014 Haha, ja det tror jeg da på smiley

• #19   11. apr 2014 Ahahahahahahahahaha

• #21   12. apr 2014 Her SKAL man køre 50 km/t smiley

profilbillede
  • #22   12. apr 2014 Ahahahaha præcis Housebuster. Jeg anede jo ikke hvad det var for et skilt da jeg oprettede tråden, men det fandt jeg jo så ud af smiley

• #23   13. apr 2014 Det her er det skilt der er udenfor hundeskoven i Espe, og når det er naturstyrelsen der har skrevet den regner jeg da med at det gælder alle steder, og som nævnt tidligere... det er stadig et offentligt sted smiley

ved ikke om i kan læse det der står på billedet tog det i går smiley

profilbillede
  • #24   13. apr 2014 Ellers er der jo http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/aktiviteter/med-hund-i-naturen/

Der står godt nok at reglerne ikke automatisk gælder for alle kommuner/private, da de kan ændre på reglerne for en eller flere specifikke hundeskove (f.ex. er der vist nogle hvor listehunde overhovedet ikke må komme).
    Men som hovedregel, der tror jeg godt man kan regne med ovenstående link... for det ER nok de færreste kommuner der ikke bruger naturstyrelsens... og hvis de gør, så er det nok med tilføjelser og ikke deciderede ændringer af hvad naturstyrelsen har lavet.

Kommentér på:
Hunde må IKKE være i snor i hundeskov?

Annonce