{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man bruge almendelig shampoo
  • #1   14. apr 2014 nej
    kan ikke huske hvorfor, men det var faktisk lige i tv forleden


  • #5   14. apr 2014 Jeg har flere gange brugt almindelig shampoo til mine, fordi det var det jeg havde. Hundene har hverken fået kløe, blevet skaldede og ser på ingen måde ud til at lide under det.

    Dog bruger jeg kun sæber og cremer uden parfume, ville måske være betænkelig ved at hælde et parfurmeret produkt på hundene.
    Har også brugt hundeshampoo og synes resultatet er fuldstændig det samme. Vil næste vædde med, at det er det samme sæbestof der findes i min shampoo som i den til hundene (Natrium lauret sulfat), gider dog ikke rejse mig for at finde ud af det smiley


  • #6   14. apr 2014 Hvad hvis det er ude parfumme

  • #7   14. apr 2014 Men på den anden side er jeg måske ikke typen man skal lytte til her:

    - mine hunde er totalt korthårede
    - Jeg synes mit hår ser ud på samme måde hvis jeg bruger frisørens dyre shampoo til flere 100 kr/l som hvis jeg vasker det i opvaskemiddel


  • #8   14. apr 2014 det er en chihuahua

  • #9   14. apr 2014 det der med ph-værdien, er det ikke noget vrøvl?

    Altså man skulle jo gerne skylle alt shampooen ud igen med vand, som har en ph værdi omkring 7, uanset om det er hunde eller mennesker man vasker.

    Selvfølgelig skal det ikke være ætsende syre eller base man hælder på hunden, men indenfor det nogenlunde neutrale område, gør ph-værdien så en forskel?

    (Altså jeg spørger fordi jeg ikke ved det, har tit tænkt over det fx med intimsæbe, som jo også altid er let surt, men så vidt jeg ved skal sæben skylles af efter vast og så er man vel ligevidt?)


  • #10   14. apr 2014 Hundens hud er neutral i ph, mens vores er let sur. Derfor bør man hvis man vasker ofte bruge en hundeshampoo. Fordi man står her og nu og ikke har andet, så bør det ikke skade hunden at bruge en menneskeshampoo en enkelt gang eller to..
    Men i længden vil det kunne give ubalance i hundens hud.


  • #11   14. apr 2014 har googlet lidt, og det anbefales ikke at bruge menneske shampoo til hunde ... udover parfume allergi så er det vigtigt at PH værdien er korrekt ... dvs. 7.2 kunne jeg læse ..

    så er den parfumefri og har den PH værdi så kan du nok en enkelt gang, men skyld ekstra godt ud ...


  • #12   14. apr 2014 Og phen gør en stor forskel.. Især i intimvask. Det at ændre ph også selv om det er kortvarigt kan give en helt andet hudflora. Og du vil altid efterlade en lille rest. Alt andet er utopi.

    Og mine hundeshampooer indeholder ikke de samme ingredienser som min egen shampoo.. Mine hundeshampooer er heller ikke ens i indhold..


  • #13   14. apr 2014 Som sagt, er jeg nok ikke den rette at spørge, for jeg går ikke såå højt op i den slags. Så længe det ikke klør eller svier nogen steder jeg jeg glad smiley

    Mine hunde bliver kun vasket meget sjældent og som regel i hundeshampoo, hvis jeg har, så tror ikke de lider overlast.


  • #14   14. apr 2014 Bruger babyolie/ shampoo til min hund.. De få gange vi vasker hende i sæbe om året.. Hun er korthåret..
    Blev anbefalet det af vores dyrlæge til at bruge det så længe hud og hår på hunden er normalt..




  • #17   15. apr 2014 Tusind tak for svar alle

  • #18   15. apr 2014 Mine bliver såmænd ofte klatvasket i sanex uden problemer... Hvis du bader tit, så brug en ordentlig hundrshampoo... Men til et sjældent bad i ny og næ der er hekt alminðelig shampoo ok...

Kommentér på:
Kan man bruge almendelig shampoo

Annonce