Hvad hjælper imod betændte analkirtler? Hvad hjælper imod betændte analkirtler?
Min mops døjer med hans analkirtler.. Hans numse lugter af sur fisk og sommetider kommer der væske ud af numsen, som lugter frygteligt... ja de fleste ved hvordan det lugter.. Før i tiden gik der lang tid imellem problemet, men nu er det flere gange om ugen..
Jeg har været ved dyrlægen flere gange, som tømmer dem og sidste gang fik han også Penicillin med til 10 dage, det har ikke rigtig hjulpet.. Så derfor ringede jeg igen til dyrlægen i dag for at forhøre mig om hvad jeg så kan gøre...
Hvad gør I? I følge dyrlægen kunne kunne jeg enten komme hver 14. dag og få dem tømt, få ham opereret til 6000 kr. eller prøve at fodre ham med ben.
Jeg vil selvfølgelig gerne skåne min hund for operation, hvis det er muligt... derfor vil jeg prøve andre alternativer først..
Nogen der ved om det kan være pga. flere forskellige foder skift? (han startede på RC hvalpefoder, derefter Olivers, så Wolfsblut, så BARF og så til sidst BARF og Orijen...)
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
Nadia A - hvor er det træls... hvad gør du for at forhindre det? eller afhjælpe det..
feb 2012
Mistænker hans foder, da vi ofte har skiftet pga. han har lidt sart mave og får tit tynd mave.. men han fungere OK på BARF og Orijen..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
så får han benene og uden at han kvæler sig i dem.
feb 2012
MLA - måske spørger jeg dumt... men er slet ikke inde i alt det med ben og man læser jo alt muligt på nettet... men når du skriver at jeg skal klippe det i mindre stykker, er det så for at han skal spise hele benet? Eller tygge kødet af? Har også læst at rå eller kogte ben kan skære tarmene op osv... har altid holdt mig fra dem
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Du må ALDRIG give tilberedte ben.
jun 2013
specielt fjerkræ har bløde ben, som er nemme at tygge og fordøje.
Jeg har ALDRIG haft hunde der har haft problemer med analkirtlerne, de har alle fået ben jævnligt,også de tidligere hunde der har været på tørkost.
de seneste 12 -13 år har jeg udelukkende fodret råt, både til voksne og hvalpe.
min seneste hvalp, en irsk ulvehund, er ligeledes vokset op på råt, og det samme vil den næste hvalp der lander om 14 dage også blive.
feb 2012
Tak for jeres svar. Vi prøver med rå ben her hjemme
jun 2013
feb 2012
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Betændte analkirtler er meget smertefuldt, så hvis du ikke kan få dem i orden via foder bør du måske overveje at få dem fjernet
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.520
Jeg har selv 4 maltesere, og de elsker ben. Faktisk så meget, at de altid skal med ud og kigge til fryseren:-)
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 58
jun 2013
NcI: kyllingeben er rigtig fine og blødere for små hunde at tygge, ryg, vinger, lår og halse. Ligeledes fra and, gås, fasan og kallun.
lamme ribben, rygben, hals, nøgleben er også super.
grisehaler er også mest brusk, og ligeledes nemt at tygge.
marvben giver ikke meget gevinst andet end tidsfordriv og på sigt slidte tænder, da knoglen er så hård. Mange får også racermave af marven, da den er pænt fed.
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 58
feb 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 47
feb 2012
Har købt flere forskellige i dag... både frosne okse, hest og andehals.. og så det ben på billedet er et hit.. Håber det virker, han har ikke haft "fiskenumse" idag hehe..
Tak for jeres svar
Hvad hjælper imod betændte analkirtler?