2.757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvad hjælper imod betændte analkirtler? Hvad hjælper imod betændte analkirtler?

Min mops døjer med hans analkirtler.. Hans numse lugter af sur fisk og sommetider kommer der væske ud af numsen, som lugter frygteligt... ja de fleste ved hvordan det lugter.. smiley Før i tiden gik der lang tid imellem problemet, men nu er det flere gange om ugen..

Jeg har været ved dyrlægen flere gange, som tømmer dem og sidste gang fik han også Penicillin med til 10 dage, det har ikke rigtig hjulpet.. Så derfor ringede jeg igen til dyrlægen i dag for at forhøre mig om hvad jeg så kan gøre...

Hvad gør I? I følge dyrlægen kunne kunne jeg enten komme hver 14. dag og få dem tømt, få ham opereret til 6000 kr. eller prøve at fodre ham med ben.

Jeg vil selvfølgelig gerne skåne min hund for operation, hvis det er muligt... derfor vil jeg prøve andre alternativer først..
Nogen der ved om det kan være pga. flere forskellige foder skift? (han startede på RC hvalpefoder, derefter Olivers, så Wolfsblut, så BARF og så til sidst BARF og Orijen...)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad hjælper imod betændte analkirtler?
  • #3   15. apr 2014 *Kathrine* - har ikke helt forstået det med de rå ben? Hvorfor er det, at de giver hård afføring? og hvilke ben kan man bruge? Min mops er nemlig ikke så god til ben, da han sluger alt og næsten bliver kvalt smiley

Nadia A - hvor er det træls... hvad gør du for at forhindre det? eller afhjælpe det..

• #5   15. apr 2014 Okay.. hvilket foder bruger du?

Mistænker hans foder, da vi ofte har skiftet pga. han har lidt sart mave og får tit tynd mave.. men han fungere OK på BARF og Orijen..

• #8   15. apr 2014 prøv at få fat i fx kyllingehalse, kyllingeryg, vinger, som er super nemt at klippe i mindre stykker (især ved hjælp af en grensaks )
    så får han benene og uden at han kvæler sig i dem.

• #9   15. apr 2014 Nadia - selvom der er meget korn i, så er det jo ikke et dårligt foder, hvis det fungere for din mops :o)

MLA - måske spørger jeg dumt... men er slet ikke inde i alt det med ben og man læser jo alt muligt på nettet... men når du skriver at jeg skal klippe det i mindre stykker, er det så for at han skal spise hele benet? Eller tygge kødet af? Har også læst at rå eller kogte ben kan skære tarmene op osv... har altid holdt mig fra dem smiley men har da nogen i fryseren....

• #12   15. apr 2014 Alle ben kan gives rå, men du skal have nogle som hunden kan æde. Ribben, skulderblade, bækken, hals og rygvivler. Gerne fra kylling, eller lam til så lille en hund.

Du må ALDRIG give tilberedte ben.

• #13   15. apr 2014 Verdens bedste.. ja, det var et forslag for at hun kunne spise benet uden at få det galt i halsen som du beskriver at hun gør. kalken i benet gør afføringen hårdere og derved bliver analkirtlerne tømt naturligt.
    specielt fjerkræ har bløde ben, som er nemme at tygge og fordøje.

Jeg har ALDRIG haft hunde der har haft problemer med analkirtlerne, de har alle fået ben jævnligt,også de tidligere hunde der har været på tørkost.
    de seneste 12 -13 år har jeg udelukkende fodret råt, både til voksne og hvalpe.
    min seneste hvalp, en irsk ulvehund, er ligeledes vokset op på råt, og det samme vil den næste hvalp der lander om 14 dage også blive.

• #14   15. apr 2014 Natascha - min mops har utroligt svært ved at bide noget som helst over, jeg har nogen ribben, som han bare slikker på, han kan slet ikke bide kødet af... men når man er så uvidende omkring rå ben... så er man jo nærmest bange for at knoglerne i benene ikke bliver tygget ordentligt og gør skade indvendigt...? :o) men vi prøver.

Tak for jeres svar. Vi prøver med rå ben her hjemme smiley

• #15   15. apr 2014 prøv for din egen trygheds skyld, at gøre som jeg beskriver, med fx kyllingehalse, der er udelukkende brusk som ikke gør nogen som helst fare overhovedet, men stadig vil have den gode virkning.

• #16   15. apr 2014 Tak vil jeg prøve :o) får købt nogen i morgen!

• #17   15. apr 2014 Hvis der er gået betændelse i skal penicillinen ligges op i kirtlerne via kateter for at få det bedste resultat.

Betændte analkirtler er meget smertefuldt, så hvis du ikke kan få dem i orden via foder bør du måske overveje at få dem fjernet

• #18   16. apr 2014 Dumt spørgsmål: Hvis hunden ikke kan/vil spise ben, kunne man så ikke give kalktilskud? Det er jo kalken fra benene, som gør afføringen hård.
    Jeg har selv 4 maltesere, og de elsker ben. Faktisk så meget, at de altid skal med ud og kigge til fryseren:-)

• #19   16. apr 2014 Når i skriver ben, hvad mener I så? Jeg køber nogle gange marvben fra slagteren til min mops, men der spiser hun jo kun det der er udenpå og indeni? Og ikke selve knoglen. Jeg vil gerne give hende ben lidt oftere, netop for at få gang i analkirtlerne. Jeg har før givet hende et frossent kyllingeoverlår fra Rema, hvad er jeres holdning til det? Undskyld jeg lige låner tråden smiley

• #20   16. apr 2014 Lise lotte: Jeg aner ikke om kalktilskud gør det samme..
    NcI: kyllingeben er rigtig fine og blødere for små hunde at tygge, ryg, vinger, lår og halse. Ligeledes fra and, gås, fasan og kallun.
    lamme ribben, rygben, hals, nøgleben er også super.
    grisehaler er også mest brusk, og ligeledes nemt at tygge.

marvben giver ikke meget gevinst andet end tidsfordriv og på sigt slidte tænder, da knoglen er så hård. Mange får også racermave af marven, da den er pænt fed.

• #21   16. apr 2014 Ok, så vil jeg fortsætte med frossen kyllingelår smiley Hun får næsten altid asparges bagefter, hvis nu der skulle være gået en flig af, der kan lave ballade i maven. Ja, har godt hørt at marv ikke er så godt for dem.. Så det vil jeg da holde mig fra i fremtiden.

• #22   16. apr 2014 hvis han ikke vil spise ben kan man prøve med et foder der er rigt på fibre. Det giver mere afføring og trækker noget af vandet ud og gør det mere fast.

• #23   16. apr 2014 Muffin guffer i sig, han elsker ben smiley

Har købt flere forskellige i dag... både frosne okse, hest og andehals.. og så det ben på billedet er et hit.. Håber det virker, han har ikke haft "fiskenumse" idag hehe..

Tak for jeres svar smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hvad hjælper imod betændte analkirtler?

Annonce