{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

M
M
Tilmeldt:
23. apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Hunhund vs Hanhund? {{forumTopicSubject}}

Hælder i mest til, at have hanhunde, eller hunhunde, og hvorfor?

Min kæreste vil gerne have en tæve, men jeg vil af en eller anden grund meget hellere have en hanhund. Jeg synes nemlig jeg har hørt, at hunhunde er mere sky, og ikke ligeså kælne som hanhunde?
Vi har i forvejen en hanhund - er det så bedst, at få endnu han eller en hun? Bliver det for voldsomt med to hanner? Og på den anden side, kan de fungere sammen som han og hun? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunhund vs Hanhund?
  • #1   16. apr 2014 Altså med en tæve er der løbetiden som man nok lige skal være opmærksom på, og eftersom alle mulige former for underbukser til tæver ikke hjælper mod drægtighed kan det blive svært at holde de to hunde adskilt i de ca. 3 uger som en løbetid varer.

    Jeg kender ikke rigtigt noget til hanhunde da vi kun har en tæve smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #2   16. apr 2014 Jeg tænker, at hun skal steriliseres smiley

  • #3   16. apr 2014 Jeg kan bedst lide hanhunde
    Lidt svært at forklare hvorfor egentlig
    Synes bare der er noget over dem (og så har jeg ikke noget inod at slippe for løbetid), men hanhunde sindet er nok bare mest mig
    Er vokset op med kennel i hjemmet, og var også dengang mest til hanner
    Og har også altid haft hanner
    Nu har jeg 3 hunde alle hanner

    Hvis I vælger en tæve ville det være en god idé at få den steriliseret, så ikke der kommer ups hvalpe


  • #4   16. apr 2014 Jeg er bestemt også mest til hanhunde.. de her mere power, mere pondus, mere personlighed, mere .. ja bare mere.. smiley

    jeg har haft flere tæver, og har da også en yndig lille sød solstråle liggende på mine ben lige nu, og elsker hende bestemt lige så meget som de to drenge (snart 3).
    men.. jeg foretrækker hankøn smiley


  • #5   16. apr 2014 Jeg har altid haft handyr... Min første hest var en vallak, alle minde ildere pånær en har været hanner, vi har kun haft 1 hunkat, kun en hunhund..

    Ja, det kom bare naturligt, at jeg faldt for en hanhund igen.. smiley

    Men skal da ikke afvise, at jeg kan få en tæve en dag, hvis det er hende jeg falder for smiley


  • #6   16. apr 2014 Jeg er mest til hanhund! De har en helt anden personlighed og Bonding end tæver har.. smiley
    Har en skøn tæve liggende ved siden af mig lige nu og ville ikke bytte hende for noget i verden og syntes hun har ekstremt mange gode egenskaber.. Men tæverne har nu et mere særkusset sind end hanhundene har smiley


  • #7   16. apr 2014 Jeg går mere op i hundens individuelle personlighed, end hvad køn den er...

    Kælne/sky... Min mutte tæve møver sig ind på alle og forlanger nus hele tiden smiley Og hun er bestemt ikke tilbageholdende. Kæl mig eller jeg vælter dig smiley
    Pondus og power... Der er en grund til at hendes kælenavn er kampvognen smiley

    Den eneste grund til jeg valgte tæver, var fordi det lige var de to hunde jeg faldt for. Jeg går meget mere op i den enkelte hunds personlighed skal matche til mig, end hvilke reproduktive organer den render rundt med... Dem skal jeg alligevel ikke bruge til noget smiley


  • #8   16. apr 2014 Jeg har haft lidt af hvert Men jeg mener at hunhunde er nemmere med lydighed Men har så løbetids preioden jeg syntes så at hanhunde ikke skifter sådan sind som hunhunde gør på grund af homoner Jeg syntes så også at hanhunde er kønnere en hunhunde

  • #9   16. apr 2014 Er sgu glad for min tæve ikke er en hanhund, har aldrig oplevet en mere kælen hund, og har haft 3 hanner mod 1 hun. smiley

  • #10   16. apr 2014 Har selv en tæve, mine forældre har tæve, jeg ville kun have en tæve, da jeg ledte og jeg vil også have tæve næste gang. Jeg umiddelbart ikke forestille mig at have en hanhund nogensinde faktisk..

    Orker ikke alle de der hanhunde-nykker med at strinte alle vegne og rigtig mange af dem jeg møder er vildt uhøflige overfor de tæver, de hilser på.. Jeg ville være træt af hundens adfærd og ønske at ændre den og det er jo ikke helt fair heller.
    Jeg er dog totalt til heste af hankøn netop pga pondus, etc. som de andre forklarer smiley Men med hunde er det altså bare tæver, som siger mig mere smiley


    profilbillede
  • #11   16. apr 2014 Har to tæver og en tredje tæve bestilt.

    Det er amag og behag. Jeg synes tæverne er mere intelligente, men det giver så også udslag i at de er mere snedige og skarpere i temperamentet, generelt.

    Hanhundene er mere lalleglade, hanner kan godt "slå på tæven" og så få en bajer sammen bagefter. Tæverne bærer nag...

    Hannerne er mere stabile i humøret - ingen cyklus der påvirker. Tæver går i løb 1-2 gange om året, men har man en dameglad hanhund, er der altid en tæve i løb et sted.

    Alt det ovenståenede er selvfølgelig generaliseringer


  • #12   16. apr 2014 Kan kun sige. Det kommer helt an på hvem er. Jeg har haft to tæver og har en hanhund nu. Men jeg er mere til tæver.
    Det med ikke at være kælen, er ikke kønnet men sind, og race. Både min tæver, og hanhunde har været hygge hunde, dog havde min ambull med ikke at ville kæles i hovede. Det brød hun sig ikke om. Men at ligge med hoved i mit skød og blive nusset på kroppen var guld. Nogen hunde kan også været reserveret over for fremmede men elsker at blive hygget med af ejer. Mine hunde har altid valgt favorit ejer også selv om det er mig der arbejder og gør akt med dem, valgte min ambull min daværende kæreste og min far som hende yndlings. De to andre er mors hund.


    profilbillede
  • #14   16. apr 2014 Nogle racer har tendens til at være egetkøns aggressive.
    Hvis det er almen kendt for din hunds race, så vil det nok være en ide at vælge en af modsatte køn.


  • #15   16. apr 2014 Vi har haft 3 tæver, og jeg regner stærkt med at skulle have tæve fremover også. Måske der sniger sin en hanhund ind, men ellers tror jeg, at det primært bliver tæver.

    Jeg kender flere hanhunde, og de er rigtig dejlige, men de har alle været snotforvirrede og virket sådan lidt lalleglade. Jeg kan bare ikke umiddelbart forestille mig, at skulle have en hanhund. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, sådan er det bare. :o)

    Jeg vil dog mene, at det er en skrøne at hanhunde er mere kælne. :o)


  • #17   17. apr 2014 Jeg kan bedst lide tæver.

    Mange af de hanhunde som jeg kender humper og strinter en del hvilket jeg ikke er så glad for

    Har hørt at hunhunde ofte knytter sig til 1 ejer mens hunhunde knytter sig til hele familien (ved ikke om det er rigtigt).

    Min barndomshund var en dejlig han og har lige nu 2 tæver. Regner med at kommende hunde skal være tæver smiley


Kommentér på:
Hunhund vs Hanhund?

Annonce