{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Hundebid, -forsikring og erstatning? {{forumTopicSubject}}

En pige i familien blev for nylig overfaldet af en hund i pigens venindes hjem.

Overfaldet skete umotiveret, ejerne tager ansvar,hunden er aflivet. Men pigen blev bidt ret slemt, bla. omkring det ene øje er der bidt dybt og rykket hud op i flænger, så hun skal sikkert have lavet noget kirurgisk når hun bliver ældre.

..hvordan og til hvem skal sådan noget anmeldes, så pigens forældre er sikret behandling af hende i fremtiden også?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundebid, -forsikring og erstatning?
  • #2   23. apr 2014 Udover at hundens ansvarsforsikring skal dække og dermed informeres, ville jeg anmelde skaden til pigens egen ulykkesforsikring også. Så er de informeret og klar hvis der skulle opstå behov for behandling i fremtiden.
    Børn skal have en ulykkesforsikring præcis som voksne, men rigtigt mange glemmer eller undlader det.


  • #3   23. apr 2014 Tror ikke at hundens forsikring dækker det, eftersom pigen har løbet en risiko ved at besøge hunden??

  • #4   23. apr 2014 Tak for svar smiley

    Lægen tog billeder på hospitalet før operation, så alt er dokumenteret.

    Det vil være ærgerligt for forældrene selv at stå med en masse udgifter i den her forbindelse, men jeg er i tvivl om hvis forsikring skal dække her. Uanset bliver det naturligvis meldt til hundens ansvarsforsikring, samt til pigens egen ulykkesforsikring, som i øvrigt er lovpligtig for alle børn i offentlige institutioner smiley

    Er det nødvendigt at politianmelde?
    Kan der blive tale om erstatningssag ved privat søgsmål?


  • #5   23. apr 2014 Jeg ville ikke politianmelde i sådan en sag. Man kender risikoen når ens barn får lov at besøge en familie med hund/dyr generelt.
    Og familien har jo taget handling og endda aflivet hunden, hvilket må siges at være flot. Hvem ved, måske var der god grund til at hunden bed? Børn kan have svært ved at læse dyrs sprog og derved overholde alle afstandsøgende signaler.

    Der burde bestemt ikke blive problemer med forsikringen. Det er netop sådan noget alle hunde har en ansvarsforsikring for.
    God bedring til barnet. Det har da været en frygtelig oplevelse for hende.


  • #6   24. apr 2014 Det er desværre ikke lovpligtigt at børn der går i institution har ulykkesforsikring, men det tilrådes da institutionerne ikke har en.
    Men ja det skal meldes til både hundens forsikring og barnets.


  • #7   24. apr 2014 Benjamin, -du har jo ret! Faktisk var børn forsikret gennem kommunen frem til 2012, man skal da også tjekke alt man tror man ved..
    http://forsikringsguide.net/forsikringer/borneulykkesforsikring/


    Min påstand stammer fra da datteren i sin tid startede i børnehave, vi fik at vide at det var lovpligtigt at have hende forsikret, både dér, men også senere i skolen
    Men det er efterhånden også 17 år siden smiley


Kommentér på:
Hundebid, -forsikring og erstatning?

Annonce