{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hvilken race?
  • #1   28. apr 2014 Pas!!! Men kikker lige med...

  • #2   28. apr 2014 Hvis du havde et bedre billede ville det hjælpe smiley
    Er du sikker på det ikke er en blanding? smiley


  • #3   28. apr 2014 Enig i at et bedre billede ville hjælpe.

    Men hvis jeg skulle gætte ville jeg gætte på en shetland sheepdog, eller en blanding deraf. Shelties kommer i mange størrelser (: Min er kun 35 cm, og har mødt mindre (:


  • #4   28. apr 2014 Shetland Shepdog. smiley Mit gæt smiley

  • #5   28. apr 2014 hvis ikke det er en sheltie (det synes jeg osse den ligner) så tænker jeg miniature aussie. Mini-aussie kan have stumphale og jeg synes de varierer temmeligt meget typemæssigt (og blandet med sheltie ville de stadig kunne give stumphale videre)

  • #6   28. apr 2014 Enig Anya. Man kan jo ikke se dens alder, kun at den har voksen pels og så kan det være billedet der snyder så den ser mindre ud end den er IRL.
    Men jeg er helt sikker på at det er en "sheltie" el. som i andre også nævner en blanding.
    Men måske Michelle er inde på noget, jeg vidste dog ikke at man kunne få Aussie`s i "dværg størrelse".. smiley
    Så der blev jeg da det klogere ..Tak Michelle smiley


  • #7   28. apr 2014 Det er desværre det eneste billede jeg har af den!
    den havde ingen hale så det kunne da måske godt være en aussie?
    Tal for svar smiley


  • #8   28. apr 2014 Jeg tror ikke på det er en almindelig aussie, ganske enkelt fordi en aussie jo faktisk er labbe-størrelse, og fordi den har et helt andet hoved end aussien -den kunne evt være en aussie-blanding, men det eneste der tyder derpå, er stumphale og evt farven (og sidstnævnte forekommer jo osse ved collie, sheltie, BC og en lang række andre racer -og her er sheltien et noget bedre bud udseendesmæssigt, hvis ikke det var for stumphalen).

    Hvis aussie, så må det være en mini-aussie (racen er ikke godkendt herhjemme, og hvorvidt man overhovedet bør kalde den noget som helst med aussie er der evig debat om smiley )
    -særligt de mindste af dem kan godt afvige en del fra "rigtigt aussie-udseende" og i mine ikke særigt sheltie-kyndige øjne, mindre lidt om sheltien.


  • #9   28. apr 2014 Ja måske en blanding af noget sheltie!
    Hvis så ikke vi kan sætte en præcis race på denne, hvad har vi så af racer der minder om sheltien som bare er mindre? Jeg er død forelsket i sheltien synes dog den er lidt for stor og søger derfor en af samme "model" bare mindre!


  • #10   28. apr 2014 Chihuahua el.. Papillion blandet med sheltien, gir en lille mini hund ofte med den andens udseende= Her sheltiens.

    Men så er der stadig halen, men måske har den fået den amputeret pga et uheld. WHO know. smiley


  • #11   28. apr 2014 Jeg gætter på en lille sheltie der har været ude for en ulykke med halen. Min egen sheltie er også en lille spirrevip.



    profilbillede
  • #14   28. apr 2014 Hvor høj er din Buch?
    Det kan selvfølgelig godt være men den var kun lidt større end en pomeranian??


  • #15   28. apr 2014 Papillonblanding

  • #16   28. apr 2014 For stor shelte? De varierer jo lidt i størrelse og har da set ekelte der var næste så stor som en collie (jeg troede faktisk den ene var en lille collie, til ejer fortalte noget andet smiley )
    Men generelt synes jeg da det er nogen ret små størrelser -men du er måske på udkig efter "taske-tørrelser" (chi, pomeranian, dværgpinscher og andet i den størrelse) ?

    Hvad udseende angår tænker jeg at det nærmeste man kommer sheltien blandt de helt små hunde, må være mittelspitz eller pomser, omend de jo ikke ligner voldsomt meget.

    Hvad egenskaber angår, puha, den er svær -måske en toy-puddel? De vil da i hvert fald mægtigt gerne lave noget, er lærenemme osv.


  • #17   28. apr 2014 Puh, 32 cm i skulderen hvis jeg husker rigtigt. Jeg havde håbet hun ramte standard størrelsen for racen men det gad hun ikke smiley

  • #18   28. apr 2014 Ifølge Google er disse sheltie/papillon mix:
    https://www.google.dk/search?q=sheltie+papillon+mix&client=safari&hl=da&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=QcNeU9qGBY7-PMaKgagP&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=320&bih=356&dpr=2#facrc=_

    Ørerne, pelsen og stoppet fra snude til pande er lidt afslørende synes jeg, men de er dæleme søde smiley


  • #19   28. apr 2014 Skyder på at det altså bare er en lille sheltie. Størrelsen varierer jo meget da der jo både findes den engelske og den amerikanske type (min er fx halv amerikaner og er 40 cm over skulderen til sammenligning med Buch's noget mindre sheltie )... hvorfor halen så mangler må være et mysterie smiley

  • #20   29. apr 2014 Det ligner meget den ene mini aussie jeg har mødt, måske det er sådan en. Den lignede ikke specielt meget en aussie overhovedet smiley

  • #22   29. apr 2014 Hvor høje er de mini aussie? smiley

  • #23   29. apr 2014 De varierer meget tror jeg

  • #24   29. apr 2014 så vidt jeg kan forstå findes de i både mini og toy, men prøv at google "racen" (vær obs på at den ikke er godkendt herhjemme, så du kan ikke få en tavle på som kan anvendes til noget i DK)
    Og husk på at det næppe er en lille aussie du får -det er en hund der ligner udseendesmæssigt. Hvis du er heldig ose af sind, men eftersom størrelsen har været et vigtigt kriterie i selektion af avlsdyr, kan det have været på bekostning af andre, for aussien, racetypiske egenskaber. Og særligt toy-udgaven synes jeg ikke engang minder særligt meget om i udseende (der er i DEN grad gået "lille hund" i udseendet)


  • #25   30. apr 2014 Buch. Hundene i dine links er LANGT fra kun Sheltie og papillon. I visse af dem er der slet ikke sheltie og i andre er der bestemt heller ikke papillon. Men collier, Chihuahuas, Shelties, Papilloner er rigt tilstede.
    Men fik øje på en collie/KH.Sheltie blanding, "typiske collie ører", århh den stakkel var så tyk at den dårligt må kunne gå.
    En anden var som at se min egen Chi, Black and Tan bare lige så pelsrig som en pomser. smiley


  • #26   30. apr 2014 Ja når man gå længere ned kommer der mange andre blandinger, sådan er Google jo oftest.

  • #27   1. maj 2014 Buch. Ok. Jeg var ikke klar over hvor langt ned af siden du havde kigget da du fandt linket. smiley

Kommentér på:
Hjælp - hvilken race?

Annonce