{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Hvalp gør af hunde/mennesker {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min hvalp, Eiko, er nu 11 uger gammel. Som tiden går får han mere og mere mod til sig, men til tider føler han sig måske liiiige en smule "for stor"/kæk... Dette forekommer når vi går tur. Kommer der andre hunde (nogle gange mennesker) vil han RIGTIG gerne hilse og lege - det kan kun gå for langsomt. Så han laver den klassiske - trækker lidt ivrigt mod hunden og begynder så at gø.


Et par gange er han nu blevet små-"overfaldet" af lidt store hunde. Jeg tror lidt, at han selv er uden om det; han gør sig stor, gør og hans kropsprog er meget indbydende for den anden hund (viser at han rigtig gerne vil lege/hilse). Han hoppe stort set altid på de andre hund. De andre hunde begynder så at lege med ham - måske lidt voldsomt.. De løber rundt og pludselig bliver Eiko fældet af de andre hunde op til flere gange på turen. Han begynder at pive helt vildt, men kort efter er han på benene igen, og lægger op til endnu en leg. Men det fortsætter altså med, at han bliver "nedlagt" og piver. Her for leden blev han skubbet så hårdt af den anden hund, at han røg ned i en grøft og næsten ikke kunne komme op.

Jeg tænker, at det hele starte hos os selv. Eiko bliver utrolig ivrig og gør ret meget. Så "problemet" er, at han for det første gør af andre hund/mennesker på gåturen, og for det andet er det begyndt at gå galt, når han leger med hundene (piver mv., da det bliver for voldsomt - men beder selv om endnu en lege-runde bagefter.... og sådan fortsætter det.)

Jeg er selvfølgelig også lidt bekymret for, at han bliver bange for større hunde, fordi det er dem som "overfalder" ham.


Mhm.... Hvad skal jeg gøre her for at forebygge, at dette ikke bliver en vane for ham? Skal jeg vende mig om og gå? eller skal jeg bare lade ham hilse? eller blot "trække" ham forbi hunden og ejeren - uden at han får lov til at hilse?


Glæder mig til at høre fra jer.

Pft. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gør af hunde/mennesker
  • #1   4. maj 2014 Pernille Jeg følger lige med Jeg tror nemlig, jeg får samme problem med misja , smiley når jeg flytter til byen

  • #2   4. maj 2014 Jeg ville træne kontakt ( beløn når hunden kigger på dit ansigt ) og gerne kople en kommando på ( evt "kig op" )

    Jeg ville ikke lade hunden hilse på tilfældige forbipasserende hunde på gåturen.
    På gåturen ville jeg bruge kontaktøvelserne. Bed om kontakt FØR din hund reagerer på en fremmed hund.

    Prøv om du kan finde et par faste legevenner, som matcher din egen hund i størrelse og temperament ( temperament er vigtigere end størrelse )
    På den måde kan du forebygge dårlige oplevelser, som kan lede til aggressiv adfærd


  • #3   4. maj 2014 Har selv tænkt tanken...... smiley tak - så blev jeg bekræftet i det.

    Jeg har prøvet at få hans opmærksomhed netop før hans reaktion, men han gør alligevel - selvom jeg bliver ved med at prøve og få hans opmærksomhed... smiley

    Legevenner..... Det lyder som en rigtig god idé. Har dog ikke rigtig mødt nogle, som ville være potentielle legevenner endnu. Kender desværre heller ikke så mange med hunde, som han ville kunne ses med. Men jeg må kigge på sagerne. Vi starter hundeskole på mandag smiley


  • #4   4. maj 2014 Prøv at tage nogle særligt lækre godbidder med når du går tur, og brug dem kun når det er vigtigt at få kontakt.
    Særligt lækre kan være pølsestykker, kogt kylling, bagt lever, tun på tube..
    Det kommer helt an på hvad din hund er vild med.
    Faktisk kan det også være legetøj, hvis det er en stor belønning for din hund at lege med dig.

    Det er super godt I skal starte på hundeskole.
    Der møder du sikkert også nogen med en hund, der matcher din


  • #5   4. maj 2014 Øv jeg kan se du bor på sjælland Ellers måtte du gerne prøve min Misja Hun elsker alle hunde Men igen , smiley hun er for ivrig Og det er altså ikke alle hunde der gider

  • #6   4. maj 2014 Jeg er ikke enig i at du skal få kontakt med din hund og da slet ikke i at du skal at du skal lokke med noget;)
    Sørg for at belønne hunden før den gør og trækker mod det i går imod, beløn hunden for at se på det interessante i ro, brug en klikker og klik og beløn mange gange hurtigt efter hinanden FØR hunden gør og trækker;)


  • #7   4. maj 2014 Bodil.
    Godt du kan forklare det mere tydeligt end jeg åbenbart kan.

    Meningen er IKKE at lokke hunden med lækker guf.
    Meningen er at give en super belønning for ønsket adfærd


Kommentér på:
Hvalp gør af hunde/mennesker

Annonce