{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

hjælp til navne og spørgsmål omkring chihuahua farve. {{forumTopicSubject}}

Vi står ikke og skal have hvalp lige nu, det kunne ellers være fedt. men jeg kan rigtig godt li at være forberedt og have styr på alting. Så selvom der kan gå alt fra 4 mdr til 1 år før jeg skal have hvalp, er jeg allerede nu ved at kigge på opdrættere, køn, navne, ting vi skal have, farver osv.
Derfor håber jeg nogen har nogle gode ideer og lige kan hjælpe mig med et enkelt spørgsmål omkring farve.

Jeg ved at man råder til ikke at avle blå på blå, da der kan komme sygdomme som allergi og pelstab, pga den blå er en udvasket farve (genetisk fejl?) Men er det kun når det er blå på blå at det giver problemer, eller er det generelt bare de blå?
Og hvordan er lilla i forhold til`? smiley
Det er chihuahua racen jeg kigger på.

Nå nu til navne..
Vi har ikke bestemt hvilket køn vi vil have, men vi har allerede et tæve navn, nemlig Rosa. Men jeg kunne godt tænke mig nogle han navne, så vi har noget at vælge imellem hvis vi vælger en han, for vi kan simpelthen ikke blive enige. smiley

Det skal passe til Lucky, være på 2 stavelser. Må gerne enten være et himmel navn (måne, stjerner, sol osv) eler fra Disney (dog ikke løvernes konge)
Jeg kan godt li navne som: Ludvig, Findus, Rollo og Lunthe (men kun de to sidste vil kæresten overveje)

Så kom gerne med alle de gode hanhunde navne der passer til Lucky, også de der måske ikke lever op til de andre kriterier..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til navne og spørgsmål omkring chihuahua farve.
  • #1   9. maj 2014 Aner intet om farver og avl.
    -Men er selv vild med navnene Logan, Aaron og Tyler;) Vi har selv en Mickey c:


  • #2   9. maj 2014 Tak Lisa, det var ikke nogle navne vi har snakket om, og både Logan og Tyler vil komme på listen.
    Mickey kunne jeg også godt overveje, ved dog ikke om det bliver lidt for Mickey mouse agtigt til en lille chi hehe smiley


  • #3   9. maj 2014 Lucky og Happy ...... smiley

  • #4   9. maj 2014 Årh ja Happy! hvorfor har jeg ikke tænkt på det smiley
    Måske fordi kæresten ville tænke, nu rabler det da helt.. men det er da sødt smiley


  • #5   9. maj 2014 Lucky og Bailey lyder også godt sammen, synes jeg?:)

  • #6   9. maj 2014 Loui ville være sødt og passe godt til smiley

  • #7   9. maj 2014 Bailey er der bare en del chier der hedder, og vi kender en, så selvom min kæreste elsker at drikke bailey er den vidst udelukket, men ja det lyder godt sammen smiley

    Ih ja Loui er også godt smiley
    Gid min kæreste var ligeså nem at gøre tilfreds som mig, haha


  • #9   10. maj 2014 er det ikke mere pige navne? og hvis vi bestemmer os for en pige, skal hun hedde Rosa, det er vi blevet enige om smiley

  • #11   10. maj 2014 Det gør ikke noget smiley

  • #13   10. maj 2014 ha Maybe er god smiley

    Liam har jeg tænkt på, men det bliver for meget L.O.C.. Anton kender jeg en der hedder. Albert kunne godt være et bud. Diesel er for meget alla Gucci. Hjalte kunne måske også være noget. smiley


  • #16   10. maj 2014 Lucky er Happy.

    Happy er Lucky.

    Lucky OG Happy.....

    Det kan da KUN blive ....Happy ..... du må overtale kæresten .... smiley


  • #18   10. maj 2014 tak for navnene Lotte smiley
    Kl er ved at være sengetid for mig kan jeg mærke så kigger lige bedre på dem i morgen, men Cody kunne i hvert fald også være et bud.

    og ja netop, man vil gerne finde noget specielt, men ih det er svært, for det skal samtidig være noget man kan lide. Lucky valgte min kæreste og det er specielt fordi det er vores Lucky, men selve navnet er der jo mange der har, dog tit store hunde, ved ikke hvorfor smiley

    Hehe må altså også indrømme at den der Happy trækker lidt..
    Så står man og kalder: Lucky og happy, og folk tænker bare: hvad sker der lige for hende, hun må være på noget medicin..

    Men det er jo lige netop sådan jeg har det med mine hunde, jeg er glad og heldig at have dem smiley


  • #20   10. maj 2014 tak i lige måde smiley
    Ja Nittib er slet ikke dårlig til det med navne..

    Så er det bare at få kæresten overbevist om at den ikke kan hedde andet haha.. smiley
    men kan jo altid sige at det er det eller findus, for han vil IKKE have at den skal hedde findus smiley


  • #22   10. maj 2014 det ved jeg ikke..

    Men han hedder pedersen til efternavn.. og han synes åbenbart ikk det er sjovt at det er ligesom pedersen og findus (gammel mand med kat) smiley
    jeg synes det er sødt og sjovt, men niks det gider han ikke.


  • #23   10. maj 2014 Findus er et kattenavn ......... kender du ikke bogen om katten Findus og Peddersen ? ......

    Nåå .. jeg så ikke du havde skrevet det ... *GG*


  • #25   10. maj 2014 Mine hunde hedder Chino og Tyson smiley Men ja Happy ville være rigtig gooodt smiley

  • #27   10. maj 2014 Det problem har vi også haft, med Cocio, Paco og Kenzo.


  • #28   10. maj 2014 Tak for alle de gode svar. smiley

    Det med navne lyden er klart noget vi vil tage med i overvejelserne, dog tror jeg ikke det er noget jeg som sådan ville få problemer med, da jeg primært bruger luckys navn når vi snakker med andre, eller han skal komme, og oftest skal de jo alligevel begge kaldes på, men ja, ville da være surt hvis de begge kom når de ikke skal, det tror jeg dog sker sjælendt men man ved aldrig. Har aldrig haft to hunde på en gang før.

    Lige pt hælder jeg mest til Rollo eller Happy. Kæresten er mere til at se på hvalpen når tiden kommer og så give den navn, men jeg kan godt lide at have lidt navne jeg kan lide som jeg så kan se om den ligner. smiley


  • #29   19. maj 2014 Lige en update.

    Vi skal (Desværre) ikke have hvalp endnu, selvom jeg snart går ud af mit gode skind af hvalpeskrukhed.. frygtelig sygdom er det smiley

    Men jeg havde film aften med kæresten og svigerfamilien i lørdags, og i den anledning så vi hobitten. Jeg har set ringenes herre men ikke noget jeg var vildt begejstret for, men min kærestes lillebror blev konfirmeret fredag, så han skulle selvfølgelig have lov at vælge smiley
    Nå men så starter filmen, og man ser dværge og hobitter og jeg kommer til at tænke på at Frodo jo er en stor kriger i en lille krop, ligesom en chihuahua, men naaarh er ikke så vild med navnet til en hund.
    Og så kommer BILBO!!!!!! (frodos, et eller andet, bedstefar??) endnu en stor kriger i en lille krop..

    Så vi skal hermed enten have en Rosa eller en Bilbo.
    Så bliver der heller ikke problemer med at det lyder for ens, og der er stadig en betydning i navnet. Bilbo er heller ikke så brugt som f.eks. lucky, kun 7 her på hundegalleri.. smiley
    Så nu er ventetiden bare lang..


Kommentér på:
hjælp til navne og spørgsmål omkring chihuahua farve.

Annonce