føj siger jeg bare!!!! {{forumTopicSubject}}
gik med den lille her til morgen..ud af min øjenkrog fyldt med søvn, ser jeg en kattelort..nåede intet før jeg så cayla havde taget den i et snuptag og var igang med at lege "gæt en ret"...jeg prøvede et åbne munden på hende samtidig med at var meget utilfreds med hendes opførsel..hvilket resulterede i at, de finge jeg havde haft i kæften på hende var omhyldet i KATTE- EKSKREMENTER!!! og der stod jeg så..cayla slikkede sig om munden og så meget veltilfreds ud med dagens fund!!
mit spørgsmål går ud på hvorfor hun er tiltrukket af katte fims...og hvordan undgår jeg at at hun æder det? jeg havde hende i snor men nåede ikke at reagere..hun ved godt hun ikke må spise de ting hun finder..men gør det..
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Hunde gør det fordi de er hunde og ulækre og selv om de godt ved de ikke må så er det en for stor fristelse til at lade være....
Mine tre har lært at de ikke må gennem opdragelse...
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 57 Svar: 412
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
Mens min mor stadig havde katte, og skulle passe Zico, havde han i løbet af natten skaffet sig adgang til køkkenet og havde nydt den helt store "kattebakke-buffet" - han var tilmed så mæt, at han ikke var interesseret i sin egen mad...
Vore gamle schæfertæve, åd sin egen afføring, så det blev vi nødt til at grave ned i haven - men ak... hun fandt det en dag, og havde gravet det hele op - og havde både mæsket og rullet sig i det...
Har hørt en teori om, at de æder lort fordi de mangler nogle mineraler i kosten... men ved ikke med sikkerhed om det holder.
Zico er "periode-lortegnasker" - vi kan gå forbi mange efterladenskaber i løbet af flere måneder, uden der sker noget - men pludseligt siger det bare HAPS.
apr 2006
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
De gør det gerne med 2måneds mellemrum og KUN når det er kæresten der går med dem?
Er det fordi han går med dem løse og jeg i snor, eller fordi de ser mig som føreren og ikke ham?
dec 2005
Hun er fra 2006 og kun en bitte hund, med et nej vil hun lære det med tiden.... Det væreste for min ene tæve var at gå forbi en hestepærer og hun prøver stadig at tage røven på mig ved at først angribe pæreren når hun er lige ved den.... Vær konsekvensk og lær hende nej tydeligt, så er jeg sikker på det kommer med tiden... Det gjorde det ved mine tre og de er hverken bedre eller dårligere end andre hunde.
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Men jeg tror det er vigtigt at du undgår situationer hvor hun har muligheden, for at det ikke skal gå hen og blive en direkte vane for hende...!
apr 2006
dec 2005
dec 2005
alle mine har gjort det og de har fået et nej og så slut med det føj.
apr 2006
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
Victor har en forkærlighed for frossen kattelort og hestepærer.. denne forkærlighed er vi heller ikke så vild med han har så det arbejder vi også en del på *G*
... Min "yndlings" historie går på at Victor og hans menneskefar har været ude at gå, og ind løber min lille glade hundedreng (han var nok 4 mdr dengang) .. lige hen til mig for at sige Hej og slikke mig i ansigtet.. Lugten og tanken om kattelort på mit ansigt var ubeskrivelig!!! *G*
føj siger jeg bare!!!!