1.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Inger H
Inger H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76

Mavekatar/behandling med Prednisolon (binyrebarkhormon) Mavekatar/behandling med Prednisolon (binyrebarkhormon)

Er der nogle derude, som har noget erfaring? Bivirkninger/helbredelse. Jeg har en fantastisk dyrlæge og vi har prøvet alt inden vi besluttede os til denne behandling. Min hund har været igennem, blodprøver, afføringsprøver, røntgenundersøgelser, kikkertundersøgelse + udtagning af miskropopi der også er analyseret. Blot for at høre om andre hundeejeres erfaring.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavekatar/behandling med Prednisolon (binyrebarkhormon)
  • #1   22. maj 2014 Har hunden diarre?

• #2   22. maj 2014 Er det en kort behandling eller vedvarende?

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#3   22. maj 2014 Hunden har ikke diarré, men kaster op, behandling: 7 dage 5 tabletter, 7 dage 4, 7 dage 2, 14 dage 1 og 14 dage 1/2. 1. Uge 5 g. pr. kg og så aftrapning. Håber i forstår min forklaring.

• #4   22. maj 2014 Jeg er så meget imod det. Alle de hunde jeg kender plus min. Suede det livs glæden ud af hunden. Den sover konstant og når den ikke gør det tikker den mad eller drikker vand. Plus længere varende behandling ødelægger organer.

• #5   22. maj 2014 Har altid hørt at korte behandlinger ikke gør et spor, men lange er farlige

• #6   22. maj 2014 Hellere et kort og aktivt liv på prednisolon end et langt liv med sygdom.

• #7   22. maj 2014 Bare for at komme med en solskinshistorie, så blev min gamle hund Minnie næsten 10 år på trods af at hun havde fået Prednisolon siden hun var lidt over 1 år gammel, pga. kraftig allergi smiley

• #8   22. maj 2014 Det kedelige ved prednisolonbehandlinger når de ikke er livreddende er, at de udelukkende er symptombehandlende.

Synes sådan en behandling er meningsfuld, hvis man har en ide om, hvad der skal løfte opgaven bagefter. Ellers er det bare som at slå i luften - det er fint et øjeblik, når så man trapper ud, så vender det hele tilbage.

Dertil kommer at man dybest set ikke ved, hvordan sådan en behandling føles for en hund. For mennesker er det ikke hamrende sjovt...

• Inger H
    Inger H Tilmeldt:
    apr 2011

#9   23. maj 2014 1000 tak for jeres svar, ja jeg selv er ikke særlig begejstret for Prednisolon behandling, men men når alt andet mht, kost og medicin er prøver og hunden stadig kaster op er det en sidste mulighed. Lige nu er vi 1 1/2 uge inde i forløbet og der har ikke været de store bivirkninger, måske lidt sløv et par dage, men ikke mere og hans opkastninger synes at blive mindre og der er længere tid imellem, så det ser ud til at virke, det håber jeg.

Kommentér på:
Mavekatar/behandling med Prednisolon (binyrebarkhormon)

Annonce