1.439 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Køletæppe og ferie sydpå Køletæppe og ferie sydpå
Hej
Jeg skal have min lille hund med på ferie til Spanien til sommer, hvor vi skal bo i en lejlighed uden aircondition.
Jeg har overvejet, om det vil være fornuftigt at købe et køletæppe, som jeg kan tage med til hende, men jeg er i tvivl om, hvor godt køletæpper virker, og hvorvidt det egentlig er nødvendigt.
Hvad mener I? Ville I købe et køletæppe og tage med? Hvis ja, er der så et specifikt et, som I vil anbefale?
0 synes godt om
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.887
dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
feb 2011
Har haft begge skotter med i Sydfrankrig og Kroatien i højsommer, vi boede dog i mobilhome med aircondition, men vil tro du kan klare di med et opvredet viskestykke/håndklæde hvis det overhovedet bliver et problem ...
Mine var helt ny trimmede, og havde det da varmt midt på dagen, og var lidt sløve i det ... men med ture morgen og aften, og badning når muligt, samt vand tilgengængeligt hele tiden, klarede de det fint ...
Vi købte et lille op pusteligt badebassin til terrassen som vi også puttede dem i af og til ... hvis lejligheden har altan kan I jo købe sådan et ...
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Det gør jeg ikke igen - det var midt ien meget varm periode, og meget af ferien blev brugt på at sørge for hunden - og vi var nødt til at køre på motorvej med vidtåbne vinduer, og hunden dækket ind i våde håndklæder, som kunne køle - samt holde pauser hele tiden, så hun kunne blive søbet ind i mere vand.
Ville til enhver tid anbefale et køletæppe, men kan ikke anbefale et, men vil overveje at købe et til sommer, hvis hun skal med...
dec 2013
Hun skal med (hun er booket på flyet, og vi har ingen pasning), og planen er, at hun generelt skal med på ferie hver sommer, da jeg ikke ønsker at hun skal passes hver gang, vi skal afsted.
Hun klarer varmen herhjemme rimelig fint, men hun søger selvfølgelig skygge, og hun gider ikke at gå, når det er varmest.
Jeg er helt indstillet på, at meget af min ferie kommer til at være påvirket af, at jeg skal tage hensyn til min hund, og det er fint med mig.
Jeg regner selv med, at hun skal med alle steder (jeg vil helst ikke efterlade hende i en varm lejlighed), og turene går oftest til bjerg eller strand, hvor hun kan være i skyggen ved noget vand, så hun kan bade lidt sammen med mig.
I forhold til køletæppe tænker jeg mest på, om hun vil have glæde af et om natten og i løbet af eftermiddagen, når vi er hjemme? På ture til stranden mm. kan man jo nemt køle hende med et vådt håndklæde eller lignende.
feb 2011
dec 2013
Jeg er kun 22 år, og det er min første hund, men jeg kan ikke forestille mig, at jeg skal tage afsted i længere tid uden hende, så jeg må bare indstille mig på, at det bliver en ferie på hendes præmisser. Jeg vil hellere tilpasse ferien til hende, end jeg vil have hende passet, for min ferie bliver uanset hvad meget bedre af, at hun ikke skal passes (og jeg dermed skal bekymre mig om, hvordan det går
feb 2011
Er sikker på at har man god pasning har hundene det lige så godt hjemme som med, men man skal hver især gøre hvad man finder bedst og som giver en den bedste ferie, og ja for mig er det klart med hundene ...
I sidste uge var vi i Barcelona med alle vores børn, hundene blev passet og havde det godt, men jeg savnede dem ...
De er desværre for store til at være med i flykabiner, og transport i lastrum vil jeg dog ikke byde dem ... Så fly ferier bliver få i de næste mange år det er sikkert ...
dec 2013
Det kan jeg godt forstå. Jeg tager hende også kun med, fordi hun kan være inde i kabinen sammen med mig
Køletæppe og ferie sydpå