2.913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hundegård - for og imod? Hundegård - for og imod?

Hej

Min kæreste og jeg planlægger at bygge en hundegård, som hundene kan bruge på varme dage når hvalpen er blevet lidt ældre.

De elsker at rende rundt i haven når vi er hjemme, men vi ville ikke turde lade dem være uden opsyn i haven når vi ikke er hjemme, da hegnet kun er 120 cm. på det laveste.

Vi har en aflukket fliseterasse med indgang til et nyere skur som er temmelig stort, hvor de vil kunne få skygge og læ. Der mangler egentlig kun gitter på to af siderne før det er færdigt.

Men; nu er vi blevet i tvivl om det er en dum ide? Jeg fik at vide af en bekendt at de fleste hunde blev passivt stressede og udviste stereotyp adfærd i hundegård, selvom de var stimuleret optimalt.

Det er selvfølgelig ikke værre, end at vi kan lade vær med at bruge den hvis hundene ikke trives i en, men hvis der er en udpræget holdning til at det er et kæmpe no-go kunne vi da spare besværet på forhånd.

Hvad siger I - er en hundegård en god ting eller en dårlig ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundegård - for og imod?
  • #1   30. maj 2014 Jeg siger at du har en bekendt, der tager fejl helt grundlæggende...

Om hunden skal være passiv i en hundegård eller passiv inde i stuen er underordnet. Hvis hunden trives i hundegården, så er den da super!

• #2   30. maj 2014 CH - jeg har nemlig tænkt det samme. Det må da alt andet lige være federe at kunne være udenfor i den friske luft med lidt mere plads, end i vores lukkede entre med klinkegulv.

Vi har en gammel sandkasse derhenne som kunne få lov at blive stående - den lille vil meget gerne grave, og så kunne han forhåbentlig få stimuleret det behov i sin helt egen sandkasse smiley

Jeg tør dog ikke tage den i brug før hvalpen er 100% renlig, ellers er jeg bare bange for at han aldrig lære det, hvis han bare er vandt til fra start at han kan tisse og skide når han vil. Eller er det mig der er gal på den?

• #4   30. maj 2014 Det var i øvrigt denne artikel hun henviste mig til:
    http://www.hundenyheder.dk/hundegaarde-kan-drive-hunde-til-vanvid/

• #6   30. maj 2014 Den store gøer aldrig, og er generelt bare ganske velafbalanceret. Den lille er kun 10 uger, så det er svært at sige med ham, men det ligger til racen at de sjældent gøer

• #8   30. maj 2014 Hvis hundegården ikke bare er 4 hegn sat sammen, så syntes jeg det er en fin ide smiley

Evt. hvis du har mulighed for det så gør så de kan gå indenfor smiley

• #9   30. maj 2014 Jeg ville elske at have hundegård til mine -jeg tænker at det, i hvertfald i sommermånederne, må være rarere at kunne være alene udenfor end indenfor.

Ang stress, så kan je ikke se hvorfor de skulle stresse mere af at være alene ude end inde. De skal jo vænes til at være i hundegården og at blive efterladt der, ligesom de skal hvis de skal være inde -så længe de er sammen med jer når i er hjemme og biver passende aktiveret kan jeg kun se plusser ved hundegården

• #10   30. maj 2014 Har en indhegnet forhave med 180 cm hegn omkring, må indrømme nu jeg har hvalp nyder at kan tage ud af huset nogle timer og vide hun kan gå ud hvis hun skal lave eller gå ud og lege der i stedet for at ligge i en lummer sofa. Der hvor jeg mener hundegården ikke er ok er når en hund placeres der 10 plus timer, har set steder hvor hundene mere eller mindre brugte deres kiv der og nej så skal man ikke have hverken hund eller hundegården

• #11   30. maj 2014 Mine har nu også "hundegård" med direkte udgang fra bryggerset, det er deres, der er udbrudssikkerr, de må grave og hærge alt hvad de vil, og jeg kan køre hjemmefra og vide at de kan komme ud og ind som de lyster.
    der er CA 300 kvm at muntre sig på.
    så med mindre der er snak om et frimærke med et hundehus, og et StK vovse der mere eller mindre bor der fuld tid, så synes jeg da kun det er fint at de kan være udenfor, hvis de vil

• #12   30. maj 2014 Vi har 500 kvm hundegård, som hundene har adgang til altid.
    Min race bør altid kunne gå ud og ligge i skyggen, en jordhule eller sneen. De trives bedst sådan.

• #13   30. maj 2014 mine hunder ælsker at være i hundegården , så kommer der om sommeren når det er for varmt i min have , der har de skygge , græss , sand/jord , 2 hundehus og et " basseng " nu sitter jeg også tit inni hundegården med dem også griller jeg nogen ganger der inde også smiley så syns jeg det er fint når jeg skal på ferie at de kan være der ude når det er fint vær mens de som passer dem er på arbeid , men jeg ville ikke hatt dem i hundegård hvis den er meget lille...

• #14   30. maj 2014 Jeg tænker lidt, at der er forskel på hunderacer og der er forskel på hundegårde, og så afhænger det af, om hundene generelt er aktiveret som de skal.
    Jeg har en race der hader adskillelse fra flokken, så at lukke dem ind for sig selv og væk fra os andre bryder de sig ikke om, men at står i en hundegård som den du beskriver I vil lave synes jeg ikek er synd, for som andre skriver, så har den masser af plads og mulighed for at gå ind.

Jeg har set små hundegårde, som jeg ikke synes man skal lukke hunde ind i, jeg forstår godt, hvis de stresser over at være i sådan en, men en stor gård med mulighed for at gå ind i læ, ser jeg ikke som et problem, så længe det ikke er der hunden opholder sig mest, og så længe den får motion og adspredelse på anden vis svarende til dens behov.

Kommentér på:
Hundegård - for og imod?

Annonce