Hundegård - for og imod? Hundegård - for og imod?
Hej
Min kæreste og jeg planlægger at bygge en hundegård, som hundene kan bruge på varme dage når hvalpen er blevet lidt ældre.
De elsker at rende rundt i haven når vi er hjemme, men vi ville ikke turde lade dem være uden opsyn i haven når vi ikke er hjemme, da hegnet kun er 120 cm. på det laveste.
Vi har en aflukket fliseterasse med indgang til et nyere skur som er temmelig stort, hvor de vil kunne få skygge og læ. Der mangler egentlig kun gitter på to af siderne før det er færdigt.
Men; nu er vi blevet i tvivl om det er en dum ide? Jeg fik at vide af en bekendt at de fleste hunde blev passivt stressede og udviste stereotyp adfærd i hundegård, selvom de var stimuleret optimalt.
Det er selvfølgelig ikke værre, end at vi kan lade vær med at bruge den hvis hundene ikke trives i en, men hvis der er en udpræget holdning til at det er et kæmpe no-go kunne vi da spare besværet på forhånd.
Hvad siger I - er en hundegård en god ting eller en dårlig ting?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Om hunden skal være passiv i en hundegård eller passiv inde i stuen er underordnet. Hvis hunden trives i hundegården, så er den da super!
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Vi har en gammel sandkasse derhenne som kunne få lov at blive stående - den lille vil meget gerne grave, og så kunne han forhåbentlig få stimuleret det behov i sin helt egen sandkasse
Jeg tør dog ikke tage den i brug før hvalpen er 100% renlig, ellers er jeg bare bange for at han aldrig lære det, hvis han bare er vandt til fra start at han kan tisse og skide når han vil. Eller er det mig der er gal på den?
maj 2004
http://www.hundenyheder.dk/hundegaarde-kan-drive-hunde-til-vanvid/
maj 2004
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.548
Evt. hvis du har mulighed for det så gør så de kan gå indenfor
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Ang stress, så kan je ikke se hvorfor de skulle stresse mere af at være alene ude end inde. De skal jo vænes til at være i hundegården og at blive efterladt der, ligesom de skal hvis de skal være inde -så længe de er sammen med jer når i er hjemme og biver passende aktiveret kan jeg kun se plusser ved hundegården
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
der er CA 300 kvm at muntre sig på.
så med mindre der er snak om et frimærke med et hundehus, og et StK vovse der mere eller mindre bor der fuld tid, så synes jeg da kun det er fint at de kan være udenfor, hvis de vil
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.851
Min race bør altid kunne gå ud og ligge i skyggen, en jordhule eller sneen. De trives bedst sådan.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Jeg har en race der hader adskillelse fra flokken, så at lukke dem ind for sig selv og væk fra os andre bryder de sig ikke om, men at står i en hundegård som den du beskriver I vil lave synes jeg ikek er synd, for som andre skriver, så har den masser af plads og mulighed for at gå ind.
Jeg har set små hundegårde, som jeg ikke synes man skal lukke hunde ind i, jeg forstår godt, hvis de stresser over at være i sådan en, men en stor gård med mulighed for at gå ind i læ, ser jeg ikke som et problem, så længe det ikke er der hunden opholder sig mest, og så længe den får motion og adspredelse på anden vis svarende til dens behov.
Hundegård - for og imod?