{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Motion avler mere motion..... {{forumTopicSubject}}

Det skrives der rigtig ofte herinde, når folk spørger til råds mht. ,løb,cykling osv.....

Nu har jeg jo kun haft 2 hunde, og derfor har jeg jo ikke det store sammenlignings grundlag.

Men ingen af dem har på trods af jeg går rigtig langt med dem, behøves at få mere og mere motion, de har også kunne ligge stille i flere dage, uden at kravle på væggene.

Så er det bare jeg tænker, hvis den generelle holdning er at motion avler mere motion, er det så mon også derfor der er så mange tykke hunde rundt om i det ganske land ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion avler mere motion.....
  • #2   7. jun 2014 Nej, grunden til at der findes så mange tykke hunde, er fordi der findes så mange tykke mennesker, der spejler egne følelser omkring mad ned til hunden.
    'åh, er du sulten lille Buller? Sikke nogle øjne du kan lave. Jeg må hellere hente en kiks til dig' og andet i samme stil. Altså helt misforståede behov.

    Det er almen viden at motion giver god form, og dermed overskud og energi til mere aktivitet. Det er en fysisk proces inde i kroppen. Præcis som søvn avler søvn ved småbørn.
    Hunde spejler jo mennesker omkring aktivitetsniveau.
    Kan ejer finde hvile midt på dagen, kan hunden som regel også.
    Farer ejer rundt, kan hunden være mere urolig.
    En balance mellem motion, hjerneøvelser og hvile er målet for både ejer og hund.


  • #3   7. jun 2014 Kender da en del mennesker der løber 5-7 km et par gange om ugen, de har intet behov for at øge træningsmængden , så længe de får pulsen op et par gange om ugen.....

    Så hvorfor skulle det være anderledes hos vores hunde ?


  • #5   7. jun 2014 både jeg selv og Lucky får klart mere energi af turene, og den tur som Lucky faldt træt om i kurven efter for ½-1 år siden er bestemt ikke nok til at slå ham om kuld i dag. For Luckys skyld kunne vi sagtens øge gåturen, og finder sig bestemt ikke i et par dage hvor der intet sker. En enkelt dag kan han overleve, men så heller ikke mere. Inden jeg fik Lucky gik jeg stortset ikke udenfor en dør (lang historie) nu bliver jeg selv lettere irreteret hvis jeg ikke kommer ud og går den tur hver dag. smiley

  • #6   7. jun 2014 "Motion avler mere motion" hentyder jo til dem der forsøger at køre deres hund træt KUN med fysisk motion. Efterhånden som hunden kommer i bedre og bedre form, vil den så kræve endnu mere motion for at blive træt.

    Og med træt menes der her "træt nok" til at den vil lægge sig roligt og slappe af når de kommer hjem. Helst resten af dagen.

    Så jo, på den måde er det rigtigt nok.
    Men fordi man går nogle lange ture med sin ellers velstimulerede hund, betyder det ikke at den fremover vil gå længere og længere


  • #7   7. jun 2014 Lotte , hvis det er det man mener, så kan jeg ikke forstå den sætning kommer i så mange tråde herinde, hvor der er tale om hunde der laver andet end blot at løbe.....

  • #8   7. jun 2014 Det gjalt ikke Elmo... som havde en del forskellige perioder i sit liv pga sygdom.. De gode perioder var vi ude mange timer om dagen... De dårlige tre meget korte ture.

    Labben bliver ved i evigheder... men som vi talte om, så er 12 timer på job uden motion intet problem smiley


  • #9   7. jun 2014 Louise, jeg tror langt mere på at motionsbehovet ligger i de forskellige linier hos hundene....

    Man kan finde labber med meget lavt aktivitets niveau, som mere eller mindre intet gider og så sandelig også dem der er stik modsatte smiley


  • #10   7. jun 2014 Ja her er vi stik modsatte... og enig... Har også mødt MBT'er som er så dovne... Det var Elmo på ingen måde smiley

  • #11   7. jun 2014 Ved min første hund troede jeg jo at hunden skulle aktiveres fysisk indtil den var træt - og her kan jeg kun være enig i at motion avler mere motion, for der skulle mere og mere til, og man kan altså ikke køre en belgier træt med fysisk motion.

    Det var ris til egen røv og det var ikke godt til hunden heller, for hun havde rigtig svært ved at slappe af.

    Jeg kan heller ikke køre Lia fysisk træt, men det prøver jeg så heller ikke på. Hun får motion hver dag, men hun får også hjernearbejde og nogle gange laver vi ingenting. Hvis hun keder sig, så må hun jo tygge et ben eller snuppe sig en lille morfar.

    Hun vejer iøvrigt lige det hun skal. smiley


  • #12   7. jun 2014 Jeg syntes, man skal kigge på hunden. Løber den 20km om dagen, og kan ikke finde ro, når den er hjemme, vil jeg sige, den får for meget motion, for hunden har ingen ro. Men omvendt vil jeg sige, at en hund, som løber 20km om dagen, og så bare slapper totalt af, når den er hjemme, er rolig og velafbalanceret, sikkert får det, den skal have af motion.

    Jeg har selv bevidst holdt min hunds aktivitetsniveau lavt, imens hun var hvalp, for jeg vidste, niveau'et ville stige, når hun blev teenager. Det gjorde det også, og idag går vi nogle gode ture, som passer mig, og hun virker tilfreds. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis jeg begyndte at gå 10km om dagen med hende, ville det også passe hende, men det har jeg hverken tid eller lyst til, så jeg har valgt at lave noget anden med hunden, så hun alligevel er tilfreds smiley


  • #13   7. jun 2014 hvis en hund er vant til at komme ud og løbe 10 km flere gange om ugen, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at hvis den så kom et andet sted hen, hvor den ikke får samme mængde motion, så vil den kravle på væggene efter nogle dage pga indestængt energi. Dog vil jeg sige med det forbehold, at det kommer an på hvilken type hund vi snakker om, er det en hund, hvor den generelt er lidt den doven type, så den skal drives ud for at få motion, så kan det nemt være at den har det fint med ikke at skulle afsted, men er det en meget energisk hund, så vil den klart savne sin motion, og finde på forskelige ting for at bruge noget energi. Og det er noget jeg har erfaring med smiley
    Kender desuden også nogen der købte en husky der absolut skulle stå i snor, og ville stikke af så snart muligheden var der, en åben dør eller vindue f.eks og så rendte den flere km væk, og kom ikke selv hjem. De fik den hjem og gik minimum 1 time dagligt med den, og flere ture om dagen. Den stikker ikke af mere, men hvis de f.eks begge har det skidt og ikke kan lufte den som de plejer, så bliver den helt klart restløs efter nogle dage.
    Så jo motion avler motion som sagt alt efter hvilken type hund man har


  • #14   7. jun 2014 Altså.. jeg har både haft labben, hvor vi har løbet meget.. og hvor vi ikke har løbet pga jeg har været skadet... han er lige tosset/normal om vi løber eller ej.

    Inden for slapper han af... og ude har han lidt fis i kasketten smiley


  • #16   7. jun 2014 Altså nu er motion hverken sjovt, behageligt eller noget at se frem til.

    Prøv at kigge på den næste løber i kører forbi, det er 110% sikkert de smiler ikke, de ler ikke, de ser forpint ud........

    Altså motion er en straf


  • #17   7. jun 2014 Hahahahaha Ryan... jeg har en målsætning pt. som siger min. 10 km pr dag og det må så både være gang og løb.... jeg synes motion er fedt smiley men løb kan være en pinsel på en dårlig dag... der giver jeg dig ret.

  • #19   9. jun 2014 Jeg er også ret sikker på det kun gælder, når hunden ikke får andet end ren motion...

    Mine er vant til et ret højt motionsbehov - Og man kan tydeligt mærke på dem, hvis vi i en periode laver mindre. Især på huskyen.
    Men de behøves ikke hele tiden at lave mere og mere smiley Det niveau vi normalt ligger på er fint.


Kommentér på:
Motion avler mere motion.....

Annonce