{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Tilmeldt:
29. sep 2006
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 138

prøver lige igen {{forumTopicSubject}}

Hej sprugte for en uges tid siden om forslag til valg af hunderace, men blev så syg, og nu er mit indlæg langt væk... Prøver derfor lige at skrive min kommentar til de forslag, der kom samt nogle spørgsmål til

Her er mine krav:
1. Vil have en lille/mindre hund, da jeg bor i lejlighed emd lille have = meget vigtigt krav

2. Vil have en hund, som dur sammen med børn. Er 24 år og får sikkert børn i hundens levetid..

3. Den skal ikke være ruhåret eller krøllet som en puddel

4. Ellers ingen krav til pelsen - vil helst have hunde uden for lang pels - ellers skal pelsen kunne klippes.

5. Den skal kunne holde til at gå ture på en times varighed eller gerne mere.

6. Den skal ikke være alt for krævende.. Vil gå til lydighedstræning med den, men vil ikke have en hyperaktiv hund

7. Den skal helst ikke have for mange tendenser til at gø for meget pga. naboerne..

Det var lige umiddelbart det, jeg kan tænke på.l. Bare kom med jeres forslag til hunderacer - eller råd mig fra dem, som ikke passer..

Der kommet mange gode forslag.

Japansk spids, pomeranian og Vestgötaspids er nok ikke noget, for selvom jeg synes, de ser søde ud, er spidsracer nok ikke lige mig.

Cavalier King Charles Spaniel har jeg set en del på - den paser perfekt med det hele. Vil undersøge, om en avler gider have mig på besøg et sted.. Det giver garanteret meget..


Dværgpinscher havde jeg også selv overvejet..Men hørte så at de gør meget? Og er lidt for hyperaktive?
Min kat er nemlig lidt sky og meget rolig, så jeg vil helst håber at hunden ikke tager livet af den ved at være for aktiv (derfor mit krav på dette område)
Men hvad siger I?

Dansk/svensk gårdhund har jeg hørt, kan være meget uopdragne og krævende. Så det er ikke noget, selvom de da er søde.

Fransk bulldog og mops er kære, men jeg er bange for at deres korte snude gør, at de ikke skal have for meget motion i varmt vejr - det har jeg i hvert fald læst mig frem til.. Og jeg vil jo gerne gå lange ture med hunden i al slags vejr..

Tibetansk spaniel kender jeg ikke så meget til og kan ikke rigtig finde noget i bøgerne.. Hvordan er sådan en??

Det samme gælder Coton de tulear. Skriv endelig, hvad I ved..

Tænkte selv på en malteser også, som jo minder lidt om cotonen... Men den kan måske ikke holde til lange gåture??


Skriv endelig, hvis I har andre kommentarer til hunderacerne..
Eller kan svare åp spørgsmålene--

Vil gøre alt, jeg kan for at vælge den hund, der passer bedst til mig - ikke mindst for hundens skyld..

Tusinde tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  prøver lige igen
Kommentér på:
prøver lige igen

Annonce