Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr hunde på stranden
  • #1   8. jun 2014 TG Nej jeg tror ikke hunde skider i vandet Men måske i vandkanten Hvor det så er ejer der er forpligtet til at samle op
    Igen hvor mange Undskyld børn,måske også voksne skider ikke i vandet
    Jeg ved da at når vi er ude at sejle Hvor jeg så har spurgt min mand ,hvad skal jeg gør hvis jeg skal S Han svarede røven ud over kanten Har aldrig gjort det ,Jeg kan simpelthen ikke Men der er da nok nogen der kan

• #2   8. jun 2014 Tyvstjålet fra Lasse Rimmers profil i dag:

Enterokokker er en slags bakterier. Enterokokker er hårdføre. De overlever længe, de kan blandt andet give blodforgiftning og hjertebetændelse, og behandlingsresistente enterokokker bliver stadig mere almindelige.
    Enterokokker findes blandt andet i hundelort, og WHO-undersøgelser viser en klar sammenhæng mellem hundelort i badevand og mange enterokokker i vandet.
    Du kan lade din hund skide i vandet (eller tæt på vandkanten ved lavvande - same-same) ved de 3% af den danske kyststrækning, hvor den ikke længere må, fordi de andre 97% af kyststrækningen simpelthen ikke er nok for dig og køteren, og du kan være dumstolt af din civile ulydighed. Men du lader din hund skide på andres sundhed. Bogstaveligt talt. Tillykke med det valg, ikke

• #3   8. jun 2014 Om en hund skider 200m fra det blå flag eller ved det blå flag Er der jo stadig bakterier i vandet

• #4   8. jun 2014 Lasse Rimmer sætter det lidt på en spids.
    Jeg tror de lande vi hører sammen med under "Blå Flag" ordningen, hvem ved hvor sund deres forhold er ved strande? Er deres hunde mere syge end vores?? Osv osv. Der er lavet en overordnet regel, der gælder samtlige Blå flag lande, hvor den laveste fællesnævner åbenbart er for lav for os. Men jeg kan virkelig ikke se grunden til alt det hysteri om, at nu må Fido ikke gå på stranden og bade....:P Og ja, det er lidt provokerende sat op, men jeg synes det kammer over.

• #5   8. jun 2014 Søde venner smiley

Er i ikke søde at forholde jer til emnet, altså det spørgsmål der stilles ? smiley

Når en hund bader, skider den så i vandet eller ej ?

• #6   8. jun 2014 Nej den skider ikke i vandet når den bader (efter min mening)

• #7   8. jun 2014 Jeg har aldrig hørt om hunde der sked i vandet... Jeg har oplevet heste og børn gøre det... Men ikke hunde... Måske en hvalp kunne finde på at sætte sig i vandkanten? Men jeg tror virkelig ikke det er noget der er normalt.

Udover i filmen "Marley and Me"... Måske dem der står bag blå-flag ordningen bare har set den film lidt for meget? smiley

• #8   8. jun 2014 Charlie skider ikke i vandet. Om han tisser er umuligt at se da det jo faktisk ikke kan ses smiley Men jeg har aldrig set ham lette ben op ad en fisk eller en vandmand, nej det gør han heller ikke smiley

• #10   8. jun 2014 Jegg kan ikke fatte at folk ikke bare lige kan gå en tur med fido så den får "skidt af" FØR den slippes løs på en strand. Sådan har jeg altid gjort både med hunden men også når jeg ville ride en tur på stranden, der blev ikke sat en fod,pote eller hov i sandet før at jeg var sikker på at maven på kræene var "tømt" så der ikke kom noget mens vi var et sted hvor andre kom for at slappe af..
    Det er IMO alm.pli at man sørger for ikke at være til gene for andre,
    jeg ville sgu ikke selv blive synderlig "glad" for at gå på stranden, for så pludseligt at finde ud af at jeg havde lagt mig ovenpå en tyndt sanddækket hundelort eller hestepære fordi ejeren el. rytteren ikke tog sit ansvar alvorligt og istedetfor at rydde op efter sit dyr, skubbede lidt sand hen over, så det er/var "ude af syne og dermed ude af sind" smiley .
    Det er bare ikke OK.

• #11   8. jun 2014 Jeg tror heller ikke en hund kan finde på at skide når den bader
    Medmindre den selvfølgelig er syg og det bare render ud af den

• #14   8. jun 2014 Er det så nu jeg skal poste et billede af en Bandana der sidder og skider ca 20 meter ude i vandet ? smiley

( hvorfor har vi ikke en *flov-smiley* ? ) ..... smiley

• #15   8. jun 2014 Jeg måtte ud og fange pøllerne med et fiskenet smiley smiley

• #16   8. jun 2014 Jeg har heller aldrig set en hund skide i vandet, men der er jo en her som åbenbart har en hund som gør det. smiley

Jeg mener stadig at man burde sørge for at hunden/e har skidt af FØR de/n får lov til at rende løst "så man ikke kan rydde op efter kræet/kræene, først når man er sikker på at den kun afmærker med urin kan den slippes løst.
    men det er jo bare sådan jeg ser på det. smiley
    Jeg kan kun sørge for at mine egne dyr ikke er til gene for hverken mig selv eller andre. smiley

• #18   8. jun 2014 Hahaha.. Tante Gurli OG MINION med badtøflen, Balder og fiskenettet over skulderen smiley
    Folk vil bare tro at du/ I skal ud og fange dafnier til dine/ Jeres akvarie fisk. FNIS smiley smiley smiley

Det krævede jo en omskrivning da der kom en mere frem. Hehehe... smiley smiley

• #20   8. jun 2014 Hahaha.. Sig at Du er barnet i huset Minion.. Ggg. smiley

• #23   8. jun 2014 Hmm. Kommentaren nr.18 Der skulle det altså ikke forståes sådan, at i skulle tage hundene på skulderen sammen med fiskenettet, selv om det er det jeg faktisk har skrevet. smiley
    bare lige for at slå det fast. smiley

• #25   8. jun 2014 hahahaha.. ja forstå det , den som kan, for jeg kan ikke mere.. LOOOL smiley smiley smiley

• #27   8. jun 2014 Ej helt ærligt, så kan jeg da godt forstå at man først skal opdage at ens hund kan finde på den slags, før man kan forebygge, det er jo ikke noget som er helt alm. blandt hunde, det kan jeg i hvert fald ikke forstille mig, for som nævt tidligere så har jeg aldrig haft en hund der har gjort det, og jeg har da haft en vapser gennem årene. smiley

LOOOL. Minion.. Jeg kan lige set det syn på indersiden af mit øjenlåg, hold kæft en griner.. smiley smiley smiley smiley smiley

• #28   8. jun 2014 Balou gjorde det faktisk her den anden dag.:D men fik sig en forskrækkelse da bølgen kom haha:D

• #29   8. jun 2014 Jeg aner ikke om hunde skider i vandet...... men uanset om de gør det eller ej ..... så vil jeg ikke svømme ved stranden med flere hunde rundt om mig ... ( jeg har heller ikke mine hunde med i bad herhjemme ) ...

Og bagefter render hundene op på stranden og ryster sig ,,, så vandet flyver i alle retninger , så folk der ligger på stranden og alle deres ting bliver pissevåde.

NEJ ..... der må da for pokker være nogen steder , hvor der bare en gang imellem er " hundefrit " ..... Der er jo trods alt også nogen , der er bange for hunde..... eller er allergiske .... eller bare vil være i fred for løsgående/ svømmende hunde.

Folk kan tage deres hunde et andet sted hen ( Feks. i skoven ) ..... den korte tid på året , hvor de ikke må være på stranden.

• #30   8. jun 2014 Ellers kan man gøre som METTE gør ... hun bader med sine hunde i Kirkegårdens private lille sø/ dam ........ ha ha ha ......

profilbillede
  • #32   8. jun 2014 Enig NITTIB. Nu ved jeg ikke hvor folk bor og hvordan strandene er opdelt, men f.eks Amager strand som jeg er opvokset ved, den er lige blevet "ombygget" for få år siden, men de første 500m-1km. der er det hundestrand og et lækkert lang grønt område langs den "bid af stranden" hvor hundene er velkommen hele året, den del er afgrænset fra den "normale del af stranden, for der er en lille bådehavn imellem hundenes strand og mennske stranden.
    Desv. gider mange ikke gå de få ekstra meter udenom lystbådehavnen for at komme til hundestranden, så derfor vil man stadig se ghunde rende løst på stranden hele året og på varme sommerdage er der folkj som binder deres hunde til hegnet oppe ved strandvejen "bare lige mens de selv tar`en dukkert" smiley så kan hunden stå der på asfalten i 30gr.s varme indtil enten ejeren eller politiet kommer og fjerner den.

Folk og strande er er svær blanding. smiley Dette er ikke henvendt til nogen, det er bare hvad jeg lige kom i tanke om jeg havde set i tidens løb på en kort strækning af stranden.

• #34   8. jun 2014 Hahaha.. jeg VIDSTE at det var Mette der IGEN havde "bade problemer" med vapserne eller en af dem.
    jeg kan tydeligt huske den tegning af mette der var på strande hvor vapsen ikke ville komme ind på land trods mettes ivrige kalden.. Fnisss smiley smiley

• #35   8. jun 2014 UPS.. Mine har da også badet i kirkegårds søen.. og jagtet ænderne i den..PINLIGT da det var en flot dag med blå himmel og self. en masse "besøgende".
    Folk bruge Vestre kirkegård som en park hvor man smider tøjet og soler sig, og det kan være svært at komme igennem alle de "levende" der ligger overalt, selv på stien rundt om søen, og når der så kommer 3-4våde hunde spurtende på jagt efter de ænder der nu har forladt søens vand og hundene er efter dem ml. se solbadende gæster, så får man lyst til at hoppe i et af de huller der er er gravet til en kommende begravelse.
    Det er slet ikke sjovt, når man er ejer af hundene.. smiley smiley

• #37   8. jun 2014 Man kan i hvert fald ikke påstå at det er kedeligt at være hundejer. smiley

• #40   8. jun 2014 Hov da. "Sjovt" at dem som er for forbuddet i en anden tråd netop er dem der har hunde der skider i vandet og dermed er dem som er medskyldige i at det overhovedet er lavet ... Jo da ... Dobbeltmoral så det batter.

• #41   8. jun 2014 Vark Kom da med den hvor alle dyrene skider Det må da gi baktereier smiley

• #45   8. jun 2014 Jeg har nok lydt lidt dobbeltmoralsk, men som jeg lige har skrevet i den anden tråd, så havde jeg ikke læst om det blå flag før for få minutter siden, så jeg udtalte mig grundet en misforståelse. smiley

Lyder det lige som om man "trækker torsk" i land. smiley smiley

• #47   8. jun 2014 Mine skider ikke i vandet nej. Er ikke hellig, men har aldrig nogensinde set dem gøre det eller gøre klar til at sætte sig. Heller ikke i vandkanten smiley

• #48   8. jun 2014 PS. Jeg mente kun mig selv da jeg skrev den sidste kommentar, bare lige til info.
    også da jeg skrev om det lød som om at jeg trak det jeg havde sagt tilbage. "bare med andre ord" Mangler en "blushing Smiley" smiley

• #49   8. jun 2014 Sanne : grebet i en løgn ! Jeg har ikke deltaget i den anden tråd, såååå smiley

Og jow, jeg kan godt se at forbuddet er ok, set i lyset af alle de grunde Bitten allerede har nævnt.

Sanne.. SKAM DIG ! for sådan en lodret løgnagtig påstand smiley

• #51   8. jun 2014 Minion: Ja hvis ikke du lufter din hund ordentligt af inden den bader, så er det DIN skyld at den besørger på stranden/i vandet. Dermed er DU en af årsagerne til problemet, såfremt der reelt skulle være et ...

Det handler om at være en ansvarlig hundeejer. Du har måske hørt om konceptet?

Uheld kan ske, hvor hunden kommer til det, selv om den er luftet af. Men hvis alle gjorde sit for at forebygge, i stedet for at lade stå til, så det måske anderledes ud?

Så var forbudsDK måske ikke ved at skræmme turismen væk ...

Fordi DU og din hund ikke kan finde ud af at færdes på stranden og i vandet på en ansvarlig og hensynsfuld måde, så er det åbenbart nødvendigt med Blå Flag strande for at undgå hundeejere som dig ...

Samtidig flejner du på dem som er ansvarlige og hensynsfulde og som godt kan finde ud af at bruge stranden uden at genere nogen.

Det giver da ingen mening ...

Alle, eller næsten alle, der er imod totalforbuddet imod hunde i vandet på Blå Flag strande taler IKKE om at benytte stranden mellem kl. 10.00 og kl. 18.00. Netop for ikke at genere de mennesker som vil ligge som sild i en tønde mens deres unger render skrigende rundt og smider sand ud over alle de andre folk på stranden, og besørger i vandet ... (fordomme længe leve) :o)

Vi taler om de timer hvor strandene er mere eller mindre menneskeforladte ... Hvorfor må vi ikke der bade med vores hunde?

Hvem kan vi genere med dette når vi gør alt vi kan for at forebygge, at vores hunde skider omkring/i vandet, og at de ikke tager kontakt til andre mennesker?

Hvorfor er det et problem for dig, der er en af dem der er skyld i forbuddet, at dem der ikke er det, ikke bliver straffet for DINE handlinger?

Du er FOR at straffe andre hundeejere fordi du er "uansvarlig" ... Hmm ... Lyder det bekendt .. (host ... listehundedebatten ... host). De uansvarlige hundeejere der er skyld i forbuddet, så de ansvarlige straffes for de uansvarliges handlinger ...

Sat sort/hvidt op ...

Nogle få steder kan man gå uden for Blå Flag strand men der er det kun hunden der kan bade (underlag etc.). Vi er mange der gerne bader/svømmer MED hunden ... Der er det alt andet lige sikrere at bruge Blå Flag stranden.

(Jeg bor ret langt fra havet så de strande der ligger inden for rimelig afstand er Blå Flag strande og der er ikke anden strand end Blå Strand. Ikke nogen "offentlig" strand lige ved siden af vi i stedet kan benytte hvor det samtidig er sikkert for mennesker at bade).

Er det kun min hund der skal bade, er der ikke et problem for mit vedkommende. Så har vi ikke behov for at benytte en Blå Flag strand. For hun bader lige så gerne i et vandhul på en brakmark eller i åen :o)

Men som sædvanlig kommer vi nok ikke til at se ens på denne problematik .. Og det skal der være plads til ...

• #54   8. jun 2014 Minion : åh jow... så er det simpelthen lige præsis vores hunde der er skyld i hundeforbud på blå flag strande smiley
    Og grunden til at vi synes det er ok at hunde er forbudt er fordi vi har et par skide-kræ smiley

Hvilken absurd holdning.... Dana har i øvrigt aldrig badet fra en badestarnd, da man bestemt ikke kan kalde stedet her for en badestrand, men baktuserne kan jo have drevet ... smiley

• #56   8. jun 2014 Gurli: Har jeg nævnt dit navn nogen steder? Nej .. Godt så !!

Jeg skammer mig ikke fordi jeg ikke slikker røv på bestemte personer herinde ...

• #58   8. jun 2014 Minion: Det er da totalt uansvarligt at tage din hund med i havet hvis den skider i vandet. Ja et uheld kan ske .. Men 3 gange .. Nej det er ligegyldighed og hensynsløshed over for andre ... Ufatteligt ... Eller ... Forventeligt ...

• #61   8. jun 2014 Hov da. "Sjovt" at dem som er for forbuddet i en anden tråd netop er dem der har hunde der skider i vandet og dermed er dem som er medskyldige i at det overhovedet er lavet ... Jo da ... Dobbeltmoral så det batter.

Kopi af din tekst sanne smiley

DEM som er for forbudet, i den anden tråd, er osse DEM hvis hunde skider i vandet , så JOW du har sgu nævnt mig, dersom det kun er minion og jeg der har skrevet at vores hunde har skidt i vandet smiley

Og nævn da lige hvem der slikker røv på hvem, for jeg tror bestemt jeg kan se et andet møster, netop at bemærkningen i det hele taget smides fordi *NOGEN* slikker røv på en helt 3 smiley

Til orintering har Dana gjort det 1 gang, altså skidt i vandet smiley

• #62   8. jun 2014 Minion : tror Sanne koger rundt i et crush på dig, måske du skal lade være med at tage hendes tåbelige bemærkninger alvorligt ... smiley

Helt ærligt, mon ikke man lige skulle tage en slapper inden man også tager det for givet, at Minion også skal have skylden for sult nød og krig i den 3 verden smiley

• #64   9. jun 2014 Uf..jeg kan godt mærke at jeg er inde i en af mine "konflikt sky" perioder..

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive andet end det jeg har gjort, og er det at slikke røv på nogen , jamen så må jeg ta`den på mig. smiley smiley smiley

• #67   10. jun 2014 Nu skal det vel tilføjes at mange hunde drikker af saltvandet når de bader og derfor får dårlig mave som kan vise sig ved at de enten kaster op og/eller får myldreprut i vandet. smiley

• #68   10. jun 2014 Jamne åh.... nu troede jeg lige det kun var minion og jeg der havde underlige hunde smiley

Nu er der snart så mange at det er mere normalt smiley

Meeen.... vil nu holde på at faktoren for baktuserne skal findes i overtallet, og det er vist ikke hundene, men alle dem der fra lystbåde og store skibe der tømmer lokummet i vandet, samt alle de mange børn der også skider i vandet smiley

• #70   10. jun 2014 Hvis de drikker meget saltvand, så kanb de være nok så renlige, ligesom os så kan man ikke holde på noget der "løber ud ml.fingerne eller i hundenes tilfælde balderne. smiley smiley

• #72   11. jun 2014 Hihihi.. Den havde jeg ikke opdaget.. smiley mon jeg skal ha briller smiley smiley

• #73   11. jun 2014 LLt : lidt provo er du ski da smiley debatten var ellers gået død her, nu puster du vist lige lidt liv i den smiley

Dana tissede i vandet i forgårs... møghund smiley

• #75   11. jun 2014 Hva med at føre "gyllen eller lorten" ind i "Gina tråden" hvor "lorten" hører hjemme..

Bare et forslag. smiley

• #77   11. jun 2014 Hahaha LLT.. Nu er der dømt "Totalt grineflip i "Kbh NV" kæft min mave, det er vist slet ikke sundt at følge flere tråde med samme emne også prøve at "kunne følge med "100% seriøst" smiley smiley

• #79   11. jun 2014 Netop You got it girl. smiley smiley smiley

• #81   12. jun 2014 Nu må du sku da snart være blå i hovedet smiley

• #82   12. jun 2014 Hehehe.. Ja at holde vejret et helt døgn skal der sgu "Kugler/Nødder til" pænt sagt hihihi smiley smiley

Kommentér på:
Vedr hunde på stranden

Annonce