Arion eller Kingsmoor {{forumTopicSubject}}
Hej alle i skønne mennesker på HG
Vi skal have den skønneste hvalp 4 juli
Jeg overvejer meget hvilket foder hun skal have, og tænker mest på kingsmoor og Arion begge til hvalpe af store racer, da vores pige er en Berner Sennen blanding, og hun kommer nok til, at ligge tæt op af Berner Sennen vægtmæssigt, da hun blev vejet i torsdags 6 uger gammel vejede hun 5 kg. Så hvad er jeres erfaringer, hvilket foder er bedst af de to? På forhånd mange tak
God dag til jer alle og jeres hundebasser
Så skal I heller ikke snydes for et billede af vores lækre pige
Her er hun 5 uger gammel, og er gået kold efter masser af leg
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 50
Lige nu er jeg på Kingsmoore og det er hittet herhjemme
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Jeg bruger Arion Adult Sensitive Laks og ris
Da mine var hvalpe brugte jeg det med Lam og ris Det er et foder der er skånsomt for maven Og mine hunde elsker det Det er lige før de hellere vil ha det en frikadeller
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 40
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 487
nov 2013
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 389
dec 2013
Og kvaliten er nemlig meget god
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
feb 2008
feb 2008
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 171
Jeg fodrer med Ziwipeak, da jeg vil have produkter med min. 80 % kød i.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.281
Jeg ville så bruge mindst 1 uge på at skifte foder på en hvalp .... måske endda mere hvis dens mave viser sig at reagere .....
dec 2013
Ts Håber lige jeg må låne din tråd
Det der står på min Arion pose er Ris Laks Planteexrakt Lakseolie Roe trevler Ølgær Licithin Planteolier og f o s
Og så en masse vitaminer
Det jeg gerne vil vide er hvad der er unødige fyldstoffer (for jeg aner det ikke)
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Ud af Kingsmoor og Arion, ville jeg vælge Kingsmoor.
Kingsmoor "PURE HVALP KORNFRI HUNDEFODER"
Ingredienser
Kylling (kødproteinmel), kartoffel (stivelsesmel), ærter, fisk (proteinmel/olie), animalsk fedt (kylling), hørfrø, roetrævler, rapsolie, mineralstoffer (monocalciumfosfat/salt), ølgær, æg (proteinmel), lupin, cikorierod (tørret), gulerødder (tørret), lucerne, tang, hyben, æble, rabarber, brændenælde, pebermynte, hvidløg, lakridsrod, burresnerre, lucerneurt, peberrod, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn og anis.
ARION PUPPY LARGE BREED HUNDEFODER
Ingredienser:
Kylling 30%, ris, majs, hydrolyseret kyllingprotein, roemasse, olie og fedt, æg og æggeprodukter, fisk, vitaminer og mineraler, lectin, tørgær, F.O.S., chondroïtin, glucosamin, yucca extrakt. Ikke tilsat farvestoffer.
PEDIGREE JUNIOR KYLLING HUNDEMAD (Tog den lige med for sjov)
Ingredienser
Korn (min. 20% ris, min. 4% majs), kød & kødbiprodukter (min. 4% kylling i brune bidder), olie og fedtstoffer (min. 0,6% fiskeolie), vegetabilsk proteinekstrakt, vegetabilske biprodukter (min. 4% tørret roemasse), mineraler.
Jeg fodrer selv med Essentials som jeg er glad for og hundene ligeså.
ESSENTIAL the BEGINNING LARGE BREED
Procenter
Frisk & tørret kylling & and, laks, ørred & æg 65%
Heraf frisk (% af hele opskriften) 35%
Grønsager, frø, urter, bær frugt, vitamin, mineral 35%
Protein 28%
Fedt 16%
Mineraler 7,5%
Vand 8,5%
Omega6 1,5%
Omega3 1,5%
Kalcium 1,4%
Fosfor 1,2%
Glukosamin 0,09%
Kondroitin 0,07%
Opskriften
Frisk kylling & and, sød kartoffel, tørret kylling & and, ærter, frisk laks & ørred, friske hele æg, hørfrø, kyllingefedt, kartoffel, leverfond, lucernespirer, vitaminer & mineraler, MOS, FOS, glukosamin*, kondroitin*, MSM* (*alle fra naturlige kilder), tranebær, acai, blåbær, morbær, æble, tomat, appelsin, pære, gulerod, spinat, blomkål, tang, morgenfrue, grøn te, ingefær.
Så kan man da kigge dem lidt og sammenligne indholdet, synes det er meget nemmere når man vender sækken om og lige checker indholdet og vurderer der ud fra.
- Mine fodres ud fra at de skal have foder uden korn (Det gælder også for så vidt ris og majs) samt ingen biprodukter og helst baseret på en del friske ingredienser.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.790
Hvis du skifter din hvalp over, skal du nok gøre det ved at blande det foder den får med fra opdrætter med det nye foder, hvor du i løbet af en uge kommer mere og mere af det nye foder i blandingen.
Det var teorien, men jeg må nok indrømme, at det faktisk tit går sådan, at hunden ikke gider det "gamle" foder mere, når der kommer noget nyt i skålen
Du kan jo også spørge opdrætteren, hvad hvalpene plejer at få - udover deres tørfoder.
Arion eller Kingsmoor