{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Arion eller Kingsmoor {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne mennesker på HG smiley

Vi skal have den skønneste hvalp 4 juli smiley Jeg overvejer meget hvilket foder hun skal have, og tænker mest på kingsmoor og Arion begge til hvalpe af store racer, da vores pige er en Berner Sennen blanding, og hun kommer nok til, at ligge tæt op af Berner Sennen vægtmæssigt, da hun blev vejet i torsdags 6 uger gammel vejede hun 5 kg. Så hvad er jeres erfaringer, hvilket foder er bedst af de to? På forhånd mange tak smiley God dag til jer alle og jeres hundebasser smiley

Så skal I heller ikke snydes for et billede af vores lækre pige smiley Her er hun 5 uger gammel, og er gået kold efter masser af leg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arion eller Kingsmoor
  • #1   10. jun 2014 Jeg kan godt lide Kingsmoor Pure smiley

• #2   10. jun 2014 Nala, min yngste, var vild med deres hvalpefoder med kylling smiley

• #3   10. jun 2014 Altså jeg har haft brugt Arion til min hund, dog kunne hun ikke lide det, men foderet i sig selv er godt og har hørt rigtig mange der bruger det med stor succes.
    Lige nu er jeg på Kingsmoore og det er hittet herhjemme smiley Så jeg ville sige at begge fodermærker er i min verden gode, så det må nok være op til dig og din hund hvad i fungerer bedst på. Og sikke en lækker bamse i får hjem smiley

• #4   10. jun 2014 Nåh hvor hun sød Og tillykke med hende
    Jeg bruger Arion Adult Sensitive Laks og ris
    Da mine var hvalpe brugte jeg det med Lam og ris Det er et foder der er skånsomt for maven Og mine hunde elsker det Det er lige før de hellere vil ha det en frikadeller smiley

• #5   10. jun 2014 Tak alle sammen smiley Synes nemlig at begge fodermærker, de virker gode, og ikke fyldt med alt for meget skidt smiley Det er vigtigt for mig, at mine hunde får noget godt foder, som de også trives på smiley

• #6   10. jun 2014 Af de to ville jeg vælge Kingsmoor, det enste minus er at de godt kan skide en god portion af det XD Ellers ville jeg anbefale Oliver's puppy grain free smiley

• #7   10. jun 2014 Jeg har ikke hørt særlig godt om Arion, hundene skulle vist pølle meget mere end normalt og hørt os at kvaliteten ikke er særlig god. Jeg har fået anbefalet og bruger selv Select Gold, det virker og er heller ikke så dyrt smiley

• #9   10. jun 2014 La Chica Det passer ikke At Arion ikke er godt Mine hunde skider 1 gang om dagen Derimod pedigrie sked mine af 5 6 gange on dagen
    Og kvaliten er nemlig meget god

• #10   10. jun 2014 Min fik træls og fedtet pels og sked 5-7 gange om dagen på Arion.

• #11   10. jun 2014 Vi har altid været glade for Arion. Men som du kan læse, er der forskellige meninger om foder. Luk ørene og find det din hund fungerer bedst på. Held og lykke med den dejlige vaps

• #14   10. jun 2014 Tak igen alle sammen smiley Tror jeg vil prøve det, som jeg først havde tænkt på nemlig kingsmoor smiley

• #15   10. jun 2014 Hvornår må jeg endelig skifte min hvalp over fra, det foder som hun får hos opdrætteren? Tænker på hvornår kan hun tåle, at jeg stille og roligt kører hende over på kingsmoor? smiley

• #17   10. jun 2014 Inger: I forhold til Pedigree så et alt andet foder jo godt. Jeg er ikke tilhænger af Arion, da der i mine øjne stadig er mange unødige fyldestoffer i.
    Jeg fodrer med Ziwipeak, da jeg vil have produkter med min. 80 % kød i.

• #18   10. jun 2014 Ja har prøvet begge dele, mine ville ikke spise Arion ... men Kingsmoor i varianten Pure, gik fint ...

Jeg ville så bruge mindst 1 uge på at skifte foder på en hvalp .... måske endda mere hvis dens mave viser sig at reagere .....

• #19   10. jun 2014 Emilie He he Du har ganske ret med det ang. Pedigree
    Ts Håber lige jeg må låne din tråd
    Det der står på min Arion pose er Ris Laks Planteexrakt Lakseolie Roe trevler Ølgær Licithin Planteolier og f o s
    Og så en masse vitaminer
    Det jeg gerne vil vide er hvad der er unødige fyldstoffer (for jeg aner det ikke) smiley

• #21   10. jun 2014 I min optik kan du ikke sammenligne Pedigree med andet end andre skod-foderprodukter ala Chappi og hvad de ellers hedder fra Bilka, Rema, Fakta osv.

Ud af Kingsmoor og Arion, ville jeg vælge Kingsmoor.

Kingsmoor "PURE HVALP KORNFRI HUNDEFODER"
    Ingredienser
    Kylling (kødproteinmel), kartoffel (stivelsesmel), ærter, fisk (proteinmel/olie), animalsk fedt (kylling), hørfrø, roetrævler, rapsolie, mineralstoffer (monocalciumfosfat/salt), ølgær, æg (proteinmel), lupin, cikorierod (tørret), gulerødder (tørret), lucerne, tang, hyben, æble, rabarber, brændenælde, pebermynte, hvidløg, lakridsrod, burresnerre, lucerneurt, peberrod, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn og anis.

ARION PUPPY LARGE BREED HUNDEFODER
    Ingredienser:
    Kylling 30%, ris, majs, hydrolyseret kyllingprotein, roemasse, olie og fedt, æg og æggeprodukter, fisk, vitaminer og mineraler, lectin, tørgær, F.O.S., chondroïtin, glucosamin, yucca extrakt. Ikke tilsat farvestoffer.

PEDIGREE JUNIOR KYLLING HUNDEMAD (Tog den lige med for sjov)
    Ingredienser
    Korn (min. 20% ris, min. 4% majs), kød & kødbiprodukter (min. 4% kylling i brune bidder), olie og fedtstoffer (min. 0,6% fiskeolie), vegetabilsk proteinekstrakt, vegetabilske biprodukter (min. 4% tørret roemasse), mineraler.

Jeg fodrer selv med Essentials som jeg er glad for og hundene ligeså.

ESSENTIAL the BEGINNING LARGE BREED
    Procenter
    Frisk & tørret kylling & and, laks, ørred & æg 65%
    Heraf frisk (% af hele opskriften) 35%
    Grønsager, frø, urter, bær frugt, vitamin, mineral 35%
    Protein 28%
    Fedt 16%
    Mineraler 7,5%
    Vand 8,5%
    Omega6 1,5%
    Omega3 1,5%
    Kalcium 1,4%
    Fosfor 1,2%
    Glukosamin 0,09%
    Kondroitin 0,07%

Opskriften
    Frisk kylling & and, sød kartoffel, tørret kylling & and, ærter, frisk laks & ørred, friske hele æg, hørfrø, kyllingefedt, kartoffel, leverfond, lucernespirer, vitaminer & mineraler, MOS, FOS, glukosamin*, kondroitin*, MSM* (*alle fra naturlige kilder), tranebær, acai, blåbær, morbær, æble, tomat, appelsin, pære, gulerod, spinat, blomkål, tang, morgenfrue, grøn te, ingefær.

Så kan man da kigge dem lidt og sammenligne indholdet, synes det er meget nemmere når man vender sækken om og lige checker indholdet og vurderer der ud fra.
    - Mine fodres ud fra at de skal have foder uden korn (Det gælder også for så vidt ris og majs) samt ingen biprodukter og helst baseret på en del friske ingredienser.

• #23   10. jun 2014 Her er Purevarianterne fra Kingsmoor et hit, og det har de faktisk været lige siden Kingsmoor startede med Purevarianterne. Hunde spiser gerne deres foder, og de trives med det.
    Hvis du skifter din hvalp over, skal du nok gøre det ved at blande det foder den får med fra opdrætter med det nye foder, hvor du i løbet af en uge kommer mere og mere af det nye foder i blandingen.
    Det var teorien, men jeg må nok indrømme, at det faktisk tit går sådan, at hunden ikke gider det "gamle" foder mere, når der kommer noget nyt i skålen smiley Jeg har så aldrig haft problemer med foderskift, da mine maltesere (også hvalpe) altid har været vant til at få forskellige slags foder samt råt kød og kødben smiley
    Du kan jo også spørge opdrætteren, hvad hvalpene plejer at få - udover deres tørfoder.

Kommentér på:
Arion eller Kingsmoor

Annonce