{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

Laika-musen
Laika-musen
Tilmeldt:
15. dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85

Advocate behandling {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg skal have min hund på 8 mdr. med mig til Spanien her til sommer. Derfor har jeg lavet en aftale med dyrlægen om, at hun skal have en forebyggende behandling med et ormemiddel, så hun ikke kan blive inficeret med den tropiske hjerteorm.

Jeg ved, at hun bare skal dryppes i nakken med midlet en enkelt gang et par dage før, at vi rejser.
Nu tænker jeg så, om det er tilsvarende en almindelig behandling mod hjerte/lungeorm? For hvis nu min hund skulle have orm, vil jeg jo egentlig gerne have det behandlet, når hun nu alligevel skal have en forebyggende behandling.
Jeg har prøvet at søge efter advocate behandling/forebyggende behandling på nettet for at kunne se, om det er det samme, men jeg har ikke kunnet finde et ordentligt svar.

Er der nogle af jer, der ved, hvor mange gange en hund skal behandles med advocate, hvis den HAR hjerte- eller lungeorm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advocate behandling
  • #1   11. jun 2014 Advocate kommer i pakninger med 3 pipetter. Så vil skyde på at det er den typiske behandlingstid.

  • #2   11. jun 2014 Håber, det er ok, men jeg har lige et tillægs spørgsmål omkring Advocate: Min hund på 1 år har fået Advocate anvist af dyrlægen. Vi har nu fået en hundehvalp på 9 uger. Så er mit spørgsmål om ikke det er farligt at bruge Advocate, for den lille går jo og bider/vasker den store? Den kan jo komme til at slikke i nakken og få noget i munden! Skal jeg stoppe (det har jeg foreløbig valgt) eller fortsætte?

  • #3   11. jun 2014 Det skal du nok snakke med din dyrlæge om, Tina.
    Her har vi behandlet med pippeter på trods af en lille hvalp i huset.. smiley


  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #5   11. jun 2014 Det er også for at sikre, at hun ikke bliver smittet med den tropiske hjerteorm, at vi behandler hende hjemme fra med en forebyggende behandling.

    Jeg fik hende undersøgt for hjerte/lungeorm for lige knap to måneder siden, og der var prøven negativ. Men jeg er så nervøs for, at hun skal blive smittet, da hun hele tiden går og småspiser af græs, jord mm..
    Men jeg må lige snakke med min dyrlæge om, hvorvidt den forebyggende behandling svarer til en almindelig behandling mod hjerte/lungeorm.


  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #7   11. jun 2014 Ja det kan jeg godt forstå. Det er også så ubehageligt, når ens dyr bliver syge. Og det er da dejligt for både dig og Silke, hvis I både kan slippe for allergi og for hjerteorm.

    Som sagt har jeg heldigvis allerede en aftale i forhold til en forebyggende behandling, når vi skal på ferie, så det er dejligt smiley Jeg må bare lige høre dyrlægen, om den forebyggende behandling svarer til en egentlig behandling, hvis hunden skulle være ramt af de grimme orme.


Kommentér på:
Advocate behandling

Annonce