15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
Lab versus Miniature Bullterrier Lab versus Miniature Bullterrier
Ja Junior (Lab) er lige røget hjem til "ejer" indtil jeg overtager ham fast her engang i juli/august.
Samme dag hentede jeg Eddie (MBT), som jeg passer, når ejer mangler hjælp. Eddie har desværre haft et par dårlige oplevelser, og blevet angrebet af løse hunde, så han er altid i kort snor, og hilser ikke på andre hunde, da han ikke hilser pænt mere.
Jeg har skrevet noget ala det her før.... men hold nu op en forskel at gå på gaden med de to racer!!
Junior er altid løs... alle smiler og ja ja fin hund osv.
Morgenens tur med Eddie mindede mig om livet med "en forkert race", og hvordan man skal kigges skævt til.
Jeg må indrømme, at man ikke kan undgå at blive lidt trist over folk. Jeg nægter at tro at alle har haft en dårlig oplevelse med en MBT, og tror mere at det er fordomme.
Jeg gør mig meget umage, "pænt klædt", smiler og sørger for at Eddie ikke generer NOGEN overhovedet!
Ja jeg piver.. Ja jeg har selv valgt det... men det er bare ikke ok!!
En pige smilte dog... og ja man lægger mærke til at EN smiler... var faktisk lige ved at sige tak til hende
Behøver ikke medlidenhed.. var bare lidt indebrændt
Og hvis nogen kender gode grønne områder i KBH, hvor hunde altid er i snor, så vil vi gerne høre om dem
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Jeg har Nordvestparken lige om hjørnet. Det er ikke særlig stort men meget hyggeligt.
Og på Genforeningspladsen har jeg kun 1 gang mødt en løs hund, men som ejeren kaldte til sig da jeg bad om det
dec 2008
Jeg er blot træt af, at jeg fra den ene dag til den anden er blevet spedalsk, og folk kigger "ondt" på en.... som om jeg har en hund, som bare æder dem, hvis han fik lov.
Jeg bruger Frederiksberg Have.. der er de meget strikse, men ja den er ikke stor. Valbyparken kan også være meget forladt, men hvis man møder en løs hund, så er de ofte ikke under kontrol, og så går det galt
dec 2008
Eddie han halser.... og ja han er tigerstribet.. det skræmmer nok, men ja altid i kort snor, og tæt ved mig.
Da Elmo levede fik han Paws gummisko på om vinteren pga dårlige poter... og Vupti så gik han fra kamphund til nuttet... også ret underligt
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.316
IFT. steder hvor hunde SKAL være i snor/man sjældent møder løse hunde i KBH/omegn kan jeg simpelthen ikke komme i tanke om nogen (lidt skræmmende!)
Derfor jeg nyder at komme hos min mor, der bor i en mindre by i Nordsjælland - både i skoven og på engen møder man sjældent hunde, som ikke er under kontrol!
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Men jeg elsker også at være på besøg hos min mor i Nordsjælland. Der er en helt anden respekt og plads til alle, det er ret skønt ikke at møde hunde ude af kontrol
dec 2008
Jeg kan sagtens se, at nogle synes han ikke er køn... og måske ser farlig ud... men igen så kan man da for dælen ikke tro, at der vil ske noget... han er jo i snor osv.
jul 2012
dec 2008
Jeg har det fint med, at folk har "respekt" for en.. men det burde der være uanset race... og ja det er nok mere frygt, når man kommer med MBT også når den er i snor.
Jeg smiler sgu også til de fleste... eller ser dem ikke.. men sender ikke sure blikke bare pga de har en race, som jeg måske ikke selv synes om.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.641
Derfor så mange skævt til den..
Men det er jo dejlige hunde
dec 2008
okt 2010
Om du er helt leverpostej gør ikke den store foreskel når det kommer til hunden
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
dec 2008
Det eneste jeg ønsker er jo bare at gå i fred.. nyde min tur... jeg passer jo mig selv, så meget man nu kan i indre kbh... men når man nærmest kan se afskyen i deres øjne.. først kigger de på mig.. så hunden.. så mig.. og ja nogle kan være bange for hunde, og det er jo fair nok, men jeg generer dem ikke.
Synes bare at det er lidt trist...
okt 2010
dec 2008
Da jeg havde min egen MBT blev jeg råbt af næsten hver dag.... men har ikke Eddie så ofte og længe ad gangen... denne gang dog over en uge, så jeg skal nok få en på opleveren
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Det eneste der kan være lidt træls er, når folk spørger om de må snakke med ham, og mens de sidder og snakker ogs yntes han er sød, så spørger de efter race, og nogle trækker sig lidt tilbage, når de hører "bull". Jeg har oplevet forældre med børn, som beder børnene om at stoppe med at kæle ham, når de hører race navnet.
Når folk spørger om det ikke er sådan en "kamphund" så siger jeg ja. Eller nogle gange betegner jeg ham som "semi kamphund" Selvom racen vel nærmere er en "show race" frem for en "game race", så har de alle de egenskaber jeg tænker på, når jeg tænker på en "kamphund".
De er kg for kg ekstrem stærke, de har højt drive, muskuløs krop og kæber, samt kan bide smerter i sig.
Jeg gør meget ud af at fortælle om det, når jeg møder lidt uvidende folk, som er tilbageholdende når de hører race navnet.
Som de selv kan se, er det jo en menneske glad hund, som nyder samvær med mennesker, men fortæller også, at det ikke er sikkert han kan med andre hunde af samme køn, og at man her skal være forsigtig.
Og den værste af alle er, når man hører "ja man hører jo så tit om DEM, og når de går amok". For det første, så siger jeg altid, hvor mange overfald har du hørt om fra miniature bullterrier..? Når en ambull har bidt en hund, så mener du at sådan en som min miniature bullterrier eller hvad..? Prøv at forstille jer, at en malle bed et barn slemt, og der kom en hadsk stemning fra hr. og fru. Danmark, om de der satans schæfere og de typer, som bare bider børn osv.
Det er jeg sikker på, at schæfere ejere vil være trætte af, at få skylden for.
Og for det andet er jeg træt af at høre "gå amok" eller "slår klik". Kamphunde der angriber andre hunde er ikke utilregnelige. De reagerer bare ud fra den måde de er avlet på, men har bare en ejer der ikke vil indse det, eller tage det alvorligt.
Men alt i alt har jeg mange positive oplevelser som miniature bullterrier ejer.
Det er en race der ikke ligner nogen anden hund, hverken af udseende eller væremåde. Racen er ekstrem livsbekræftende, og man får mange gode grin sammen med dem, når de fjoller rundt. Når det er sagt kan de dælme også give en grå hår i hovedet. Det er nok lidt sådan en race, som man enten hader eller elsker
dec 2008
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Men korrekt. Det kan gå begge veje "Nåååå, det er bare to labber, så behøver vi ikke at tage snor på vores hunde". Jo, I gør sq så!!
dec 2008
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Der er er selvfølgelig alle dem der tror det er en pittbull men sjovt nok er Pittbull ofte deres yndlings race o__0 ..
Jeg ved ikke om Nordvest bare er mere hundetolerente - eller det er fordi Tinka er i den mere "spinkle" ende af bullerne - eller fordi hun om vinteren er pakket ind i sko og dækken og om sommeren tit er i lilla snor og halsbånd at hun ikke virker så farlig på folk.
jul 2012
Altså jeg skifter ofte fortov hvis der kommer en fremmed hund imod os, uanset race. Jessie kan godt med 99% af fremmede hunde, men jeg kan mærke på hende at hun bliver trykket af anmasende han hunde, og det synes jeg er synd for hende. Jeg kan ikke se om det er en han hund på afstand, så vi skifter hurtigt selvom jeg ikke kender kønnet, jeg tror måske flere har det sådan eller lign, så prøv at tænk på at folk måske skifter fortov af andre årsager end lige pga racen
Men ja de sure blikke skyldes kun racen
jul 2012
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
Det handler ganske enkelt om, at Viktor er ude af stand til at styre sig, når han ser en anden hund. Han vil så gerne hilse
dec 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Jeg gik tur med min miniature bullterrier, og blev stoppet af en betjent i civil, som viste hans skilt, og at han ville vide hvad for en hund det var. Hans måde at henvende sig på var ikke særlig pæn, og jeg spurgte hvorfor han ville vide det..?
Han sagde at det lignede en ulovlig hund (den gang var kun Tosa og Pit ulovlig).
Grundet hans måde at henvende sig på, blev jeg lidt sur. Han var nærmest truende i hans adfærd. Jeg sagde at det var en lovlig race, men siden han mente den var forbudt, så kunne han vel fortælle mig hvad det var for en race..?
Det kunne han ikke, og efter lidt snak frem og tilbage, så sagde jeg, at det var en miniature bullterrier. Og så sagde han "DEN ER OGSÅ ULOVLIG"
Nej sagde jeg, du tænker på en pitbull terrier. Han mente at alle "kamphunde" var forbudte.
Han var ikke nem at overbevise, og til sidst gav jeg ham en lektion i hunde racer.
Der findes kun 2 ulovlige racer, og kan du ikke en gang holde styr på dem, så syntes jeg ikke du skal gå rundt og stoppe folk, og komme med påstande du intet aner om. Der er ingen racer der ligner bullterrier/miniature bullterrier, at forveksle dem med en pitbull af udseende, svarer til du ikke kan se forskel på en hest og en ko. Havde du spurgt på en pæn måde, skulle jeg nok have "hjulpet" dig med noget så simpelt, men din frembrusende adfærd og din total manglende viden om hunde racer gør, at jeg bliver sur. Ud over det, så tager du fat i halsbåndet på min hund, og drejer det rundt for at se hundetegnet, og du gør det uden min accept. Du aner ikke om min hund vil acceptere at fremmede tager fat i den. Jeg syntes din opførelse er respektløs. Enten stopper vi her, eller også skal jeg bruge dit navn, og så vil jeg klage over dig.
Det endte med betjenten undskyldte, hvilket blev godtaget.
Håber han tænkte sig om i fremtiden, inden han kom med sådan nogle beskyldninger.
Jeg kan forstå at det kan være svært med den nye hunde lov, med de mange amstaff mix osv, men da der kun var 2 racer der var forbudte, og ikke kunne nævne nogen af dem, så ser det slemt ud.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Men ja, det er sgu træls.
dec 2008
Lab versus Miniature Bullterrier